Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Hvor meget jord må jeg eje
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 23:58

Hej alle sammen

 

Jeg er ved at læse til Dyrepasser med specialet Hestemanager, jeg sidder med en drøm som mange piger jo nok har, men har nu besluttet at gøre noget ud af min beslutning.

 

Jeg vil nemlig gerne eje mit eget sted. Men jeg har svært ved at finde ud af reglerne. Hvor mange HA jord må jeg eje, når jeg IKKE har det grønne bevis.

 

Kan se reglerne er lavet om, men synes kun jeg kan se de er lavet om for Landmænd, men ikke nødvendigvis for en der ikke har en landbrugs-/gartneruddannelse.

 

Det skal siges, at der på stedet skal være plads til op mod 60 Heste/Ponyer, så det vil vel et eller andet sted hører under et landbrug? Der skal ikke dyrkes afgrøder til salg, men der vil selvfølgelig skulle dyrkes græs på markerne til hestene.

 

På stedet vil der være salg, i og med der ville blive tilbudt opstaldning, samt salg af afkom da der også vil være avl på stedet.

 

Hvad er reglerne helt konkret omkring dette? Altså helt konkret, hvor meget jord må jeg eje uden det grønne bevis som almindelig person og vil det hører under langbrug?

 

Mvh.

Linett Stampe Mikkelsen :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ændre regler
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 09:39

 

Ja, regler ændres hele tiden, men da jeg tog gældsbeviset var grænsen 30 ha, men der er mange måder at omgås reglerne på.

 

Har du prøvet at google det? Fandt det her svar: Nej, der er ingen grænser. Du må eje lige så meget jord, du har økonomi til, men der er en del jord, du ikke kan købe, fordi der er landbrugspligt - og dermed krav om grønt bevis - for at kunne købe det.

 

Det lyder som et spændende projekt, har du regnet økonomi på det?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette:
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 16:54

Må jeg spørge ind til det med gældsbeviset? Hvad er det for noget sådan helt konkret? :)

 

Jord med langbrugspligt går jeg ud fra er jord, hvor der skal såes afgrøder i form af havre, hvede, majs osv. Det er ihvertfald umiddelbart det jeg tolker som værende en pligt at der bliver gjort det, det er trods alt en landbrugs ting.

 

Jeg er stadig igang med udarbejdelsen af det hele lige nu, vil se om jeg finde en der kunne have interesse i at invistere i mit projekt, med mulighed for at købe vedkommende ud på et senere tidspunkt, når alt er betalt tilbage som der er lagt i projektet og x antal procent oveni :)

 

Jeg er pt. i Skotland hvor jeg er igang med min første praktik, så imens jeg er her, vil jeg arbejde i detaljer i form af forretningsplan m.m. og så håber jeg at kunne få arrangeret nogen møder når jeg kommer hjem.

 

Men hvis der ikke længere er nogen grænser for, hvor meget jeg må eje af hektar, når der ikke er landbrugspligt på det, så ville jeg jo i princippet sagtens kunne eje 90-100 hektar hvis jeg kunne finde så meget plads et sted.

 

Anyway, tak for dit svar Annette :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt bevis
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 22:31

 

Når man tager landmandsuddannelsen så får man det grønne bevis, det kaldes også for gældsbeviset. :P

 

De svar du søger fremgår af landbrugsloven har jeg lige forhørt mig om. Senest ændret i 2015. De fremgår her:

naturerhverv.dk/landbrug/arealer-og- ejendomme/landbrugsloven/ erhvervelse-af-landbrugsejendomme/

Har du flere spørgsmål så kan jeg finde ud af svaret.

 

Du kan sagtens finde en ejendom på 100 ha, spørgsmålet er vel (for de fleste) prisen. Jeg tvivler på at hesten kan generere en omsætning der kan betale de månedlige ydelser, men ønsker dig al mulig helg og lykke. Det er garanteret smukt i Skotland.

 

Forresten så tag lige en hinghland pony med hjem til mig.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste.
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 23:09

Hej igen.

 

Tak for svar :) Umiddelbart ville min interesse lægge i at købe en gammel gård og så rive den ned og bygge nyt. Men den tid, den sorg hvis man kan sige det sådan :)

 

Jeg ville umiddelbart skulle have flere forskellige indtægtskilder. Vil ikke sidde og plabre løs omkring hvad mine konkrete planer er, men ja, har kontakt med en der måske er interesseret i at investere i det :)

 

men ihvertfald mange tak for din tid og dine svar, samt link :) Sidder og kigger på det nu :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider