Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Ur-hingst / Klap-hingst
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 21:59

Hej Alle sammen!

Jeg står og har forelsket mig i en ur-hingst/klap-hingst' - som hvis jeg ikke tager ham, vil blive slået ihjel. Det skær' mig i hjertet at denne flotte, kærlige hest bliver aflivet, men jeg har simpelthen ikke 10.000/15.000 kr til operationen, så her kommer mit spørgsmål så, er det muligt at søge en form for legat til hjælp med operationen?
Ikke at operere ham, er ikke en mulighed, da testiklerne i bughulen er i for høj temperatur, hvilket gør at hans testosteron niveau er dobbelt så højt som ved en hingst - Det skal lige siges, at dette er på trods af at tidligere ejer allerede har fået ham forsøgt kastreret, så der er arvæv "i vejen" for en ny operation, hvilken kun gør en i forevejen dyr operation, dyrere.

Håber virkelig jeg kan finde en vej til at redde denne skønne, skønne dreng!

 

OBS: jeg frabeder alle indlæg om "har du ikke råd til en operation, hvordan har du så råd til den udgift det er at have en hest" for jeg har selvfølgelig styr på alle disse udgifter - jeg søger råd ikke "anklager".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes legater...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 22:27

...til mange formål, men dog næppe til dit, er jeg bange for. Jeg tror at et regulært arbejde, hvor du tjener pengene, vil være mere lønsomt end arbejdet med at skrive legatansøgninger .

 

Det var godt nok også en høj pris for operation. Har tidligere fået sådan en hingst kastreret og det kostede en trediedel (4.500,-)


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klaphingst
Forfatter: 
Dato:  23-05-2016 22:18

 

Jeg kender desværre godt til følelsen af at stå med en klaphingst og udsigten til en operation til mange 1000.-

 

Du kan næppe søge et legat, men 1) forhør om prisen hos et par forskellige dyrlæger og 2) spørg ind til mulighed for afbetaling. Er hesten gratis hvis du får ham opereret? Du har jo også mulighed for at prøve at låne pengene i banken. :)

 

Held og lykke med ham.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Landbrug nord/øst-jylland, sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 15:15

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet, du bor. Men jeg var da nær drattet helt ned af stolen over den pris - ærke jyde her!

Det kan du sagtens få gjort meget billigere af en dygtig dyrlæge. Og med meget billigere, der mener jeg max. 3000-4000 alt inkl.

Ville en kemisk kasteration mon ikke være den rigtige løsning her, hvis ikke den skal under kniven.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige operationer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 08:03

Der er forskel rent prismæssigt på om testiklen ligger i lyskekanalen eller i bughulen.

 

I lyskekanalen er det en næsten normal kastration, der dog skal foretages liggende.

 

I bughulen er det en større operation, hvor der eventuelt også skal bruges tid på at lokalisere testiklerne som jo er bittesmå på en klap-/urhingst. Så der slipper man under ingen omstændigheder med 3-4000, vi fik lavet det rigtigt billigt her på Sjælland og der kostede det 7000 + medicin. De 7000 var for en times operation, hvis det tog længere tid at finde testiklerne så var prisen højere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2016 10:41

Der er tilsyneladende kæmpe prisforskelle i forhold til om man er bosiddende i Jylland eller på Sjælland som udgangspunkt.

Tag og shop lidt rundt og forhør dig.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider