Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Jordleje
Forfatter: 
Dato:  20-03-2016 20:45

Hej alle hn-ænder.

 

Jeg står og skal til at leje noget jord til mine kære heste men hva er en reel jordleje??

 

I må meget gerne areal, pris og hvor i landet

 

på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 Midtjylland
Forfatter: 
Dato:  21-03-2016 13:00

I Midtjylland lejer jeg 6000 kvm for 2000 kr årligt - det ligger 20 cm ( jeps 20 cm) fra min staldport, så jeg måtte bare have det til vinterfold :-)

Den søde bondemand sørgede for lavfruktangræs blev isået med det samme vi spurgte. Vi har selv sat hegn og passer marken selv.

 

Der ud over er jeg blevet tilbudt engarealer gratis, bare jeg gad at afgræsse det med mine heste - og det gad jeg så ikke.

 

Så moralen er nok, at hvis det er det helt rigtige stykke jord, med den helt rigtige beliggenhed, så kan det koste penge, og ligger det lidt lala ja så skal det være gratis.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-03-2016 14:54

Jeg har givet 3000 om året for 1,4 ha. Skulle selvfølgelig selv hegne mm.

 

Tror det er billigt, da det er for lille et stykke til at landmanden gad bøvlet med det og det har ødelagte dræn. Bedre jordstykker koster nok mere.

 

Da det ligger op af vores eget jord, har vi nu valgt at købe det.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sydsjælland
Forfatter: 
Dato:  22-03-2016 00:36

Her er prisen på forpagtning omkring 4000-4500 pr. HA pr. år.

Hvad forpagter vil bruge jorden til - altså afgræsning eller alm. dyrkning vil nok være prisen uvedkommende.

Dette er selvfølgelig med mindre det f.eks. er et "besværligt" vådt engstykke eller lignende. Så er prisen måske til forhandling. Lidt altså...


Jeg vil gerne høre fra dig, hvis du kender noget til Tannies fortid...Hun er født i 2004, er brunbroget og 152 i stg. Du kan se billeder af hende på min præsentation og på www.pilegaardens-ridehal.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider