Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Kan ryttere ikke tyde piktogrammer?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2016 20:57

I de nordsjællandske skove og naturområder hvor jeg færdes, kan man let få den opfattelse, at ryttere og hestefolk i al almindelighed har mere end almindelig svært ved at tyde piktogrammer.

 

Grunden herfor er at der i stor stil rides på stier og veje, hvor der tydeligt er skiltet "Ridning forbudt".

 

Jeg er af den mening at naturen er åben for alle, men når der enkelte steder er skiltet med ridning forbudt, er det for at beskytte udsatte stier mod hestenes hove, der kan medføre skader på underlaget og besværliggøre færsel for øvrige besøgende.

 

Ofte ses også ryttere også benytte gang/cykelstier på trods af at der paralellet er anlagt ridestier.

 

Er det en generel holdning blandt ryttere, at man ser stort på skiltningen i naturen?

 

3
2
Svar på denne tråd
 
 Spørg dumt får dumt svar
Forfatter: 
Dato:  26-03-2016 23:06

Jeg tror desværre, at der er en udbredt synskade i den danske befolkning.

 

Her i det midt-/østjyske er det nemlig svampeplukkende forældre med barnevogne, som bruger ridestier markeret med piktogram til at parkerer barnevognen på, når der står gode Karl Johan svampe inde i underbevoksningen.

Nogle gange skal de selvfølgelig lige passe på, at de ikke køres ned af mountbikere, som er kommet væk fra deres egne piktogram mærkede stier, og ind på ridestien.

Men skidt de kære heste er jo inden da blevet kørt ned på vejen, hvor der godt nok er markeret med store piktogrammer at der færdes heste på vejen, men det tæller nok ikke rigtigt ifht at køre stærkt i bilen på vej ned til skoven....

 

Så kære Lhap er det den samme holdning du har til ridestier og deres piktogram, som ovenstående mennesker har ?

 

mvh Charlotte

11
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2016 07:10

...jeg jo ikke hvordan det er i Nordsjælland - men her i Nordjylland, der kan man godt få lov til at ride steder hvor der ellers er skiltet med ridning forbudt. Det kræver naturligvis at man spørger dem, og altid har et "jeg må godt være her" kort med når man færdes på de stier...

 

Jeg har mødt adskellige folk der bare synes det er hyggeligt med heste i skoven - og mange synes faktisk det er lidt noget pjat med forbudsskiltning, naturen bør kunne nydes af alle - og alle bør udvise hensyn over for de andre brugere

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider