Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Århus - Odden
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 09:48

Hej

 

Jeg står og har solgt min hest, den skal fra Vendsyssel til Sjælland, Holdbæk. Vi har overvejet at tage færgen over - men kan det virkelig passe det løber op i 1700kr. Ca. At have trailer med over? Og er det med personer også?

Kan det bedre svare sig at kører over Fyn og tage broen, hvilket også koster ca 700kr..

Håber der er nogle som kan hjælpe eller har erfaring med dette :-)

eller er der nogle som kender nogle gode og forholdsvis billige transport virksomheder?

 

mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser - sejlads
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 13:35

Hej Mette,

 

Ja det er ikke billigt at sejle men fristende fordi man sparer lidt transport tid.

Overvej om det ikke er rarere for både jer og hesten at køre. Det er ikke alle heste, der føler for en sejltur (siger jeg blot fordi jeg selv har prøvet at stå med en, som gik aldeles i spunk, hvilket jeg slet ikke havde overvejet kunne ske, da han var stævnehest og vant til at blive kørt hid og did) Men han mente altså at sejle var noget skidt

 

:o) Lillian

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder forkert
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 15:38

Jeg har ikke sejlet ret meget til jylland, men jeg sejler en del til sverige og ind imellem til tyskland. Færgen til Sverige koster i omegnen 1400 for en retur. til Tyskland giver vi knap 1000 pr vej og der er vist lidt at spare hvis man køber retur, men det har vi ikke haft gjort.

 

Jeg kan selvfølgelig have misforstået dig og de 1700 er for både frem og tilbage og så lyder det jo rigtigt nok, men er det for en vej så lyder det forkert.

 

Broen koster 360 uden brobizz, jeg kører igen ikke ret meget den vej, men der sparer man på øresund ca 50% med brobizz, tror ikke det er helt så meget på storebælt.

 

Jeg har aldrig haft problemer med at sejle, jeg synes næsten ofte de står roligere på færgen. Bare husk at der kan blive MEGET varmt på sådan et vogndæk, så sørg for at den har fået vand nok og lad være med at have dækken på derinde. Undtagelsen er naturligvis hvis ikke dækket er lukket, så kan der godt være overordentligt koldt. På lukkede dæk åbner jeg altid toppen efter vi er kørt på så der kan kommer bare lidt mere luft ind.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg sejler....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 20:42

Jeg sejler på buisness, og mener jeg giver ca 850 kr pr overfart, dvs 1700 tur/retur.

 

Man kan gører det billigere med flex, billig afgange ect.

 

Så det lyder da rimeligt med 1700 tur/retur med trailer, hvis man ikke kan tage specielle billig afgange ect.

 

Jeg har en gang taget færgen med hest, den gang der gik en godstransport Århus-Kalundborg. Her fik hesten sig en god slapper, og jeg fik en god plads i frisk luft oppe foran på færgen, så vi kom først ombord og først af :-)

Hesten hygge sig glimrende.

Men jeg er ikke sikker på at jeg ville tage en katamaran, da jeg synes de larmer utroligt meget, og jeg er ret sikker på at man ikke får lov til at komme ind på dækket under overfart.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har nok ret
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 22:27

Jeg læste det bare som at det var en vej det kostede 1700 og det syntes jeg lød af meget.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Århus-Odden
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 14:23

Jeg har for et par år siden, i forbindelse med Landsfinalerne på vilhelmsborg sejlet med den hest jeg red, og min venindes hest i traileren over Odden-Århus.

 

Vi fortalte som det var da vi kom ombord at vi havde heste i traileren der aldrig havde sejlet, og om det var muligt vi kunne få lov til at gå ned at tjekke til dem en enkelt gang, og det kunne vi sagtens.

 

Men der er varmt dernede, så tæpper mm. er formenligt unødvendigt på denne tid af året. Det larmede noget dernede, men hestene her sagde nu ingenting og åd bare deres hø.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider