Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 opsige eller fortsætte forsikring
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 10:55

Min mand og jeg venter vores første barn til september hviket vi jo glæder os helt vildt til. Planen er at hesten bliver hvor den er og den unge pige jeg har til at ride den pt. skal fortsætte så længe hun vil også efter jeg har født. Jeg har det fint med at varetag den daglige pasning og så ride måske 1-2 gange om ugen afhængi af tid og lyst til den tid.

De sidste dage har jeg dog gået og grublet lidt over min hesteforsikring. Hvis min hest dør eller bliver erklæret uanvendelig som ridehest i løbet af de næste 5-8 år tvivler jeg på at tiden og måske også lysten er til at går ud og køber ny hest. Kan det så svare sig at have den forsikret?

I løbet af de næste par år vil vi også gerne finde drømmehuset, så der vil det jo være godt med lidt ekstra penge på kontoen.

 

Det drejer sig om en 6 års vallak der er liv- og uanvendelighedsforsikret til den pris gav for den, for 2,5 år siden.

 

Synes i jeg skal lade den køre uændret eller skal jeg opsige den og i stedet spare de ca. 4700 kr. årligt op?

 

Og hvordan er det så lige med ansvarsforsikring? Den er forsikret hos alm brand hvor vi har alle vores forsikringer.


V.H.

 

Tanja D.

 

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arghhhh....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2014 09:51

Arghhhh det med forsikringer af heste er altid svært - for det er noget med personlighed at gører :-)

 

Jeg har haft min gamle vallak forsikret, den gang han var den eneste jeg havde, og hvor min økonomi var lidt klemt. Uanvendelighedsforsikringen kom aldrig i spil, men sygeforsikringen blev efter 6 år brugt i bund pga en foldskade.

 

Mine to ungheste jeg har nu er helt bevidst ikke forsikret. Og det har jeg det fint med, især fordi jeg så ikke skal forholde mig til evt yderligere behandling e.l., eller et langt halthedsforløb med boksro specialbeslag ect. Så er det mig som bestemmer, hvad og hvor meget der skal gøres - og jeg har økonomien til det.

 

Så hvad sover du bedst med om natten ?

 

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Morgan
Forfatter: 
Dato:  22-03-2014 16:51

Jeg har aldrig haft en hest der var forsikret. Simpelthen fordi jeg selv ville beslutte når den ikke skulle mere - i forhold til skade o.s.v. Jeg har hørt ALT for mange historier om diverse "dyremishandlende" afprøvninger af heste, FØR forsikringen ville dække.

 

Jeg tror du er godt tjent med at lave din egen opsparing, og dermed have din egen beslutning !!

 

Karen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 liv- og sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  22-03-2014 22:46

Som Morgan skriver, skal du gøre det der passer dig.

 

Når det så er sagt ville jeg opsige uanvendelighed og fortsætte med liv- og sygeforsikring. Liv fordi det mig bekendt er nødvendigt for at have sygeforsikring og sygeforsikring fordi din økonomi med barn og evt. hus så ikke er helt så sårbar forhestens sygdom og skader.

 

VH lIne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores er ikke forsikret.....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 08:58

af samme grunde som Morgan.
Dels har vi 10-14 heste og hvem af dem skulle så forsikres ?

Hvis vi laver regnestykket at jeg forsikrede 10 stk for 4000-5000 kr / år hver, så løber det på ti år op i 400.000 -500.000 kr.

 

Hvis jeg ser på de uventede dyrlægeregninger på ti heste i ti år (altså ikke vacc., årligt kirotjek og tandrasp)...så er vi MAX på 50.000 kr.

Nu har de også et godt helbred...men, det er et tankevækkende regnestykke.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvarligt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 11:27

Du behøver ikke en særskilt ansvarsforsikring på hesten, din hest skulle meget gerne være dækket af ansvarsforsikringen i din indboforsikring.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider