Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Staldarbejde Løn
Forfatter: 
Dato:  17-03-2014 21:29

Hejsa

jeg har en stald med 20 heste, hvor jeg gerne ville ansætte en til at hjælpe i stalden, men har ingen ide om hvad det koster at have en ansat! Det drejer sig om ca. 5 timers arbejde om dagen som vil bestå af ind/ud lukning og udmugning ( de står på træpiller) samt at give dem Wrap. Så det bliver jo ikke et fuldtids arbejde, men hvad for andre for at arbejde i stald og hvor mange timer !!

 


Med Venlig Hilsen


Nanna





0
0
Svar på denne tråd
 
 lønnen
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 09:55

der er lønkrav på dette område hvis reglerne skal overholdes- så kontakt 3F for at høre hvad mindste lønnen er.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglerne...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 18:03

...gælder jo kun hvis du laver overenskomst med 3F og det bestemmer du selv om du vil gøre .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 overenskomst eller ej
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 09:05

så er der mindste lønninger i DK!

 

At det så er sjældent staldfolk får dem er en anden sag........

 

 

Karina

1
1
Svar på denne tråd
 
 Man kan hyre...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 09:52

....en udlænding via et vikarbureau, hvis man ønsker dette. Det er helt lovligt og der er ingen mindsteløn .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen mindsteløn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2014 10:17

Der findes ingen mindsteløn i Danmark - minimumslønningerne på de enkelte områder baserer sig på forhandlinger mellem arbejdsmarkedets parter.

 

Hvis du vil ansætte en medhjælper i stalden, så kan du kontakte det lokale landbokontor og bede om råd til løn - eller du kan lede på nettet: www.agri-info.eu/dansk/t_wages.php

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Løn staldarbejde
Forfatter: 
Dato:  20-03-2014 06:50

tænk på hvad du selv vil arbejde for.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løn...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:03

Hvad vil du selv arbejde for.. ??

 

Jeg har arbejdet i hestestalde i mange år (dog ik mere) og jeg vil dælme ik arbejde for mindre end hvad landbrugsmedhjælpere skal have i følge 3f overenskomst (jeg er uddannet landmand med speciale i heste)

Da jeg arbejdede fuldtid i hestestald som udlært fik jeg 20.000 før skat kr i løn plus en gratis hesteboks.. (hesteboksen var min weekend vagt) plus jeg fik mad på stedet.

 

Et andet sted fik jeg ca 18.500 kr før skat. det var absolut minimum ifølge 3F overenskomt.. Det er garanteret steget siden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen midsteløn
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 12:28

der findes ingen lovmæssig mindsteløn i Danmark. Lønnen forhandles gennem overenskomster. Så hvis der ikke er sådan en på arbejdspladsen må man selv forhandle sin løn ud fra et minimum på 0 kr. pr. time

 

Dog vil jeg personligt mene at man helst skal læne sig op ad overenskomsten, der oftest ligger på ca. 110 kr i timen. Så skal man selvfølgelig huske feriepengene oveni :)

 

Vh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider