Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Prisstigning varsel
Forfatter: 
Dato:  31-12-2013 20:12

Hej alle og godt nytår.

 

Jeg har netop dd. i postkassen modtaget et brev om prisstigning for boksleje og undervisning i den klub jeg har min hest. Brevet er dateret d. 26/12 og er måske forsinket af juleposten. Prisstigningen er på 10% og derfor ikke helt ybetydelig, men kommer af at klubben har mistet et tilskudf fra kommunen og derfor i sagens natur som sådan ok.

 

Der hvor jeg bliver harm er at prisstigningen gælder fra imorgen altså 1/1-2014! Det vil sige at vi er varslet med mindre end et døgn! Det kan jeg simpelthen ikke forstå kan være lovligt, og ville da godt have haft muligheden for at tænke over at hesten måske skal flyttes. Derudover blev vi til generalforsamlingen i februar lovet at der ikke kom prisstigning, mod at vi så selv muger ud i weekenden.

 

Jeg er nemlig lidt i tvivl, prisen er nu, for området, så høj at den grænser til hvad jeg mener er rimeligt. Dette specielt fordi de andre klubber med de priser har udmugning hver dag (vi gør det selv i weekenden), grovfoder på foldene (det har vi kun pt en gang imellem) ud og indlukning (her er det kun udlukning) og en ridetime inkluderet i prisen.

 

Jeg ville da godt have haft et varsel før jeg pludselig skulle smide en 500 kr mere om måneden (boksleje og undervisning), samtidig med det urimelige i at vi loves ingen prisstigning mod arbejde og så pludselig en stor prisstigning. Mens jeg samtidig sagtens kan se klubbens dilemma og problemer, så bliver jeg lidt småsur over den måde det er foregået på og igen kan jeg ikke forstå det skulle være lovligt.

 

Nogen der kender til lov om prisstigningsvarsel? På forhånd tak :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes ikke...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 15:07

...en specifik lov om prisstigninger .

 

Derimod findes Aftaleloven og af § 36 og 38 fremgår det kort fortalt at hvis prisen sættes op uden varsel har forbrugeren også ret til at hæve en aftale uden varsel. Det betyder at hvis der f.eks. er 1 måneds opsigelse, skal en prisstigning også varsles 1 måned før, så de der ikke ønsker at acceptere denne kan finde et andet sted inden stigning træder i kraft.

 

Stedet må derfor gerne indføre prisstigning uden varsel (med mindre andet fremgår af lejebetingelser), men du må så til gengæld også hæve din opstaldningsaftale øjeblikkeligt, hvis du ikke ønsker at betale den højere pris .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 klub og vedtægter
Forfatter: 
Dato:  01-01-2014 15:55

Du skriver du står opstaldet i en klub. Hvis de har en bestyrelse så er der nok også vedtægter.

Tænker at der står noget skrevet der. Eller måske i din staldkontrakt?

 

Men øv øv med den korte varsel.. De brude nok af god skik lige have givet mere responstid.

Her på stedet giver vi en mdr. varsel vedstigninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 staldkontrakt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2014 06:20

Suk ja en staldkontrakt har vi ikke, trods stedet er en ret stor klub indenfor DRF, jeg har mange gange rykket for en, men det bliver aldrig til noget.

 

I vedtægterne står der ikke noget, men jeg har nu ledt på nettet og det ser ikke ud til at prisstigningen er ok af to årsager, dels så er der fristen, som i følge aftaleloven (tak Djensen)jo ikke er rimelig i forhold til deres egen opsigelsesfrist. Dels er der mundtligt på sidste generalforsamlig aftalt at der ikke bliver prisstigning og dette burde være bindende indtil næste generalforsamling.

 

Jeg undrer mig også over visse begrundelser for prisstigningen og synes egentlig at affæren har været lidt lusket.

 

Tak skal I have begge to for svar, der er generalforsamling i februar, her vil jeg bede om forklaring og så en staldkontrakt, så jeg ved hvilken service jeg egentlig betaler for.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 referatet
Forfatter: 
Dato:  05-01-2014 18:10

Hejsa..

 

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at gå tilbage i klubbens referater og finde det, der vedrører generalforsamlingen. Deri bør der stå, at der er udmeldt at der ingen pris stigning ville komme.

Mere for at du har dit sort på hvidt :)



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kutyme...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2014 14:18

Kutyme er - som DJensen skriver - at varsel på prisstigninger følger samme varsel, som der er på opsigelser.

 

Er der ingen kontrakt, så kan de heller ikke kræve 1 mds opsigelse


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider