Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 hestepas
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 14:01

nogen der ved om det er opstalder eller hesteejer der skal opbevare hestepas efter de nye regler

og hvis det er gerne en henvisning til noget på skrift

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hetepas
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 14:13

Det er staldejerens ansvar, at passet kan fremskaffes indenfor 3 timer til alle heste i stalden - derfor vælger mange staldejere at have det liggende.


Vi har i vores stald (7 heste) valgt at have det i vores staldskabe hver især, hvor staldejer så har fået koden til alle skabe og på den måde komme til hestepassene til enhver tid.


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Link...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2013 15:30

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tag kopier
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 08:10

Jeg vil, som staldejer, ikke have ansvaret for at have opstaldernes pas liggende, men jeg har en kopi af passet med de vigtigeste sider.

Det er fint nok for dyrlægen.

 

Det er så meningen, at alle kopier af passene skal være i en mappe "frit" tilgændeligt i stalden, således at hvis jeg ikke er hjemme og det er min hest som behøver dyrlæge, så kan en opstalder tilkalde.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 En vildfarelse...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2013 09:15

...at tro at man som staldejer er ansvarlig. Det er hesteejer og kun denne, der har ansvaret. Har selv papir nok at holde styr på, så det andet må hesteejere og kontrollanter finde ud af i fællesskab


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 DJensen.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 15:42

Som udgangspunkt vil jeg give dig ret. Når det handler om hesten når den skal have dyrlæge er det hesteejers ansvar. Men får du som staldejer kontrolbesøg af myndighederne så er det staldejers ansvar at der er ført logbog over hvad hestene har fået at spise eller at kunne fremvise hestepas på at samtlige heste er udlukket for konsum. Så både og.

 

Men løsningen med staldskabe med kodelåse er jo fin. Så er det jo heller ikke staldejer der har det liggende og har snavsret for opbevaringen af det.


Mange hilsner fra Lene.

 

Round Pen + høhæk med foderplads til folden sælges.

 

Red Lightning XX udlånes til avl el. ridning.

 

Wrap/hø/frøgræshalm købes.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremvise....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 16:04

...Logbog er mit ansvar. Fremvise pas er ikke mit ansvar, heller ikke hvis heste er udelukket fra konsum og jeg dermed ikke har ført logbog.

 

Reglerne er ret klare på lige netop dette punkt og det er bare ikke staldejerens ansvar at have styr på opstalderes papirer eller manglende og heldigvis for det .

 

Jeg er behjælpelig med telefonnumre, så kan de kære kontrollanter selv prøve at få fat på ejerne og afregne evt. bødeforlæg med dem, hvis det ikke lykkedes .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Logbog
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 20:00

Jeg kan ikk finde hvor der står at det er stald ejer der har ansvaret for logbog, hvis i ved det vil i så ikk smide et link ind?

Tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er fodermesteren...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2013 20:42

....der skal være registreret, hvis heste ikke er udelukket fra konsum og dermed selvfølgelig også ham der skal føre log.

 

Ligesom fodermester (staldejer) ikke skal være ansvarlig for hesteejernes pas, skal hesteejere selvfølgelig heller ikke være ansvarlige for at føre en logbog.

 

Det er helt almindelig sund fornuft at en registrering og en logbog er koblet til den samme person, ligesom en hest og ansvaret for dens papirer er det .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Logik......
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 10:16

I vores stald er det så faktisk ikke logisk, at det er vores ansvar at føre logbog over fodring.

 

Det er os der hælder foderet i krybben, men det er hesteejerne der selv køber foder og stiller det klar i spande. Derfor er det jo fuldstændig håbløst at skulle føre logbog over deres fodring, men det er sådan reglerne fortolkes.

 

Et andet problem ved reglerne er, at ALT foder skal logføres. Dvs at vælger hestejeren selv at give godbidder, en gang mash etc, så skal det også logføres, og hvem skal så gøre det???

 

Derfor er der krav om udelukkelse fra konsum i vores stald. Alt andet er simpelthen ikke praktisk muligt.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 02:33

Hvor min hest står, vil staldejer gerne ha passet, men jeg har valgt at ha passet hjemme, når jeg ik ka få fri adgang til det derude.

Jeg ka for det meste komme med passet.

Ska jeg noget i flere dage, ligger jeg passet i skabet.

 

Vi har så lige haft besøg af fødevarestyrelsen (så de tjekker) og der var lidt problemer.

Jeg blev self ringet op og sku komme med passet, så det gjorde jeg.

Men staldejer er så for dårlig til at tjekke pas, så der var et der manglede medicinsider, et andet pas manglede på en hest der har stået der i 2 måneder (burde være tjekket ved ankomst, da hesten så har været transporteret ulovligt.

Ved ik hva der sker der, men normalt ville det vel udløse bøder.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opbevaring af pas
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 08:03

Min svoger har en lille stald hvor han har en del heste opstaldet, han har lige som jer ment at han ikke skulle have pas liggende og at det var nok med kopier af de væsentlige sider. Men han har haft besøg af Fødevarestyrelsen, så han er blevet klogere.

 

Der er blevet indkøbt et pengeskab med kode hvor alle passene ligger, så er de tilgængelig ved kontrol og nemme at komme til når hestene skal til stævner/ud at køre og derfor skal følge hesten.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalenter Sælges:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også haft besøg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 08:54

De startede også her med at forlange at jeg skulle fremskaffe alle pas, men efter at have forevist dem link til deres egen side med reglerne trak de i land og måtte tage til takke med tlf. numre på opstalderne.

 

Om det lykkedes at få fremskaffet alle pas indenfor tidsfristen ved jeg ikke, men de sad da og ventede ret længe her i deres bil.

 

Der er desværre en del myndighedspersoner der ikke er helt bekendt med de regler de selv skal håndhæve. Det har jeg også selv oplevet mht. transportreglerne, hvorfor man altid bør have et link klar på sin telefon eller reglerne ved hånden i papirform, så man kan vise dem til den kontrollant eller betjent der ikke har fået læst tilstrækkeligt på lektien .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig staldejers problem
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 09:37

Uanset hvad så er det stadig staldejers problem, hvis passene ikke kan fremskaffes, fx kan man risikere at få frataget sin hektarstøtte, som i nogle tilfælde kan være rigtigt mange penge.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalenter Sælges:

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mal nu ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 09:58

...fanden på væggen

 

Får også selv hektarstøtte, endda rigtig meget og kan ikke miste noget som helst af dette, så længe jeg har styr på mine egne heste og reglerne omkring andres hestepas er så klare som de er


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider