Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Lejekontrakt ikke overholdt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 20:19

Hej alle sammen

 

Min familie og jeg, er desværre blevet stilt i et dilemma.


I januar måned lejede vi vores hest ud med henblik på salg. Vi lavede en lejekontrakt med køber, hvori der stod, datoer for betaling af hesten (da de ikke havde råd til at betale på en gang, og derfor blev der lavet lejekontrakt indtil pengene var overført)
Pengene blev af forskellige grunde ikke overført på datoerne (de sidste penge skulle være faldet i Juli) og vi har stadig ikke set skyggen af de sidste penge, som udgør ca. 40% af købsprisen. Fordi det er så svært, som det er, at sælge hest, gav vi dem lov til at trække lidt ud, da han virkede til at trives godt der, og fordi jeg vidste, pigen der har ham, var så glad for ham..

Nu står vi så desværre i den situation, at de ringede og sagde, at de ville sælge ham, så snart de havde betalt de sidste penge for ham. Det ønsker jeg på ingen måde, da jeg solgte ham til dem, da det var det hjem, jeg syntes passede bedst til ham.

 

Da vores kontrakt ikke er blevet overholdt, kan vi så ikke teoretisk set godt hente ham og "skide" på de penge, de indtil videre har betalt?

 

Jeg vil meget gerne have hjælp! Stil endelig spørgsmål, hvis I har tvivl om noget..

Tak for jeres svar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234564
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 21:50

Hvis de betaler, hvad de skylder, er de i deres fulde ret til at sælge hesten bagefter, forudsat at der ikke er en tilbagekøbsklausul i kontrakten.

At du så ikke ønsker det, er bare ærgerligt, solgt er solgt, så du har ingen indflydelse på, hvad der videre sker med den.

 

Mht. den misligholdte kontrakt, så skal du hente råd hos en advokat, før du overhovedet begynder at overveje at hente hesten tilbage. Afhængig af, hvordan kontrakten er udfærdiget, kan du få store problemer hvis du bare henter hesten, så fat i en advokat!


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 
 med mindre...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2013 09:25

...du har indført i Jeres aftale at ejendomretten til hesten først overgår til køber, når sidste afdrag er betalt, kan du ikke hente hest retur. Betaler køber ikke skal du rykke og i yderste konsekvens inddrive pengene via retten.

 

Det virker ikke som om at de er så glade for hesten, når de vil sælge, eller måske prøver de at få dig til at droppe sidste afdrag ved "true" med at sælge. Stå fast på din aftale og få dine penge, for du kan alligevel ikke forhindre et salg hvis det er det de ønsker, så er det trods alt bedre i det mindste at få sine penge .

 

Ved salg på kredit eller afbetaling skal man ALTID indføre at ejendomsretten først overgår til køber, når alt er betalt, så kan man nemlig uden videre afhente det solgte ved misligholdelse.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 02:51

Hvem har ejercertifikatet?

Der er nogle ting der hvert fald ik er overholdt, så jeg ville nok hente hesten, hvis du har ejerc.

Kender en der gjorde det, dog fik hun en ødelagt hest hjem.

Hun betalte ik det betalte beløb tilbage, da det sku dække nogle dyrlægeregninger.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Præcedens
Forfatter: 
Dato:  27-11-2013 08:26

Jeg gætter på at det er som alle andre lejekontrakter, hvis man én gang har accepteret at der ikke blev betalt på datoen der står i kontrakten, så er det blevet acceptabelt at der ikke bliver betalt til tiden.

 

Så sagt på en anden måde, da de ikke betalte første gang havde du været i din gode ret til at hente hesten, men derefter må du bare acceptere det. Selvfølgelig kan man have skrevet sig ud af det i kontrakten, men det lyder det ikke til at du har.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalenter Sælges:

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider