Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvilken forsikring?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 09:39

Hej HN'er

Jeg er i gang med at tænke over hvilken forsikring jeg skal vælge til min lille gule stjernehest... Tanken er den at hun skal have livs- og uanvendelighedsforsikring...

Lidt om hesten; Fjordhest på 19 mdr, hoppe, skal bruges til avl, kørsel og ridning.

Jeg har netop lige mistet hendes mor og der havde jeg kun livsforsikring på, men havde jeg haft uanvendelighed havde jeg fået udbetalt penge, hvilket jeg ikke har fået på livsforsikringen... forvirring forvirring..

Men inden jeg fortsætter mit kig rundt på alle de forskellige tilbud og forsikringer, ville jeg hører om jeres erfaringer og anbefalinger på forsikringsselskaber...

Så må jeg hører???

Stolt ejer af den gule frygtløse stjerne;

Pixi Dúvall

0
0
Svar på denne tråd

Forsikringer
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 00:53

Der er groft sagt to typer forsikringer til heste.

Den ene er den lovpligtige ansvarsforsikring, dér er du normalt dækket af den almindelige ansvarsforsikring i din indboforsikring. Den dækker de skader en løsgående hest forvolder. f.eks hvis den bryder ud af folden og løber ind i en bil.

Så er der selve hesteforsikringen, som fås med tre dækninger, liv/uanvendelighed/sygeforsikring.

Den mest basale er livsforsikringen som kun dækker ved hestens pludselige død eller ved aflivning i henhold til dyreværnsloven, f.eks ved et brækket ben.

Den kan udvides med en uanvendelighedsforsikring som dækker hvis hesten får en kronisk lidelse og ikke længere kan bruges til ridebrug.

En sygeforsikring dækker dyrlægeregninger i forbindelse med sygdom. Dvs. at vaccinationer, ormekure, kastrationer mv ikke er dækket, da det er "vedligehold" og ikke sygdom.

Mange sygeforsikringer har en selvrisiko og derudover dækker de en procentdel af dyrlægeregningen, ca 60-80% afhængig af hvilken forsikring man har.

Jeg har Kongeriget Danmarks Hesteforsikring (KDH) og er utroligt glade for dem

De var engang de billigste, men det er de vist ikke mere, til gengæld er de nemme at have med at gøre og ændrer ikke betingelser i tide og utide (som visse andre )

Der er en selvrisiko på ca 1000 kr pr behandlingsforløb i op til 90 dage, derudover dækker de 75% af regningen, dog fratrukket kørsel og miljøafgifter mv.

Jeg har brugt min sygeforsikring en del, da jeg har haft to klodsede heste der var fænomenalt gode til at komme til skade

Hver gang har jeg fået pengene uden problemer, ofte et par dage efter at regningen er sendt ind.

Min første hest blev bla. opereret for sædstrengsfibrose. Det dækker de ikke fordi det er en komplikation til kastrationen, men undersøgelserne op til, incl røntgen dækkede de.

Jeg fik aflivet en hest lige før jul, der var blevet ledbehandlet og derefter fik en infektion i leddet. Det blev DYRT i dyrlægeregninger, men de dækkede dyrlægeudgifterne og udbetalte uanvendelighedsforsikringen, da hesten desværre endte med at blive uanvendelig til ridebrug og måtte aflives.

Så min stemme går helt klart til KDH

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 10:58

for svar

dem må jeg lige kigge på...

Pixi Dúvall

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  23-09-2013 03:06

Hold dig endelig langt væk fra First Horse. De bliver dyrere og dyrere og får dårligere og dårligere dækning. Derudover er deres service osv., også under al kritik.

Jeg ville vælge Dansk hesteforsikring el. Tryg :)

Held og lykke med forsikrings jagten :)

1
0
Svar på denne tråd

uh jaa...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2013 10:02

Jep, holder mig fra first horse, for det dem jeg havde på min hoppe, der lige er blevet aflivet... har INTET hørt fra dem, hvilket jeg synes er ret dårligt når man henvender sig...

har overvejet tryg, men også alm brand, da fjordhesten danmarks medlemmer vist får rabat...

Pixi Dúvall

0
0
Svar på denne tråd

fsrgdtss
Forfatter: 
Dato:  26-09-2013 23:45

Kimmie, min mor og jeg er tilfredse og glade for alm. brand. Vi undersøgte priser sidste sommer i forhold til hvad vi kunne få/hvad vi skulle betale.

... Og vi valgte at blive i alm. brand. Man får rabat hvis man er medlem af Fjordhesten Danmark, ligesåvel som man også får rabat hvis man er medlem af DV ;)

Jeg har ikke haft problemer overhovedet, heller ikke med dækning af dyrelægeregninger, pengene kom praktisk talt lige efter jeg sendte min regning videre.

// Mille

- Med et par gule og en lille brun i stalden

0
0
Svar på denne tråd

nårh ja
Forfatter: 
Dato:  27-09-2013 07:34

Nårh ja, Mille... hvorfor fangede jeg ikke jer til at starte med? kunne godt huske der var noget med alm brand og jer

fanger dig lige på facebook og så prøver jeg at fange alm brand for tilbud...

Pixi Dúvall

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider