Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Reklamation på Humbaur trailer
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 13:21

Hej

Har i marts 2012 købt en ny Humbaur Pegasus trailer hos Kongeåens trailer center.

 

Trailer blev købt til at laste store heste, dvs. en total vægt på 2400 kg.

 

Allerede i efteråret 2012 begynte rampen at bøje. Siden er det kun blevet værre.

 

Vi lavede en reklamation på det, men er nu blevet afvist med begrundelse om overbelastning.

 

Trailer er kun blevet brugt til heste, så kan ikke se hvor overbelastningen kommer ind.

 

Ved der er andre trailer af samme mærke med samme problem (har set nogle på stævnepladserne).

 

Vil gerne høre fra alle som selv har problemet, eller som kender nogen der har det. Vi har tænkt os at fortsætte sagen via en advokat, så flere tilfælde vil hjælpe en hel del.

 

Mvh

Bjarne

Bjarne623@Hotmail.com

40410067

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig kvalitet
Forfatter: 
Dato:  25-09-2013 20:34

Hej Bjarne.

Du skal ikke give op på dette.

Det har tilsvarende kostet mig mange penge på min Humbaur, før Kongeaaen erkendte at der var en kendt fejl på min model (defekte aksler).

Det første de typisk gør er altid at afvise kunderne, fordi de sparer penge og slipper for at engagere sig. Det er bare sørgeligt, for de er samtidig eneforhandler af et ellers godt produkt.

Det eneste tidspunkt jeg på mine trailere (Humbaur og Bøcmann) ser at ramper bøjer lidt, er når det er besværlige heste der skal læsses, dvs. Jeg har oplevet en hest, der så at sige med alle 4 ben, satte rampen under pres ved at bøje den. Jeg har læsset Shireheste i min tidligere Bigmaster fra Bøckmann og rampen lignde et æg under læsningen, men rettede sig omgående ud når hesten var inde.

Og hvis jeres heste er helt almindelige ca 400-600 kg og ellers bare vader ind i traileren, må rampen under ingen omstændigheder kunne tage skade.

Dog har jeg lagt mærke til at min Humbaur i de langsgående galvaniserede beslag/vanger i hele rampens højde, ikke har nær så mange monteringspunkter som f.eks. en Bøckmann DUO. En Rapid og en Duo bruger samme type "vanger".

held og lykke med det. Du skulle måske tage en video af dine heste og en læsningsmanøvre og så sende det til Kongeaaen gennem din advokat.

Mvh. Morten

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider