Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Udnyttelse af Staldhjælp - what to do?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 04:20

 

Hejsa, vi har haft en spøjs henvendelse jeg lige vil dele...
 
Vi har lejet os ind i en mindre stald og kunne godt bruge noget hjælp til udluk, mugning, påfyldning i automater og tildeling af stråfoder, altså langt fra fuldtid.
 
Da vi ikke taler stordrift har vi ikke meget at tilbyde men der kunne måske arrangeres noget med kost og logi og lidt lommepenge, måske en boks eller en hest til rådighed med undervisning..
 
Nuvel, vi opretter en annonce á la kom og vær en del af et fedt miljø - mon vi kan finde en der kan bruge hvad vi kan tilbyde mod ovenstående hjælp i stalden..
 
Vi bliver derefter ringet op af "Bent" med jysk accent, Bent har en pige fra Norge ansat, hun arbejder fra 6 morgen til 22 aften - hun vil gerne prøve noget andet så han kontakter os. Det må gerne gå hurtigt for søsteren der skal afløse er ankommet, så langt så godt..
 
Vi undersøger vores muligheder hos vores udlejer vedr logi og taler med Bent 2-3 gange hvor Bent udviser tiltagende bekymring for at vi ikke kan matche hans vilkår og arbejdstider der er mildest talt bekymrende og grænser til grov udnyttelse.
 
Vi ender nu med at opfinde alle mulige opgaver for at kunne sætte denne pige i sving fra @!#$ morgen til sen aften - egentlig mest for at få hende væk fra nuværende sted og evt videre til nogle kontakter der måske kan bruge en fuldtidspige under ordnede forhold men Bent lader vist til at opfange uglerne i mosen og PUFF - han svarer ikke mobil mere og knalder røret på hvis man ringer fra et andet nummer, hans nummer er uregistreret...
 
 
Hvad f.... gør man så nu?
 
/Angelika
0
0
Svar på denne tråd
 
 staldhjælp
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 17:28

Han ringede også til mig for 2 år siden, med det sammen.

 

Han fortalte om sammen pige, dengang var det dog en veninde, der skulle overtage jobbet.

 

Men men lige da jeg havde nok arbejdsopgave til hende, så købte han naboejendommen, så nu ville hun gerne arbejde der.

 

Han gav lidt oplysninger som jeg forsøgte at finde ham på bl.a om den ejendom han købte, hans kones arbejde - men det var ikke eksisterende, så jeg tror umiddelbart at det var telefonfis!!!


Stutteri Birkely

Avl af Trakehner og Anglo Arabere

v/ Heidi Andersen



2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2013 20:12

Hmmmm han er da vist en slags fusker, fordi ham hørte vi også fra for omkring et års tid siden. Samme historie.

Mon ikke nærmere det er en eller anden fafforeningspamper, der forsøger at få folk til at plumpe i vandet på et eller andet af en slags.

 

Mvh


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Godkendt til dyrepasserelever med hest som speciale.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Han kontaktede
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 00:21

Sjovt nok også mig dengang vi søgte au pair pige. Faktisk kimede han mig ned de første to dage - ringede min. 15-20 gange og så fik jeg altså nok og sagde nej tak!

 


Mvh. Juliette

 

Ejer af den dejlige palominohingst Shulay Gold Fever, som er EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fagforening...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 04:05

Det har også strejfet os at det var indsamling af data på en ret uheldig og nu misvisende måde - for vi endte med at smøre rigtig tykt på for at kunne matche hans tilnærmelsesvis grove udnyttelse af staldhjælpen, noget der på ingen måde afspejler den faktiske arb. Dag på mellem 3,5 og 6 timer suk...

0
0
Svar på denne tråd
 
 grov udnyttelse ???
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 07:31

staldpigen kan vel stoppe/fratræde hvis hun ikke er tilfreds ?

 

Karina

0
2
Svar på denne tråd
 
 Karinae
Forfatter: 
Dato:  08-08-2013 08:31

Ja måske kan hun bare stoppe og tage tilbage til Norge i utide men det var ikke helt pointen med indlægget - mere at henvendelsen i sin helhed er helt hen i vejret og at manden går under jorden når man ikke kan og vil tilbyde samme absurde forhold...

 

Nok er hesteverdenen en rådden branche åbenbart er det også bredt accepteret at have udlændinge til at arbejde under forhold jeg personligt aldrig ville hverken tilbyde eller acceptere...

 

Når det så er sagt så lader det til at være en spøjs hobby for en stakkels mand, alternativt en fagforening eller journalist der på en ret misvisende måde indsamler data omkring arbejdsforhold i branchen ?

3
0
Svar på denne tråd
 
 Artikel i BT
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 12:52

Prøv at læse den artikel der står på BT's hjemmeside om Andreas Helgstrand. Det lyder som om at den mand der har ringet til flere af jer, er en der har prøvet at finde ud af hvor "dårligt" hestepassere har det i DK.

Det er ærgeligt at man skal "snydes" til at give et dårligt billede af denne verden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2013 12:57

Jeg jeg havde søgt også - og omtalte "Bent" overrumplede mig fuldkommen, og med tilbud om noget, vi overhovedet ikke havde behov for. Så jeg takkede bare blankt nej.

 

Det er en pudsig branche, fordi alle vil gerne have arbejde i den som det ene eller det andet. Og branchen er jo om nogen kendt for ikke at give god betaling men måske derimod så meget andet, herunder frisk luft, snavsede negle og lange arbejdstider til små penge.

 

Lige nu er der såvidt jeg ved, ved at starte det allerstørste hold på hestelinjen som dyrepassere nogensinde, og disse får mere end meget, meget svært ved at finde praktikpladser i en branche, hvor der oftest ikke vil være økonomi til at imødekomme elevernes forventninger. Selv får jeg med adskillige års ancinnitet som udlært i et andet fag, men dog et fag med væsentligt ansvar, for mennesker i stedet for dyr, faktisk ikke mange kr. mere i timen end elever forventes at skulle have på sidste semester. Og mit gæt er derfor, at lønnen vel nærmest eksploderer, når man kan kalde sig udlært eller alternativt så gør køen af arbejdsløse desværre. For ingen bortset fra de helt store i hestebranchen vil desværre have råd til at ansætte dem.

 

Også er jeg ikke engang sortseer blot realistisk!

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Godkendt til dyrepasserelever med hest som speciale.

2
0
Svar på denne tråd
 
 tror måske
Forfatter: 
Dato:  17-08-2013 20:38

også jeg har haft Bent i røret. han ringede uopfordret og spurgte om jeg manglede en pige i stalden til at hjælpe. og efterfølgende kom jeg til at tænke på at han ringede for et års tid siden også.

 

Jeg søger ingen stald hjælp så undrede mig over hvorfor han ringede men afviste med det sammen begge gange.

 

Skide træls hvis det bare er en som er ude på at give branchen et blakket ry. folk er sku underlige.

 

Gitte


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider