Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvornår gælder forsikringen?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 19:01

Jeg skal have en hest igennem dyrlægetjek i morgen.

Køber vil først have hesten hjem, når papirerne er sendt ind til forsikringen.

Jeg mener, at bare dyrlægen har udfyldt papirerne (og "godkendt" hesten), så gælder forsikringen fra den dag.

Hesten skal køre rimeligt langt til købers dyrlæge, så det var alt andet nemmere at køre den direkte hjem til køber bagefter. Men hun vil ikke have hesten hjem, før forsikringen har taget den. Jeg har på nuværende tidspunkt hesten forsikret - dog til en betydelig lavere pris end købssummen.

HN-orakel: Hvilke regler gælder??

(eftersom det er i morgen tidlig den skal til dyrlæge, kan jeg ikke nå at ringe og spørge forsikringen, hvilket jo ellers ville være det nemmeste).

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

0
0
Svar på denne tråd

Afhænger af
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 07:23

forsikringsbetingelserne. Læs dine og du vil sikkert finde svaret på dit spørgsmål

Man kan overtage en eksisterende forsikring (skema udfyldes og indsendes til forsikringen), i så fald er hesten dækket. Men laver man en nytegning (hvilket det nok betragtes som, hvis man ændrer væsentligt på beløb/forsikringssum) så er der visse betingelser før forsikringen dækker fuldt ud. Men så vidt jeg husker, dækker den transportulykker så snart den er "tegnet".

Men der er forskel fra selskab til selskab, så lur betingelserne og se om ikke de giver svaret

Pøj pøj med salget

:o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 11:07

Normalt er det vist sådan, at de fleste forsikringer gælder op til 14 dage, efter hesten er solgt - også hvis ny ejer ikke forsikrer hesten.

Man kan godt (som regel) overtage en forsikring på en hest til samme sum, som sælger har den forsikret for, men hvis man ønsker at hæve summen, så kræver det en ny dyrlægeattest/handelsundersøgelse.

Derfor er det lidt en risiko, hvis nu der skulle komme anmærkninger, der anses for at kunne have betydning i handelsundersøgelsen, for så er det næsten garanteret, at forsikringen ikke vil tage hesten uden forbehold.

På den baggrund kan jeg godt forstå køber. Lært af erfaring køber jeg ikke hest igen, før jeg har bekræftelse fra forsikringsselskabet, på at de forsikrer hesten uden forbehold med de oplysninger, der forefindes fra handelsundersøgelsen.

Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-07-2013 12:12

Tak for jeres svar - det blev ikke aktuelt.

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider