Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Tilbageholdelses ret og solgt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 19:14

Hej Allesammen .. Jeg står i en rigtig svær situation

 

Jeg havde min hest opstaldet et privat sted.. Jeg var kommet l en økonomisk krise og ikke kunne betale min opstaldning og jeg fik så en afdragsordning med stedet.. Men mig og personen som ejede stedet vi kunne ikk sammen. Så jeg valgte at flytte hesten da jeg havde det dårligt drude ;( Et par måneder efter jeg havde flyttet ham så kom de og stjal min hest fra det sted han stod .. Det har lavet en tilbageholdelses ret og jeg ku derfor ik gøre noget.. De sendte flere gange breve til mig angående det her.. Jeg meldte ham stjålet og alt det her..!! Jeg droppede sagen kort sidste år pga personlige årsager.. Men nu er han solgt for at de kan få deres penge.. Men han er solgt uden min respekt og jeg har stadig ejer certifikatet samt passet. Jeg så de havde sat ham ind på guloggratis og jeg ville gerne betale det jeg skyldte dem og jeg gerne vil have min hest tilbage min hun nægter mig at købe den og betale min gæld til dem.. Han er nu solgt og jeg har brugt 1 år på at finde ham og nu er han fundet i nærheden af hvor jeg bor.. !! Jeg kontakter min advokat og jeg vil nu stævne dem som har solgt ham da det er min hest.. !!! Er det en mulighed og vil jeg få noget ud af det.. !!

 

jeg har aldrig modtaget advokat breve eller inkasso regninger fra dem


Maria Larsen

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hjælp hurtig
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 20:13

Er der ingen der ved hvordan jeg er stillet


Maria Larsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ring til en advokat
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 21:28

ring til en advokat med speciale i heste og lejeaftaler


 

Albion dressursadel købes
Sæde str. 17,5 eller 18
Wide eller X-wide bom

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 23:01

Det kan være jeg tager fejl, men for mig lyder det som om du ikke har betalt de aftalte afdrag !! ?? Ret mig hvis jeg tager fejl.

 

Hvis det er tilfældet, kan jeg godt forstå at du havde det dårligt på stedet, OG at staldejer - antagelig i irritation - har taget hånd om situationen.

 

Jeg har også haft økonomiske problemer i perioder OGSÅ hvor jeg havde heste, MEN mine dyr har fået hvad de skulle have. Også staldejer !!!!!

Det er ikke fair at sende Sorteper videre til én som ikke har nogen indflydelse på din økonomi !!! Så skulle du have solgt din hest, hvis du ikke havde råd til den !!!!

 

Når det er sagt, vil jeg også sige at da DU jo er indehaver af ejercertifikat og pas, er du ejer af hesten.

 

Som nullergøj siger. Snak med en advokat som har speciale i heste og lejeaftaler.

 

Karen

6
0
Svar på denne tråd
 
 Tilbagehold
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 23:33

Rent juridisk så har kreditor mulighed for at udøve tilbageholdsret. Som godt eksempel er, at man indleverer en bil til reparation, og man ikke betaler regningen kontant, og der ikke er aftalt kredit, så har mekanikeren mulighed for at tilbageholde bilen.

 

man kan godt sige det samme det gælder her, men kreditor skal udøve tilbageholdsretten mens de har aktivet (her hesten) i sin varetægt de kan på ingen måde udøve selvtægt, det er rent faktisk strafbart, og de er erstatningsansvarlige over for de tab du har lidt.

 

hvor dit du kan få din hest tilbage afhænger af flere ting, bl.a. Om køber er i god tro, og om du har udvist nogen form for uforsigtighed eller passivitet, f.eks. Du længe har vidst hvor hesten har stået, men ikke kontaktet køber for at før hesten tilbage.

 

Umiddelbart vi jeg sige, ud fra de sparsommelig oplysninger du kommer md, at der er en god chance for at vinde sagen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Stadigvæk ejer af hesten
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 17:02

Jeg har fundet ud af at han er solgt uden pas og ejercertikikatet . Hvilket betyder at jeg står som ejer af hesten på ejercertikikatet ;) de har kun lavet en kontrakt på køb.. Er det ik strafbart at have en hest i varetægt som der ik er pas på ?!


Maria Larsen

1
2
Svar på denne tråd
 
 Man må ikke sælge uden
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 17:35

Ejercertifikat. Så det har du ret i er strafbart. Hvis jeg var dig meldte jeg det til politiet med det samme.

3
2
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 17:47

Det vil jeg gøre.. Men jeg er den registrerede ejer.. Hvad vil lyde bedst når jeg kontakter politiet den her sag


Maria Larsen

0
2
Svar på denne tråd
 
 Du skal sige det som det er
Forfatter: 
Dato:  08-07-2013 22:44

Politiet kan ikke komme udenom at din hest er solgt uden pas/ejercertifikat. Det er jo det du skal melde. Samt fortælle dem sagen

1
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 21:55

Da du har ejercertifikatet, skal du bare fortælle sandheden til politiet !!!

 

Du skal slet ikke bekymre dig om at hvad der 'lyder bedst'. Du har jo retten på din side med det ejercertifikat !!!

 

Karen

3
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 14:22

Den er lidt tricky den her.

Jeg hæfter mig lidt ved, at du har lavet en betalingsaftale med opstaldningsstedet forud for at du fraflytter stedet. Er denne aftale lavet på skrift? Havde du en opstaldningskontrakt hvoraf, det er fremgået, at de forbeholder sig tilbageholdelsesret i tilfælde af misligehold af kontrakt?

 

Du har ikke modtaget faktura på opstaldning overhovedet? Eller har du bare ikke modtaget rykkerskrivelser?

Dvs. loven på området er ikke fulgt, også kan man ikke uden videre udøve tilbageholdelsesret med mindre det er kontraktligt aftalt forud.

 

Opstaldningsstedet har ikke overholdt loven. Nej. Men du har heller ikke overholdt din aftale med opstaldningsstedet. De har begået selvtægt ja, og dermed indirekte påfører de dig så yderligere omkostninger til opstaldning på deres sted, hvor du ikke ønsker at stalde op. Den må de nok selv æde i en retsal. Men det forud skyldige beløb til opstaldning, det tror jeg ikke, at du på nogen mulig måde vil kunne slippe udenom.

Hesten kan få nyt pas og ejercertifikat - men det burde skulle forbi en dommer først i forhold til dig.

 

Du har været alt for længe om at handle på det her. Du skal have en advokat indover - og du skal dels have vidner, dels annoncen, hvor opstaldningsstedet udbyder din hest til salg m.m.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider