|
|
| hest retur har brug for hjælp |
|
|
sagen er den at jeg købte en hest for halvanden måned siden uden handels undersøgelse .. for 3 uger siden blev hun dum under ridning jeg fik tandlæge ud.. hun er stadig dum .. igår havde jeg kiropraktor ude .. det viser sig der er nerver i klemme i ryggen , mioser i panden og irritation i det ene bagknæ plus den ene kode og låst forpart kiropraktoren mener at knæ og forpart er af ældre dato men kan kun siger 100%korrekt ved røntgen og her er der flere der siger til mig at jeg har krav på at sælger tager hesten tilbage da jeg umuligt kan ha pådraget alt det på så kort tid..
men kan jeg virkelig forlange det ? jeg stoler jo på sælger når hun siger at de virkelig ikke vidste det..
det skal lige siges at jeg spurgte kiropraktoren om hun blev ridehest igen? det turde hun ikke love..
men hvad ville i gøre ville i give hesten de behandlinger den skal ha og så lige se tiden An ?- eller ville i forlange at de tog hesten tilbage med det samme .. det er så svært for mig for jeg er jo blevet rigtig glad for hesten og det er jo heller ikke min mening at skuffe sælger men jeg er rigtig god til at tænke på andre end mig selv først og det skal jeg måske bare stoppe ?
Gessies Donna & Hamlet skønager <3 Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
Hvorfor fravalgte du en handelsundersøgelse ? Var hesten i ridning da du købte ? Hvordan har den gået de første tre uger ? Myoser i PANDEN ? Dvs tandlæge-kiropraktor men ingen dyrlæge ? Hvordan vurderede hun at det var af gammel dato ? Hvordan vurderer man om det er 3 uger eller 3 mdr gammel? En hest der laver et stunt på fold, kan jo virkelig fået lavet nogle vrid i både skellet, sener og muskler. Men juridisk; hvis det kan bevises, at skaden var der, da du købte, så skal de formodentlig tage hesten tilbage. Hvordan det så forholder sig, når du ikke har fået lavet handelsundersøgelse, det ved jeg ikke, men det gør jo, at hverken du eller sælger kan bevise hvornår skaden er fra.
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
jeg fra valgte handels undersøgelse fordi hesten 'kun' kostede 20000,- jamen jeg har part på hende og vi har taget det meget stille og roligt har faktisk ikke galloperet på hende eller noget da hun lavede et lille buksring så min part blev lidt bange og ville lige ta det stille og roligt igen. .
Jaa eller mioser lige over pandelokken ..
kiropraktoren er også dyrlæge..
Jaa jeg ved ikke hvordan hun kan vurdere det for jeg er ikke dyrlæge 
Gessies Donna & Hamlet skønager <3 Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
hovsa Jaa hun var i ridning da jeg købte hende ..
hun er kun 5 så har ikke været redet vanvittigt meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vigtigt... |
|
|
Det vigtigste er at du får lavet noget røgten/dyrlæge undersøgelse således at det bliver fastslået hvad der er galt med hesten, og om det kan bevises at det også var tilstede på handelstidspunktet. Det allerbedste er hvis du kan aftale med sælger hvilken dyrlæge der skal undersøge hesten og for hvad.. Og meget gerne på mail så der ligger noget på skrift. Viser det sig 1. at der er noget galt med hesten og 2. Det var tilstede på handelstidspunktet. Så kan du tage stilling til om du vil enten hæve handlen eller bede om et nedslag i prisen. Vigtigst af alt er det at få hesten undersøgt NU, jo længere tid der går jo sværere er det at tilbagedaterer en fejl/skade
Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
jeg synes også bare for mit vedkommende at det er mange penge at buge på røntgen hvis der så viser sig noget for så har jeg smidt flere tusinde kroner i en hest jeg bare kan aflevere tilbage.. og de siges vi er nødt til at lade det gå rettens vej for hun har ikke pengene..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest retur |
|
|
Jeg tvivler på, at du står særligt godt i en sag, da du har fravalgt handelsundersøgelsen. En handelsundersøgelse uden røntgen koster omkring 1500 kr. og med røntgen 3500 kr., så vil man gamble med ikke at få lavet handelsundersøgelse, så har man også råd til at miste den sum, som hesten har kostet. Men du bliver jo under alle omstændigheder nødt til at få undersøgt hesten grundigt før du finder ud af om, hesten reelt har en skade og skal/kan leveres tilbage. Jeg er ikke selv hellig, da den hest jeg har nu heller ikke er handelsundersøgt, men der vurderede jeg, at prisen var så lav, at jeg godt turde gamble og hesten i øvrigt ikke på daværende tidspunkt kunne have gået igennem en handelsundersøgelse. Men det var jeg fult bevidst om og jeg er gået ind i det med åbne øjne. Omvendt har jeg så også tabt en retssag om en hest, hvor jeg fravalgte røntgenundersøgelse, da jeg ikke havde udnyttet min undersøgelsespligt før handlens indgåelse. Og vælger du at gå i en retssag og sælgeren ingen penge har, så kan du vinde nok så mange gange, men man kan ikke plukke hår af en skaldet....
Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges Nyvasket 1000 excl. porto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
Lisbeth . det er også det jeg tænker at jeg får vel intet ud af at køre retsag når hun ikke kan betale mig pengene alligevel ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan |
|
|
simpelthen ikke forstå hvordan en hest kan blive så dum på så kort tid !!! Man kan finde fejl og mangler ved enhver hest, hvis man leder længe og grundig nok - det er absolut ikke sælgers problem at du ikke gider og ofre penge på en undersøgelse som sikrer at du får en brugbar sund og rask hest !!!! De fleste af de nævnte problemer med mysoser m.m kan skyldes ridning - og jeg ved med sikkerhed at en hest kan sagtens pådrage sig låsninger / myoser og spændinger på under en uge ....
www.rawasport.dk lækre sportsponyer sælges fra 0-6 år udd. hestemassør NU MED SPH 208 RAWA´S MOJITO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
jeg synes bare det virker underligt det kan komme så hurtigt da hun fik et par dage til at falde til og ugen efter skridtede min part hende kun og hun bliver kun redet 3 gange i ugen og havde fri et par dage efter tandlægen og nu har hun haft fri i 14 dage igen og hun har overhovedet ikke været galloperet så hun er jo nærmest ikke brugt..
jeg ved godt det ikke er sælgers problem med at jeg ikke vil ofre alle de penge men jeg synes også bare for mit vedkommende at det ikke kan være fair at jeg skal betale 10.000 i dyrlæge regninger hvis der så i røntgen bliver konstateret tidligere skade for så har hun jo skal hun jo tage hesten tilbage og vupti så har hun svar på alle fejl og mangler på min regning. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handelsundersøgelse |
|
|
Nu koster det altså ikke 10.000 kr., at få en hest handelsundersøgt eller røntgenundersøgt. Men du fravalgte jo selv handelsundersøgelsen, hvor I havde mulighed for at aftale, at sælger evt. betalte for handelsundersøgelsen, hvis hesten ikke gik igennem. Derfor er udgiften til at få hesten undersøgt nu din, da du ejer hesten. Når du så har en diagnose på hesten, så kan du på den pæne måde spørge sælger, om de vil tage hesten tilbage på det grundlag. Vil de ikke det, så må du tage den lange vej i retten. Du skal dog være opmærksom på, at en retssag kan tage op til 2 år, og i den periode er det dig, som har udgifterne til at have hesten stående. Og som jeg har skrevet tidligere, så er det jo ikke sikkert, at du vil vinde sagen, når du har fravalgt handelsundersøgelsen - sådan en sag har jeg jo tabt - og det er heller ikke sikkert, at sælgeren har penge, hvis du vinder. Og så er du jo ikke længere - du har tværtimod haft en masse udgifter til at have en ubrugelig hest stående. Udgifterne til den hest jeg havde stående i de 2 år indtil retssagen løb op i 40.000 kr. Heldigvis tog min retshjælpsforsikring sig af udgifterne til advokaten, men havde jeg vidst hvad jeg ved idag, så havde jeg aflivet hesten med det samme og betalt mine lærepenge i form af at købesummen var penge ud af vinduet. Man kan jo heller ikke forvente at købe en fejlfri hest til 20.000 kr., så jeg vil råde dig til for din egen skyld, at lade sagen ligge og komme videre. Men under alle omstændigheder skal du jo have undersøgt hesten grundigt, så du ved hvor du står med den. En normal halthedsundersøgelse incl. røntgen koster omkring 4000 kr.
Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges Nyvasket 1000 excl. porto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
nej jeg ved godt røntgen ikke koster 10.000 men har haft kiropraktor ude til 1800 for en omgang og dem skal der muligvis 2 gange mere af og så er vi jo godt oppe i prisen allerede 
og det kan også være det viser sig at hjælpe og så er det jo bare det 
sælger ville gerne tage hesten tilbage men har ikke pengene så hun har sagt vi er nødt til at gå rettens vej..
jo jeg forventer faktisk godt at kunne købe en fejlfri hest til 20000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels, |
|
|
stakkels hest  Om jeg fatter, hvorfor nogle anskaffer sig et dyr, de alligevel ikke vil forpligte sig til at tage vare på 
No hour of life is wasted that is spent in the saddle. [Winston Churchill]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
det skal lige siges at jeg gør alt for mine dyr men er selvfølgelig ikke interesseret i at betale 'andres' dyrlæge regninger .. jeg kunne fx heller aldrig drømme om at købe en hest til 100.000 for jeg køber heller noget billigere så jeg ved jeg kan smide nogle penge i dem den dag de virkelig har brug for det.. at det så er halvanden måned efter køb og det højest sandsynligt er noget jeg ikke har forårsaget det var så ikke lige i mine planer..
så synes det er lidt hårdt at dømme mig uden du kender mig ..
for viser det sig at jeg hænger på hesten og hun har fejl eller lign kommer hun aldrig videre og jeg lægger gerne penge ud til behandlinger .. hesten har da både haft smed , fået ordnet tænder og har lige købt gummi bid til hende så jeg synes da bestemt jeg tager ansvar
men det ved jeg jo bedst selv jeg ved også bare jeg går meget langt for mine dyr og frem for hvad mange andre gør .. jeg passer og plejer dem hver eneste dag og er der tegn på der er en der begynder at fejle noget Jaa så aflyses ALT planlagt her kommer dyrene altid i første række
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ærgerligt |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
20-06-2012 12:41 |
|
for dig at du fravalgte klinisk handels undersøgelse hos dyrlægen; for efter det du beskriver lyder det jo som om den allerede ville have været dumpet her uden røntgen var nødvendig. Men sådan noget må man jo gøre op med sig selv når man gerne vil spare de penge. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må |
|
|
Sige, at hvis hesten ikke har været meget redet, er det reelt en mulighed, at sælger faktisk har været i god tro. Og havde den det på handelstidspunktet, ville en handelsus uden røntgen nok have vist det.
Så jeg tror du må acceptere, at det ikke bliver anderledes, og så ofre de penge på hesten som er nødvendigt for at den kan fungere.
Man vil gerne have en billig hest, der er 100% ok, men så burde der jo netop være taget højde for ekstra udgifter, og dem ser det desværre ud til du er løbet ind i.
Held og lykke
Vh Louise
Lækker BH Zack/Royal Blend vallak f. 2011 sælges
Ædelt, ydtryksfuldt hingsteføl e. Blue Hors Zack/Londontime/White Star f. 2012 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
Jaa det kan godt være jeg bare er nødt til at bide i fou sure æble .. for inderst inde ville jeg jo også gerne beholde hesten..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja,..... |
|
|
det år desværre ikke altid som man vil.
Selvom man ahr købt en sund ogbrask hest, kan det jo altid gå galt.
Lækker BH Zack/Royal Blend vallak f. 2011 sælges
Ædelt, ydtryksfuldt hingsteføl e. Blue Hors Zack/Londontime/White Star f. 2012 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændinger mm |
|
|
i og med du har fravalgt handelsundersøgelsen vil jeg sige du står temmelig dårligt i forhold til at sende hesten retur, du har selv tilsidesat din undersøgelsespligt og dermed må du selv tage konsekvenserne af dette. spændinger, myoser mm kan opstå utrolig hurtigt i løbet af få timer endda, ligesom de kan hos os, og låsninger i forpart, hals, nakke mm kræver behandling men betyder ikke at hesten ikke bliver ridehest igen, har selv en der har døjet meget med spændinger i nakke/pande, men hvor regelmæssig kiropraktor, samt øvelser vi selv laver har løsnet det og jeg har fået en perfekt fungerende hest tilbage. indenfor det første halve år brugte jeg 15.000 kr på dyrlæge regninger og nu efter mere end 4 år har jeg brugt noget der ligner 60.000,- på dyrlæge og kiropraktorbehandlinger, til en hest vi gav et lille beløb for, altsammen pga. 5 minutters uheld på folden kort tid efter vi havde hentet ham. mvh Mie
RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011 Nu med Miss Jay, Badi'ah og Dagirr ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| om jeg fatter det |
|
|
hvorfor er det, at når hesten har et problem ringer man til alle andre end dyrlægen? enten har mange af hestenettes brugere elendige erfaringer med dyrlæger, eller ? Tandlæge, kiropraktor, smed koster også penge, så hvorfor er det lige, at man ikke vil ofre en skilling på en kompetent hestedyrlæge??? en handelsundersøgelse er naturligvis ikke en forsikring mod fremtidige dårligdomme, da den kun fortæller hvordan hesten har det på det handlede tidspunkt: men det er også ret vigtigt hvis køber insisterer på at have købt en hest med fejl og mangler! Du har som køber UNDERSØGELSESPLIGT! fat det dog! om hesten har pådragtet sig problemerne efter du har købt den eller de har været til stede, men sælger har ikke vidst det, bliver altså meget svært at afgøre, hvis hverken køber eller sælger har gidet få hesten undersøgt. Og så kan jeg godt forudse en retsag, som kommer til at koste langt mere end hesten er værd...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
slap dog lige af.. jeg ved sq godt jeg har undersøgelses pligt men at jeg har valg handelsundersøgelsen fra det skal du jo så heldigvis ikke blande dig i det er jo helt op til mig selv at jeg så har fortrudt nu at jeg ikke tog den med det er så min hovedpine og ikke din..
jeg kan da så fortælle dig at min heste tandlæge ER dyrlæge og hesten havde sår i kinderne osv så jeg ringer ikke bare til alle mulige uden grund og kiropraktoren ER sørme ozz dyrlæge så hids da lige ned ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Af skade bliver |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
22-06-2012 16:50 |
|
man klog, men sjældent rig. Man kan også vende den om og sige at hvis du havde fået denne hest ( som jeg kan læse du har betalt 20.000 kr for ) gennem handels undersøgelse, så ville du ifald den "dumpede stort" , måske kunne have handlet den ned i en helt anden pris ? ( hvis du aligevel valgte at købe ). Ønsker dig held og lykke; håber du får den rette vejledning fra "dine dyrlæger", så dine penge på kiropraktik mv. ikke er spildte. Mvh janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
janni .. Jaa jeg køber ikke en hest mere uden handelsundersøgelse .. men sådan er det jo.,
mit største problem er jo at hun ikke kan betale pengene , så jeg får jo intet ud af en retsag.. hun har dog tilbudt at tage hesten tilbage med kontrakt på hun ikke kommer videre.. men kan dog ikke betale mig noget ..
det har jeg så selv valgt fra da jeg ikke kan se pointen i at forære hende den hest jeg selv har givet hende 20.000 for,.. så kan jeg jo ligeså godt selv beholde hende.. for hvis hun ikke engang kan købe hesten , Jaa så har man i mine øjne heller ikk råd til at betale kommende dyrlæge regninger .. og så bliver hun her for jeg så ved jeg at jeg kan stå indefor hvordan hun har det og at hun ikke kommer til at mangle noget..
Jaa jeg håber da behandlingerne hjælper fou jeg synes da det er synd hvis så ung en hest allerede er ødelagt ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
|
|
det var såmænd ikke møntet på dig personligt, blot synes jeg der er en tendens til at tilægge kiropraktorer og andet alternativ behandling til heste, en meget stor værdi, som måske ikke altid er berettiget. Du har reelt set foræret 20.000 kr væk, hvilket jeg godt kan forstå du er ærgelig over. Det jeg ikke forstå er, at sælger kun 9 uger efter salget, ikke kan tage hesten tilbage og betale dig? hvor er de 20.000 forsvundet hen på kun 9 uger? noget andet er: du siger at hesten er blevet "dum"? det kan jo dække over meget. Er den halt? eller blot vanskelig under rytter? for en hest kan altså være meget forskellig alt efter hvordan den bliver redet... Så med mindre hesten har kliniske forandringer som skønnes at kunne være tilstede på handelstidspunktet, så har du ingen sag. Røngten er ingen garanti for noget, slet ikke hvis lidelserne er i bløddele som sener, ligamenter, ledkapsler og den slags - men det ville en helt aml bøjeprøve kunne afsløre. Den kliniske undersøgelse burde også havet alsløret noget. Hesten behøver bestemt ikke være "ødelagt" men igen, en mere omfattende undersøgelse vil kunne give dig en prognose. Og det er vel værd at ofre, når hesten ikke kan gå tilbage?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Hvis vi nu legede, at du havde købt en bil for 20.000. Du kunne have valgt at sende den gennem syn, hvor sælger skulle udbedre/betale, hvis synsrapporten afslørede fejl, men det venter du med. Du kører i bilen, som du deler med en anden, da den begynder at sige underlige lyde, og advarselslamperne lyser. I kører videre, den er jo lige indkøbt, men efter yderligere 3 uger ryger den mere blåsort end godt er, og vil ikke starte. Jeres lokale mekaniker konstaterer at der skal laves en del før et syn, og at der trænger til nye pakninger, tændrør osv., men at det faktisk kan holdes indenfor rammen af 6-7000 kr. Det er der vel ingen, der ville løfte mange øjenbryn over, det er såmænd A; den velkendte risiko ved at købe billigt, særligt når man ingen fagfolk har indenover, B: Den, erfaringsmæssigt oplevet selv, betydelige fordyrelse af at tænke "Det er nok bare en fiks ide, at olielampen blinker, når bilen drejer skarpt", og C: alle bilejere ved, at udover basisopstaldning med benzin og vægtafgift, så kommer der mindst 2000 på i kvartalet til de allermest basale olieskift. Næææhh, man skulle køre med hest. For 20000 kan man, åbenbart, forvente at få et lydefrit, idiotsikret uopslideligt eksemplar, der intet koster udover det mest skrabede foderbudget, og den bliver faktisk kun mere værd, af at man bruger den, den er ihvertfald mere værd, når man selv har været monteret på den.. Der burde være en lovpligtig mindstepris på en dyrlægegodkendt gennemavlet tilredet hest på minimum 4, nemlig de 75 til 90000 det koster at producere en sådan forsvarligt, og alt andet burde fodres til sultende befolkninger, eller lette hverdagen for de egyptiske æsler.
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
leonidas.. det er så i orden 
jeg undre mig også over det med de penge men hun er lige flyttet i lejlighed så det er jo nok gået til noget ala det..
hun er blevet dum på den måde at hun kaster med hovedet konstant under ridning og er begyndt at bukke og stejle og jeg ved bare hun ikke gør det for at være dum for sådan er hun slet ikke hun kan også finde på at vende rundt på en 25 øre uden jeg overhovedet har bedt hende lave noget og så er hun blevet rigtig sur under ridning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
nimbus.. jeg kan godt se din pointe .. men vi red så bare ikke videre efter problemet opstod .. der fik hun jo ordnet sine tænder og vi gik jo ud fra det var det og red hende så kun 2 gange efterfølgende af meget kort tid og måtte så konstatere at der måtte være noget andet og så har hun faktisk ikke været redet siden...
og hvor bilen kan blive brugbar igen er det jo ikke sikkert hesten gør det og det var jo ikke lige det jeg regnede med,.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brugbar |
|
|
hejsa som nævnt tidligere kan der hurtigt opstå spændinger og da returnering af hesten jo ikke er på tale vil jeg da anbefale dig at få den gået grundigt igennem af dyrlæge med klinisk undersøgelse og så videre med røntgen eller scanning hvis dette viser sig at være nødvendigt. min hest har slået utrolig meget med hovedet, det har kørt rundt både på fold, i stald og når han blev arbejdet med, en drlæge/kiropraktor undersøgelse viste spændinger i nakke, skuldre og hals og efter første behandling var det ovre og jeg havde en anden hest, her efter anden behandling er der faldet endnu mere ro på, og jeg glæder mig til at komme tilbage i sadlen når jeg er ok. så en god grundig undersøgelse af en dyrlæge er guld værd, selvom det kan virke som mange penge. mvh mie
RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011 Nu med Miss Jay, Badi'ah og Dagirr ox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
hun kaster kun med hovedet under ridning.. men Jaa fejlen skal jo bare findes og længere er den jo ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er en anden mulighed |
|
|
Min første tanke er SADLEN. Har du fået en professionel sadeltilpasser til at godkende sadlen? ikke en dyrlæge, massør, træner ell. lignende men en der VIRKELIG er kvalificeret til at bedømme om den passer hesten. De problemer du nævner kunne sagtens stamme fra sadlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
Jaa jeg købte jo netop sadel med til hesten for ikke at stå her hvor jeg står nu for så vidste jeg at det var en sadel hun havde fungeret med.. nårh men hende kiropraktoren jeg har haft ude er også sadel tilpasser og jeg fik hende til at kigge på det og hun synes sadlen er for smal så lige nu skal jeg først finde ud af om hun bliver ridehest igen og så må jeg ud og investere i ny sadel..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvem er denne kiropraktor? |
|
|
som både er dyrlæge og sadeltilpasser? hun må da om nogen vide noget om heste med alle de uddannelser hun har været igennem.
Med venstre hånd Line http://linebergmann.dk/ Islænder søger part i Helsinge. Sød og nem, redet i både dressur, spring og skoven. Har gået T1 med placering. Skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
det er theresa schumann ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du har ikke |
|
|
Du kan ikke levere hesten tilbage! Du har som køber "Undersøgelsespligt". Dvs. hvis du fravælger handelsundersøgelse så køber du hesten uden garanti. Så sælger er i sin gode ret til at nægte at betale dine penge tilbage. Du kan evt. læse teksen her skrevet af en advokat. www.heste-nettet.dk/info/ handelscheck/ Har I lavet en kontrakt på hesten? Hvor sælger giver garanti for hestens brug? For at du overhovedet har en sag skal sælger have skrevet under på at hesten er solgt som ridehest. Hvis en dyrlæge så vurderer at den ikke er egnet som ridehest - og du kan bevise at sælger var i ond tro ved salget så kan du måske hente noget der. Men uden en handelsundersøgelse står du meget dårligt. Du skriver at du fravalgte handelsundersøgelse fordi hesten KUN kostede 20.000 - jamen hvis 20.000 er kun, så har du vel også råd til de behandlinger en hest skal have.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest.. |
|
|
iben .. ja der er skrevet under på at hesten er solgt som ride
hest..
og Jaa jeg betaler også gerne behandlinger men regnede da bestemt med at det at det var til en ridehest og ikke en hygge hest.. Så nu håber jeg da bare behandlingerne kan hjælpe hende på rette vej
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|