Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvad skal en springhest koste.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 18:43

Her er et lille indlæg for at få luft.. Jeg har den sidste måned på at finde vores nye hest..

Jeg har kontaktet mange avlere og salgsstalde for at høre hvad de har stående og jeg har konstateret, at det IKKE er købers marked..

Derfor skal jeg lige høre, hvad mener I en springhest skal koste??

Mine krav til hesten:

- Den må IKKE stoppe - hellere 30 fejl, end en hest som stopper.

- Den skal have gået stævner - LA gerne MB (distriktstævner)

- Den skal som minimum have kapacitet til MB.

- Den må ikke være over 10 år.

- Den skal være trafiksikker.

- Den skal kunne det grundlæggende dressur, så man får en god ridetur i hverdagen.

- Den skal kunne changere.

- Den skal være god i hovedet.

- Den skal være trafiksikker.

- Den skal kunne deltage i jagt.

Jeg har flere gange fået fortalt, at dette får jeg ingen steder for under 150.000,00.

De heste jeg er blevet tilbudt er enten fra Polen, Litauen eller andre østlande og derfor uden en historie.. De andre heste er heste som stopper (opdaget ved at eftertjekke på infosport)

Kan det være rigtigt, at når man står med kr. 75.000,00 i hånden i finanskrisedanmark, så kan man ikke finde den hest man ønsker.

Min konklusion er, at der ikke er finanskrise hos alle dem jeg har været i kontakt med.

Stiller jeg for høje krav og hvad er jeres erfaringer?

Mvh. Karen

0
0
Svar på denne tråd

Hvor søger du?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 20:54

Prøv at kigge på ridehesten.com, horse.dk eller her på hestenettet - der er da masser af heste.

Hvis du ser bort fra det med trafiksikkerheden og jagterne (det er trods alt de færreste konkurrenceheste, der går i trafik og på jagter), burde det være muligt.

Det, du søger er en rutineret hest. De findes sjældent hos avlerne. Sandsynligheden er større hos salgsstalde og private.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har forsøgt..
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 21:30

Jeg har været rundt i div. salgsstalde og talt med endnu flere og min erfaring er, at der er væltet heste fra østlandene over vores grænser - heste som du ikke har mulighed for at tjekke historien på, men der er nok en grund til at de er solgt ud af landet - det er jo ikke stjerner som bliver solgt til DK i den prisklasse.

Salgsstaldene mener alle, at det er helt perfekte heste som NOK har gået minimum middelsvær, men de kan ikke lige komme med dokumentation.

Jeg syntes det er rigtig synd, at disse heste kommer ind i vores land, da de presser priserne på vores danske heste i vejret, da de danske middelheste bliver solgt (tæt på givet væk) inden der bliver brugt tid på ridning mv. og dem der koster, ja de kommer til at koste mere for de bliver tit og ofte solgt til udlandet..

Det kan da ikke være rigtigt, at vi ikke skal have plads til danske middelheste..

En rigtig god salgsstald med et godt ry meddelte, at de var holdt op med at sælge middelheste - der var ikke andet end problemer med køberne (læs retssager mv.) som troede at de kunne få en OL hest for under 100.000,00 - det var samtidig for svært at være med på priserne på hestene fra østlandene..

Jeg mener bare, at det er skræmmende at man enten skal betale 150.000,00 for en ordentlig hest eller skal nøjes med en østhest.

De private sælgere er desværre ikke altid helt ærlige, da mange af de private sælgere er presset økonomisk.. Hvis en hest løber fra springet, ikke kan bøje nakken til hverdag eller har sommereksem så fortæller de det ikke før man står på stedet og ser det ved selvsyn.. Det er ikke fair, for man kører jo ikke afsted for sjov..

Jagt, er desværre et krav..

Mvh. Karen

0
0
Svar på denne tråd

som jeg ser
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 21:35

det så koster heste, som har gået noget med dokumenteret resultat, stadig penge hvis det var en hest fra 12-15 år du søgte, tror jeg sagtens det kunne findes for 75 men under 10 år med debut i mb er bare stadig en hest i sin bedste alder som formegentlig stadig ikke har toppet og derfor kommer man stadig til at betale for "drømmene".

Så vidt jeg erfarer, er der stadig også træk i salget til udlandet, så de talentfunde heste, tror jeg stadig godt det kan betale sig at beholde og uddanne til de virkelig koster penge og så skyde dem af til udlandet, i stedet for at skyde dem af til spot pris herhjemme. Sådan syntes jeg i hvertfald det er med dressurhestene, da det nok er i de kredse jeg bevæger mig mest.

Men tror bestemt også du skal ringe til salgsstalde i stedet for avlerne og ellers everhorse og ridehesten er mit bedste bud og så skal man være hurtig de gode og sunde heste bliver stadig solgt hurtigt.

held og lykke

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

prøv evt.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 21:57

Hej.

Du kunne evt. også prøve at søge i Sverige omregnet har du flere penge at handle for, så det var måske en mulighed.

men ellers er det selvf. bare om at blive ved, med at lede her hjemme

mvh. Justina

0
0
Svar på denne tråd

Bud på pris
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 22:37

Tak for input.. Jeg ved den findes derude, og jeg har masser af tid, men syntes bare det var et spændende emne.. Hvad skal en middelspringhest koste..

Er 75.000,00 lidt for en middelhest i dagens Danmark.. Hører hele tiden, at det er købers marked.. Det er bare ikke det jeg oplever.. Hvad oplever I??

Er det et problem med Østheste - vi ved ikke noget om deres historie og de er overalt.. Er dette ikke et problem for de danske heste og avlerne.. Er det blevet libhaveri at have en dansk middelhest?

Jeg er ikke stødt på så mange dressurheste fra Østlandene.. Og jeg syntes der er mange middelheste i dressur for en fornuftig penge..

De heste som har kapacitet til at gå landsstævner, MA, S mv. skal koste 150.000 og opefter, men en middelhest bør efter min mening ikke koste så meget..

Er jeg helt galt på den??

Mange af de heste som er til salg af private har ikke særlig gode resultater, når man søger på infosport.. Syntes det er dumt, at folk skriver, at hesten springer alt og er sød at ride, når man kan se, at den er blevet disket 4 gange alene i år.. Det er jo bestemt ikke ærligt.. Gad vide om det altid har været så uærligt og vi bare har været lykkelig uvidende om det, inden man kunne søge resultater..

Mvh. Karen

0
0
Svar på denne tråd

Pris på en god springhest
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 23:36

Jeg tror faktisk, at det er de færreste heste, der når til middelsvært niveau. Derfor er de nok temmelig kostbare. Så jeg tror måske du bliver nødt til at slække lidt på det krav og måske selv ride den op til middelsvært niveau.

Da jeg købte min springhest for 10 år siden, kostede han 80.000 kr. På det tidspunkt var han kun fire år og temmelig rå. Til gengæld havde han et kæmpe potentiale. Jeg var dog ikke den rette rytter til at ride ham på det niveau.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

Er den så for billig?
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 23:59
Jeg faldt lige over denne på markedspladsen. Er den så for billig, hvis den går internationalt..

En veninde har lige solgt en som også går S internationalt og den kostede 185.000,00 (dog RDH Hoppe og ren i røntgen), var 9 år..

Min pointe er bare, at der i mine øjne er langt fra LA/MB (distriksplan) til S (internationalt) - det er der bare ikke på prisen..

Der er ikke langt fra 95.000 og 100.000 som er de billigste jeg har fået tilbudt (her var dog enten røntgenfejl, fra østlandene, gik LA, kunne komme til at gå MB måske MA) til 110.000 (som en vallak som går internationalt på S-niveau - kender dog ikke røntgenstatus) og 150.000 som den perfekte hest som opfylder mine krav, ifølge flere skulle koste til 185.000 (for en hoppe som også har en værdi indenfor avl, hvis vi kigger sådan på det)..

Gluks S (HST 139166)

Gluks S
Ridehest, blanding
Vallak
9 år
165 cm
Mørkebrun
Placeringer i 145 nationalt i Tyskland samt international. Bl.a. nummer 2 natinalt.
Gået Zangersheide samt flere
internationale CSI stævner. Springer med rigtig god teknik, top forsigtig og ubegrænset kapacitet

Nem i alle henseender.

[Salg] 145 placeret ..
Pris: 110.000,00 DKK
Fuld Livsforsikring:
Liv og uanvendelighed:
*) Klik på priserne for mere information. Oplysningerne formidles med forbehold.

ID: HST 139166 F: Grand Libero e. Libero H MF: Calando IV
Spring: S-klasser
Terræn: Terrænvant
Temperament: Opmærksom
Trafiksikker: Nogenlunde
Vægt: 500
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 00:16

Jeg tror desværre at der er mange u-ærlige mennesker i heste verden og går den, så går den, kan de lige presse yderligere penge ud af en køber ja så gør de det. og uanset hvad der står på stamtavlen og hvad sælger spår hesten til, skal man jo altid huske på at det er et levende væsen man har i hænderne og ikke bare en ting. Men omvendt er man vel også som køber med til at presse/sætte prisen op, da der jo er mange som søger sådan en hest du beskriver og det ved sælger jo.

men,tror sagtens at man p.t kan finde en fornuftige hest til under 100.000,- kr

Hvordan hestene er, der kommer fra feks. østeuropa ved jeg ikke, men tror personligt ikke at det har den store indflydelse på avler/sælger da igen de ved hvad både danske og udl. køber søger.

men held og lykke.

mvh Justina

0
0
Svar på denne tråd

Den hest ....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 07:10

.... du har fundet, har højst sandsynligt ingen papirer, da den ikke er renracet eller tilknyttet et avlsforbund. Derfor er prisen nok lavere, end hvis det f.eks. havde været en Holstener på dette niveau.

Desuden er den "kun" 165 cm, hvilket af nogen vil blive betragtet som en lille hest.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

samme prisniveau
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 07:16

Jeg har længe set på hest i samme priskategori som TS, og har for så vidt ikke haft svært ved at finde heste der matcher mine søgekritereier dvs nulrunder i minimum 120 klasser.

Min udfordring har været at jeg netop er til små heste dvs 163-165 i stang og dem har der ikke været mange til salg af der er rutinerede, og dem jeg har fundet jeg kunne lide(flere har der ikek været kemi med) er kasseret i vet tjek

Pt har jeg heldigvis en dejlig 7års der har gået 130 klasser på prøve, og den er umiddelbart et match så forventer der handles i næreste fremtid

Mit råd til dig er at handle privat dvs ikke salgsstalde.

Se på heste op til ca 100K og byd dine 75. det er de fleste villige til at sælge for når vi taler private handler, for her står markedet pt stille.

skriv mig evt en PB for yderligere detaljer.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Mange private sælger...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 11:59

...jo netop hesten, fordi den ikke lever op til forventningerne eller der er andre problemer. Derfor vil der ofte stå disvalificeret eller opgivet på resultatlisten, når du søger.

Hvis hesten er top forsigtig betyder det at den ikke kan tåle at rytteren laver fejl (=den begynder meget hurtigt at stoppe), så med mindre du er meget rutineret er det ikke sådan en hest du søger.

Det er generelt sådan med springheste, at jo mere kvalitet og jo mere forsigtig hesten har, jo bedre rytter kræver den og en god hest begynder meget hurtigere at bremse ved rytterfejl end en mindre god.

Man kan gøre et godt køb privat, hvis man har lidt erfaring, men til gengæld er man dårligere stillet iht. købeloven, hvis der sidenhen skulle opstå problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Idiotsikre heste
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 12:15

Idiotsikre heste koster penge - og det vil de blive ved med at gøre uanset om der er finanskrise eller ej, for folk vil gerne betale ekstra netop for at hesten er letridelig og har vist resultater. Og det er uanset om det er en dressur- eller springhest.

Og hvorfor kassere en hest, som kommer fra et østland??? Jeg kender flere velfungerende øst-heste, som rytterne er glade for og som har god kapacitet. Her kan du netop måske få det du søger for pengene.

Jeg har netop selv købt en idiotsikker dressurhest - og havde jeg ikke gået på kompromis med en skade på hesten, så var jeg kommet af med mere end 500.000 kr. for den hest. Nu havde den en skade, så jeg har fået den til en fornuftig pris, men det er stadig et sats, for jeg ved ikke om den holder.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 13:29

Hvis man vil have det hele, så må man betale. Det er da surt, men heldigvis realiteterne.

Du vil have en ikke for gammel hest med stor kapacitet og masser af rutine. Hesten skal være så idiotsikker, at der ikke er kendskab til så meget som en enkelt refusering uanset hvor håbløst rytteren på ryggen af den har teet sig. Derudover skal den have et godt (jeg læser det som nemt) temperament, have grunddressuren iorden, give en god tur hver gang, være 100 % trafiksikker og kunne rides jagt på også. Den må ikke være imporeteret for dens historie skal være kendt.

Og så skal den fysisk være 200 % i top.

Den slags heste hænger ikke på træerne og jeg kan sagtens forstå, at dem der ligger inde med den slags heste enten ikke vil af med dem og hvis de endelig skal, så skal de også ha noget for dem.

Hvis jeg havde sådan en hest ville jeg for det første slet ikke sælge den og skulle den alligevel sælges så blev det ikke til småpenge. Prøv at kig på de heste der er til salg for 75.000 kr. Der er mange gode heste imellem, men hvis du vil have matchet alle dine krav er der godt nok langt mellem snapsene med mindre du går højere op i pris.

75.000 er bare for lidt for sådan en hest, og fandt jeg annoncer på en sådan hest i den prisklasse ville jeg blive skeptisk. Lyder det for godt til at være sandt, så er det det som regel også...

Hvis jeg var dig ville jeg bruge mine penge på at købe en lovende ung / yngre hest, med masser af kapacitet og et godt temperament, der havde fået en god grunduddannelse i dressuren og var indsprunget og trænet i spring på fornuftig vis. ALtså så du får en hest, der er lydig og velredet og som ikke har tillagt sig uheldig adfærd som refuseringer og manglende styrbarhed på springbanen. Og så i stedet ofre lidt tid og penge på ordentlig undervisning og hjælp til videreuddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

Jagten er sat ind hos private..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:00

Det er rigtig gode indlæg som har medført et par tanker om forventninger..

Syntes bare ikke at det var meget jeg forlangte..

En hest som ikke er topforsigtig og derfor heller ikke kommer til at gå MA og S, men lige vil kunne komme op og snuse til MB . Det skal altså IKKE være en verdensstjerne og topforsigtig hest (jf. indlæg fra DJensen), hvad en hest som kan springe MB som max efter min mening heller ikke er..

En hest som giver en god ridetur i hverdagen - ja, det skal efter min mening være sjovt at have hest.

En hest som har stævneerfaring i LA - dette bør ikke være et problem, når vi ikke taler helt unge heste, hvad jeg ikke gør.. Har lige selv solgt min unghest, da jeg hellere ville ud og starte stævner.

En hest som man kan tjekke resultater på - som sagt skal den hellere have løbet hele banen ned, istedet for at stoppe til hvert stævne - enkelte stop kan alle heste komme ud for, men det bør bestemt ikke være en opgivet hest fra den tidligere ejer..

En hest som kan gå lidt jagt - hvilket er en tur i skoven med lidt spring inkluderet.. Den skal ikke gå opløb mv. (dette krav er netop grunden til at den ikke må være en stopper, da afstanden ikke altid passer helt perfekt på en jagt - men nu springer man heller ikke 1.30 på en jagt)

En rar hest i hverdagen, som man kan skridte op af markvejen på, uden at frygte for ens liv, hvis man møder en bil..

I orden fysisk.. Jamen, man kan finde noget på alle heste, hvis man leder rigtig godt.. Det er da ok, hvis der er en skygge eller andet på røntgen, men hesten skal kunne forsikres uden forbehold.

Jeg er ikke ude på at købe en drøm om, at den en dag kommer til at gå mesterskaber mv. for det er ikke mit behov.

Det skal bare være en hest som har hjertet med sig i hverdagen og på springbanen..

Er nu vendt tilbage til det private marked og vil følge den teknik som Karinae skriver - for her er folk presset - desværre så meget, at det ikke er helt sandt, hvad de skriver om resultater mv., men det kan jo heldigvis tjekkes.

Tak for mange gode råd.. Jagten fortsætter..

0
0
Svar på denne tråd

griner...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:13

En hest, der kan klare M-klasser i spring, er en hest, der er lagt rigtigt mange arbejdstimer i.

Der er kæmpeforskel fra LA til M.

Ærligt talt, så lyder det som om, at du leder efter en "robothest".

De få jeg kender, der lever op til beskrivelsen, er solgt til USA, for langt størrere beløb, der vil de heller ikke spilde tid, på levende heste

En god, prof redet 4 års, der er lagt 1/2 års arbejde i, avlet på en god stamme, den har allerede kostet langt over 75, bare i bedækning, foder og ridning.

Så, reelt set, er det købere med dit prisniveau, der gør at det stadig kan lade sig gøre at lade "østheste" flyde over grænserne.

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Fra DK til USA for det
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:28

Syntes det lyder som en dårlig forretning at tage til DK og flyve en hest til USA, når der er tale om en hest som maksimalt vil kunne gå 130 - klasser på distriktsplan..

Alene handelsundersøgelsen for at få den forsikret i klasse 1 i USA koster omkring 25.000 afhængigt af hvilke dyrlæge man vælger..

Herefter kommer omkostningerne til transport, hvilket bestemt heller ikke er helt billigt..

Hvis de er SÅ dårlige til at avle heste i USA, så de er nød til at tage til DK og give over 100.000 for en 130 klasse hest som herefter kommer til at koste det samme inden den står i USA, så ser det bestemt ikke godt ud..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:31

Øhhh en god hest til terrænspringning (som jagt jo dybest set indeholder en del af) skal sgu da stoppe, hvis afstanden er helt skæv eller hvis springet på anden måde ikke lige lader sig gøre uden komplikationer. Hvis hesten ikke kan springe det uden at brage imod forhindringen, så SKAL den standse når man rider på faste forhindringer.

Det skulle jo helst være sådan at både hest og rytter slipper fra springet med liv og førelighed i behold. En hest der bare springer alt uanset hvor håbløst der rides på forhindringen er bestemt ikke en hest man skal begi sig ud i terrænspringning med.

0
0
Svar på denne tråd

tjaaahhh
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:43

Nu er en M-klasse ikke bare en bane med pinde på 130..

Det er meget sværere linieføringer, flere kombinationer, vand og en het anden bredde, end en LA, (der iøvrigt, er klasser sværere end LB, ikke kun 10 cm)..

Skal hesten selv bjærge sig ud, og ind, af en 3 kombination med okser på 150cm i bredden, så skal den være ualmindelig idiotsikker..

Så vil de gerne have den i USA, da en hest, der ikke stopper, og selv kan gå en 130, med garanti også kan gå 140..

Det er ikke 10 eller 20 cm, der afgør forskellen, men enten ren og skær talent for at "læse banen", eller en hulans masse grundridning.

Begge dele SKAL koste penge..

Og Tusindfryd har da helt ret i sine betragtninger omkring terræn..

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Jagt og spring
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:55

Hvad er en god jagthest?

Der findes næppe en jagtrytter, der ikke utallige gange er blevet spurgt om, hvad der kræves af en jagthest.

Der kræves i bund og grund tre ting:

1. Et vist springtalent
2. Mod og tillid til rytteren
3. God form

Der findes ikke som sådan en speciel jagthesterace. I jagtfeltet findes repræsentanter for et meget stort antal hesteracer - lige fra de tungeste varmblodheste til de lettere fuldblodsheste. Og i mange størrelser - hestens størrelse er nemlig ikke nødvendigvis en garanti for springtalent.

Og selvfølgelig skal din hest kunne springe! Det er såmænd ikke fordi vi springer enorme spring på jagterne - de er sjældent over 1,20 meter i højden - og det kan selv de mindste ponyer faktisk komme hen over.

Mod og ikke mindst tillid til rytteren er også en meget væsentlig ting. Som sagt er de uhyggeligt udseende dybe landinger sjældent et problem for hesten, men der kan være situationer, hvor hesten tøver.

Venligst lånt fra www.hubertusjagt.dk/vore-dejlige- heste.html

Jeg ved godt det er faste spring og hesten ikke kan rive ned på en jagt, men jeg søger stadig ikke en super forsigtig hest hvor det skal passe 100 % hver gang for at den springer, for det gør det ikke altid på en jagt og det gør det også ret sjældent hver gang på en springbane selv for den prof. rytter..

Hvis tilridningen er helt skæv, så ved rytteren det og vil derfor ikke sætte både sit eget og hestens liv på spil.. Så hellere ride forbi springet, hvilket er en mulighed. Der er jo ikke tale om en rytter som ikke kan se afstande.

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 22:58

De idiotsikre springheste er i høj kurs hos rytterne. Jeg har en 5 års der er fuldstændig idiotsikker, og har kapaciteten til altid at gå 0 uanset rytter og højde. Jeg har rigtig mange henvendelser på ham, men han har desværre en fejl, som han skal opereres for hvorfor han ikke bliver solgt før han er helt i orden. Han er stor, forvokset og grim, og alligevel er der bud efter ham og det er i prisklassen over 75 kg for en der "kun" har rendt LB.

Sælges:

- SPRINGHEST med enorm kapacitet 5 års vallak, e. Casir Ask/A'Kahn Z/Diadem

0
0
Svar på denne tråd

Hvor i mine indlæg
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 23:11

står der, at hesten ikke skal have en rytter på ryggen??

Der står bare, at den som udgangspunkt hellere skal rive ned end stoppe.. Det er jo ikke selvmordstanker jeg går rundt med.. Så findes der billigere måder

Jeg har redet i 22 år, redet stævner, haft hest i 10 år og får prof. undervisning 2 gange om ugen.. Den hest du taler om nimbus går jo MB, MA og S (internationalt) med den rigtige rytter, hvis den kan gå MB uden rytter..

0
0
Svar på denne tråd

Hansen 4
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 23:28

den hest som du beskriver, den sælger man jo på forventningen om, at den kommer til at gå meget højere end "bare" LB... Derfor har den også en anden pris.. Den hest som jeg søger, har bare sit max på MB (med fejl ) med rytter på ryggen..

Din hest er en tophest og topheste skal koste penge.. Jeg har netop fået beskrevet din hest af en avler og den kostede kr. 250.000,00 +, hvilket den skal gøre, da der er lagt mange penge i den under dens opvækst, ridning mv., samtidig sælger man forventningen om en tophest..

0
0
Svar på denne tråd

fastholder mine udsagn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2011 08:13

Jeg har som sagt været på købers marked i knap 1år, og man kan godt få en stabil, let ridelig(dvs en der ikke gloer på fyld etc) LA/MB hest for 75k

Måske en 4-fejls hest men det er TS jo indstillet på dvs ikke en der altid er med i sløjferne.

Mange private sælger hestene pga krisen i DK ikke fordi dyret ikek lever op til forventningerne. Og mange private fravælger salgsstalde for heste til ca 100K da det koster ca 5-6000 pr mdr + kommission af salget.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

umulig
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 12:55

Jeg bor i Polen og vil bare sige at det er godt nok UMULIGT at koebe en hest her der opfylder alle de krav og koster hoejst 75 000 kr. Og hvordan skulle det vaere muligt for en dansk hestehandler at finde saadan en hest i Polen (rejseomkostninger) til noget under 75 000 og transportere den til DK (omkostninger) og holder den paa stalden i DK (omkostninger) og saelge den med fortjeneste - kan jeg slet, slet ikke fatte.

Der findes gode heste here, men hvis de er gode og sunde og under 10 aar, og springer 130 cm baner og er idiotsikre (jeg kan vaeldig godt lide denne betegnelse ) saa er de for det foerste ikke til salg, og hvis de er, saa er de god nok dyrere end 75 000 kr.

I stalden hvor jeg har min hest, er staldejeren ogsaa hesteavleren. En af hans heste en 9-aarig hingst (efter en KWPN far) gaar 130-145 cm runder. Jeg ved godt at ham den gamle mand er meget urealistisk naar det gaelder evt. salg af denne hest men sidste aar der var en fra Finland der spurgte ham om prisen. Det var ikke mindre and 150 000 euro han sagde hesten skulle koste (!!!).

0
0
Svar på denne tråd

spændende..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 14:52

Under jagt skriver du:

"Hvis tilridningen er helt skæv, så ved rytteren det og vil derfor ikke sætte både sit eget og hestens liv på spil.. Så hellere ride forbi springet, hvilket er en mulighed. Der er jo ikke tale om en rytter som ikke kan se afstande. """"

Nu kunne det jo også være en mulighed på springbanen...

Når du udelukkende kigger resultater, kan du jo ikke se om hesten har været på banen med en dårlig pilot - eller måske en god en af slagsen, der har valgt at tage en volte for at give hesten en god tur, og holde den forsigtig..

Så pas på med at stemple folk for uærlige, blot på papiret..

Så kunne du jo gå glip af den perfekte hest

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd

forskellen er
Forfatter: 
Dato:  12-10-2011 07:21

tja jeg har som sagt prøvet flere heste til de 75K der opfylder TS ønsker. Forskellen er er at fordi en hest rammer målstregen hver gang er ikke det samme som den er med i sløjferne.

Og kan den gå 120/130 men ikke være med i sløjferne så kan den godt fåes for 75K i DK pt.

Men er den med i sløjferne så koster den mere.... hvis den altså er sund+rask.

Vi taler jo ikke en hest der skal have større kap. end de 130 cm, det er ikke en S hest der forventes for 75K , blot en ven der helelre river en bom en refuserer.

Krisen er pt stor i DK for hestesalg dvs markedet står stille. Så mange er rigtuig forhandlingvillige, det koster jo hurtige sælger ca 5.000 dkk pr mdr at ahve dyret stående så heste til ca 100/110K handles pt for de ca 75k

Karina

0
0
Svar på denne tråd

heste i PL
Forfatter: 
Dato:  14-10-2011 12:52

Saa kan I selv se at gode, lovende heste koster omkring 10 000 euro i Polen

Her er et eksampel af salgsheste fra en kendt, polsk sportsheste stald

http://skgozdow.pl/EN/oferta.html

0
0
Svar på denne tråd

tyske linier
Forfatter: 
Dato:  14-10-2011 13:02

.. og saa skal der ogsaa tilfoejes, at de gode (og slet ikke billige) polske heste er opdrattet paa tyske (han., hol., old.) linjer eller KWPN - som f.eks. hestene fra ovennaevnte salgsssiden.

0
0
Svar på denne tråd

handel i hus
Forfatter: 
Dato:  16-10-2011 14:20

Tja så er min handel i hus. det blev en 7års Calido 1 vallak dvs Holstener papirer. Har gået til og med 130cm klasser, men mest 120 klasser.

Og han er bestemt inden for den pris trådstarter efterspurgte

Så ja jeg fastholder min påstand om hvad man pt kan få for 75K.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hest søger jagtrytter Roskilde
Forfatter: 
Dato:  26-10-2011 22:00

Jeg kender én der har en jagthest og som ikke har mulighed for at motionere den dagligt og søger i det små efter en rutineret jagtrytter/springrytter. Kontakt mig for nærmere info.

100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Karen
Forfatter: 
Dato:  04-11-2011 13:35

Her komme lidt fra den "anden side af bordet" - som sælger!

Jeg er til at starte med meget glad for at du tager emnet op - netop hvad skal en hest koste, som kan "noget" "Mere" "eller intet" til konkurrencebrug.

Som udgangspunkt kan jeg fortælle dig at ingen opdrætter som følger tingene til dørs i deres opdræt af hestene kan sælge dem med fortjeneste for kr. 75.000,- i en alder af 6 år (der hvor de må gå M)

Dernæst skal du regne med at køber du hest i salgsstald, skal sælger betale salgsomkostninger - de bliver selvfølgelig lagt ovenpå.

Af de to grunde som jeg skitserer her bliver hestene som kan, solgt til udlandet, fordi prisen er nærmere 200.000,- - 300.000,- pga. omkostningerne for uddannelse og div. Det er vel helt fair at man betaler for varen hvad den reelt koster, hvis den er i orden.

Når så det er sagt kan jeg godt forstå at du og andre syntes at f.eks. 75.000,- eller 150.000,- er mange penge, for det er det. Når man tænker på hvor lang tid det tager for os almindelige dansker at spare det beløb op.
Men det er ikke mange penge for en uddannet velredet hest - som du ønsker dig.

Derfor rammer du ind i alle nitterne når du er ude og se på hest.

Jeg opdrætter og uddanner heste, sælger dem. Det har jeg gjort i snart 30 år og jeg er nød til at fortælle dig at heste med et "men" er lang billiger end dem uden et "men" - til østlandsheste er der kun at sige, at dem som køber dem hertil, køber dem i bundter - nogle er ok og andre er ikke, men ingen er topheste, der er meget tit et "men". Kan man leve med det er alt jo som det skal være. Derudover er de ofte meget billiger end de danske, det er ikke fordi de nødvendigvis er dårligere (for tro mig der findes mange dårlige, rigtig dårlige danske heste)men fordi omkostningerne i østlandene er mindre. Som kunde gør du derfor en bedre investering i en "dårlig, jævn god" Øst lænder, end en "dårlig, jævn god" dansk hest. Med "dårlig, jævn" hest mener jeg en hest som er opdrættet forkert, forkert eller mangelfuldt uddannet, eller som er syge, skadet eller har manglende vilje og/eller dårligt temperament osv.

Mit råd til kunder som vil købe hest er altid, køb det du vil have, lad være med at køb det du har råd til, skal du gå på økonomisk kompromis, så gør det på uddannelsen. Det koster jo alligevel at have den på et ride center - så en køber skal jo bare købe berideren, så gør dog det. Der må da også være en fornøjelse i at være med under uddannelsen og se udviklingen.

Hos mig, kan du PT købe 4 springheste som alle er forskellige i deres uddannelsesniveau. 2 er redet og 2 er ikke redet, alle er i orden i benene - der er ingen fejl og alle er præmiedyr. DVS. alle er 1 kl. De to som er redet er trafiksikker og kan rides over alt - den ene har startet konkurrence MA- landsstævner, den har du nok ikke råd til, men den er heller ikke til salg for dansk kunde. Den anden er uddannet lidt og springer fornuftigt - den koster omkring 100.000.- de 2 sidste bliver 4 år i 2012 og skal i gang over jul. de er helt håndterbare og har været transporteret mange gange, går i treiler og bliver ståenden uden bøvl og hyl. De har været trukket med på vej og er sikker mod traktorer og andre køretøjer, så der er ikke så langt igen for at få den 100 % trafiksikre. De er løssprunget på kombinationer, også over vand - alle mine lærer vand og grøfter og forhøjninger som små. Alle vores heste er opdrættet på folde som alle er mellem 5 og 20 td. land i grupperet terræn, så du kan forvente en hest med en god grund kondition og et stærkt fundament. De 2 sidste kan købes for mellem 55.000,- og 80.000,- her i vinter. Til foråret når de er redet koster de mere. Alle priserne oplyst her, er ca. priser og inkl. Dansk Moms.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider