Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Problem med at få i trailer-handelsfejl?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 17:30

Jeg solgte en hest for 1,5 mdr. siden. Hun har haft lidt problemer med at gå i trailer da hun var 5års unghest, men med træning blev det løst og der har ikke været problemer de sidste 2år.

Nu siger køber hun ikke kan få hende i trailer, og at det er en handelsfejl, og jeg skal tage hesten tilbage... har hun ret?

Jeg skrev ikke noget i kontrakten angående at hun var svær at få i trailer som unghest, for tænkete det er da noget de fleste ungheste lige skal lære....

Køber har en meget mørk gammel trailer, og jeg tænker hesten er bange for den da den er helt mørk indeni når den er lukket.

Ejer af Pokkadis fra Lundforlund og Isa fra Galgebakken

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 18:15

Nej jeg skulle ikke mene, at det er en handelsfejl. Så ville hvem som helst jo kunne komme og sige, at en hest har handelsfejl, hvis den på et tidspunkt blev sær ig ikke ville læsses. Det sker jo jævnligt, at en hest pludselig ikke bryder sig om lysinfaldet eller lign. i en trailer og derfor siger fra.

Hesten er sikekrt flintrende ligeglad med at den er mørk indeni, når først den står derinde. Heste ser ganske glimrende.

Behandler de den korrekt, når de vil læsse den?

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 22:26

selv haft et "pattebarn" der ikke ville i trailer og jeg havde proff hjælp.. første gang han kom læssede han den i den lejede trailer og sagde at den her trailer fik jeg hende ALDRIG ud og køre i ... bad mig leje en anden og så kom han igen.. jeg fik en trailer med bedre og stærkere bund og vupti gik kræet op og ned af traileren som om hun aldrig havde bestilt andet (at jeg så måtte træne i næsten 4 uger efterfølgende fordi JEG også skulle lære er en anden sag)..

så NEJ det kan ikke være en handelsfejl hvis kræet gik fint i traileren da de hentede..

hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2011 09:27

Hvis ikke der er specifikt skrevet ind i kontrakten, at køber vil have en hest som kan gå i trailer lige meget hvad - så er det IKKE en handelsfejl.

Og hvem ville sælge under de vilkår ?

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Ej en fejl
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 18:50

Hvor er det bare vildt at folk prøver at sende heste retur hele tiden for ingenting. Det er levende dyr og de kan sagtens ændre sig ved nye ejere. Det kan bestemt ikke være en handelsfejl at hesten ikke vil gå i trailer! Du skal slet ikke overveje at tage den tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

8764345678
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 12:52

Hold da op mand, det er jo skræmmende hvad folk kan finde på at sige er fejl... Altså det kunne jo også være hesten måske havde fået en dårlig oplevelse dernede... Jeg ryster på hoveder.. Så selvfølgelig skal du ikke tage hesten tilbage...

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Handelsfejl
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 21:37

Da jeg var til Hingstekåring, var jeg til pandeldebat, hvor bl.a. Sophus Bøgeskov var med (hesteadvokat).

Han fortalte om noget angående handelsfejl og nævnte, at problemer med trailerlæsning KAN være en handelsfejl.

Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, der præcist handler om dette, men se evt. følgende link under afsnittet "Adfærds- og andre problemer".

: www.muffogpartnere.dk/ Koebogsalg3.pdf

Der står bl.a. at sælger har pligt til at oplyse om sådanne forhold, selvom køber ikke spørger direkte. Men der står også, at det er vigtigt, at køber selv spørger ind, såfremt det er vigtigt for ham/hende.

Man kan altså ikke bare afvise, at det skulle være en handelsfejl.

Det afhænger tilsyneladende af, hvor udpræget adfærden er.

Og skal jeg være ærlig, synes jeg, det er fair nok - sådan helt generelt set (tænker ikke på dit tilfælde).

0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 21:49

Kom de og hentede hesten i trailer, kan de selvfølgelig på ingen måde komme efter noget.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde ud af, hvordan de præcist mener, problemet kommer til udtryk.. Hvornår det begyndte, hvad de selv gør o.s.v.

Og så ville jeg spørge en hesteadvokat om råd - det koster ingenting. Better safe than sorry.

Har du nu fået et sikkert svar fra advokaten om, at der ikke er tale om en handelsfejl, kan du jo give beskeden videre til køber.. Så skulle den gerne stoppe dér.

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  09-08-2011 20:21

jeg synes godt nok folk er ved at være langt ude ..... hvis de ikke kan læsse hesten så skal hesten retur ?

Hmmmm .... jeg har nogle gode avlervenner som er de eneste jeg kender som IKKE kan læsse noget som helst ! Alt bakker ud af traileren for dem ... render ved siden af eller tager den over bommen og ud af sidedøren

Folk er forskellige og for nogle mennesker er en trailersituation en stress udløser !

Nej jeg mener bestemt trailerlæsning er et omgangs / trænings spørgsmål som skal mestres såvel som smed besøg og at give ormekur.

Bed dem om at optage deres forsøg på at læsse hesten så du kan se hvad der går galt !!!

www.rawasport.dk

flere spændende ponyer

DSP samt Reitpony 0-4 år

Hilkens Black Delight / Landois

Brooklands Moonwalker / Landois - hingsteemne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 22:31

Hvis hesten gik pænt i trailer da de kom og hentede burde der ikke være noget at komme efter. Så er problemet jo opstået efter de har købt den og altså ikke noget de kan reklamere over.

0
0
Svar på denne tråd

Læsseproblemer
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:46

Jeg vil påstå at 99 udaf 100 gange sidder problemet med læsning af heste i den anden ende af snoren. Det er ikke hesten der er problemet med den der læsser hesten.

Vi har prøvet at sælge heste der gik lige op i traileren, når vi genså dem 8 dage senere, kunne vi allerede fornemme at der var læsseproblemer på vej.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider