Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 wuti.com
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 14:20

har en dreng på 15,der har bestildt et spil på wuti.com.

hvor wuti ikke har kunne trække beløbet på konto,da der ingen penge er.men har sendt spilet alligevel,i dec-jan mdr.

og nu har wuti så sendt en regning istedet for med beløbet på.

hvordan forholder man sig til det.

drengen havede jo bank kortet,som sikkerhed for at der ikke blevet købt nået han ikke havede penge til.

jeg kan ikke sende spillet retur.da knægten jo har åbnet det.

og jeg få det først at vide når denne regning kom på papir.


stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 19:22

Nu kan jeg ikke finde wuti.com, men kan du ikke prøve at ringe til dem og høre om det er det de normalt gør?
Men ellers må du jo tage kortet fra knægten og bede ham om at betale dig tilbage, da han jo (forhåbentligt) vidste at han ikke havde penge på?


Jeg synes ikke helt at jeg kan finde noget om at der er regler på sådan en betalingsmåde på forbrugerombudsmandens hjemmeside. (kan dog også være du er for træt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man lærer vel
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 22:04

Man lærer vel sit barn ansvarlighed og at man betaler regningen, har han ikke penge, kan han vel låne af far/mor eller banken, og så få lært, at man betaler hvad man køber.


Der kan vel ikke være andre muligheder?





Med venlig hilsen


EngleViskeren





Og JA - jeg er sgu mig selv og ikke min ægtefælle !



0
0
Svar på denne tråd
 
 9876545678
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 23:13

Jeg mener at det er det samme som de andre... Han har bestilt en vare accepteret betingelserne osv.. I det han ikke er myndig er det så desværre dit ansvar..


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 08:50

hvor er det bare tybisk.KUN en svare på spørsmålet.så jeg gentager.

Må wopti bare sende en regning,når drengen havede købt på kortet som ingen dækning er på ,og det bliver selvføglig afvist da der mangler dækning.

jeg kan ikke selv finde nået i deres betingelserne,hvor der stå at hvis kortet ikke dækker så sender man bare en regning.


og jeg spurte IKKE til Hvem der har ansvaret for drengens handlinger.


stald Ventrup.

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 09:48

ja det må de godt. Hvis han har acepteret dirverse betingelser så er der desværre ikke noget at gøre.

De kan jo i realiten ikke se om du sidder ved siden af ham når han bestiller.

Så kan man jo bagefter diskutere om der ikke er nogle "handelsregler" i DK der burde laves om



Ejendom sælges

DV og Palomino Heste sælges

Hoppemaver udlejes

hjælp til ridning og hygge af heste søges


http://www.stald-lgo.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen hvis du mener
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 12:07

det er typisk (for HN) at der ikke bliver svaret på spørgsmålet hvorfor spørger du så?? Så er der vel andre steder du kunne stille det spørgsmål..


Det bør efterhånden være ret klart at man IKKE kan diktere hvad andre skal skrive herinde..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har undersøgt
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 14:42

Jeg har undersøgt lidt, og jeg fandt dette har om Visa Electron (jeg går ud fra at det er det han har)


Når kortet bruges, hæves beløbet altid straks din konto. Går der mere end 7 kalenderdage + 2 bankdage, inden forretningen forretningen gør krav betalingen, blive beløbet automatisk tilbageført til din konto.

Ved handel nettet, postordre eller telefon har forretningen først krav betaling, når varen sendes, hvilket skal ske inden 30 dage. Derfor kan et tilbageført beløb blive hævet igen.

Så det kan være det der er sket.


Jeg læste lige om en der havde overtrukket sit visa electron med 10.000kr pga af nethandel hvor firmaet ikke havde trukket pengene med det samme.


Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Belladonna og Figaro er til salg

Belladonna

Figaro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se her
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 14:54

Jeg kan se at der er andre der har haft problemer i december www.lydmaskinen.dk/ viewtopic.php?f=17&t=35915


Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Belladonna og Figaro er til salg

Belladonna

Figaro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en service....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 13:12

... fra firmaets side, at de har sendt spillet uden at have fået pengene på forhånd :)


- og nu spørger du så, om de må sende en faktura for den vare, de har leveret?


Øhm.. hvad synes du selv? Ville du have lyst til at sælge varer uden at få penge for dem?


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Wupti.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 14:15

Jeg kender ikke reglerne. Men jeg mener ikke, at de burde sende en vare, når der ikke bliver betalt via det kort man har brugt, da man bestilte på nettet.



"Tænk før du taler - Du tørrer jo hellere ikke røv, før du skider vel!


Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fvklkgt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 15:11
Jeg vender den lige om.. Når ens barn køber noget på nettet er det da din opgave som mor og sikre sug der er betalt for varen. I stedet for at stille spørsmål tegn når de så sender en regning.. Syntes de har gjort en super service.. For selvfølgelig må de da sende en regning.. Men forstår ikke hvorfor du pisker en stemning op om vi aldrig svare på det faktiske spørgsmål...

Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 09:57

vil være helt sikker på hvad loven siger så ring til forbrugerrådet.

http://www.forbrugerraadet.dk/



Med venlig Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider