Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Kæmpe regning uden aftale
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 10:57

Jeg har brug for noget rådgivning inden jeg tager næste skridt i en episode , hvor jeg har modtaget en kæmpe regning.


Jeg har afleveret X til reperation hos en erhvervsdrivende . Aftalen var at reparationen skulle gøres så billigt som muligt.Hvis erhvervsdrivende vurderede, at det blev for dyrt skulle x sælges eller kasseres.

Et par dage senere får jeg,at vide at jeg godt kan hente X da de meste er i orden men erhvervsdrivende mangler en del som endnu ikke er kommet.

Erhvervsdrivende ringer 14 dage senere og siger delen er kommet og jeg afleverer X til fortsat reparation og udskiftning af delen.


Der går 3 uger og jeg får regningen . Regningen lyder på 6 x det beløb jeg regnede med. Jeg kontakter den erhvervsdrivende, som undskylder meget over den store regning og beklager at han ikke har kontaktet mig inden regning blev sendt afsted.Han foreslog at regningen blev delt op i lige så mange dele som jeg havde lyst til og virkede meget forstående og ligefrem flov.


Jeg forklarede erhvervsdrivende at jeg ikke havde de så mange penge til en reparation og kunne ikke drømme om at bruge så mange penge på det - som kan godt var klar over.


Det skal siges at regningen overstiger X værdi med ca. 50% og at det havde været mere fornuftigt at kassere x og købe en ny .


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer sælges

3 års Hilkens Black Delight hoppe

1 års hingsteplag f: Brooklands Moonwalker



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 13:01

Som du udlægger det, så er der ikke aftalt et egentligt loft på prisen, og så står du meget dårligt.






Mvh. Annette




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg snakkede
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 17:57

med Forbrugerstyrelsen idag, som mener at når erhvervsdrivende har et ansvar og skal oplyse kunden om prisen undervejs .

Jeg har ikke haft nogen mulighed for at sige fra og er ikke blevet kontaktet en eneste gang.

Erhvervsdrivende er proffessionel og vidste at reparationen var blevet dyrere over flere omgang og burde have underrettet mig om regningens størrelse.

Allerede inden x blev afleveret anden burde erhvervsdrivende have overblik over de aktuelle omkostninger og regningens størrelse og at regningen ville overstige x værdi.


Forbrugerstyrelsen foreslå at jeg tilbyder at betale 1/3 del eller 1/2 delen af regning .


Kan vi ikke blive enige , har jeg mulighed for at sende sagerne ind til Forbrugerstyrelsen .


Det er korrekt som du siger Annette - der er ikke aftalt noget loft på regningen - blot at det ikke måtte blive for dyrt i forhold til x værdi ... hvilket det netop er blevet.


www.rawasport.dk

flere spændende ponyer sælges

3 års Hilkens Black Delight hoppe

1 års hingsteplag f: Brooklands Moonwalker



0
0
Svar på denne tråd
 
 1233547
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 21:50

Hvis X er en bil må de ikke lave for mere end 75 % af bilens værdi. Tror jeg vist det er??? Min kæreste som ved det med sikkerhed er ikke hjemme desværre. Men prøv lige at tjekke det for det giver jo ingen mening at bruge så meget mere end bilen er værd til reperation. Defor er reglen lavet som alle mekanikere burde vide!


Jeg havde ikke betalt den regning...

0
0
Svar på denne tråd
 
 FDM.....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2010 01:01

Kan hjælpe dig hvis du er medlem..


den forretningsdrivende skal bevise at reperationer der overstiger bilens værdi er efter aftale med kunden (jf. principper om tabsbegrænsningspligt og rådgiveransvar) dette fremgår af FDMs hjemmeside, og de har åbenbart nogle konkrete afgørelser til støtte for denne praksis.


Jeg vil råde dig til at betale ½ som foreslået.


Annemor: jeg tror den regel du refferere til kun handler om forsikringsskader.


Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider