Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Uanvendelig /genanvendelig hest
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 16:54

Min hest blev erklæret uanvendelig for knap 2 år siden, p.g.a. gaffelbåndsskade i forben.

Hesten var forsikret hos Alm. Brand, og jeg fik 50% af forsikringssummen udbetalt, da jeg valgte at beholde hesten. Hun var allerede chipmærket, og skulle ikke brændemærkes m. trekant.

Efter et års pause var hun helt rengående og 100% ok igen. Dyrlægen, der tilså hende under halthedsperioden, bekræftede at det kunne ske med en lille procentdel af hestene med den slags skade, så det var jo en solstråle-historie.

Siden har hun været redet regelmæssigt og har deltaget i flere western clinics, dog ingen konkurrencer.

En (anden) dyrlæge, jeg har talt med, mente at det umuligt kan være ulovligt at tilmelde hesten til stævner, da jeg jo ikke kan gøre for, at den er blevet helt ok igen.

Men jeg har nu alligevel ikke gjort det...er nu bare temmelig meget i vildrede.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende, evt. ved hvad "straffen" er, hvis man er dum nok til at møde op med en tidligere uanvendelig hest til et mindre stævne?

Den udbetalte (i vores tilfælde - lille) sum fra forsikringsselskabet, kunne man jo evt. tilbagebetale, hvis man ønskede at anvende hesten til konkurrencebrug. Men ved ikke hvordan reglerne er.

Foreløbig er jeg selvfølgelig mest taknemmelig bare for at have en velfungerende, haltfri hest, der i sin tid blev anset for ubrugelig og anbefalet aflivning.

mvh. Camilla

0
0
Svar på denne tråd

uanvendelig
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 18:32

Jeg ved ikke om du må starte igen. Men da min uanvendelige hoppe, blev rask, gik hun retur i sporten på klubplan, hun blev forsikret som ridehest i sammen selskab som udbetalte uanvendeligheden på hende.

Men jeg ved ikke hvad man må.

Stutteri Birkely

Avl af Trakehner og Anglo Arabere

v/ Heidi Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2010 11:20

OK, så blev jeg da lidt klogere. Må jo prøve at kontakte forsikringsselskabet, og høre om deres holdning...hvis det bliver aktuelt med nogle klubstævner på et tidspunkt.

mvh. Camilla

0
0
Svar på denne tråd

uanvendelig....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 20:38

Jeg har været igennem det samme, hvor min også blev rengående,jeg spurgte hos alm.brand som sagde ok hvis dyrlægen og rideforbundet også sagde ok. Jeg har så i hans pas en godkendelse fra dyrlægen og DRF, hvis nogen spørger, da min er synlig trekants mærket.

Mvh Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Min veninde
Forfatter: 
Dato:  23-06-2010 09:50

var det samme igennem. Ligesom Lisbeth fik hun besked på at få ok fra en dyrlæge samt rideforbundet, så ville forsikringen gerne sige ok for at hesten er ridehest igen.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider