Min hest blev erklæret uanvendelig for knap 2 år siden, p.g.a. gaffelbåndsskade i forben.
Hesten var forsikret hos Alm. Brand, og jeg fik 50% af forsikringssummen udbetalt, da jeg valgte at beholde hesten. Hun var allerede chipmærket, og skulle ikke brændemærkes m. trekant.
Efter et års pause var hun helt rengående og 100% ok igen. Dyrlægen, der tilså hende under halthedsperioden, bekræftede at det kunne ske med en lille procentdel af hestene med den slags skade, så det var jo en solstråle-historie.
Siden har hun været redet regelmæssigt og har deltaget i flere western clinics, dog ingen konkurrencer.
En (anden) dyrlæge, jeg har talt med, mente at det umuligt kan være ulovligt at tilmelde hesten til stævner, da jeg jo ikke kan gøre for, at den er blevet helt ok igen.
Men jeg har nu alligevel ikke gjort det...er nu bare temmelig meget i vildrede.
Er der nogen, der har prøvet noget lignende, evt. ved hvad "straffen" er, hvis man er dum nok til at møde op med en tidligere uanvendelig hest til et mindre stævne?

Den udbetalte (i vores tilfælde - lille) sum fra forsikringsselskabet, kunne man jo evt. tilbagebetale, hvis man ønskede at anvende hesten til konkurrencebrug. Men ved ikke hvordan reglerne er.
Foreløbig er jeg selvfølgelig mest taknemmelig bare for at have en velfungerende, haltfri hest, der i sin tid blev anset for ubrugelig og anbefalet aflivning.

mvh. Camilla