Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Nogen der kan hjælpe?? er vist blevet sn
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 14:15

Hej Alle derude!



Jeg har købt og solgt en del ting herinde uden problemer, og vurderer altd folk udfra hvordan de er at kommunikere med.

Den 26 oktober aflutter jeg et køb med en tilsyneladende venlig og hurtigtsvarende HN bruger. Men så snart jeg skriver at betalingen er overført hører jeg ikke mere fra hende. Nu er der gået godt 3 uger, og jeg har ikke modtaget det jeg har betalt for, og kan heller ikke komme i kontakt med hende. Jeg har været på posthuset i tilfælde af at den skulle være kommet derned. Men uden held.

Jeg tror altid på det gode i folk, men nu synes jeg hun har haft lang tid nok til at få sendt den pakke.


Er der nogle af Jer der har prøvet noget ligende?

Nogen der ved om man kan finde frem til hendes adresse eller evt tlf nummer, når det ikke er at finde her eller på eniro/krak?


Hilsen Rebecca



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 15:25

Hvis du har et bank konto nummer skulle det nok kunne lade sig gøre at finde hende. Hvis ikke du selv kan se hvilken bank, du overførte penge til fra din egen netbank (det kan man på min netbank når man taster reg.nr. ind inden man overfører pengene) så kan din bank i hvert fald med lethed oplyse dig det - både hvilken bank og hvilken afdeling af banken. Og så kan du jo prøve at opspore hende ad den vej.


DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nårh ja..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 17:02

det lyder som en god plan!

tusinde tak for svaret.. det vil jeg da prøve :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Handel...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 20:56

Så vidt jeg har fået oplyst, må banken ikke udlevere modtagerens navn og adresse - det skal gå gennem politiet. Du skal altså melde det og så skal de nok få fat i sælger.



Mvh Maria



Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja men..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 22:25

det var også hvad jeg fik at vide i dag.. det er jo forståeligt nok.. tror bare ikke at politiet gider at tage sig af sådan noget småtteri.

Det er bare virkelig irriterende!

hvad med herinde? mon man kan skrive til en af administratorerene..?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Småtteri
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 22:26

Jo, hvis der er nok anmeldelser mod vedkommende, tager de sig gerne af det - hvis der kun er få anmeldelser, kommer det nok an på hvor meget vedkommende har snydt for. Men uanset hvad er det jo svindel...



Mvh Maria



Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for hjælpen..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 22:37

ja det er rigtigt.. fandt lige (på forsiden med rødt ;)) en side med hjælp til mit problem. Så jeg har skrevet til administratorerne, så må jeg se om der er noget at gøre.

I skal i hvert fald have tak for svarene! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 11:35

Det kan godt være det er "småtteri", men i princippet skal politiet tage sig af sagen hvis du anmelder den, uanset hvad. Det er jo tydeligvis svindel. Jeg ville anmelde det. Hvis du kan få kontaktoplysningerne på hende her fra hestenettet kan du jo passende fortælle hende at hvis ikke hun hoster op med dine penge eller det du har købt, så bliver hun anmeldt. Hvis ikke du kan få oplysninger på hende her fra siden, ville jeg straks gå til politiet. Om ikke andet burde det ikke kræve meget arbejde for dem lige at skaffe hende (rigtige) navn og adresse fra banken.


Der er desværre alt for mange de accepterer når de bliver snydt i den slags småtingssager og det betyder at den samme svindler kan snyde masser af mennesker for relativt små beløb, fordi der ikke er nogen, der gør noget ved det.


Du kan eventuelt oprette en tråd herinde for at høre om vedkommende har snydt andre - der har været flere tråde om brugere, der systematisk har snydt!


DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd
 
 snydt?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 20:15

Jeg oplevede det samme forrige år. Skulle købe et rambodækken af en meget sød dame fra nordjylland. Overførte pengene og hørte så ikke mere. Måtte have fat i moderationen herinde som hun så svarede med den ene løgn efter den anden. Jeg var hos politiet med udskrifter af vores korrespondence og bevis for min overførsel. Men men politiet kunne ikke tage sige af det noget med civilt søgsmål osv. Og da jeg havde overført pengene via netbank kunne min bank ikke trække beløbet tilbage. Jeg atartede en tråd herinde og blev kontaktet af et par stykker der kunne fortælle at damen var en værre snydepels og havde gjort det mod mange. Jeg hyrede derfor en advokat som havde erfaring i at køre sager mod denne dame. Jeg kan kun glæde mig ved at mit krav var med til at hendes hus røg på tvangsauktion, for da mit krav var meget beskedent i forhold til andre i 100.000 kr klassen så jeg aldrig mine penge..eller dækken for den sags skyld.

Så derfor sørg altid for at gå ned i banken og overfør pengene så kan de nemlig godt trække dem tilbage hvis noget gr galt.


Mvh Anja


Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 13:33

AnjaVinter: Tak for tippet med at gå ned i banken - jeg anede ikke man havde den sikkerhed når banken overførte pengene for en.


DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 14:29

Som AnjaVinter skriver kan politiet intet gøre i sådan en sag, og hvis pengene er overført direkte til modtages konto, kan de heller ikke føres tilbage igen. Jeg har prøvet det med en rideudstyrsbutik. Det endte dog med at de gav mig mine penge tilbage, men først efter trusler om advokat m.m.


Birgitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 10:26

At banken kan trække pengene tilbage, hvis det er dem har overført passer ikke. Der gælder nøjagtig samme regler som ved webbank-betaling.


Det er kun ved kortbetalinger, at man har mulighed for at gøre indsigelser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 banken trækker
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 16:55

altså pengene tilbsge hvis de selv har overført dem. Det var ihvertfald den besked jeg fik af min bank Nordea


Mvh Anja


Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 08:36

Men det passer ikke...


Kun hvis det er samme dag, har banken mulighed for at stoppe betalingen. Og der gælder det samme for webbank-betalinger.


Banken må selvfølgelig ikke bare hive et beløb retur. Vi har heller ikke adgang til hinandens systemer, så det ville slet ikke være muligt selvom vi måtte.


Vi er nødt til at ringe og snakke med modtagende bank og de skal så indhente tilladelse fra den modtagende kunde til at returnere pengene. 9 ud af 10 gange er det ikke noget problem, men enkelte gange har jeg da oplevet at pengene enten var brugt eller at kunderne ikke ønskede at returnere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 for pokker
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 19:51

så har man ikke engang den mulighed for at få pengene tlbage. Sikke noget hø, troede at man i det mindste kunne reddes den vej.


Mvh Anja


Nul tolerance overfor Snydere, fuskere og tyvagtige

mennesker!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider