Det er noget forskruet pjok at skrive, at ingen bog ingen garanti. En bog giver INTET garanti...
Der sælges meget syge hvalpe, som er bogført, registreret og noteret, da det ikke kræve raske hvalpe, samt det giver 0 garanti for køber, at sælger vil erstatte noget som helst.
Det er IKKE et krav for en bogført hvalp, at der er erstatning ved syge hvalpe.
Så bog eller ej, reglerne er efter loven, som jeg i situationen ikke kender.
Men - jeg kunne aldrig i livet finde på at overveje, at gå tilbage til en sælger, med en hund til den pris. Jeg har selv købt flere til den pris, og jeg går altså ud fra, at når der handles, så satser der. Man kan ikke have garanti på alt, så skulle du nok tegne dig en forsikring mod dumme beslutninger....
I og med, at sælger sikkert ikke ved, at hvaps var syg, hvilket jeg må gå ud fra, for ellers havde du jo også kunnet se det, og derfor vel ikke købt. Så må det vel også være rimeligt at man går ud fra, at når man satser, så kan man vide, og man kan tabe.....
Og ja, jeg har selv købt hvalp til 3500 kr som var syg, rent faktisk bevisligt arvelig fejl, men jeg kunne da aldrig i livet finde på at gå til sælger, hun ville da være lige så ulykkelig som jeg, over at dette var sket...