Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Aflivning af killinger.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 13:18

Min kat skal have killinger lige om lidt og vi skal have aflivet de fleste af dem, da vi ellers får for mange.

Min mand snakker meget om selv at aflive dem og det er jeg ikke så glad for.

Sidste år kørte jeg 1 killing ned til dyrlægen og fik den aflivet ( inden den fik øjn og moderen var med + de andre killinger ).

Er det lovligt selv at slå killingerne ihjel inden de får øjn eller skal dyrlægen gøre det??

Jeg spørger da jeg nok får nemmere ved at overbevise ham om at dyrlægen skal gøre det hvis det er ulovligt selv at gøre det.

Vi har 2 hunkatte som begge er med killinger men de skulle gerne stereliseres inde så længe, da det er det bedste for os alle.

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Nu med lille Lærke fra d. 30.11.2007.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 13:34

Ikke mere end lige blevet færdig med at skrive dette indlæg og katten væste helt vildt henne fra dens sadvanlige kasse ved brændeovnen.

Jeg fløj jo nærmest derhen og ja der lå så en fin lille gråstribet killing.

Så ja nu er fødslen så igang, flytte kurven så Lærke ikke kan nå hende når hun kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Niks...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 13:55

Det er ikke ulovligt selv at aflive killinger, men det er ulovligt, at aflive dem ved drukning. Det mest humane er dog, at lade dyrlægen aflive dem - eller direkte hugge hovedet af dem, men det håber jeg da ingen mennsker i verden ville bryde sig om.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 13:57

Jeg ringede til min mand og sagde hun var i fødsel og det første han siger så må vi jo en tur forbi dyrlægen.

Så han er heldigvis blevet klogere.

Nu skal vi i sammenråd med dyrlægen finde ud af om hun er nød til at beholde 2 for ikke at blive kulleret i hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2009 14:14

Ikke rar situation at stå i for en som åbenbart er glad for katte? Men husk nu at bestille tid til at få kattene steriliseret, når du alligevel er nede hos dyrlægen. Ellers kan de få 1 eller 2 kuld mere bare her i sommer...

Undskyld jeg også kom til at sende dig dette som pb.

Mvh
Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-04-2009 21:45

Det er nok forsent at skrive, men man kan bruget ætter til at aflive killinger med.

I skal bruge en lufttæt beholder, som er stor nok til at killingerne kan være der i.

Smide en stor klud eller håndklæde i, hælde ætter over, og ned med killingerne på med låget, så sover de stille ind.

Sådan forgik det her, da vi for mange år siden måtte igennem det samme.

Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 08:32

Aflivede 4 killinger i går.

Pugdahl : Vi har bestilt ( næsten ) tid til sterilisering, men de skal først på p-piller i 10 uger efter de har født, så der går desværre noget endnu før vi kan få det gjort.

Vi vil have begge klaret på ens tid, både fordi det er billigere og nemmere for de skal være under opsyn de første 24 timer og det kan godt blive svært med staldkatte. Så i de 24 timer kommer de ind og være.

0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg husker
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 14:01

hvis man afliver dme selv må det naturligvis IKKE være evd drukning OG skal være inden for deres første leveuge og ikke senere.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

========
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 17:46

Kan slet ikke forstå man lader sine dyr få afkom man ikke ønsker. Hallooo vi lever altså i en tidsalder hvor der er muligheder for at undgå det hvis man ikke ønsker det.Uheld kan jo ske men så find da nogle hjem til de stakkels killinger der ikke selv har bedt om at blive født. I har givet dem liv så tag et ansvar for at de får et liv....... Min mening.

0
0
Svar på denne tråd

din annonce på mp
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 11:34

vil lige gøre dig opmærksom på at du ikke må tage killingerne fra moderen før de er 12 uger, uanset "hvor træt" hun bliver af dem - det er en del af deres opdragelse.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

1 rød/hvid norsk skovkat på 7 mdr sælges, han er neutraliseret og har stamtavle.

0
0
Svar på denne tråd

Chokerende
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 11:53

Er i voksne mennesker der lever i 2009?

Så få da de katte steriliseret, det andet er da modbydeligt!

Der burde være regler for hvilke mennesker der ikke må have dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Mig 3...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 13:17

Slap dog lige af og stig ned fra din høje hest.

Læs lige hvad det er jeg har skrevet.

Vi havde været nød til at aflive de andre under alle omstændigheder for moderen kan simpelthen ikke holde huld med 4 killinger ( det prøvede vi sidste år og der fik hun dyrlægens killingefoder for at forsøge at få huld på hende og det hjalp ikke nok ), så det vil vi undgå i år.

0
0
Svar på denne tråd

Æter skal man ikke bruge
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 11:14

Det ætser ret smertefuldt, hvis dyret kommer i kontakt med det. I øvrigt kan man vist ikke købe æter nogen steder?

Man må GODT aflive små dyr, hvis man kan gøre det dyreværnsmæssigt forsvarligt. Det vil sige, det skal gå hurtigt og ikke gøre ondt. Og man skal kunne det. Har man ikke prøvet det under opsyn/set det gjort- SÅ LAD VÆRE!

Jeg afliver sommetider syge killinger ved at knalde dem ned i et brøndlåg/hårdt underlag. Samme metode, som man bruger til smågrise.

Jeg kan IKKE FORDRAGE DET....

Kan man få dyrlægen til det- er det, klart det bedste. Men mine er altid syge klokken l* eller på helligdage, hvor vi ikke kan komme til dyrlægen- og vagtdyrlægen kører ikke ud for syge killinger.

Er det overtallige killinger- så magre moderen heller ikke af på et par dage, så kan man godt nå dyrlægen i konsultationstiden.

Det med om de har fået øjne er kun, hvis dyrlægen afliver gratis, jeg er ikke sikker på- om den ordning med DB fortsat gælder? Førhen kunne man gratis få aflivet små dyr før de fik øjne.

Mvh
xtiny

*** The truth is out there- but the lies are in your head***

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 11:18

Så er fordømmelse nok ikke det, man har brug for i en situation, hvor man spørger om hjælp.

Katte kan blive drægtige på p-piller, det har jeg oplevet. Man kn stå med en vild tilløber kat, der får killinger.

Prøv at forstå og hjælpe- fremfor at være frelste.

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 12:36

nej det er KUN i deres første leve uge man selv må iglf dyreværnsloven!

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 09:08

Vi har godt nok været uheldige med vores killinger i år.

Først fik den gamle ( 2 år ) 6 killinger, der fik vi aflivet de 4 og beholdte en lille hun og en han.

Hannen var så død i søndags vi lige ville kigge til dem ( kigger gerne en gang om dagen og tager dem lige op til mig ), der var han stiv og kold. Det var bare rigtig træls for vi havde snakket lidt om at beholde ham.

Samme dag kl 8 kom tøsen ind og vi kunne se hun havde født. Jeg fandt 5 killinger i vores hestevogn iskolde og døde, hun havde åbenbart føde i løbet af natten og så ikke vist hvad hun skulle gøre. Så hun får nogle dråber der skal stoppe mælken.

Begge katte er startet på p-piller og skal steriliseres om 8 uger.

Vores dyrlæge afliver ikke killinger gratis. Vi kom af med 106 kr for 4 killinger, men det er en pris jeg gerne betaler for at slippe for at gøre det selv.

0
0
Svar på denne tråd

Stute kan du henvise
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:08

Til en paragraf?

Man må faktisk gerne aflive mindre dyr- for ikke at tale om vride halsen om på en syg fugl- eller aflive en påkørt hare. Bare man gør det dyreværnsmæssigt forsvarligt.

Og så må rottegift jo være ulovligt..? ;-)

Mvh
xtiny

0
0
Svar på denne tråd

ja og den står i en
Forfatter: 
Dato:  08-05-2009 07:36

anden tråd så vidt jeg husker- mener endda det er den første tråd som trådstarter lavede hvor jeg henv og linker til det. Så den finder du bare, for så behøver jeg ikke lede igen da jeg har glemt hvordan jeg fandt den desværre.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor få killinger????
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 16:17

Det undrer mig, hvorfor i alverden får din kat killinger, hvis du ikke er interesseret i dem?

Mvh. Lena.

Slottet
0
0
Svar på denne tråd

Så....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 23:12

Kunne den vel være neutraliseret allerede after kuldet sidste år - det var jo til at gætte den ville få et mere Ja, beklager jeg også er "fordømmende", men helt ærligt! Man sætter da ikke små skabninger i verden for på forhånd at vide at det ikke går.

-Tina

0
0
Svar på denne tråd

Det undrer mig virkelig.....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 23:15

hvorfor i al verden du ikke har fået kattene streriliseret/neutraliseret, når i ved at de ikke kan 'holde til det'

- Men forresten, så kan katte på p-piller godt få killinger, det har nogle af vores venner prøvet..

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 14:30

Du kan også knække nakken på dem fra små!

Jeg syntes det er utroligt så hurtigtig man kan blive hængt ud som den værste "dyrmishandler" ved at aflive uønsket afkom!

Måske hele hn ikke får den fulde historie, men der bliver jo spurgt om hjælpe! ak og ve og ja!

Jeg slår gladeligt alle de uøsnkede bæster til fluer, myk osv i hjel med et dap fra fluesmækker, eller bliver de grillet i risteren! og det er vel lige så synd... nårh nej, det er jo en flue !!!!

En lille bitte sød mus, får også brækket nakken her, hvis de prøver på at komme ind = mussefælde!

Men kattekillinger, så er mange hvist gået på den anden side af broen!!!

Sommergræs tilbydes

Varde / Esbjerg (6800)

se præs for mere info!

Er livet ikke skønt, foråret er på vej ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Uønsket afkom??????
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 11:30

Nu er det jo sådan, at vi mennesker ikke bestemmer, hvor mange fluer eller mus der fødes, men til gengæld er det os kan bestemme om katten skal have killinger eller ej.

Mvh. Lena.

PS. Min ene hunkat nedkom forresten med killinger i går, og den næste nedkommer om en måned. Nej, hvor jeg glæder mig.

Slottet
0
0
Svar på denne tråd

Modbydelige råd
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 07:37

Det var da en række modbydelige råd angående aflivning, du har fået der.. Jeg tilslutter mig de andre, der heller ikke bryder sig om dette og henviser til disse hjemmesider med håb om, at du finder gode hjem til killingerne i stedet for aflivning:

inges-kattehjem.dk/#Inges-Kattehjem

http://vildkat.dk/

http://www.dyrevaernet.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Skam jer
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 19:23

Det er absolut jeres ansvar at jeres katte får killinger, uanset undskyldninger om at p-pillen ikke virkede eller hvad i nu kan finde på for at retfærdigøre jeres uansvarlighed. De ovennævnte aflivningsmetoder gør mig rasende, afliver i også jeres heste og hunde på de måder?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg væmmes...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 22:53

Jeg er fløjtende ligeglad med om jeg bliver stemplet som fordømmende osv. Men din kat = dit ansvar. Når du på forhånd ved at hun ikke vil kunne tage sig af sine killinger er det uansvarligt ikke at få hende sterilliseret pronto. Ikke om jeg kan begribe at man lader katten gennemgå en drægtighedsperiode og en fødsel, for derefter at skille sig af med killingerne som om det var affald. I kunne også have fået hende steriliseret mens hun var drægtig, så havde det været en abort, men dog mere ansvarligt i mine øjne end at lade hende gå hele drægtigheden ud.

Jeg væmmes over diverse kreative "hjemmeaflivninges" metoder De skulle forbydes ved lov!

- velox

"An American Monkey after getting drunk on Brandy would never touch it again, and thus is much wiser than most men" (Charles Darwin)

0
0
Svar på denne tråd

!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2009 22:54

er i bare fuldstændig syge i hovedet? lad vær at anskaffe et dyr hvis i ikke kan tage det ansvar der følger med! få den steraliseret eller giv den til en der kan tage et ansvar! Det kan simpelthen ikke være rigtigt at små killinger skal dø bare fordi i er for umodne til at tage jer lidt sammen! Ville ønske jeg kunne gøre det samme mod jer som i gør ved de stakkels dyr! Og jeg er skide ligeglad om du siger i får for mange, jeg har selv to hunkatte der får killinger hele tiden, men jeg tager da ansvar for dem og sørger for de får et godt hjem allesammen! Og du kan sgu da ikke stå og sige at hun bliver kuldret i hovedet FØR hun overhovedet har født.. Hold kæft i er nogle grusomme mennesker! Ja, jeg er grov, men jeg behandler i det mindste dyrene ordentligt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2009 15:16

rolig nu...

Sikke da en ophøjet diskussion

Min kat 2 år fik sit kuld nummer 2 i maj måned. Hun fik også et kuld sidste år, hvor vi beholdte 1 og kom af med de 3 drenge. Hun er en fantastisk mor og vi besluttede tidligt i foråret at hun skulle have et til kuld inden vi steriliserede hende.

MY, som vi beholdte, er en meget meget meget lille kat, og har ingen tegn vist på løbetid her op til hendes 1 årsfødselsdag.

alligevel lagde maven sig ud. Der var dog intet der bevægede og jeg kunne heller intet mærke. På trods af det fødte hun 3 velskabte, men MEGET små killinger og ville ikke rigtig have noget med dem at gøre.

De kom altså i en kasse og på udstødningen af bilen nogle dage efter, hvor vi forgæves havde forsøgt at få hende til at acceptere dem.

Hendes små søskende får lov at patte lidt hos hende, så hun kommer af med mælken.

Der er bestilt tid ved dyrlægen så snart han er hjemme fra ferie, indtil da får de p-piller.

Louise og Dam's Gennah <3

...man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan have i sine hænder...

Gråstribet hunkat på 1½ år, bortgives. Ideel muse/solsorte/regnorme-fanger!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider