Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

leje vs udlejning og kontrakt ?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 22:24

hvis jeg lejer en hel stald uden kontrakt fra udlejer er det så omfattet af den alm lejelov (intet er inkluderet andet end forbrug) det er 100% selvpas det hele, el hvordan er det? (Kan ikke huske det).

Hvis der er to bokse mere i stalden end jeg selv skal bruge som jeg så selv vil udleje til anden side- altså en 3 part (Hvilket vel betegnes som fremleje så ?), skal jeg så ha en kontrakt med udlejer hvor på der står at det er en aftale mellen ham og jeg? Og skal det stå i kontrakten med den der lejer det af mig at det fremlejes ?

Håber meget på svar af nogle der ved noget om det og evt kan henv. mig til hjemmesider med svarene på så jeg kan være 100% sikker i det jeg gør.

0
0
Svar på denne tråd

Lejelov
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 08:32

Nej, du er ikke omfattet af lejeloven, men derimod af erhvervslejeloven, som i meget stort omfang bygger på aftalefrihed. Så du skal have lavet et stykke papir, hvoraf det fremgår, at du har ret til at fremleje til 3. mand.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

????????
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:28

hvordan kan jeg være omfattet af erhvervs lejeloven som privat lejer? jeg mener jeg tjener jo intet på de yderligere bokse- vi kommer til at betale det samme alle sammen og deler hermed udgiften- folk skal selv komme med det de skal bruge så på den måde er der heller intet erhvervsmæssigt i det??

Hvad menes der med aftalefrihed?

Jeg regnede nu osse med en kontrakt sådan overordnet men kort og godt.

(Jeg aner intet om det du skriver, og var ikke forberedt på dette svar derfor ved jeg ingenting og spørger selvfølgelig)

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:30

heeeelt samme spørgsmål men dog derhen af- da det dog ikke er helt det samme valgte jeg jo at lave en tråd selv:

www.heste-nettet.dk/forum/24/17897/ 17897/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider