Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Jeg er grædefærdig!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 19:57

Jeg er virkelig ved at være led og ked af denne sag, og håber virkelig på at nogle kan hjælpe..!

Kort fortalt så boede jeg en måned hos en familie i en kælderlejlighed i århus. I denne måned er der flere ting der ikke lever op til mine forventninger om hvad man skal finde sig i, bl.a. har udlejer fyldt mit køkken med en masse af deres egne ting der skal opbevares, mit badeværelse bliver brugt af andre, bl.a. håndværkere der arbejder på huset, manden i huset går flere gange ind på mit værelse uden mit samtykke, og giver håndværkere lov til at gå derind også uden jeg giver lov. (værelset er låst når jeg ikke er der). manden går også rundt dernede og slukker lyset i "mine rum" hvis jeg lige har ladet noget stå tændt i gangen når jeg er på toilet og lign.

(Jeg skal betale 500 pr mdr for forbrug)

Desuden føler jeg mig "overvåget" af manden i huset, og føler mig utilpas ved at han altid skal være dernede, og jeg vælger at ville flytte pga alle disse ting.

udlejerne har ikke fået sig taget sammen til at få lavet en kontrakt, selvom jeg har spurgt efter det (og de har også nu en boende uden kontrakt)

Da jeg flytter ud laver manden en kæmpe scene hvor han truer mig og er rigtig ubehagelig, for han vil have mig til at betale for en måned mere, hvilket jeg siger jeg ikke vil, da jeg på intet tidspunkt er blevet gjort opmærksom på dette, samt der ikke er skrevet en kontrakt.

efterfølgende har familien chikaneret mig og min familie, og prøvet at overbevise mine forældre om hvor arrogant og naiv og uintelligent jeg er, samt han har truet mange gange med at tage kontakt til mig fysisk..

han har været på min skole utallige gange, og hele min klasse bakker mig op i at han er virkelig ubehagelig, og dette har medført at jeg er gået til politiet fordi jeg virkelig føler mig utryg efterhånden.

desuden har han sendt mig beskeder hvor der står at han stadig tænker meget på mig, og glæder sig til vi ses.

Mit besøg hos politiet resulterede i at jeg fik besked på at sende et brev anbefalet til ham for at fortælle at han ikke på nogen tænkelig måde må kontakte mig, og først hvis han nu gør det kan jeg få et polititilhold mod ham. politimanden ringede til ham for at fortælle ham at han synes han skulle stoppe, og manden kværulerede i en halv time, for at få politimanden til at give ham medhold i hvilket dårligt menneske jeg er, og endte med at ville have politimandens navn for at kunne klage over hans fremtoning..

idag har jeg så fået et brev fra en ejendomsmægler om at lejeloven siger at jeg skal betale en måned mere, uanset om der har været en kontrakt eller ej.

jeg er meget overrasket, da man for det første ikke må leje den sk.... kælder ud til beboelse, for det andet fordi der ikke er kontrakt på noget..

politiet rådede ham til at få en advokat på sagen, hvilket han har givet udtryk for han har gjort, men at advokaten har sagt han ikke har nogen sag... desuden har han sagt til en af mine medstuderende at han vidste godt han ikke har nogen sag, men det er for moralen..

jeg håber virkeligt der sidder en derude der bare har et eller andet råd til hvad jeg skal gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 20:02

Sikke en træls situation du er kommet i :(

Måske du kan bruge denne tråd til noget?

www.heste-nettet.dk/forum/24/17618/ 17618/

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 20:16

tak for linket.. det tyder jo umiddelbart ikke særlig godt, hvis lejeloven siger at jeg skal opsige med 1 mdrs varsel...

Hvor er jeg bare træt af det!

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 20:30

IKKE betale for noget der ingen kontrakt er på!!

Han har ingen sag når han ikke har beviser på du har boet der, og du har da fat i den lange ende mht. politi osv. Hvis du virkelig har overskud til det, så gå til dne gratis retshjælp kommunen tilbyder en gang om måneden, de kan give dig nogle klare retningslinier for hvad du kan/bør gøre.

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel sælges.

Mangler du en uddannet sadelmager i Nordjylland?? Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

lejeloven..
Forfatter: 
Dato:  19-03-2009 20:36

har kigget lidt på lejeloven omkring det at bo som jeg gjorde, og det ser ikke så fedt ud for mig.

beviset for at jeg har boet der er at jeg har betalt for den måned jeg boede der via netbank,

Dog forstår jeg ikke at udlejer vil sætte sig selv i denne situation da man slet ikke må bo i et kælderværelse, plus at jeg er ret sikker på de ikke opgiver det til skat..

En lejer kan altid kræve at få en skriftlig lejekontrakt. Det gælder hvad enten man lejer en lejlighed, et værelse, en ejerlejlighed eller en villa. Det er dog ikke nødvendigt at have en lejekontrakt. Har man ikke det, er det lejeloven der gælder på alle punkter.

Det normale opsigelsesvarsel for et enkeltværelse er 1 måned for begge parter.

Lejen du betaler er som hovedregel skattepligtig for udlejer.

0
0
Svar på denne tråd

Tjae....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 13:34

Hvis jeg var dig, ville jeg ophæve lejemålet med henvisning til alle de ting der ikke er blevet bragt i orden, som du har gjort ham opmærksom på. Opsige og ophæve er to forskellige ting. Og eftersom du ikke 'fpr hvad du betaler for' må du kunne ophæve i stedet for at opsige.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 15:38

Annette: Jeg bor der ikke mere, boede der en måned fra 01.09.08-30.09.08.. har nok formuleret mig utydeligt..

Jeg har haft en advokat til at kigge lidt på sagerne, og udlejer kræver 500 kr for rengøring og maling af en væg (som nok kun er fordi de ikke kan bede om 500 i forbrug når jeg ikke bor der)

Dette mener advokaten jeg kan se bort fra, da udlejer senest 14 dage efter udflytningen skal have gjort opmærksom på dette.

de 2200 kr de vil have for leje af "lejligheden" kan jeg komme til at hæfte for, da lejeloven træder i kraft når der ikke er en lejekontrakt... dette er pga de mundtlige aftaler der er indgået, og her kan jeg klart sige at jeg aldrig er blevet gjort opmærksom på at jeg skulle betale for en måned mere.. hverken skriftligt eller mundtligt.

plus at "boligen" slet ikke må være beboet pga flere ting.

Vi er blevet enige om at vente og se om udlejer går videre med sagen.. Vi regner ikke med han vil opsøge mig personligt mere, da politiet har gjort klart, at så står han til et polititilhold, og derefter bøder eller fængsel.

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil ikke
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 07:23

mene han kan kræve noget som helst i og med at han ikke må leje den ud til beboelse. ERGO har han blot haft dig boende som en "tjeneste", når han ikke må leje ud. Og det kan du jo osse til hver en tid påstå reelt hvis det er det. For det må jo være ord mod ord i denne sag tilsyneladende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 09:39

Jeg synes også det lyder som særdeles klogt, at forholde sig i tavshed og afventende nu.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny ZfdP avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd

Tak...!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 14:29

Jeg takker mange gange for alle svarene! Virkelig dejligt der er nogen der har tid til at hjælpe når man sidder og blir lidt opgivende og modløs fordi man ikke ved nok!

Jeg afventer deres næste træk, og har nogle gode advokater i baghånden, og hjælp fra politiet hvis han skulle finde på at dukke op igen.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

lad os håbe
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 14:43

at han har opgivet så du nu er ude af det gedemarked han har lavet for dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider