Jeg er virkelig ved at være led og ked af denne sag, og håber virkelig på at nogle kan hjælpe..!
Kort fortalt så boede jeg en måned hos en familie i en kælderlejlighed i århus. I denne måned er der flere ting der ikke lever op til mine forventninger om hvad man skal finde sig i, bl.a. har udlejer fyldt mit køkken med en masse af deres egne ting der skal opbevares, mit badeværelse bliver brugt af andre, bl.a. håndværkere der arbejder på huset, manden i huset går flere gange ind på mit værelse uden mit samtykke, og giver håndværkere lov til at gå derind også uden jeg giver lov. (værelset er låst når jeg ikke er der). manden går også rundt dernede og slukker lyset i "mine rum" hvis jeg lige har ladet noget stå tændt i gangen når jeg er på toilet og lign.
(Jeg skal betale 500 pr mdr for forbrug)
Desuden føler jeg mig "overvåget" af manden i huset, og føler mig utilpas ved at han altid skal være dernede, og jeg vælger at ville flytte pga alle disse ting.
udlejerne har ikke fået sig taget sammen til at få lavet en kontrakt, selvom jeg har spurgt efter det (og de har også nu en boende uden kontrakt)
Da jeg flytter ud laver manden en kæmpe scene hvor han truer mig og er rigtig ubehagelig, for han vil have mig til at betale for en måned mere, hvilket jeg siger jeg ikke vil, da jeg på intet tidspunkt er blevet gjort opmærksom på dette, samt der ikke er skrevet en kontrakt.
efterfølgende har familien chikaneret mig og min familie, og prøvet at overbevise mine forældre om hvor arrogant og naiv og uintelligent jeg er, samt han har truet mange gange med at tage kontakt til mig fysisk..
han har været på min skole utallige gange, og hele min klasse bakker mig op i at han er virkelig ubehagelig, og dette har medført at jeg er gået til politiet fordi jeg virkelig føler mig utryg efterhånden.
desuden har han sendt mig beskeder hvor der står at han stadig tænker meget på mig, og glæder sig til vi ses.
Mit besøg hos politiet resulterede i at jeg fik besked på at sende et brev anbefalet til ham for at fortælle at han ikke på nogen tænkelig måde må kontakte mig, og først hvis han nu gør det kan jeg få et polititilhold mod ham. politimanden ringede til ham for at fortælle ham at han synes han skulle stoppe, og manden kværulerede i en halv time, for at få politimanden til at give ham medhold i hvilket dårligt menneske jeg er, og endte med at ville have politimandens navn for at kunne klage over hans fremtoning..
idag har jeg så fået et brev fra en ejendomsmægler om at lejeloven siger at jeg skal betale en måned mere, uanset om der har været en kontrakt eller ej.
jeg er meget overrasket, da man for det første ikke må leje den sk.... kælder ud til beboelse, for det andet fordi der ikke er kontrakt på noget..
politiet rådede ham til at få en advokat på sagen, hvilket han har givet udtryk for han har gjort, men at advokaten har sagt han ikke har nogen sag... desuden har han sagt til en af mine medstuderende at han vidste godt han ikke har nogen sag, men det er for moralen..
jeg håber virkeligt der sidder en derude der bare har et eller andet råd til hvad jeg skal gøre?