Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Bortkommet ejercertifikat
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 08:14

Som overskriften siger, så er hestens ejercertifikat bortkommet. Hestepasset er fulgt med.

Kan en sådan hest overhovedet handles, avles på etc. uden at det i første omgang vil medføre en masse problemer, omkostninger m.m.?

Kan den overhovedet ejerskiftes i det forbund, den er født i samt evt. i Dk.?

Det drejer sig om en hest med udenlandsk oprindelse skal siges. Født i Tyskland med Tysk hestepas og dertil skulle være fulgt et ejercertifikat.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny ZfdP avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 10:41

Det "nemmeste" er jo at få fremskaffet et nyt ejercertifikat.

Men da vi købte en hoppe uden ejercertifikat, og hvor jeg frygtede at der kunne blive problemer med at fremskaffe et nyt, der startede jeg med at ringe til LCH og få lavet brugerskifte. Dvs alle papirer blev sendt til mig selvom jeg ikke var ejer. Nu lykkedes det efter 3-4 mdr at fremskaffe en erklæring fra den forrige ejer på at ejercertifikatet var bortkommet, så der kunne udskrives et nyt.

Efter alt det bøvl viste det sig at opdrætter lå inde med endnu et sæt pas+certifikat, da der havde været problemer med den oprindelige udstedelse. Dvs pludselig stod vi med 2 komplette sæt i stedet.

Men nej, det VIL give mange problemer, hvis det skal gøres korrekt. Først skal man have fundet udaf hvem der er registreret som ejer, for uden samarbejde fra vedkommende kan man intet gøre. Jeg ville høre LCH om de evt kunne hjælpe.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 11:31

Historien fik nu en helt anden afslutning, end jeg i min allervildeste fantasi, havde forestillet mig.

Jeg besluttede nemlig efte at have talt med det Tyske forbund, alligevel at tage ned og se hoppen nok engang, og medbragte altså også hesteklipper...................

Dagslys afslørede ikke noget brændemærke, som det var angivet i hestepasset.

En grundig klipning af låret fik heller intet brændemærke til at tone frem, også fik jeg ærlig talt kolde fødder. Fordi uanset hvor dårligt et mærke er lavet, så træder der altid lidt frem i lyset, specielt ved en grundig klipning af det angivne brændested....

Ejeren var mildest taget rystet, og det samme er jeg egentlig.

Hold da op! Tænk om dyret havde været chipmærket, så havde vi ikke sådan uden videre opdaget det, hvis ikke vi havde haft en chiplæser med os ud og se på hest. Og hvem har nu lige det.....

Så hurra for brændemærket! og hurra for brændemærker generelt.

Jeg har naturligvis afslutningsvis rådet "hesteejeren" til at fremsende hestepasset til det udstedende forbund, da passet jo angiveligt er efterlyst som bortkommet. Og jeg har ligeledes informeret forbundet om, at de har et hestepas ude at svømme.

Men det var da en rigtig ubehagelig oplevelse for alle parter, jeg er bare glad for, at vi opdagede det lige i rette øjeblik.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny ZfdP avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd

Brændemærkning
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 17:12

Ja, jeg er også glad for brændemærkningen. Jeg har jo været igennem en oplevelse med en ponyhoppe jeg købte hvor chippen viste sig at være forkert. Til alt held burde chippen sidde i en Shetlænderhingst + DNA beviste at far var rigtig.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider