Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Fagforenings spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 23:09

Hej.

Jeg har et hurtigt Fagforenings spørgsmål. Skal måske lige sige jeg arbejder i butik, Aldi, hvis det har noget at sige.

Spørgsmålet går på, jeg har fået at vide af en, at hvis du bliver ringet om om morgenen på en fridag, og ryger på arbejde, så har du krav på 100% timer, men er det rigtigt?

Sagen går lidt på at jeg i går morges bliver ringet op, og spurgt om jeg kan komme på arbejde, da de bare ikke kan skaffe andre (der er meget sygdom for tiden, ude ved os er 2 ud af de 4 vi er, syge).

Når men selvom jeg lige havde haft week-enden ekstra (havde sagt ja for en uges tid siden), og det ville betyde 9 dages arbejde i træk, sagde jeg ja, man vil jo gerne hjælpe hvis man kan, til trods for jeg er pænt træt (vi har også lige haft landsstævne i weekenden, alså op kl. 6, i seng kl 1, torsdag-søndag).

Snakker så med min filialleder idag, som siger hun havde spurgt vores distriktchef om jeg fik 100% timer, hvor han siger at det gør man kun hvis han har godkendt det på forhånd. Hun siger så samtidig, at hun syntes jeg selv skal spørge ham, man ved jo aldrig, hvis nu jeg selv spurgte.

Regner med jeg spørger, for syntes egentlig det det mindste de kan gøre, er sQ altid flink til at tage lidt ekstra (såsom sidste uge, havde jeg 2½ dag ekstra, som jeg på forhånd havde sagt ja til, og intet brok fra min side, kunne jo bare havde sagt nej)

Når men spørger egentlig mest, fordi det jo er rart at havde i baghånden, hvis han skulle sige nej, at fagforeningen siger sådan og sådan. Skal lige siges at jeg ikke er medlem at fagforening, men kun a-kasse, da jeg jo egentlig ikke troede det ville være nødvendigt.

www.bf-foto.dk

Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,

Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd

ælkælkælkæ
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 23:24

Af skade bliver man klog - men sjældens rig !!!

Nu afhænger det jo af om ALDI har overenskomst og det tror jeg nu, at ALDI har med HK. Så skal du, når du arbejder på en fridag, enten

- have en ny fridag eller

- 50% for de første 3 timer og 100% for de resterende timer.

Er du ikke overenskomstansat, så gælder kun de aftaler der er mellem dig og din arbejdsgiver og det burde fremgå af din ansættelseskontrakt.

Men du kunne jo kontakte ALDIs personalekontor !

0
0
Svar på denne tråd

Aldi...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 23:34

Aldi har HK overenskomst.

Susse: Tak forsvaret. Venter dog lige og ser hvad DC'eren siger, når jeg snakker med ham, han plejer gerne at være til at snakke med, det er mere, som sagt, fordi det jo er rart at have i baghånden, hvilke rettigheder man har. :)

www.bf-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Meld dig ind.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 01:35

Du får nok ikke meget hjælp af fagforeningen, når du ikke er medlem. Skynd dig at melde dig ind i HK, jeg har tit hørt om problemer vedr. Aldi, så det kan helt sikkert betale sig.

Vh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 10:03

Tak for hjælpen. Snakkede med DC'eren og var intet problem i at få 100% timer. Så intet problem.

Men regner dog med at sørge for at min a-kasse bliver udvidet, så fagforeningen også er med, bare for en sikkerhedsskyld.. :)

www.bf-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider