Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Uafhængig økonomisk rådgivning
Forfatter: 
Dato:  15-09-2008 11:33

Efterhånden som vi har kigget hus i godt et år, har vi også besøgt en del banker og realkredit institutter.

De har alle en masse gode råd, og jeg er blevet væsentlig klogere, men det kan provokere mig, at de alle har en speciel pakke de skal sælge os.

Jeg er mere interesseret i at få af vide, hvad der passer bedst til os...uden at vide, de er mest interesseret i at sælge en bestemt type lån.

Er der nogen steder, hvor man kan få uafhængig økonomisk rådgivning?

Nogen som ikke lige har en kampagne igang med rentetilpasningslån, eller lign.

Men som kan vejlede os igennem skoven af mærkelig lån typer, der indimellem er svære at hitte helt ud af!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Tine.....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 07:37

Jeg ved ikke hvor I kan få uafhænig rådgivning, men de pengeinstitutterne får ikke mere/mindre ud af at sælge det lån der passer Jer.

Hvad der passer bedst til Jer er kun Jer selv der kan svare på. Os i pengeinstitutterne kan kun fortælle Jer hvad vi kan tilbyde (og dette er stort set det samme).

Er i til fast forrentede lån (som er sikkert, men som man skal "pleje" ind i mellem med konverteringer)

Eller er man til det aller billigste refinansiering hver år? Hvor man kun kender ydelsen 1 år frem.....Eller måske rentetilpasning som følger op og ned med et max på eks. 6%. (vær dog obs på at RD IKKE følger med ned igen).

Der er nogle flere muligheder end tidligere, men når alt kommer til alt er det faktisk ikke så svært at vælge hvis man selv ved hvor risikovillig man er når man laver lån. Nogle må betale det ekstra det koster for et sikkert lån, pga. de ikke har råd til at sidde i huset hvis renten stiger.

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

revisor
Forfatter: 
Dato:  16-09-2008 08:23

Vi brugte vores revisor som rådgiver da vi handlede gård, dvs om vores budgetter var ok, hvordan han mente huset skulle belånes etc.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

hansen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 10:08

nu er det jo efterhånden en del gange bevist at bankerne/realkredit institutterne rådgiver efter hvad der er "oppe i tiden".

Mener sågar forbruger styrelsen har påtalt at en bankrådgiver ikke er en rådgiver men sælger.

Og efter at et real kredit institut mente at det der passede os bedst, var et himmel dyrt lån, som satte os i noget af en knibe, hvis markedet gik mere ned af (hvilket det så også gjorde kan vi se nu), har jeg lært, at man skal have en hel udefrakommen.

Karina...En revisor...hvorfor pokker tænkte jeg ikke på det

0
0
Svar på denne tråd

godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 10:56

Vores var en god sparringspartner, dog var bank enig i de forslag han ahvde givet os inden de så hans foreslag (som vi havde i baghånden hvis de foreslog andet)

Gad vide om vores ombygning er skyld i krak hos RB?

Karina

Wrapballer fra 2008 sælges.

Tørstof = ca 78%/vand %= 22%

Måler 90x90x150cm 10 lag plast

1.slet: 350 dkk pr balle

2.slet: 300 dkk pr balle

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg i sin tid
Forfatter: 
Dato:  18-09-2008 00:42

købte ejerlejlighed gennemgik advokaten lånetyper med mig og var meget pædagogisk mht at forklare fordele og ulemper ved hhv.det ene og andet slags lån. Hvor risikovillig man er må man jo gøre op med sig selv.....

MVH Janni

Den heldige ejer af en

meget økonomisk hest

hvad angår

foder !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider