Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

pris på leje af areal til græsning
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 21:22

Hej Herinde

Får sandsynligvis mulighed for at leje et areal på ca. 7000 kvm som kan indhengnes til fold til 2 heste.

Græsset er pt. højt, og der har ikke gået andre dyr på arealet i årevis,beliggende i syd-østsjælland.

Har talt med ejer, og skal komme med et bud på en årlig leje, vi skal selv stå for indhegning vandforsyning mv - og hvad der ellers kan komme til.

Arealet ligger super atraktivt i forhold til vores opstaldningssted, og vil naturligvis gerne komme med en pris som han finder ok.

Har nogen bud på hvad et udspil kunne være, hvad er markedsprisen for græsning pt.

vh

HanneP

0
0
Svar på denne tråd

udbud og eftersprøgsel
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 08:00

ja det er havd prisen er......

jeg vil sige du skal byde ham 3-5000 dkk pr år........

Er det et areal han får støtte til via EU?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 15:49

Kan slet ikke forestille mig at der gives støtte til arealet fra EU, Det er en "overskuds eng" som ligger i forbindelse med en hytte der anvendes for spejdere. Arealet er bare så stort (totalt 15.000 kvm) at de ikke formår at holde det hele med græsslåning.

Tak for dit indlæg Karina :-)

vh

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 17:07

Ja - hvad du skal give ved jeg selvfølgelig ikke, men vi lejer godt 1 tdr. ca 5000 m2 og det giver vi 1000 kr for om året og der var sat hegn op. Så hvis prisen er 3000 - 5000 kr. så må vi jo sige, at vi lejer vore billigt.

Det med støtte kan der godt være noget om, men det komme vist an på om de får braklægningsstøtte, er det ikke sådan det hedder?

Det er da også mærkeligt, at han ikke selv kan komme med en pris, det lyder næsten som om han håber på du byder for meget eller hvad?

Prøv dog at byde 1000 kr., han skal da nok reagere, hvis ikke det er nok, du sørger jo selv for hegn og han får jorden passet.

Du må gerne bruge mit eks. hvis du mangler en begrundelse for dit bud.

Held og lykke.

mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 11:09

Vi har lige fået stillet 3 hektar eng stillet til rådighed gratis...?

Smuk AA-hingst efter Secret Destination XX - Abhat OX sælges

Vidste du, at der hver 3. dag brænder en gård med dyrehold?....

Har du brandalarm i DIN stald?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 13:53

Nu er der rigtig mange ting landmændene kan få støtte til. Bla vedvarende græs samt at så udlæg i deres kornmarker.

Jeg har heldigvis nogle rigtig flike landmænd som naboer, så det vil sige at vi har "lejet" 10 hektar engstykker som ikke kan bruges til andet end vedvarende græs pga de enten ligger ned til en sø, der løber en bæk igennem stykket eller at der er beplaning på der gør at det er besværligt at køre der med store landbrugsmaskine.

Der ud over har jeg "lejet" 10 hektar som kan bruges efter høst pga der er sået udlæg i det.

så for 20 hektar giver jeg 6 flasker godt rødvin om året

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Bedækning tilbydes ved fjordhingsten Idon Busklund

Samt

Bedækning tilbydes ved fjordhingsten Ingegård´s Pax

Hestetrailer udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Leje af græs
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 22:03

Jeg giver 1500 kr om året for at leje ca. 1½ ha incl. vand og el til hegnet. Jeg har selv hegnet, men udlejer kom med hjørnepæle og hjalp med at få dem i jorden. Hvis jeg ikke er hjemme kigger udlejer efter hestene og sørger for at de har vand. En ganske god og billig ordning synes jeg.

Winnie

Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...

(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

3000 kr om året
Forfatter: 
Dato:  04-08-2008 19:39

giver vi for 17000 kvm. Uden el, vand og hegn - det står vi selv for.

Leje af jorden er aftalt for et år af gangen.

Synes prisen er fin nok, da det er eng/mose og det er ved rønnede og det ligger lige op af vores ejendom.

I princippet, så kan landmanden få 4-6000kr i forpagtning pr. HA om året, hvis det er ok jord. Så jeg vil mene at du skal byde lavt, men være parat til at byde op, hvis du gerne vil leje stykket.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider