Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Ansvarsforsikring (hest)
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 17:14

Ja nu er det jo blevet til at vi skal have en ansvarsforsikring på hesten (hvilket jeg helt sikkert syntes er fair nok) kunne læse at mange selskaber nok ville ligge den som en udbygning til indbosforsikringen eller som tillæg til den evt forsikring man i forvejen har på sin hest...


nu kommer mit spørgsmål så... er der nogen der har snakket med deres selvskab og evt har fået nogle tilbud og ligne??


jeg har hverken indbosforsikring eller forsikring på ponyen tror i der vil blive lavet nogen kun som ansvar på hesten??


osv...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvar
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 21:13

Jeg købte for 2½ måned siden en ny hest og tegnede i den forbindelse en forsikring hos Tryg, og der tilvalgte jeg en selvstændig ansvarsforsikring.


Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth K
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:42

Hej - hvad var prisen på den ansvarsforsikring?


KH


Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:49

Har netop i dag talt med vores forsikringsselskab og en rigtig sød dame, som var grædefærdig....


De fik simpelthen så mange opringninger omkring spørgsmålet - ansvarsforsikring - og de bare ikke svare på det lige her og nu, idet regeringen ikke helt præcist har udmeldt til forsikringsselskaber, hvordan de skal tackle ændringen af loven...


Vi fik sidste år på vores landbrugsforsikring indføjet/lavet en ansvarsforsikring, som skulle dække, hvis en hest - trods korrekt hegn (højde, strømforsyning m.v.) skulle bryde ud - men om det dækker ifm lovændringen - det kunne den rare dame ikke svare på.


Men som den rare dame sagde - hvis en bilist ramler ind i en løsgående hest, og hvis bilisten har fravalgt kasko-forsikring - så er det hesteejeren, der bliver "bonnet"....

Det er skisme da uretfærdigt, bare fordi en bilist fravælger kasko'en....


Ak ja - godt man ikke er ansat i et call-center i et forsikringsselskab lige pt...




Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 Topdnmark
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 17:48

Jeg snakkede med vores assurandør fra top om det den anden dag, og han sagde, at vores bedriftsforsikring ville dække hestene ligesom den hele tiden har gjort.





Mvh

Mette, Macon & Luna


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg forsikring
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 19:33

Hos Tryg har de nogle forskellige valg, an på om du er kunde i forvejen, medlem af islandshestreforeningen eller har vædeløbshest, eller ikke er kunde.. Men en ren ansvars forsikring koster 125 kr, pr. år med mindre man er medlem af islænderhesteforeningen, så er prisen 75 kr. . Alle priser kan ses på deres hjemme side, under privat, hesteforsikring.


mvh christine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansvarsforsikring
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 20:37

Der var du lige hutigere end mig...


Mente ellers jeg gav 135 kr. pr. år, men det kan da godt være, at det kun er 125 kr. I hvert fald er det i det niveau.


Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for info
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 11:10

I bund og grund småbeløb :)


Så skal jeg bare lige ha checket om jeg allerede har en sådan forsikring - eller... De må da næsten automatisk sende breve ud til folk der har deres heste forsikrede med sygdom/uanvendelighed mv. - hvis altså man ikke har ansvar også?


KH


Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det skriver Tryg ikke noget om.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 17:49

Jeg har Tjenestemændenes, 8 Tryg9 og de har ingen ting på hjemmesiden. Hesteforsikring er noget andet.

www.tryg.dk/netinsurance01/ notes.do?uniklink=PFak...Daekninger


oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene.
Det ene mere forvirrende end det andet.
Det tager focus fra det væsentlige...
Citat: Androp
0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 22:26

Jeg har ringet til codan hvor mine andre forsikringer er og de sagde nej

så ringede jeg til Kongeriget Danmark og de kunne heller ikke.

Så jeg er lidt på bar bund :)


Og jeg syntes det er trælst på godt jysk at der ikke er mere end 6 uger til det gælder - men loven er go




Gratis fotografering af heste i Sønderborg og omegn tilbydes

http://www.lines-foto.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 GF-grænsen
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 11:38

Jeg kontaktede mit selskab, hvor mine forsikringer (udover hestens, som er i Alm. Brand) er, nemlig GF. De kunne fortælle mig, at min hest er ansvarsforsikret gennem min egen forsikring. Så jeg har ikke engang gidet kontakte Alm. Brand for at høre der, vil ikke betale ekstra, når det er i min egen forsikring - logisk nok...




Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 15:40

Jeg har netop dd. talt med mit forsikrings-selskab (Top Danmark) hvor jeg har min indbo-forsikring ( og ansvarsforsikring på min hest incl.).


Der skal ikke gøres yderligere, såfremt at du har en indbo-forsikring, da hesten stadig er dækket ind mht. ansvar ifht. indbo-forsikring.



vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjek hellere
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 15:58

JEg ville checke for at være sikker.


Alm Brand er ved at udarbejde noget, men indtil videre får min hyp under min familieforsikring


/Elli







*Har lært at lytte til sin egen tvivl*

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar fra Tryg:
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 16:34

Vedr ansvar på heste ligger dækningen på din indboforsikring den dækker sikredes ansvar som ejer eller bruger af heste og andre husdyr til privat brug, den vil blive tilpasset de nye lovkrav. Vi har endnu ikke fået information om det.


oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene.
Det ene mere forvirrende end det andet.
Det tager focus fra det væsentlige...
Citat: Androp
0
0
Svar på denne tråd
 
 dansk heste
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 16:28

Jeg har mine forsikret ved dansk hesteforsikring.

Og der kan man kun dække incl ansvarsforsikring.


min koldblodsdame på 8 år som er forsikret for 20.000,-kr koster 600kr om året i forsikring (livsforsikring incl. ansvar).


BIRGIT

Med mand, 2 børn og 4 heste.


små børn små problemer, store børn store problemer!


Shettervallak 4år sælges - skriv PB eller mail, for nærmere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tryg Landbo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 23:03

Vi har Tryg Landbo og der er hestenes ansvarsforsikring inkluderet i vores nuværende forsikring( hvis nogle alligevel skulle have talt med en assurandør der siger anderledes så skriv endelig en PB man kan åbentbart aldrig vide sig 100% sikker kan jeg se fra andre tråde)



Welsh/sportspony 3 år, kat. II, fuks, 4 høje sokker, bred blis sælges. Tilredet 25.000.

Knapstrupper hoppe, 7 år, LA dressur, super temperament 35.000 sælges se hende på præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svært emne
Forfatter: 
Dato:  04-04-2014 15:51

Er pt forsikret i Tryg og der er mine heste dækket via indboforsikringen.

Indhenter pt tilbud fra andre selskaber da tryg netop på indbo sætter vores forsikring betragteligt op pga deres nye system "plus "

 

Alka dækker feks kun hyggeheste i deres indboforsikring dvs man må ikke deltage i jagter, stævner, dyrskuer etc. Så dækker de ikke.

De tilbyder ikke en seperat forsikring der dækker dette.

Hvor kan man tegne det ?

Mine heste er ikke livs/ uanvendelig forsikret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 23:08

Karinae har du set det er en 6 år gammel tråd? Der er nok en del der har ændret sig siden :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 præcist noget har ændret sig
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 11:11

og derfor har jeg svaret i tråden

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider