|
|
| hvad koster det at have hest idag |
| Forfatter:  |
lederefterpart |
| Dato:  |
20-07-2007 20:56 |
|
jeg leder (først efter en god part til at komme i form) men dernæst efter den helt rigtige hest for mig. jeg har haft heste/ridepause i 15år så jeg er ikke mere opdateret på mange ting. jeg har fundet en stald hvor boks,foder,strøelse,fold og faciliteter er inkluderet i prisen til ca 1800kroner, et rigtig dejligt sted men hvad koster det så udover at holde hest idag der er jo skovkort smed inkl sko forsikring dyrlæge det løse dressurundervisning(2 halve enetimer pr uge- plejede jeg at få) jeg startede før alle de her hestepas kom på gaden, er der nogen der vil give mig et overblik i dette- hvordan erhverves de, gælder de kun for hesten eller skal rytteren også have et idag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omkring |
|
|
3000 - 3600 kr Har jeg udgifter for om måneden. Det er inkl. smed, forsikring og alt det løse. Jeg står på en privat hestepension hvor der er foder, wrap og halm med i prisen som er 1850. jeg køber så gulerødder og wrap extra oveni. Mvh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for det |
lederefterpart |
20-07-2007 23:08 |
|
jeg var også deromkring i pris, så lige din præsentation hvor er det en køn hest, carola :0) du har der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak tak |
|
|
Det synes jeg jo også selvom hun er meget anderledes fra min gamle Basse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt mere.. |
|
|
hvad du skal betale pr mdr kommer jo an på hvem du vælger at få undervsining af, prisen her kan svinge meget alt efter niveu/landsdel. smed: alm 4 sko elelr specialbeslag? regn med ca 1000 kr hver 6 uge. dyrlæge? tegn en dyrlægeforsikring så er du ude og denne udgift. det løse?? nogen er udstyrsjunkier, så her er udgiften stor, andre ikke. Mht hestepas: alle heste kan få et heste pas(det der før hed ID bevis) men har dyret stamtavle/brændemærkning skal der foreligge et stykke papir (stamtavlen) før dyret kan få det, så husk at få dette med hvis du ender op med at vælge en hest der er brændt. Heste uden brændemærke er der ingen problmer med at få pas til. Rytteren. ja skal du ride c-stævner eller højere (distrikstævnerrlandsstævnereskalal du have en rytterlicens og med midnre du før har haft det og kan huske licens nr så skal du til en del prøver, desværre. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omkostninger |
Becot |
26-07-2007 20:43 |
|
6000kr. incl undervisning, forsikring, dyrlæge, opstalning, smed, plus alle de småting som ingen andre regner med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billigt |
|
|
Hmm, det kan også gøres for mindre, det kommer lidt an på forskellige ting, og hvad du selv har af krav. Jeg betalte for et par år siden 1500 kr for opstaldning med ridehus, foder, halm, ind- og udlukning på fold alle ugens dage. Jeg havde smed ca hver 8-12 uge, hvor jeg gav 500 kr for beskæring og sko. Undervisning var 500 kr i måneden og forsikring ca 200 kr. Derudover havde jeg en part, der betalte 300 kr pr måned og så havde jeg staldvagt en weekend i måneden, imod at få skåret 500 kr af staldlejen. Altså en udgift på ca 1650 kr pr måned. Priserne er nok steget lidt siden, da halm, hø og foder er steget, men det kan altså lade sig gøre, at have hesten opstaldet ude for under 3000 kr pr måned - dyrlæge er dog ikke indregnet i dette!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Becot-- |
|
|
Hold da op 6000 pr hest, og jeg kan se på din præ. at du har da alligevel nogle stykker. Hva laver du dog til daglig hvis du skal holde så mange til den pris. Ha ha. Jeg selv giver omkring 4000,- for en hest pr måned med alt i Odense.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heyy.... |
Diana ♥Rafael A og Sonell af sk |
21-01-2008 16:15 |
|
Hey jeg giver ca. 2500 i mdr med alt pr hest. Så det behøver heller ikke være så dyrt.  Diana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ca. plus minus |
Illum |
22-01-2008 16:26 |
|
Illum Som også i 2008 forbliver sig selv, så er det nemlig svært at falde ud af "rollen" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1200 kr....... |
|
|
Det behøver slet IKKE at være så dyrt. jeg giver 1200 om måneden (ingen forsikring) der er mit det løse også med!! camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regne regne |
|
|
Mine udgifter pr. måned Opstaldning: 650,- (boks, fold, ridehus, halm og wrap) Foder: ca. 400,- (Får korn billigt hos landmænd) Smed: 200,- (ingen sko, endnu) Dyrlæge: 300,- (ind på konto til reserve. I starten blev der betalt større beløb ind) Udstyr: 300,- (også ind på konto til reserve. I starten blev der betalt større beløb ind) Forsikring: 6 % af forsikringssummen Undervisning: 400,- Men kan variere med flere hundrede kroner Alt i alt: 2250,- (uden forsikring) Evt. stævner: 300,- pr stævne (Klasse og kørsel)
Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud. . Hjemmeside er opdateret med tekst og billeder den 17. januar 08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
jaike03 |
02-02-2008 13:21 |
|
Synes det er væsentlig også at regne evt benzin eller buskort med i regnestykket.......hvis man ikke har hesten hjemme eller cykler. Vh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det giver jeg |
helene l ♥lukas♥ |
16-04-2008 10:21 |
|
jeg giver...for to heste 30000 kr for staldleje med fold alle dage.(havre/byg/ridehus) 500 kr i foder pr måned..... 2500kr i benzin pr måned....bor 4 kilometer fra opstaldningen. 450 pr. mdr for wrap 800 pr 8 uge i smed til begge heste... 500 kr på diverse udstyr mm. pr måned.... 7850 ialt pr måned for to heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priser |
|
|
det kommer vel helt an på hvad planen er for hvad man vil... Mit budget hedder ca. 2250 kr. for opstaldning (selvpas = eget foder, wrap og mugning) Derudover får jeg undervsining for ca. 1500-2000 kr. om måneden. Så et sted mellem 1600 kr. for opstaldning på et privat sted inkl. foder osv. uden undervisning, og optil en 6000 kr. på en profileret rideklub med en alm/dyr berider.
Husk ridning SKAL være en slåskamp!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At have hest..Pris.. |
|
|
ca. 4000 kr pr md. Det er blevet så sindsygt dyrt at have hest. En rigtig stor del af mine penge går på foder. Foder priserne er steget helt utroligt meget.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ - til døden os skiller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært spm. |
|
|
Det er svært at svare på - det kommer jo an på hvor i landet vi befinder os - i Stor KBH finder du dårligt noget under 4000 kr om måneden incl. smed med fuldpas - folde og mulighed for skov. På landet og i de mindre byer kan det jo gøres for mindre - det er vel udbud og efterspørgsel. Er man til selvpas - ja så falder prisen jo også.... KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Det koster en mindre formue om året  Men vi elsker jo vores krikker, som bidrager til grå hår i en tidlig alder.
Citat fra Dostojevskij: "Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang. priser |
|
|
det gå os helt an på hvor i landet man vil være, det lyder til at være et rimelig godt sted du har fundet dig =) jeg står i Humlebæk hvor jeg giver 2950 for boks, udmugning, ud/ind hverdag på fold, foder x3, ridehus kort til 2 ridehuse og 3 udendørsbaner, jeg giver ca. 500 for undervisning pr. mdr. smed, 1000 for 4 sko, forsirkning, 2600 om året, og så lægger jeg 500 ovre hver mdr, på en konto til fx. dyrelæge regninger man ikke liiig hvad regnet med
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
|
|
jeg bruger vel omkring 2500 maks. pr. måned... 1950 på opstaldning... og skal kun smide 300 kr hos smeden... 68 kr for en sæk lucerne ved siden af... sååh... 
^*~ Nadja & Max ~*^ .:* Nu med den skønne Max Nobel *:. >> Du vil altid være i mine tanker Flæbe << .:* slap a og gi dig tid, stress er en ond ting *:.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stormvind |
|
|
Jeg bruger 1500 på opstaldning inkl. facilitetskort og udlukning, foder, halm og rigelig foldtid. Derudover giver jeg følgende: Beskæring af alle 4 hove, smed, 400 kr. Årlig vaccination - gav 250 kr. for dét Forsikring (livs-og uanvendelighed for 25.000) - 2.000 om året Springundervisning 300 kr. pr måned Så en normal måned betaler jeg 1800 til rideskolen, mens de andre med flere udgifter bliver en del dyrere. Nå ja, og så har jeg ikke talt stævnerne med.. men det bliver i hvert fald også en 500 lap når jeg både skal leje bil og trailer og starte klasser.. 
// Katrine med verdens dejligste gadedreng; Stormvind * ~ It don't mean thing if it ain't got that swing ~ * "Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op. |
|
|
Hvordan pokker har i råd til det?  Jeg selv betaler 500 kr, for boks, græs/fold, halm, vand og strøm og at gødnings vognen bliver tømt. Også koster det mig max. 250 kr om måneden i foder. 600 kr, for 4 sko hver 6-8 uge. 700 kr i forsikring om året. Det vil sige ca. 1110 kr. Det kommer igen an på hvor meget han slider sine sko, hvad man fodre med og hvor trivelig hesten er. Min er meget trvelig, så han kræver ikk så meget, men han slider så til gengæld sine sko meget hurtigt. bla. også fordi der er mange sten/grus og asfalt veje ude hvor han står + han slider sine bagsko skævt. Dog skal han gå uden sko til vinter, da jeg ikke får redet så meget når det er vinter. Men han bor jo så til gengæld også super smukt.  Venligst Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At have hest... |
|
|
Det kan godt være der er mange der siger at så dyrt behøver det ikke at være. - men en ærlig sag er at det er det. ! Der vil som regl altid komme regninger du ikke har regnet med da man lagde bugdet for om man havde råd til hest. Smed, forsikring, dyrlæge, Stævner, foder, opstaldning, udstyr mm. Alt koster.
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øst og vest |
|
|
Hej - husk også lige at jo nærmere man kommer Storkøbenhavn og de større ridecentre jo dyrere... Man kan ikke sammenligne priserne øst og vest, selvpas og fuldpas... Hvis man giver en pris skal man lige tage med i overvejelserne hvad man får for pengene og især i KBH området er det skingrende dyrt i forhold til andre steder - se evt. også denne tråd med "hvad skal en part koste" her: www.heste-nettet.dk/forum/24/13705/ 13705/ Ofte følges "partpriser" og "udgifter til at have hesten" ad KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalalal |
|
|
600 kr om måneden for 3 heste og 2 ponier 
Den heldige mor til 3 tøser: Signe 070398, Camilla 220100, Amalie 241104 Den heldige ejer af: Dv hoppen Cirkeline, haflingerhingsten Verbentino og fjordhesten Ea Kjærgaard.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Opstaldning incl halm og foder 1400 pr. måned ca. 100 kr om måned på supplerende foder pr. måned Ca. 400 på wrap/hø pr. måned Smed ca. 1000 kr hver 6-8. uge Undervisning 400 pr. måned Årlig vacc. og tandtjek ca. 2000 Forsikring 2800 årligt - liv og uanvendelighed for 35.000 - Det løse ved jeg ikke helt.. køber når jeg mangler 
Nu med den dejlige Pyrus <3 Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hvad koster det at have hest |
bo 1 |
02-08-2008 19:45 |
|
jeg har to fjordheste opstaldet for 1600 med halm så kommer foder smed og dyrlæge det giver 2600 kr om månden jeg går ind for selvpas da man seiv har styr på hvordan hesten har detog så er man også over det med at ander skal tjene penge på enes foder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris på hestehold... |
Anne-Sofie J |
26-08-2008 14:47 |
|
Jeg har mine 3 heste hjemme på egen gård- og det svinger jo meget i pris. Halm/Hø pr månede 500-600 pr hest. Foder pr månede 200-300 pr hest. Forsikring på 1 hest-3500 kr årligt. Undervisning 1-2 gange i ugen 1000-1200 kr pr månede. Stævner 300kr pr gang start/kørsel mv. (rider stævne næsten hver månede.) Smed 300x3 hver anden månede. Dyrlæge 5000kr ca årligt. (Tænder, vacc.) Udstyr 200 kr pr månede. (Mindst- har brugt ca 7000-8000kr i år.) Og der kommer altid mere, kan ikke lige huske det. Anne-Sofie
Husk hesten er din ven-behandl den med respekt(o;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris på have hest |
|
|
pu ha det er nok ikke noget min bankmand har lyst til at se  har dem godt nok opstaldet hjemme under super forhold, men har pt ikke undervisning eller starter stævner, men har regnet mig frem til at jeg bruger ca. kr. 2700,- pr mdr. pr hest, og det er uden køb af udstyr og div. De går enda på døgnfold nogle mdr. hvor det ikke er så dyrt (det er medregnet) sjovt nok, tror mange rytter, at det er en guldgruppe at have egen stald, og udleje til andre, men det har jeg da vist ikke råd til, efter denne udregning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udgifter |
|
|
Vores står opstaldet i billund ridecenter og der er det lige steget for opstaldning pga stigning i halmpriser. opstaldning 2345 udlukning 375 gamasher på 100 eget foder 600 smed 700 forsikringer 325 ialt 4445 så kommer der undervisning ved siden af så ja det er godt nok ved at være dyrt at ha hest, men de stigene foderpriser tvinger ridecenterne til at forhøje priserne meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahaha |
|
|
gud hvor folk betaler kassen. jeg havde min på rideskole. og slap højest 11oo,- om måneden, med boks, halm, halm på marken, mit eget hø, mit eget foder, hal kort og de lukkede ud og fodrede...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ikke så durt |
|
|
Jeg har udgifter for gennemsnitligt 1500,- pr måned for 2 heste. Dvs en minishetter og en araber. Sommermåneder koster ingenting (næsten) vintermåneder koster pga. wrappen. Har dem stående hjemme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit budget |
|
|
Opstaldning: 1460 Ridehuskort: 400 Kontigent: 30 HØ: 300 Foder: ca. 400, Smed: 600 Forsikring: 8 % af forsikringssummen 50.000 kr Undervisning: 1200 alm. 2 x ugentlig Bøchmann kursus 375 pr ½ time Vi har 2 stk 2 x 60 dressur ridebaner, 120 x 80 græs spring ridebane. Ridehus 20 x 60 og 20 x 40, solarium, skridmaskine, 4 jordfolde/sygefolde Mange stævner osse landsstævner. 30 km syd for Rådhuspladsen Der ud over kommer der udstyr, rytterlicens, stævner og benzin. Og det var kun for den ene pony.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|