Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvad skal en part koste??
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:09

Ja nu er står det sådan til at jeg skal have parter på mine to heste grundet tid og økonomi. Problemet er bare at jeg har fået meget delte meninger med hensyn til priser.

Jeg har begge mine heste stående på ballerup rideklub. hvor der både er to ridehuse, flere undendørsbaner en lækker skov lige op og ned af stedet, mulighed for undervisning og en bus der går lige til døren.

Jeg forhørte mig og rundt og fandt ud af at en part 1 gang om ugen på en rideskole hest/pony koster 770kr om måneden. Jeg betaler 2750 kr om måneden per hest for opstaldning. så jeg tænkte ok 800kr om måneden for to dage om ugen og 1000kr om måneden for tre dage om ugen og så har du jo ponyen/hesten for dig selv hele dagen de dage du har den og kan gøre hvad du har lyst. det synes jeg da lyder fair. Men da jeg så satte det på heste-nettet.dk syntes rigtig mange at det er for dyrt?? mens dem jeg har snakket med i min rideklub synes der er en fair pris.

så hjælp mig lige.. er jeg totalt unfair??

0
0
Svar på denne tråd

fair priser
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 19:35

Jeg synes det er en meget fair pris med de 1000,- du bor jo i et område hvor det er rigtig dyrt at have hest og når man ikke skal deltage i stald arbejde osv. synes jeg faktisk de 1000 er billigt.

Jeg er så også af den mening at hvis parten bare kan komme og ride 3 gange om ugen, uden en masse restriktioner ja så må de dælme da osse betale, jeg har selv haft (en dejlig)part der ikke har betalt men det er fordi det har været en unghest så det mest drejede sig om skovtur og at vi trænede sammen i weekenderne så jeg kunne være på jorden mens hun red, med sådanne ´´restriktioner´´ er parten selvfølgelig gratis.

Ejer - af Silver Night, ponyen som ikke går ned på udstyr !!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 20:26

det syntes jeg absolutt ikke er ille!!!

mine to parter betaler dette:

begge hestene står oppstallet på privatstall med ridehus og egen skov.

nanga: halvparten av utgiftene minus forsikring. hans part har han 3 dager ene uke og 4 dager neste osv. hun mugger ud for han og king (min parthest) de dagene hun har nanga pluss at hun forer morgen og lukker ut på fold en dag i uken og hjelper meg med min foringshelg. hun har altså halve ansvaret og utgiftene på hesten, og får gjøre som hun vil de dagene hun har han. hun betaler ca 1000kr i mnd. hun kan bli med på undervisning om hun ønsker dette.

gittiamo: hennes part har henne 2-3 dager i uken og da rir hun på tur eller hopper mens jeg er der. hun lukker inn fra fold og gir aftenmat en gang i uka og hjelper meg med foringshelg. hun mugger for gittiamo dagene hun har henne. hun kan fritt ri henne for instruksjon om hun ønsker dette, og har fått låne henne med seg på flere kurs. dette betaler hun 800kr for.

flere mener at jeg er billig! så det er tydligvis dyrere å ha hest i norge enn i danmark;)

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

Særdeles rimeligt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 23:19

Jeg ville også sige de 1000,- pr. md. for tre dage pr. uge er særdeles rimeligt i betragtning af, hvad det koster at holde hest, der hvor dine er opstaldet.

For en part der tilbyder fri brug og ikke stiller begrænsninger i form af, hvad hesten kan bruges til (indenfor rimelighedens grænser), ville jeg forvente at skulle betale en andel af udgifterne til at holde hest, dvs. inkl. smed, men ekskl. forsikring, dyrlæge og udstyr(fordi det er ejerens valg) svarende til det antal dage, parten har hesten til rådighed. Hvis hesten feks. i gennemsnit koster 3000, pr. md. og en måned normalt har 30 dage fordelt på 4 uger, skulle en tredagspart koste 1200,-

Men i sidste ende kommer det selvfølgelig an på, hvad folk er villige til at betale...

Håber du finder nogle gode parter

Kirstine

"Forgyldning forgaar, men svinelæder bestaar!"

0
0
Svar på denne tråd

Partpriser
Forfatter: 
Dato:  18-02-2008 22:43

Det synes jeg også er dyrt men det kommer også an på hvor god en hest det er.

Jeg ville aldrig give 1000kr for en part medmindre det virkelig var en godt hest hvor jeg kunne lære en masse.

Jeg har før taget 500kr for 3 dage eller så har det været gratis.

Held og lykke med partsøgningen

- Yuki

Med salathesten - nu på landet som foldbums

NY Passier Optimum sælges

Hjælp søges til Blomsterbutik på Amager. Skriv for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 14:09

Det er helt rimeligt. Folk der søger parter har bare en tendens til at tro, at det nærmest er gratis at have hest. Det har i hvert fald været min erfaring med min tidl. hest, som jeg søgte part på.

Jeg bor i Næstved, giver 2500 for opstaldning, plus alt det andet man nu en gang har som smed, dyrlæge etc. Her er faciliteter ud over det sædvanlige, og man skal ikke lave en disse andet end at hygge om sin hest og selv muge i spåneboks. Jeg ville tage 1000 kr. for 3-4 dage, selvom det er Sydsjælland. Jeg fik et chok over opstaldningspriserne hernede, da jeg flyttede fra Norden for et år siden. Det er dyrere for mig at have hest i Næstved omegn end i Nordsjælland med fuld pension!

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

helt fair!!
Forfatter: 
Dato:  14-03-2008 17:42

Det er en meget fair pris i det område og med så gode faciliteter. Men problemet med mange der søger part er, at de ikke har fornemmelsen af hvad det koster at holde hest Som part slipper man også for uforudsete udgifter, og smedregningen.

Jeg har også haft flere henvendelser fra folk der ville have det gratis eller synes det var for dyrt, men så var det bare ikke min hest de skulle have part på... jeg tager 600kr for 2x og 900kr for 3x om ugen, men vi har heller ikke skoven i baghaven, og det betaler du jo også ekstra for i din staldleje.

Går man ned i pris for at være flink, bliver man bare irriteret i længden (det har jeg prøvet). Synes du skal holde fast i din pris, bare min mening Jeg havde nok sat 3 dage om ugen til 1100kr., men det kommer jo også lidt an på hvad hesten kan og hvad parten må

held og lykke med det

Pletter eller broget - det jo skønt at se på :-)

Mine heste - Nikita & Jackpot!!

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

pris på part
Forfatter: 
Dato:  15-03-2008 20:50

jeg synes det er en fin pris, jeg har også haft parter på min hest, den ene gav 200, den anden fik lov at ride gratis. problemet er bare at man så også får nogle rimlige useriøse parter. nu er jeg bare ikke typen der skal have en part (har jeg fundet ud af) men synes prisen er fin, så får du også en seriøs part i stedet for de andre....

Hilsen Camilla.

købes nær roskilde gerne med mulighed for levering.

0
0
Svar på denne tråd

ang part
Forfatter: 
Dato:  19-03-2008 11:43

jeg havde også selv en part til min hest for nogle år siden som skulle give 100kr for at ride en gang om ugen(fik aldrig pengene for det hun havde redet min hyp hidtil) og hvis hun ville ride 2 gange om ugen kostede det 200 kr.Hun kom og red nogle gange men stoppede så pludselig med at ringe eller sms mig.Det er egentlig også ok hvis min hest ikke var lige det hun søgte(evner osv.Da hun på daværende tidspunkt stadig var unghest og pga en skade stadig var ret rå), men det mindste hun kunne ha gjort var at skrive en sms at hun ikke synes det lige var hende eller at tiden manglede.Jeg blev sur og ringede hende op efter flere forgæves forsøg med sms.Så nu bliver hun redet gratis af en jeg kender lidt til i forvejen som så betaler for det undervisning hun får.Så ved jeg hun er i gode hænder.Jeg vil ikke ha en useriøs til at ride nu da hun er godt gående og jeg hele tiden selv bygger nye øvelser på.Jeg ville anbefale at du fandt en på den eventuelle rideskole den står på som du kender lidt til i forvejen og som du ved er seriøs.Prisen afhænger af forholdene på stedet men jeg ville sige for 4 gange pr uge kunne 500-800 kr være ok.

0
0
Svar på denne tråd

Laver i kontrakt...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2008 19:29

Med hensyn til part laver i så en kontrakt, hvor det parten må udspecificeres nærmere og hvor prisen står, og evt. opsigelse af parten? Hvad med forsikring hvis parten laver skader på ejendom/hest?

Jeg syntes det er meget svært at prissætte en part, det kommer an på hvor rytteren ligger ridemæssigt, hvis personen rider på højt niveau vil jeg tage det som et ekstra plus for min hests uddannelse, min prissætning vil være penge for undervisning, halvt ridehus kort, halv smed. Jeg vil betale for stævnedeltagelse.

Jeg vil holde brug af part op imod hvad der sker med min hest hvis den skal stå stille 2-4 gange om ugen fordi jeg ikke selv kan nå at ride den.

Hestehold er en af de dyrere hobby´s, men jo heldigvis pengene værd - jeg ville ikke selv regne en part ind i mit hesteregnskab, men som andre her på tråden skriver heller sætte en god veninde til at ride min hest gratis.

Mvh Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Fair pris
Forfatter: 
Dato:  22-03-2008 08:20

I betragtning af hvor du står opstaldet er det en absolut fair pris.

Det er jo også sjovere at ride en privat hest end en schenkeldøv rideskolehest, så det er vel fair nok, at det koster en smule mere at ride en bedre hest.

Har selv tidligere haft part på min gamle hest, hvor jeg tog 500 kr. pr. måned, men det var så i selvpasserstald tæt på Esbjerg. En af parterne købte så selv hest, og blev temmelig overrasket over prisen på egen hest. Det er jo ikke bare opstaldningen, men også smed, dyrlæge, tilskudsfoder, forsikring osv.

0
0
Svar på denne tråd

gratis part
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 18:22

ja måske er jeg helt forkert på den her i forhold til nogle af jer andre...

Jeg er af dn opfattelse at parter skal være gratis... Jeg ser det som en hjælp jeg får, således jeg kan holde et par "fridage" fra hesten.... Men tror nu alligevel ikke jeg ville bryde mig om at have en anden til at ride på min hest...

Men men... som sagt... hvis jeg en dag skulle have en part ville den da klart skulle være gratis.. Måske med nogle betingelser så som at de så muger, og modtager undervisning min. 1 gang om ugen ( på egen regning)...

Men det er bare min holdning... men har også altid været så heldig at jeg har haft gratis parter på de heste jeg har redet...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 22:02

jeg synes nu heller ikke man kan stille det op og sige det koster så og så meget at have hesten om mrd. så derfor skal parten betale den andel af det som svare til de dage vedkommende rider..

nu ER det jo ikke partens hest og de har i princippet intet at skulle have sagt.

som regel ligger dagene fast og man kan ikke selv vælge at i dag holder hesten fri jeg rider i morgen istedet

måske sidder man skod i den sadel hesten har

ejer har valgt hesten skal gå uden dækken denne vinter så man får en langhåret mudderkugle ind fra fold

parten må KUN ride dressur

parten skal ride minimum på LA niveau for overhovet at komme i betragning

og i øvrigt modtage undervisning af en underviser som ejer bestemmer.

nååå ja og så koster det dig lige 1100 kr at have det prævilegie, at få lov at tage dig af mit dyr de dage jeg ikke har tid..

altså fordi man får part på en hest ejer man jo ikke halvdelen af den. i driver vel ikke et udlejningsfirma eller en rideskole, er det ikke for at blive aflastet man søger part?? vel ikke for at få penge i kassen.. en part ved da sikkert godt hvad det koster at have hest og har af selv samme årsag nok ikke deres egen... aldrig i livet om jeg ville smide 1100 kr efter en parthest bare for at få lov til at sætte mig op på kræet, derudover kommer så undervisning til måske 800-1000 kr om mrd. det kan man jo få sin egen opstallet til og så enda ha alle rettigheder og fordele.

ja slagt mig bare.. men jeg kan altså godt forstå at folk har svært ved at finde part i disse dage hvis det er det det koster, så vælger folk da at få deres egen. Er ved at dø nogen gange når jeg læser folks partannoncer herinde...

0
0
Svar på denne tråd

Nadia ☻Fidelia☻
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 14:00

Jeg er nu enig med Nadia ☻Fidelia☻. Det er jo meget dyrt, og så skal parten oveni måske også betale for ridehuskort, klubmedlem, og undervisning? Jeg forstår dig godt, men hvad nu hvis forældrene ikke synes det ALT for dyrt, som jeg sagtens ville kunne forstå dem i, hvis det altså er en part (som mig) som ikke er myndig. Og nå man så rider, har man jo ikke tid til at have et arbejde, men samtidig har men ikke råd til at have halvpart når man ikke har tid til arbejdet Hvis i kan se hvad jeg mener ?

Jeg har en dejlig part, som jeg har gratis, men min ridning løber alligevel op i 1700 kr om måneden for at ride i klubben, og have dressur under visning. Det er en super klub med gode faciliteter, tæt på skov, men den skal man OGSÅ have skovkort som koster 500 kr for et halvt år, og det skal jeg købe hvis mig eller ejeren skal have et, som er helt fair. Men det er ikke oven i de 1700 om mdr.

Det i siger med at vi ikke ved hvad det koster at holde hest, det kan godt alle ikke ved det, men grunden til at JEG har part og ikke egen, er at det jo netop er for dyrt at have egen. Hvis parten kommer til at koste så meget, kunne jeg jo lige så godt købe min egen

Håber i også kan se det for denne vinkel

Siff & Benton

- Dressur er bedst, især til hest! xp (- På Benton! xD <3)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 15:29

Jeg er nu ret meget ening med: Siff, Nadia ☻Fidelia☻, MetteN og Yuki. Man har jo netop partpart fordi man ikke har råd til selv at have hest. Og desuden en det vel en hjælp til ejeren :) Det er okay den koster 500 f.eks. hvis man har brug for lidt penge til hesten, og sådan. Jeg ville ALDRIG betale 1000kr for en part. Og hvorfor skal der være så stor foreskel på hvor afaren rytteren er, man søger vel en part uanset hvad? Men så kan man lige pluslig godt undvære de 1000kr eller hvad ? Syntes det lyder lidt mærkeligt, men self. er det også feder med en god part... Eller...?

0
0
Svar på denne tråd

ja netop
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 18:00

ja præcis så kommer der måske skovkort, og stævnedeltagelse og diverse andre udgifter oven i, alt sammen penge som man poster i en andens hest, og hvis ejeren pludselig en dag ikke ønsker dig som part mere ja så er det bare ud af vagten, så har man jo ingen rettigheder selvom man har brugt så mange penge på hesten.

Altså at jeg har valgt og få hest og opstalde den der hvor jeg nu har, det er jo MIT valg. har jeg så ikke tid til at passe dyret ja så er det min hovedpine, og man skal da være glad for hvis man kan få nogen til at hjælpe sig.. fair nok man tager et lille beløb som 400-500 kr. for alm slidtage på ustyr osv. men 1200 som nogen siger ej come on

min hest står et sted med 20*60 bane og 20*60 ridehus super lækre store bokse MASSER af stråfoder og alt hvad man kunne ønske sig og det giver jeg 1450 kr for om mrd. fordi jeg selv gider muge min boks være med til at lukke ind en gang eller 2 om ugen, og gider sætte min egen boks istand når hestene går på sommerfold.

så er det måske sådan et sted man skal vælge i stedet for at forvente at man da bare kan lynche andre mennesker for penge så man selv har råd til at have sin/sine heste på det absolut dyreste sted man kan finde..

tror nu ikke en part har noget imod at skal muge eller andre ting når de nu er ved hesten alligevel.

0
0
Svar på denne tråd

1000,-
Forfatter: 
Dato:  31-03-2008 20:24

Når ejer betaler knap 3000,- synes jeg er mere end fair!

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

Priser for part
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 12:23

Jeg kan læse atpriserne er meget forskelige alt efter hvor i landet det er? Jeg havde igennem lang tid part ´til min hest og hun gav 500 kr om måneden og red ham 2-3 gange om ugen.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 00:44

Det er meget individuelt hvad det skal koste, hestens "kvalitet" mv.

Personligt har jeg den holdning at Opstaldningen + smed deles i forhold til hvormange dage man har hesten

ex

Parten har hesten 2 x om ugen

Opstaldning 2300 mdr.

Smed ca.500 mdr

2800kr./7 dag = 400 X med 2 ugedage = 800kr.

Så jeg mener det er rimeligt at der betales ca 800,- om måneden for at have hesten 2 gange om ugen.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

pris, pris og atter pris!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2008 15:32

Selv har jeg redet for nogle i flere år hvor jeg red pure gratis, hvilket jeg selvfølgelig var super glad for.

Nu har jeg så min egen, men jeg er nød til at kræve penge for en part pga. det økonomiske.

Jeg har haft en partannonce her på siden en måned, men uden henvendelser. Jeg har endda slettet prisen, men jeg startede med at skrive 800-900pr. måned for 2x ugentligt.

Hesten står på en gård med fuld forplejning, så man skal kun koncentrere síg om ridning. Der er godt nok 20 min. til skov, men ridehuset er nyt, lyst og stort.

Hesten er kåret i DH og rider til dagligt LA-øvelser. Der er frie tøjler for hvad man har lyst til og udstyret er altsammen nyt og det meste er mærkevarer, der ofte bliver plejet.

Jeg synes godt man i Nordsjælland kan tage det for en part med de rammer, når opstaldning generelt er så dyrt. Udover opstaldning er også smed super dyrt.

Hvis jeg kun ville få 400 kr. om måneden kunne det være ligemeget og kun en dråbe i vandet økonomisk set. Desuden synes jeg det er mere værd når man tager i betragtning hvilket niveau hesten er på.

Den stolte ejer af Miss GiGi -> Fuldblod kåret i DH

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Parter - et ofte vendt emne
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 19:17

Jeg kommer aldrig til at give part på min hest gratis !!

Jeg står et sted med gode faciliteter - dog skal man muge selv - ellers er alt andet ordnet. Der er ridehus, 2 udendørs ridebaner og en skov, man kan ride ud i, uden at skulle på vej.

Prisen er dog afhængig af min hests rideniveau, hvad jeg synes er fair. Min helt gamle vallak var på et højt LA-niveau og kostede derefter. Min nuværende går kun på LC-niveau. Der er selvfølgelig forskel i prisen. Jeg tager p.t. 600- kr. om måneden for 3 dage om ugen. Dog forlanger jeg undervisning af min underviser hver 14. dag - så vi får samme hjælp og undervisning.

Jeg står i Nordsjælland.

De ryttere der rider som parter, rider fordi de ønsker at ride. Alternativet ville være en rideskole - det koster faktisk dyrere for 3 gange om ugen på rideskolen, end den pris jeg tager, og rideskolehestene er vel på samme niveau som min nuværende.

Selvfølgelig er parten også en hjælp for mig, da jeg så har 3 ugentlige dage til andre ting - venner, familie o.s.v. Prisen afspejler også dette.

Jeg er ikke på nogen måde økonomisk afhængig af disse partspenge - mener blot, at ting koster! Det koster at dyrke en hobby, hvad enten det er på rideskole- eller privatheste.

Så jeg synes det er en win/win situation. Parten kan ride 3 gange om ugen, hvad hun vil og har lyst til, billigere end hvis hun skulle ride 3 gange om ugen på rideskolen og får samtidig mulighed for et tæt forhold til hesten - jeg bliver aflastet og har tid til andet end blot hest.

Har aldrig brugt kontrakter - jeg er efter sigende meget nem og uproblematisk som hesteejer overfor parter - og har altid kun haft en mundtlig aftale med mine parter, og det har fungeret fint.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation - nu med billeder af den, langt om længe

0
0
Svar på denne tråd

Helt klart rimeligt...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2008 13:01

Jeg har været partrytter i mange år (ca 15)og selvfølgelig er det dyrt at have part - det er da klart! Det koster omkring 3000 kr/måned at have hesten opstaldet med fuldpas/ridehus og skov de fleste steder i KBH - dertil kommer sko - forsikring og dyrlæge og alt det løse (som parten også slider på!)....

Hvis partrytterne ikke vil punge ud så kan de bare ride rideskole, der kan de i de fleste tilfælde få en bovlam krikke og en uoplagt ridelærer og i øvrigt påråbe sig retten til at møde på et bestemt tidspunkt og underlægge sig reglerne for hvor og hvornår de må trave og galloppere - super fedt! Alt dette til den nette sum af ca. 300 kr for en gang om ugen, hvis altså man kan finde et sted så billigt med under 15 heste i ridehuset på hovslaget ad gangen. - Måske sat på spidsen men det fremmer forståelsen!

Hurra for de hestejere der gider påtage sig regninger for omkring 4000 kr om måneden og i øvrigt dele deres hest nærmest 50/50 med en partrytter der slipper med 1/4 af udgifterne....

- Hvor man i øvrigt selv er herre over hvor og hvornår man vil trave og galloppere samt med hvem og i hvor lang tid!

Der er selvfølgelig forskel på hvor og hos hvem man har part, måske jeg har været heldig og har altid fundet søde fornuftige "ældre" mennesker med frihed under ansvar, mulighed for stævnestart og indflydelse. Min oplevelse er at man får det ansvar man er værdig.

For dette har jeg kvitteret med altid at være på forkant med afbud, tage hesten seriøst, få undervisning, bidrage med underlag og andre hesteting som JEG har ønsket at benytte til hesten samt påtage mig ansvar når ejeren ikke selv var tilstede i det omfang der var aftalt.

Nu er jeg selv blevet hesteejer (købte halvdelen af parthesten) og har en part - ja det er ikke en der bare kommer når jeg ikke lige selv har tid til hesten men en dame som mere er en "partner" (som i ordet part) der kommer med idéer og råd, foreslag og træder til når der er behov for det - et samarbejde om hesten. Frihed under ansvar - jævnlig kommunikation om hesten, dage, hvem der rider hvad og hvornår... Og den part er bestemt ikke gratis men i forhold til alternativet ret rimelig.

Man kan se sagen fra to sider.... Helt sikkert - men til dem der øffer over prisen på en part der svarer til 1/4 af udgifterne ved at have hesten næsten 1/2 af tiden - såfremt naturligvis at hesten er til at ride på - ja så find jer en god rideskole i stedet, det er ikke gratis at have hest...

Det var bare min mening...

KH

Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 12:54

jeg syntes det er unfir så meget bare for to dage! jeg giver ikke en rød reje for den jeg har to gange om ugen og dne jeg har som min egen giver jeg heller ikke noget for. vi har

et rimelig stort ridehus

stior springbane

2 dressur baner

strand

kæmpe folde

gode stalde og bokse

skov

ligger 1kilometer fra rideklub der holder stævner. man kan ride derhen i skridt på 10 min ca

og staldlejen er 1200

M.V.H

Line og Ascot

»Line og Ascot«

» Ascot kan og vil «

<'33

0
0
Svar på denne tråd

enefrj
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 14:01

og nu kan det godt være alle tænker sådan en taknemmelig ponytøs men nej jeg ved godt hvad det koster at have hest men jeg gør det jo kun for at hjælpe ejeren der ikke har tid + jeg muger ud og laver alt stald arbejde selv der burde jeg næsten få løn og den løn er så at jeg får lov til at ride så det skal i lige tænke over at parten jo lægger et stort arbejde i det

M.V.H

Line og Ascot

»Line og Ascot«

» Ascot kan og vil «

<'33

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:43

Jeg nægter at betale 1000 kr for at have part på en andens hest. Da jeg var partrytter betalte jeg som regel 300 kr. (En gang 500 kr for at have hesten som min egen).

Nu har jeg selv hest og ville aldrig kunne finde på, at kræve 1000 kr for en part. Der er en del hesteejere på opstaldningsstedet der kræver 800-1000 kr. af deres parter. Her er tale om heste/ponyer der ridemæssigt ligger meget lavt. Jeg forstår det så absolut ikke...

Hvis man får part på sin hest pga. økonomien, så opstald den da et billigere sted.

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Udbud og efterspørgsel
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 23:25

Nu er det sådan at det ikke hænger med "gode" partheste i Københavnsområdet og det er bare dyrt at have hest herovre - fuldpas koster omkring 3000 kr - det er bare prisniveauet...

Jeg ved ikke hvad det koster at ride rideskole andre steder men jeg mener at kunne læse mig til at 300-400 kr om måneden for 1 time om ugen ikke er usandsynligt og så er det lige jeg tænker.. Hvorfor så forære parten væk til basører? Så må folk da bare ride rideskole i stedet for... De der 500-600 kr som folk måske "gider" betale er da bare ikke det værd!

Hvem er det lige der står med dyrlægeregninger, smed, ødelagt udstyr etc. når parten har fræset rundt på hesten? - Glemmer at låse det inde?

Når det så er sagt så burde det være en "win-win" situation for hvis der ikke var nogle hesteejere der "gad" dele deres heste med andre, ja så var der heller ikke nogle parter at få og dermed skulle alle der idag har part enten købe deres egen eller ride rideskole - AVS hva´? Jeg ville ihvertfald ha været ked af det i mine 15 år som partrytter uden en bekymring i verden - bare betale og ride... Det var tider :)

KH Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Lidt dyrt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 13:04

Hejsa.

Jeg ville ALDRIG give så mange penge for at have part på en hest, når du kan passe heste, hvilket jo er det samme næsten, for 0 kroner.

Udover min og min svigermors heste, så passer jeg en anden utrolig dejlig hest.

Jeg har ham normalt 2 dage om ugen, nogle gange flere dage af gangen. Jeg skal ikke muge ud. Jeg skal kun stille foder frem til ham - staldhjælpen fodre dem om morgenen, og den sidste i stalden fodre alle heste om aftenen.

Der er inden- og udendørs ridebane, masser af stier og skov og store folde.

Jeg må også lave hvad jeg vil med Lukas.

Og jeg har INGEN - absolut INGEN - udgifter omkring ham. Alle dyrlæge regninger osv. betaler ejeren. Det eneste jeg bruger penge er på er benzinen.

Nogle af de andre hestepassere giver vel omkring 300 om måneden - for det samme som jeg.

Så 1000 om måneden PLUS man skal muge ud - never!!!

Det er selvfølgelig individuelt. Men for mig er hestepasser eller part det samme - part er bare dyrere.

0
0
Svar på denne tråd

Udbud og efterspørgsel
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 14:30

Prisniveauet i Ballerup ligger deromkring og sådan er det vist bare... Hvis man ikke vil betale dét det koster kan man jo bare lade være og ride rideskole i stedet for...

Måske man som rytter er så dygtig at ejeren af hesten vil påtage sig alle udgifter fordi man tilfører hesten en egentlig værdi? Måske man som ejer er så rig at man ikke behøver en part som tilskud og giver det væk?

I de fleste tilfælde skal man vist være glad for at der findes hesteejere der vil have parter for alternativet er jo at betale hele gildet selv, købe sin egen til en formue + løbende væsentlig større udgifter eller ride rideskole til 400 kr/gang om ugen - der slipper man også for at muge

Nu er det sådan at de fleste der har hest i Storkøbenhavn har hest for hobbyens skyld og går mere eller mindre op i det, det er simpelthen for dyrt at have hesten stående bare for at glo. Der er heller ikke samme muligheder for bare at have hesten stående på en gård og betale basører for det, vi har ikke mange "landzone" gårde nær København hvilket naturligt nok driver priserne i vejret.

Yderligere er 1000 kr for 3 gange om ugen en fair pris - billigere end rideskole og langt under hvad det reelt koster at have hesten. Selvfølgelig kan man finde billigere parter, tag en travhest på selvpas, den kan du måske få "gratis" men en hest der går LB på et sted som BAL er det bestemt ikke...

Man kan bare ikke sammenligne priserne "på landet" med priserne i København. 3 dage om ugen for 1/4 af de faste udgifter er helt fair.

Det ville svare til at det kostede 400 kr for 3 dage om ugen på selvpas hvis man står ved nogle af disse (en del billigere) steder: www.heste-nettet.dk/forum/24/14850/ 11144/

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 20:36

Jeg syntes også det er for dyrt.

Parten gør jo også dig en tjeneste ved at ride dine heste, når du ikke selv har tid.

0
0
Svar på denne tråd

Øhmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 21:58

"Parten gør dig en tjeneste ved at ride dine heste, når du ikke selv har tid"

Sikke en opofrelse fra partens side !!!!!!!!!!!

Der jo slet ikke har lyst til at ride på en velreden hest, med godt udstyr og med frihed til at dygtiggøre sig, men blot gør ejeren "en tjeneste" - og som har det allerbedst ved enten ikke at ride eller ride på rideskoleheste.

Jesus Christ

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Sys 1...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 22:17

Enig - hvis parten mener at hun gør mig en tjeneste såeh synes jeg da at hun skulle melde sig på et skolehold i stedet for at ride på min i øvrigt meget mere velredede hest og slide på mine ting...

Heldigvis har jeg ikke det problem da jeg har en part som tidligere selv har haft hest - hun ved hvad det koster og hvilket ansvar der følger med og det virker for os...

Jeg kan seriøst ikke forestille mig at den gængse hesteejer med konkurrencehest opstaldet på et ridecenter i Storkøbenhavn vil give en tilfældig pige/dreng muligheden for at dygtiggøre sig for for ejers regning... Aih du... Den har jeg svært ved at sluge...

Men igen - hvis man ikke vil betale hvad det koster så kan man da ride 2 faste timers rideskole om ugen for 800 kr/måned hvor ridelæreren bestemmer hvad man skal lave og hvornår... Super alternativ til at gøre "ejeren en tjeneste"

Nåh joh - hvis "den frivillige sjæl" nu rider M klasser i dressur skal han/hun da være velkommen til at ride gratis - måske jeg så sparer de 200/gang jeg giver for at dygtiggøre hesten (som min part også nyder godt af?) hehe...

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 22:43

Rolig nu det er jo bare min mening

Hvis man har brug for en part så tja har man jo også brug for personen.

Men igen har jeg nok bare for lidt forstand på hestehold i KBH, her i vestjylland ligger opstaldningsprisen på 600-1500 kr og hvis det er i den sidste ende snakker vi 2-3 ridehuse, spring/dressurbane osv..

Jeg har haft part til min hest, og ja jeg syntes da det var dejligt at en person man stoler på kan bruge noget tid med hesten når man ikke selv har tid. Så kan man koncentrere sig om lektierne uden at have dårlig samvittighed.

Desuden er en god part også en en person der kan rykke ud ved smed osv hvis man selv kommer i tidsnød, det er efter min mening guld værd.

Mange parter vælger også at spendere div udstyr i hesten, samt vedligeholde træningen.

Hvis man som i siger skulle tage en elevhest mere koster en time vel 50 kr, altså 2 gange ridning om ugen = 400 kr om måneden. jeg ved godt at det er anderledes at ride en privat hest, men jeg tror bare det bliver svært at finde en part der vil betale 1000kr for 2 gange ridning.

Skriver jo hellere ikke at jeg mener det skal være gratis men 600-700 kr ville jeg nok mene var mere rimeligt.

ANGELIKA: En part kan da også sagtens ride M klasser?

0
0
Svar på denne tråd

Maria (Molly)
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 09:17

Hej, jeg tror vi er ret eninge faktisk...

For hvis det koster 1500 kr at have hesten opstaldet er det jo en helt anden pris end København hvor lign. omstændigheder hurtigt kommer op på 3000 kr.

Hvis man regner med 1/3 af opstaldningsprisen for 3 dage om ugen er vi nede på 500 kr i dit område - hvilket også er tættere på hvad du foreslår kan jeg se?

Og så kan jeg læse mig til at skolehestene hos jer er en del billigere, i Albertslund for ikke Albertslundborgere koster 1 voksentime om ugen 480 kr. pr. md - skal man som du foreslår ride 2 gange om ugen koster det 960 kr. Og så er det jeg mener at 1000 kr for en part 3 gange om ugen ikke er dyrt i betragtning af hvad tingene koster herovre.

Jeg tror bare at denne debat er lidt dødsdømt hvis man ikke tager de meget væsentlige prisforskelle i betragtning. Jeg ville da heller aldrig betale 1000 kr for at ride 3 gange om ugen hvis det kostede ejeren 1500 kr at have hesten opstaldet - selvfølgelig skal det følges ad.

Jeg tror du misforstod mig omkring det med parter og M dressur. Nu er det sådan at de fleste parter i mit område rider på lavere niveau, de ryttere der rider så "høje" klasser har deres egen hest - grunden er at en dressurpart på en M-klasse hest er meget svær at finde... Det er altså sjældent at folk herovre vil betale 75000 kr og derover for en hest der kan gå M klasser og derefter overlade dressuren til en part - så udnytter de selv hvad hesten kan og finder en spring/skovturspart i stedet.

De få ryttere der som parter rider M klasser betaler somregel ikke så meget for deres part da ejeren sikkert "sparer" i undervisning da parten jo bidrager i den retning. Dermed min kommentar: hvis "den frivillige sjæl" nu rider M klasser i dressur skal han/hun da være velkommen til at ride gratis.

Men de fleste "part-søgere" i storkøbenhavn er hobbyryttere der måske, måske ikke vil have undervisning. Hestens uddannelse er ejerens problem - og dermed mener jeg også som tidligere partrytter at 1000 kr for 3 dage/uge er en fin pris for man får en del mere hest og frihed for pengene da 3 timer om ugen på skoleheste ville koste 1440 kr om måneden...

Så hvis man i Storkøbenhavn vil have en gratis / næsten gratis part på et større ridecenter skal man have noget at forhandle med. Da rigtig mange er villige til at betale hvad det koster kræver det at man er en virkelig dygtig rytter så hestens ejer føler at denne rytters ridning er "værd" at betale for... Alternativt skal man have mange - rigtig mange penge, eller rige forældre hehe...

Det er stadig udbud og efterspørgsel - jeg er sikker på at der er rigtig mange der ikke ville give 3 millioner for et hus på 120 kvm. med en have på 500 kvm - men det kommer an på hvor man bor for i København er dette faktisk ikke dyrt med mindre stedet er til nedrivning. Et vennepar har lige solgt deres hus til nedrivning for 2.300.000 og grunden var 600 kvm - det er bare priserne herovre der er meget forskellige.

Håber det gav mening.. Så partryttere kan bestemt ride M - der er bare ikke så mange heste at få part på, og det er de færreste M ryttere der "gider" små tykke kortbenede LB heste som min egen

0
0
Svar på denne tråd

1234567879
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 14:19

Angelika: Tror jeg du har ret i.

Det er den der bro der skiller priserne.

For mig lyder en opstaldningspris på 3000kr fuldstændig sindsygt, jeg ved godt priserne er høje i KBH men atg det næsten er 3 gange så meget det er godt nok vildt.

Men jeg vil våge at påstå at hvis du til jylland og tog 1000kr for en part så fik du godt nok ikke mange henvendelser.

Her i jylland er det ikke unormalt at en part ikke koster noget som helst.

Men ja ud og efterspørgsel hænger altid sammen.

Men der som nok ikke den store forskel på løn/su så i må jo bare prioterer anderledes.

Men hvis denne hest bliver sat som part til 1000kr vil der så også komme henvendelser eller vil den bare blive sprunget over?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 20:04

når jeg har haft part ( på Fyn ) har jeg ikke betalt noget.. havde hesten som min egen..

Til gengæld sprang jeg altid til hvis ejerens to andre passere af de andre heste meldte afbud osv...

Jeg mugede ud, blandede foder osv. osv.. som oftest red jeg faktisk sammen med hende jeg passede hest for når hun red sine andre heste, så det var en hyggelig måde at passe hest på :)

- Da jeg havde en part på min tidligere hest kostede det heller ikke noget...

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelige hesteejere
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 23:03

Er der virkeligt nogen der betaler 800 om måneden for at gå til ridning på alm rideskole?! Hold da kæft. De tager godt nok røven på jer :)

Hos os koster en voksen time om ugen 265 kr om måneden. Privatundervisning på egen hest koster 125 i timen. Så ikke engang det ville komme op på 800 om måneden for samme antal timer.

Det kan godt være at foderpriserne er lidt dyrere på Sjælland - men så meget tror jeg alligevel ikke...

Og jeg tror at hende der skrev at "man gjorde ejeren en tjeneste" mente at det OGSÅ er en fordel for dig at have part. Ikke at hun ikke gider.

Hvis du har børn - skal babysitteren så betale dig penge for at passe dem? For at slide på dine børn. Og din sofa og tv... Og muligvis dine stole og spise noget mad.. Og det er selvfølgelig dyrere at passe dine børn hvis de er velopdragne og får gode karaktere i skolen....

Det er da nøjagtigt det samme.

Og til dig der så latterligt skrev at man kunne ride gratis på en travhest - undskyld... Hvad har travheste gjort dig? Og så henviser jeg igen til overnævnte eksempel....

Så hvis jeres børn er grimme, bruger briller eller skeløjede... Så kan i ikke få lige så meget af babysitteren for at passe jeres børn som dem som har børn der er pæne og får gode karakterer....

Bare noget jeg har tænkt over....

Synes mange hesteejere bare ser en mulighed for at slippe for at lave så meget SAMTIDIG med at tjene penge på det....

0
0
Svar på denne tråd

Travheste fejler ikke noget...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 10:39

Men som sagt igen - udbud og efterspørgsel.

Har du en hest som kan "noget" - så får du henvendelser hvor folk vil betale for at ride.

Har du en hest der ikke kan noget særligt (nu skrev jeg traver da det typisk er de heste der i KBH er billige at anskaffe men aldrig når den store uddannelse) Ja så er ejeren måske mere villig til at tage hvad de kan få da efterspørgslen fra kompetente dressurryttere er knap så stor...

Står hesten på selvpas - ja så er det billigere, står den på fuldpas til 3200 kr om måneden - ja så er det dyrere...

Og nej - hvis folk ikke vil prioritere og betale for at ride min hest så gør jeg det hellere selv - jeg har ikke part fordi jeg er "doven" som jeg ser det gør jeg lige så meget min part en tjeneste som hun gør mig. Hvis parten ikke mener at min hest er pengene værd så henviser jeg gerne til rideskolen der koster ikke 400 kr om måneden med 485 kr for en voksentime hvis du ikke bor i kommunen.

Jeg ville da aldrig drømme om at min hundesitter (ja haha..) skulle betale for at passe min hund - det er jo en regulær ydelse jeg får... Du kan bestemt ikke sidestille babysitning og parter - det er lidt noget vås... Hvornår har du sidst set en annonce hvor der står: babysitning søges, jeg vil max. betale 600 for at passe dit barn 2 gange om ugen?

Vi er faktisk nogle der gerne vil betale for at have part... (Nu endte jeg så med at købe hesten) - tak til de hesteejere der har gjort det muligt for mig at kunne ride for 1/4 af prisen uden nogen form for ansvar når alternativet var (og sådan er det herovre) "en pony på selvpas hvor ejeren ikke gider hesten" - eller rideskole...

Hvis man ikke vil betale hvad det koster kan man jo bare lade være... Hvis man omregnede priserne til 1/3 af opstaldningsprisen for 3 dage om ugen er jeg ret sikker på at de fleste der ejer/har part på "konkurrenceheste" ikke synes at prisen er fuldkommen ublu.

Opstaldningspris / Part 3 gange ugentlig:

1000 kr / ca 350 kr

1500 kr / 500 kr

2000 kr / ca 650 kr

3000 kr / 1000 kr

Udover opstaldning betaler ejer så udstyr, dyrlæge, forsikring, smed og alt mulig andet - der sikkert også på visse punkter er dyrere i Storkøbenhavn...

PS: En privat undervisningstime herovre koster typisk 175-200 for en dygtig men ikke uddannet, beriddere ligger ofte over 300 kr - priser er for ½ times eneundervisning.

Hvordan folk under uddannelse har hest på fuldpas på et ridecenter i Storkøbenhavn, det fatter jeg bare ikke... Der må vælges noget fra...!

Og bare for at slå fast - jeg har intet imod travheste men ville ikke betale 1000 kr om måneden for at ride en travhest hvis jeg for de samme penge kunne få part på en veluddannet dressurhest der går LA klasser... Omvendt ville jeg heller ikke betale 1000 kr på selvpas hvis jeg for de samme penge kunne få en hest der står på fuldpas...

Derfor kan nogle ejere/områder tage mere for en part end andre og da trådstarter har hest opstaldet på BAL er 1000 kr en rimelig pris, området og faciliteterne taget i betragtning.

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Gensidig hjælp
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 16:22

Først og fremmest forstår jeg ikke, at folk køber hest, hvis de ikke har råd til det og derfor er afhængig af at få en part til at hjælpe med udgifterne. For det andet mener jeg, at det at have part er en hjælp for både ejer og part. Når jeg har haft part, har argumentet fra de fleste hesteejere været, at det var pga. tidsnød, og at de gerne ville have nogle dage om ugen, hvor de kunne foretage sig noget end at skulle til hesten.

I nogle af annoncerne (de fleste faktisk) vil ejeren have mellem 700 og 1200 for en part samtidig med, at de skriver, at der skal strøs, ordnes foder, hentes fra fold m.v. Ydermere er en del af hestene ungheste eller heste med "potentiale", hvor ejeren ønsker en part, der rider på højt niveav, så parten kan være med til at oplære hesten - dvs. øge hestens værdi! Når jeg læser disse annoncer, tænker jeg, at parten faktisk skulle aflønnes og ikke betale.

Jeg har haft parter på et par heste, og jeg har givet op, da det meste af min tid gik med at passe halte og syge heste, at rense sår, give medicin og lægge bandager. Det var nærmest begrænset, hvor meget jeg fik redet. Jeg ved ikke, om heste i dag er meget sarte, eller om ejerne er blevet pylrede (nu får jeg nok ballade!!).

Jeg passede hesten som det var min egen og kom i tide og utide for at hjælpe ejeren, når personen var syg, på ferie eller ikke havde tid. Det at være part/have part er en tillidssag, hvor vi hjælper hinanden. Og husk at det altid er ejeren, der har det sidste ord om, hvordan hesten m.v. skal håndteres (hvilket bestemt også er rimeligt). Parten har som regel ikke meget at skulle have sagt.

Lige meget hvor gode faciliteter, der er, eller hvor god hesten er, mener jeg, at priserne er alt for høje (jeg er fra Københavnsområdet). Jeg ved godt, at det er dyrt og tidskrævende at have hest, og dette er grunden til, at jeg har valgt ikke at købe hest, og det var der måske et par hesteejere, der skulle tænke over, inden de køber.

0
0
Svar på denne tråd

Riderikkemere
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 21:55

Jeg er enig i at det er en gensidig hjælp - og jeg var partrytter i 15 år inden jeg fik min egen. Var det ikke for de hesteejere jeg kendte der ville dele deres hest så var jeg henvist til rideskolen hvilket jeg bestemt ikke havde fået lige så meget ud af.

Jeg er enig i at prisen følger dels stedet og dels hesten. Men jeg mener ikke at 1000 kr er for meget et sted med fuldpas på en rimelig redet hest. Som jeg også skrev - fandt jeg en rytter der red M dressur der "gad" min hest - ja så ville det nok ikke koste det samme som en mindre erfaren rytter der kan lære af at ride den.

Jeg ved ikke om det er normalt at heste er så syge som du beskriver - jeg havde den samme hest i 5 år og den havde 1 uges fri pga. et spark på folden... Udover dette har jeg ikke været uheldig med de parter jeg har haft.

Men igen - det er udbud og efterspørgsel og jeg mener prisen er rimelig taget stedet og området i betragtning, på GLK (Glostrup) er den gængse pris vist 400 kr/ ugedag (fik jeg fortalt da jeg red derude for et årstid siden)

Men igen - hvis 333 kr pr dag om ugen er for meget for "ubegrænset ridning" så skal folk da være velkomne til at betale f.eks. 485 for en skoletime... Alternativt kan de jo snuppe en partdag på rideskolehesten for 770 om måneden som skrevet af trådstarter - hvad dette så end indebærer..

Så Sabrina, der startede tråden, jeg mener stadig at din pris på 1000 kr er rimelig hvis du står på BAL og din hest ellers er til at ride.

At opstaldning så generelt er overdrevent dyrt i KBH er en anden snak...

KH

Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 23:30

Jeg har part på en skøn hest som er opstaldet på Vallensbæk Ridecenter. Faciliteterne er super og det eneste jeg skal er, at ride og hygge om hesten på mine dage.

Mener at opstaldning koster 3700 kr om måneden der. Min part for 2 dage om ugen er 600 kr. pr. md. + undervisning.

Jeg synes selv det er billigt taget hesten og faciliteterne i betragtning, men meget mere ville jeg nok ikke betale alligevel.

Synes godt en part må koste noget, men kommer prisen op på 1000 + undervisning vil jeg hellere købe hest, have den lidt udenfor københavn og måske slippe afsted med opstaldning for 2000-2500, og så er hesten min.

0
0
Svar på denne tråd

part i hest
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 18:08

jeg ser sådan på det hvis i ikke har tid til at passe jers hest er det da ikke noget at brokke jer over at folk ikke vil give jer ret meget for at låne jers hest i kan bare lade være med at stå så dyre steder jeg har to heste for 2600 med alt så passer jeg dem selv . i skulle have tænk over det noget før.skal man have hjæjp til at passe sine heste så må man betale noget for det der er også den mulighed at lade være med at have hest bo

0
0
Svar på denne tråd

Bo 1...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 13:03

Når jeg læser dit indlæg så lader det til at du mener vi brokker os over at folk ikke vil betale hvad "det koster"

Jeg brokker mig såmænd ikke - jeg har tidligere betalt 400 kr pr gang om ugen jeg red - opstaldningen kostede 3000 om måneden på fuldpas - helt fair og jeg var meget glad for ordningen for jeg havde hesten som min egen 3-4 gange om ugen for under halvdelen af hvad der var af udgifter. Jeg var ikke den eneste der var part på stedet og betalte den pris.

Hvis folk ikke vil betale hvad der bliver krævet kan de jo bare ride rideskole til 485 kr pr time ugentligt - ÆHHHH? Og det skulle være billigere?

I øvrigt så er der ikke så meget at tænke over for mit vedkommende for jeg har en part der vil betale hvad det koster nu hvor jeg selv er blevet hesteejer så jeg brokker mig bestemt ikke...

Det er jo også sådan at ikke alle kan flytte på landet og bruge 4-5 timer på at passe hest hver dag men heldigvis er der råd for dette også, nemlig steder med fuldpas og parter der også synes dette er en rigtig god løsning.

Indlægget bærer præg af at "vi" der har parter og tager "betydelige summer" for at parterne kan dyrke deres hobby burde have tænkt over det før vi købte hest - men hvad hvis det fungerer for begge parter - hvor er så problemet? Jeg ser det ikke, hvis folk ikke vil betale 1/4 af udgifterne for at ride hesten 1/2 af tiden så skal de bare ikke have part på min hest og kan da frit vælge imellem de få gratisparter der findes på fuldpas stederne eller betale næsten 500 kr for en time om ugen på en anvist skolehest.

0
0
Svar på denne tråd

synes...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 13:36

Angelika jeg er bare SÅ enig!

Bo: Det er jo ikke sådan at parterne ikke får noget ud af det

Trådstarter:

Jeg synes dine priser er fair nok hvis hesten "kan noget" dvs kan bruges som lærehest.

Dog vil jeg så sige at man så heller ikke kan kræve at folk så rider undervisning til flere hundrede kroner pr gang.

Mine priser er noget nær dine, 700 for 2 dage pr uge og 1100 fpr 3 dage pr og inkl jeg "underviser" 1 gang ugentligt.

Hesten kan de højere øvelser men mangler pt muskler hvorfor der pt ikke rides i større samlingsgrad. dette er mine parter indforstået med og det giver dem også god mulighed for at lære hesten at kende og starte sammen (de har begge holdt pause og er lige startet med at ride hende)

Parterne har hende helt som deres egen stort set uden restriktioner - der må rides tur osv, bare det sker under hensyntagen til hestens tarv og vejr forhold og springe når jeg er der.

Der er alle faciliteter, skovkort betaler jeg og der skal kun fjernes klatter på tørv hvilket tager 5 minutter, hesten bliver lukket ud/ind året rundt og der er ingen stald vagter eller lign.

Mine parter siger selv de synes prisen er fair i fht området.

Der vil altid være nogle der synes det er for dyrt, og så er det jo bare ærgeligt for dem.

Før folk begynder at smide det tunge skyts efter mig: JO jeg har redet halvpart, jeg brugte ca 1400 pr måned på det på en hest der INTET kunne og heller ingen gang havde OG der hørte en del staldarbejde med OG det lå "langt" fra Kbh. Men jeg gjorde det jo gladeligt dengang før jeg købte egen hest i den tro det var billigere

til parter der overvejer det - tro det eller ej men det er det ikke - jeg vil ikke undvære hende for noget, men det er godt nok billigere at betale X kr hver måned og så stå uden ansvar ved sygdom,ekstra regninger med videre, det er det er fordelen ved at være part

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!

0
0
Svar på denne tråd

nikita/GLrosina
Forfatter: 
Dato:  11-08-2008 14:42

Nikita:

>>>Jeg har også haft flere henvendelser fra folk der ville have det gratis eller synes det var for dyrt, men så var det bare ikke min hest de skulle have part på...<<<

Enig

GLrosina:

Jeg har ikke før haft partkontrakt, dette har jeg nu (naturligvis enslydende kontrakt for dem begge). Der står både hvad mine og deres pligter er, opsigelse begge veje, erstatning af udstyr og hvad der er tilladt/ikke tilladt i forb med deres dage, forkøbsret ved salg mv.

Dette er for vores begges skyld, så der ikke opstår misforståelser osv.

Hvis du er interesseret mailer jeg gerne en kopi

Xoco82 & Davina

Stud.theol

"For possibly when all have told their tale, the account will hardly be in proportion to his merits."(Athanasius)

Velholdte springstøvler str.38,skaft 44,læg 39 sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider