Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Skal jeg betale en anden mands...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 16:48

...stenslag i en bilrude?


Sagen er den at jeg på vej hjem fra arbejde, tilsyneladende laver et stenslag i ruden på bagvedkørende bil. Ser godt at de vinker, men jeg tror det er til en anden. Kører hjem og de følger efter mig. De siger at jeg har lavet stenslag i deres rude (meget lille) og de vil have mine oplysninger med navn og firsikringsselskab. De virker flinke, så ikke noget der.


Jeg har jo ansvarforsikring som skal betale, men skal JEG betale min selvrisiko?


For hvis jeg skal bliver jeg tosset. En lastbil lavede for nylig et stort stenslag i min forrude og så kan jeg jo i princippet bare finde et offer at beskylde og få til at betale...


Igår havde jeg glemt at trække håndbremsen, så jeg måtte løbe efter bilen (som jeg heldigvis aldrig låser)for at afværge en katastrofe...


Var der nogle der sagde "dårlig billist" ?




Knus Anne

Med sin egen mening...

Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm.


Céline Dion i Parken, Damn, hvor bliver det fedt!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, det..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 16:51

skal du ikke.


Et stenslag er fuldstændig uforskyldt og du kan ikke stilles til ansvar for det. Det eneste tidspunkt det kan ske er, at hvis eksempelvis en lastbil med et ikke rengjort lad smider noget derfra, som laver stenslag i din rude - så kan han stilles ansvarlig, ellers ikke...


Ring til dit forsikringsselskab og hør, hvordan du skal forholde dig



Mvh

Line


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 16:55

Okay, nu er jeg lidt mere rolig, er ved at skide i bukserne, for jeg får så dårlig samvittighed, og føler mig mega kriminel . Øv, forsikringsselskabet havde lukket...



Knus Anne

Med sin egen mening...

Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm.


Céline Dion i Parken, Damn, hvor bliver det fedt!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej da
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 17:00

line har ret.

mener ikke at du skal gore naaget.

for det forste, har de kort for taet op af dig, og ikke afstand som de skal saa ville de ikke faa stenslag.


m.v.h anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korrekt..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 18:38

Det skal du ikke - de vil få at vide de ikke har holdt afstand.

Sidste år kørte jeg efter en lastbil, der kommer i sving og ud i rabatten. Til trods for jeg forudser situationen og bremser for større afstand (og der var langt i forvejen), regner det simpelthen ned over bilen med grus. Jeg tager hans nummer samt vognmandsfirma, men der er intet at gøre. Stenene havde lavet 15-20 mærker i lakken på kølerhjelmen, men min egen forsikring skulle dække omlakering.

Så du kan hilse og sige, at der er en grund til glasforsikring.


Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal ikke
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 19:22

betale noget som helst, som de andre siger så har vedkommende fået et stenslag fordi de kørte for tæt på dig, og noget helt andet er at det jo ikke nødvendigvis er dig der er den "skyldige" det kan jo sagtens være sket tidligere.....men hvis man kan tørre den af på en stakkels flink person, så er den jo god nok.

Når det så er sagt, så plejer min forsikring at dække stenslag (på min egen bil) uden ekstra opkrævning, tror faktisk at det er standard hos de fleste forsikringsselskaber, så mon ikke deres egen forsikring dækker.



Mvh. Louise O.P.


Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur-

det er det eneste der dur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej du skal ikke.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 05:38

nu kører vi jo selv med stor lastbil og har værte ude for at en bil, lå helt oppe i rumpen af lastbilen og ville overhale, resultatet var en sten fra rabatten, da min mand kørte ud til siden for at bilen kunne komme uden om.

politi og det hele var blandet ind i det, men vi fik ret i at det ikke var vores problem, da bagvedkørende bil, ikke havde overholdt sin afstand.


Gemalen har enda to gange måtte udskifet hele forruden på latsbilen, grundet personbiler der overhaler ved vejarbejder og drejer lige ind foran lastbilen, resultatet var sten slag fra bilens bagdæk.

vi må selv betale sådan en dyr forrude.


MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove-bruger dine heste svømmefødder og snorkel på folden? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var ude for
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 08:05

det samme for nogle år siden. De fulgte osse efter mig hjem. Jeg havde ikke opdaget at jeg havde skudt med sten.


Jeg kontaktede forsikringen og svaret var: når de kører så tæt på at der kan komme et stenslag i foruden, kører de for tæt på og dermed er skaden selvforskyldt og for egen regning.


Men ja man bliver nervøs og føler sig lidt forkert.



Pia

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider