Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Regler om a conto el (langt)
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 22:30

Jeg har sat mig rigtigt godt ind i lejeloven, men alligevel kan jeg ikke finde nogle regler vedr. regnskab og opgørelser for a conto elektricitet og vand.


Mit spørgsmål omhandler ikke varmeregnskab, da der er styr på dette.


Jeg betaler hver måned kr. 600 for a conto el/vand/affald.

Dette har jeg gjort siden juli 2006.

Jeg har endnu ikke modtaget en opgørelse fra udlejer og dette forstår jeg ikke.


Kære HN'er er der nogen der ved om min udlejer kan kræve a conto beløb uden at lave opgørelse?


Håber nogen kan svare på dette eller fortælle mig, hvor jeg skal lede efter svar.

Jeg har tjekket lejeloven, familieadvokaten.dk og LLO's hjemmeside.


Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 23:49

jeg ved, så skal du have en selvstændig måler tilknyttet dit lejemål, før udlejer må tage et beløb for el. Men for at være på den sikre side, så kontakt Lejernes LO - de har helt styr på reglerne.


Eller også kontakter du det elselskab I er tilknyttet og hører dem, hvornår opgørelsesdatoen ligger.


Endnu bedre: kontakt begge, så du har helt styr på reglerne, inden du går til udlejer. For selvfølgelig skal du have en opgørelse over din aconto indbetaling...



Mvh

Line


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 kun 1 måler til ejendommen
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 08:42

Så har jeg lige talt med NVE og der er kun 1 måler til ejendommen og sjovt nok bor jeg på førstesalen i et hus, hvor udlejer på i stuen.


Jeg er så pissesur, men jeg har ikke lyst til at gå videre med det, før jeg har et andet sted at flytte hen, da han er en mand med et forfærdeligt temperament.


Dog mangler jeg at kontakte LLO, da jeg gerne vil have noget lovgivning at bruge imod ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lejekontrakt m.v.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 21:55

Syntes bestemt også du skal have LLO med på banen og også huslejenævnet i din kommune.


Har du en lejekontrakt ?? Hvad står der i denne ??


Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne - men i Randers har vi Bjarne Overmark som er så vandvittig meget inde i lovgivningen at hvis han skriver et brev til en udlejer makker de som regel ret i første hug *GG*


Selvfølgelig skal du da betale efter forbrug. Et eller andet sted lugter det jo lidt af at der ikke er styr på tingene - mon han overhovedet husker at indberette huslejeindtægten på sin selvangivelse ?? Mener faktisk at kunne huske, at du skal have opgørelsen 3 mdr. efter varmeåret er slut.


Hvad betaler du i husleje ?? Måske du endda har betalt for meget gennem de par år du har boet der ??


Syntes bestemt du skal "gøre et eller andet" - det kan da være du er heldig at få "en hel masse tilbage"


Tjek evt. retsinformation.dk og søg på lejeloven. Så får du lovbekendtgørelse nr. 188 fra 2007 som er gældende. Det kunne måske være rart for dig at læse den igennem


Håber du kan bruge det til noget.


Held og lykke med det.




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Ha' en rigtig god dag.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for hjælp
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 23:00

Jeg har før kørt sag mod et københavnsk udlejningsselskab og det kostede et år med retssag, så jeg er ikke nå i lejeloven.


Jeg har lejekontrakt og der står husleje og prisen er ok, der har jeg intet at beklage.

Der står a conto beløb til varme og der fik jeg opgørelse sidste år og forventer at få det samme i år ( fra selskabet Brunata).


Der står a conto beløb til el/vand/affald/tøjvask.

Som skrevet tidligere kontaktede jeg NVE i morges og fik at vide, at der kun er 1 måler i ejendommen.


Holbæk vandforsyning kunne ikke give mig måleroplysninger, da deres IT var nede i dag.


Jeg vil gerne betale det jeg skylder, men det er hans pligt at have styr på sagerne.


Jeg lærte min lektie som lejer for 4 år siden og det havde nær kostet mig 70.000 i efterregning, jeg kan ikke tage mig af, at det vil koste ham penge hvis han ikke har styr på tingene.


På et tidspunkt krævede han ekstra penge for vask, men uden at foreligge et regnskab (jeg har gemt hans seddel med underskrift).

Han bad endvidere mindtligt min kæreste om at vi betalte kontant da "hans revisor ikke kunne finde ud af at bogføre pengene".


Han er ikke et rart menneske og jeg føler mig ikke tryg i mig eget hjem, så jeg har intet problem med at slæbe ham i retten, jeg skal bare have et "sikkerhedssted" at være når jeg sætter det i gang.


Jeg skriver alt ned og har styr på datoer, papirer, hans bålafbrænding ud for mit soveværelsesvindue - ALT.


Jeg tror ikke han er registreret som udlejer.



Voksen begynderrytter med ekspertise i faldteknikker...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallo hallo
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 07:51

Det lyder godt nok til at du har været hele tromlen igennem. Jeg kan også se at du jo i dit 1. indlæg skriver at du har kendskab til lejeloven - sådan går det jo når man læser alt for hurtigt :-)


Du kan også vælge at spørge direkte til ret og råd


På deres hjemmeside kan man stille spørgsmål som man så får svar på i løbet af 5 hverdage uden at det koster noget.


Det vil jo være en god indgangsvinkel ved evt. senere henvendelse til advokat.


og sikke da en udlejer - selvfølgelig kan hans revisor finde ud af at håndtere mere indbetaling i vask - sikken en omgang sludder *GGG* Han har helt sikkert ikke rent mel i posen (min vurdering) Jeg tvivler da stærkt på om han beskattes af huslejeindtægten fra din lejlighed.


Jeg håber da for dig at du kunne finde et andet sted at bo




Venlig hilsen Heidi


Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.


Ha' en rigtig god dag.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 08:13

Jeg håber sørme da, at du har kvittering på samtlige indbetalinger, selv om du evt. er faldet i den "fælde" at han vil ha kontant betaling!

Jeg kan ikke forstå, at du skal betale a/c for hhv. affald og tøjvask - hvordan vil udlejer nogensinde kunne dokumentere for det? Er der tæller på vaskemaskinen? Jeg behøver vel ikke spørge, om der er tæller på affaldsstativet vel?


Og jo du skal have en årlig opgørelse, får du ikke det bortfalder ethvert krav fra udlejer i den henseende rettet imod dig nemlig.


Mvh



Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin

bedækker naturligt - primafrost haves også

Følgaranti - Her er der ingen silver eller Sootygen fra hingsten

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider