|
|
| Araber afstemning...! |
|
|
Hej.
Jeg håber ikke dette indlæg er det 3. i denne uge, hvis det er, må I meget undskylde
Jeg tænkte på at lave en afstemning der hed: HN's smukkeste Araber...
Afstemningen er IKKE begyndt endnu... Men nu kan i sætte billeder ind.. Det behøver ikke være jeres egen, bare der ikke er copyright på det...
Her er mine fotos:
Dette er Tasia som jeg passer...
Denne Araber er utrolig smuk... Har det fra Horseland så må godt kopiere det!
Ved ikke hvem det er, men smuk, DET er den!
~Julie Jeg rider en OX hoppe!! :-) Tasia gør èn forskel!  Signaturens forfatter: *Chili* http://www.heste-nettet.dk/lodge/vis.php?id=19710
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Araber afstemning...! |
|
|
Hai hai...:)
Min Rocky;) Han er ikke så "barbie-agtig" som nogen vil kalde det;)
VH Christina med Major & Rocky
"Always remember to forget the things that made you sad, never forget to remember the things that made you glad." Citat: Ukendt GLÆDERLIG JUL & GÅRT NYTÅR;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arkibalsd: Fordi det har Tasia valgt! Og fordi DU ikke kan li´ racen er der andre der kan(i)
Julehilsner fra Carina, ♥Boy & Dunja♥
Glædelig jul;-D
Nu er der billeder på min præsenstation(i)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg forstår altså ikke hvorfor folk er så glade for "rene" arabere...... Jeg kan ikke se det fantatiske i dem.
Med venlig hilsen Natasja *** "Military Ridningens Formel 1" *** |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Natajsa: Enig! Kan bedst li` racer hvor der er araber i... Jeg kan ikke så godt li´arabere der har for meget buge på ved næseryggen.
Glædelig jul;-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
... ikke ment "ondt for dem der godt kan li` "rene" arabere...
Glædelig jul;-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med bare den smukkeste hest? |
|
|
Som andre har sagt, er araberen heller ikke min yndlingsrace... Syntes det er nogle utrolig smukke heste, er bare ikke så meget for deres temperament
Men ideen er vel god nok!
;-D Fjordheste er bedst - absolut INGEN protest!;-D :{-( Dont cry because its over - smile because it happened:-) {> Glædelig jul, og godt nytår!>o<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvad med bare den smukkeste hest? |
| Forfatter:  |
*Pernille&Happy* |
| Dato:  |
12-12-2002 14:13 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvad med bare den smukkeste hest? |
|
|
Horseland-araberen er da pæn... men jeg fatter stadiig ikke, hvorfor arabere altis skal være udstillingsdyr. Godt nok ser denne ikke ud til at have babyolie i hele fjæset, men det er da heller ikke "en rigtig hest" i mine øjne. Nærmere et statussymbol!
Holder stadig fast i denne, som jeg synes er utrolig dejlig. En hest, som får lov at vøre hest. Lidt langhåret og vild med en travetur i den hvide fold.
Og så er der jo min egen, der er blanding af forskellige arabere og efter Koheilan I-10.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALLLE RACER KAN NU DELTAGE!!! |
|
|
Hej.
På manges opfordring, laver jeg nu denne quiz om til... Dadadada.....
HN's SMUKKESTE hest! Ligegyldig race!
JEG er heller ikke til "udstillingdyrene" med babypudder og olie over det hele.. Og afbarberede følehår på mulen... Det er ligefrem mishandling af dyrene..
Og nej, deres tempereament er ikke altid en god ting.. Men for dem der foretrækker en frisk hest med fut i, der kan finde på lidt af hvert, er den go'!
Enhver race har sine fordele og ulemper!
Lavede denne afstemning for at få en mulighed for at vise "min" smukke hypz, som jeg lige har fået billeder af!
Og jeg synes skam da også selv at den skimlede Araber jeg har sat ind, er helt overnaturlig.. Men derfor kan den da godt være smuk! Mange er vilde med enhjørninger.. Selvom de er overnaturlige kan de da godt være smukke!?!?!?
Nå men som sagt kan ALLE RACER NU DELTAGE!!!
~Julie Jeg rider en OX hoppe!! :-) Tasia gør èn forskel!  Signaturens forfatter: *Chili* http://www.heste-nettet.dk/lodge/vis.php?id=19710
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: ALLLE RACER KAN NU DELTAGE!!! |
|
|
Okay!
Boy:
Monse (monses hest herinde fra):
Glædelig jul;-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Dajana |
12-12-2002 16:00 |
|
Hej!
Kan bare > IKKE forstå hvorfor der skal være en sådan kamp om racerne? Jeg er selv stor tilhænger ar Araberen (har selv en, så derfor) og bliver efteråhnden træt af at høre om deres ulemper, udseende osv. Hver mand, sin smag, ikk'?
At jeg foretrækker Araberen frem for eks. en Fjollebagge, er da ikke ens betydning med at jeg behøver at strirre grimt, på en med en Nordbagge? Hesten er vel den samme uanset race, farve eller afstamning! Temperamentet er friskt! - Men den er sq ikke skør! Sorry, men bliver bare lidt "galhovedet", når der HELE TIDEN skal diskuteres, hvorvidt Araberen kan bruges!
At folk ikke foretrækker rene Arabere, har jeg fuldt respekt for!
Tasia valgte at lave en for Arabere! - Acceptér det!
Ved godt at det er ænderet nu, men syntes ærlig talt at det er for dårligt, at der skal brokkes sådan over det!
Er du mere til en anden race end Araberen, hvorfor dælen startede du så ikke bare en afstemingen for den? Desuden, så kunne man jo bare lade være med at stemme!
Undskyld al min brok, men er bare så træt af det!
Jeg stiller op med Dajana! - Pyntedukke eller ej? Bedøm selv!
♥Anne & Dajana♥ -Der findes lige så mange meninger, som der findes hestetøser!-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
rolig-muzze |
12-12-2002 16:23 |
|
her er et billede af min skønhed......
ved ikke om billedet virker men det er den brune der er min....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
rolig-muzze |
12-12-2002 16:24 |
|
de virker ikke 
jeg kan altså IKKE få det til at virke???
er dre ikke nogen der vil hjælpe???
for jeg har prøvet mange gange og lortet virker sq ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
12-12-2002 16:25 |
|
rolig-muzze:
bliv hængee et øjeblik, så skribler jeg lige et svar;)
KnuZ Ida Det er med idéer som med heste. -Man kan bedst lide sine egne! (Oprindelige citat: Moa Manson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
rolig-muzze |
12-12-2002 16:26 |
|
ok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Dajana |
12-12-2002 16:26 |
|
Billedet skal ligge på nettet, og jeg kan se du har hentet det direkte fra computeren...
LÆg det evt. ind på din præs først ♥Anne & Dajana♥ -Der findes lige så mange meninger, som der findes hestetøser!-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
rolig-muzze |
12-12-2002 16:29 |
|
hvordan lægger man dem ud på nettet??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
rolig-muzze |
12-12-2002 16:33 |
|
heste ida: hmmm.............kommer det der svar eller hva?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
12-12-2002 16:36 |
|
Ok, her Rolig-Muzze:
Billedet skal lægge på nettet først.
Det letteste er at sætte det ind på sin præsentation.
Du har ingen præsentation, men du kan let oprette en HER!
Når du så har en præsetation, kan du sætte billeder ind.
Billederne skal være af formatet JPG.
Bilelderne fra dine filer, er nok ikke JPG, så det skal du først lave dem om til.
Det kan du gøre ved at sætte billedet ind i Word.
Så går du op i "Gem som".
Nederst på siden står der så Filnavn og Filtype.
Filtypen står som Word-dokument.
Den skal du ændre til "Web-side"
Så gemmer du.
Så går du ind i din præsentation, under Dit HN (ude i menuen til venstre)
Så går du ind under HN Lodge (en under-menu), og derefter ind under ikonet, Billeder (  )
Så er der en slags udfyldningsfelter.
Så er der en knap, der hedder "Gennemse"
Tryk der, og du kommer ind i din computers filer.
Så finder du det billede du har gemt, og åbner det.
Så trykker du "Tilføj billede" (skriv en overskrift og en beskrivelse først:))
Så skulle billedet gerne komme!!
Når du så skal have det videre fra din præsentation til et indlæg herinde, gør du følgende:
1. Find billedet
2. Højreklik på billedet
3. Gå ned i Egenskaber (properties, hvis din computer er engelsk)
4. Kopiér (markér teksten, højreklik på den, og vælg kopiér) HELE teksten ud for "Adresse(URL)"
5. Gå herind, og tryk på 
6. Sæt teksten ind (højreklik, vælg Sæt Ind)
Så skulle billedet gerne komme -øv dig lige i
Testings-forummet først:)
HÅBER det lykkes for dig nu:) KnuZ IdaDet er med idéer som med heste. -Man kan bedst lide sine egne!(Oprindelige citat: Moa Manson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nytårs Ludvig |
12-12-2002 16:37 |
|
Dajana, giver dig ret i det du skrev med araberen. Har en lille en. Han er da ikke mere skør en så mange andre føl. Kan heller ikke se hvorfor nogen racer skal rakkes ned.
Kender mange der siger araberen er sindsyg og burde skydes, og mange der siger fjordhesten er doven af helvede til. Men kender altså mange friske fjordheste og rolige arabere. Så mon ikke bare det er den rytter der kalder araberen ustyrlig, som ikke kan ride? Og den der kalder fjordhesten doven, der selv er doven, og ikke gider drive på?
Vrinsk Ludvig
Mange siger døden er det værste og at den er skrækkelig. Men hvor mange af dem der siger det, har prøvet døden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Dajana |
12-12-2002 16:59 |
|
Ludvig: Det er rigtigt! - Giver dig ret i det med rytterne! ♥Anne & Dajana♥ -Der findes lige så mange meninger, som der findes hestetøser!-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jule-*Ascha* |
12-12-2002 17:29 |
|
FLOTTE billeder !!!!!!!!!!
Araberen er en fantastisk smuk hest!
Det samme er Nordbakken, Shetlænderen, Holsteneren, Berberen, Andalusieren, Islænderen, Appaloosa'en, Knapstrubberen, Exmoor'en, Welsh'en, New Forrest'en, Connemara'en - alle heste er smukke på hver deres måde!!
ALLE mennesker (i hvert fald heste-mennesker;-)) har hver deres mening om racerne!
Og er fuldstændig enig med Anne:
Bare fordi at jeg bedre kan lide Cairn terrieren eller såvel en anden hunderace, behøver jeg jo ikke at se ned på Golden retriveren! Det samme gælder for heste!
Er faktisk også lidt træt af diskutionen om bl.a.
*****Araberen: Barbie-agtig eller vidunderlig?
Og
*Islænderen: "Gør livet til en fest - rid islansk hest" eller "Gør livet til en fest - skrid væk med islandsk hest"????
Og
*Nordbakken: Dum, fed, uduelig eller sød, fantastisk og alsidig?????**************
SOOOOOOOOOOOOO træls!!!!!!!
Selv om alle har 120 % ret til at have deres egen ening, behøver de jo ikke totalt at nedværdige andre racer!!!!!!!!!!:-) Merry Christmas fra 8-) Emilie og *Ascha* - vi går ind for dyrs velfærd! Den bedste medicin når jeg er syg er absolut - lugten og synet af min lille Ascha!{>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Tasia: den skimle du har sat billede ind af er Imperial Kamill en rigtig lækker hingst, har evt nogle flere billeder af ham jeg kan sende?
Hmm føler jeg må komme med et bidrag, har bare det simple problem at jeg ikke aner hvilken en jeg skal vælge
Men okay, de her skal med

Simeon Sadik

Ekstern

Al Aadeed Al Shaqab

Marwan Al Shaqab
2 x World Champion
1 x Nations Cup Champion

Koweta Deacon, en rigtig skøn "ikke-kendt" hingst

Padrons Psyche

Magnum Psyche

Esstashan
Hehe nu står der jo ikke hvor mange billeder og heste man må sætte ind af, indrømmet jeg har udnyttet det *GG*
-- Christina
8-) The Arab in his purity is a horse of the highest courage Citat: Davenport
Tjek lige MIN HP...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Christina: Jo tak, du må MEGET gerne sende nogle flere bilelder af ham.. Og hvis du har nogle oplysninger om ham, så må du MEGET gerne sende dem også
WOW nogle heste.. Er FULDKOMMEN vild med Padrons Psyche! 2TAL skønno hest!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
PP&HH |
12-12-2002 21:38 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ah ja må jo heller ikke glemme Psyches Ambassador
-- Christina 8-) The Arab in his purity is a horse of the highest courage Citat: Davenport
Tjek lige MIN HP...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Fnuller&Falima |
12-12-2002 22:29 |
|
Er enig med Dajana!!! Har selv en araber, hun kan da godt være fuldstændig oppe og køre, men det er på de tidspunkter hun er smukkest. MEN hun er altså også den kærligste hest jeg nogen sinde har mødt og hun kan da også sagtens være helt rolig.
- Fnuller - Fnuller, med verdens dejligste pony - Falima SS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Så skal I da også lige se min lille araberpruller!
Han er kun 1½ år, så han vokser sådan lidt på kryds og tværs lige nu, men kær det er han da *S*
og lige det sidste jeg har her :
og så kan i sige at araberen er grim, klam, ulækker etc. etc. men jeg synes det er en lille god og alsidig hest/pony.
Mvh trine (i) Husk at kigge ind på http://www.trine-r-m.webbyen.dk (i)
http://www.sportspony.dk
http://www.dsah.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Fnuller&Falima |
13-12-2002 13:30 |
|
ChristinaC: Er helt vild med Simeon Sadik..
- Fnuller, med verdens dejligste pony - Falima SS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Fnuller: so am I
Men min helt og aldeles favorit er Al Aadeed, har sjældent set SÅ SMUK en araber!!! Han er araber som en araber skal se ud, han er en ørkenhest der aldrig bliver slået, hmm måske fordi han kommer fra ørkenen?? *GG*
Han er uovervindelig!!!!
-- Christina 8-) The Arab in his purity is a horse of the highest courage Citat: Davenport
Tjek lige MIN HP...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Fnuller&Falima |
13-12-2002 14:05 |
|
ChristinaC: Har du et billede af vidunderet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Argh Fnuller dumt spørgsmål om jeg har et billede af ham *GG* selvfølgelig har jeg det jeg har 50 
Men jeg ved ikke hvor meget folk bryder sig om at jeg sætter billederne herind så hvis det er i orden kan jeg sende et par stykker til din mail??
og det skal jo så også lige siges at de billeder faktisk på ingen måde viser ham ordentligt, han skal opleves live, billeder og video kan være godt nok til at danne sig et overfladisk indtryk af ham, men der er en atmosfære rundt om ham og alt hvad der omgiver ham der bare er fantastisk!!
Har da også nogle flere billeder af Simeon Sadik hvis det er??
-- Christina
8-) The Arab in his purity is a horse of the highest courage Citat: Davenport
Tjek lige MIN HP...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Fnuller&Falima |
13-12-2002 18:49 |
|
Bare send og send og send *G*...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Fnuller: Billederne er på vej
Tjek lige MIN HP...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
HejZa.
Selvfølgelig, synes jeg at den araber jeg rider og passer er den bedste!
Her er Wagant 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Prøver lige igen.
Denne gang dog med et link(er ik' så god til det med billeder!).
Gå ind under galleri, og derefter under El Mokari afkom, så kommer Wagant på et tidspunkt! http://www.pajb-arabians.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Da den nu er åben for alle racer... Vil jeg lige komme med et bidrag: Sæunn
Mht. til at hive alle de dårlige ting frem ved racer.... Hvorfor er det så altid Araber, islænder eller fjordhest det går ud over.....!! Undre mig...
Knus Sisse Nordens fuldblod - den islandske hest Mere rigtigt bliver det ikke!Besøg http://www.katulabo.com mit hjem det næste års tid!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Sisse.... |
Fnuller&Falima |
14-12-2002 14:19 |
|
Ja, det er altid de tre racer det går ud over!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
14-12-2002 14:23 |
|
Ja, det er virkeligt underligt...
Utroligt så mange fordomme der er over bestemte racer... Og ud over de tre er der jo også travere.. KnuZ Ida Det er med idéer som med heste. -Man kan bedst lide sine egne! (Oprindelige citat: Moa Manson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Fnuller&Falima |
14-12-2002 14:29 |
|
Hesteida: Ja!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Prøv at tænke jer om...... I taler nedladende om en race som (for langt de flestes vedkommende) I dårligt har nogen erfaring med.....! Glemmer I også at der altså er forskel på de forskellige hestes sind...-Også selvom de er samme race??
Prøv at tænke jer om... I er måske vild med (bare et eksempel) New forest ponyen... (har valgt denne race, da vi ikke hører nogen fordomme om den (og det er ikke en opfordring)) Og i syntes bare den er det bedste.... I er faldet for alt ved denne race..., dens gang, den karakteristiske bygning.. måske dens specielle farve!!
Sådan har jeg det med islænderen! Sådan er der andre der har det med araberen, fjordhesten, travhesten osv. Selvfølgelig har de nogen minussider... Men HVORFOR skal vi skændes om det.... Hvad gør en islændere ringere end en DV, hvad gør en araber ringere end en Shetlænder, hvad gør en fjorhest ringere end en holstener, hvad gør en travhest ringere end en Connemare, hvad gør blandings hesten ringere end en renracet??? Intet... Og hvorfor, spørger den undrende læser!!
FORDI at de alle er af racen Hest... Den race som vi alle herinde er faldet for...!!
Knus Sisse Nordens fuldblod - den islandske hest Mere rigtigt bliver det ikke!Besøg http://www.katulabo.com mit hjem det næste års tid!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
14-12-2002 18:06 |
|
GO SIS! GO SIS!
Kan ikke være mere enig:) KnuZ Ida Det er med idéer som med heste. -Man kan bedst lide sine egne! (Oprindelige citat: Moa Manson)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|