Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

find 5 fejl
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 05:03

hej

når man læser debat eller hyggeforum, får man en opfattelse af at det drejer sig om at - find 5 fejl.

janteloven længe leve, du skal ikke tro du er noget.

de mest brugte krtikpunkter er ofte

- din sadel ligger forkert

- du sidder forkert

- din hest er for tyk

- din mark er forkert - du må ikke ride på en græsmark ?? hvis du rider på en stubmark, så husk kun i skridt eller galop ??

- tilføj selv, I ved jo hvad det drejer sig om

jeg synes det er helt utrolig, alle er meget hjælpsomme, de skriver det bare for at hjælpe ??

når man kigger på jeres egne sider, så ser det heller ikke perfekt ud, men mon ikke I rider/har heste fordi I godt kan lide det. det handler vel om at have det sjovt ??

0
0
Svar på denne tråd

fhdfhgdfhdfhdfgdf
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 09:05

Jeg syntes faktisk ofte folk har noget ordentligt at tilføje så som konstrukritik og sådan noget.

- din sadel ligger forkert; Det er da et problem hvis den gør det! Jeg kan godt sætte mig ind i at folk gerne vil hjælpe.

- du sidder forkert; Ofte er det hjælp som "du sidder i stolesæde" også forklare det hvordan man kan lade være med det.

- din hest er for tyk; Voreherre bevares det er min sgu da også.

- din mark er forkert; Jeg kan kun mindes én gang jeg har set det men okay.

Jeg syntes næsten altid det er ordentlige kommentare fra de andre brugere her inde jeg syntes mere problemet ligger i hvordan den pågældene person svare tit bliver de jo små sure. ;D

Sagde SkiderRikke;

» rikkeevigglad :}

honni & rikke - soulmates!

0
0
Svar på denne tråd

Thor'mus
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 09:28

Rikke sagde det hele (:

Cecilie & Thor

- til døden os skiller (L)

0
0
Svar på denne tråd

lijlkmjnkijm
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 11:15

jeg forstår da godt folk der kommentere det ? det er jo for at gøre personen opmærksom på det.

jeg kan da også se om folk sidder rigtigt eller forkert men det betyder ikke jeg rider bedre selv.

jeg ved hvordan man skal sidde - men det ser heller ikke sådan ud når jeg selv sidder på en hest. det betyder da ikke at jeg ikke må sige det .

tilgengæld er folk der opretter indlæg noglegange for nærtagende men det kan ikk' blive mit problem ;D

LouIse Frandsen

"Maybe you forgotten, I'm a timecop from the future, should be taken very seriously!"

O d e n s e F a g s k o l e !

0
0
Svar på denne tråd

lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 11:30

CC giver lulu ret i alt :)

»Cecilie C «

Lalle og Chloé

i love you

0
0
Svar på denne tråd

jeg skal følge en neger til svømning..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 11:37
Synes det er helt i orden at sige det - folk gør det jo ikke for at være onde, men for at hjælpe person og hest.

At det så nogle gange kan komme ud i en lidt uheldig tone eller bare læst uden de positive briller er så mindre heldigt.

JEGMIG'HEDVIGLAERKE

bombing for peace is like f*cking for virginity
0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 11:43

det er da konstruktiv kitrik for at hjælpe.

og igen, som jeg har sagt før, diverse heste forskere må åbenbar ikke rette på dig, de rider ikke en skid bedre. eller hvad ?!

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 12:20

Jeg synes det er i orden. Det er jo (som andre også har sagt) ikke for at være onde og problemet ligger oftes ved personen som ikke vil tage det til sig.

Man kan godt kommentere fejl ved andre selvom man selv har dem. Man kan jo godt vide hvordan en hest skal gå og hvordan man skal gøre, uden selv lige have fået det på plads på sin egen hest. Det har jeg i hvert fald oplevet. Jeg kunne godt stå og "undervise" en veninde selvom hun faktisk red bedre end mig selv.

- Men det er jo bare min mening.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 12:36

Du har fat i noget, men så alligevel ikke.

For der er Konstruktiv kritik og så bar Kritik.

Kritik er ikke i orden, bare at sidde på en sur og arrogant måde "Du sidder forkert, sadlen ligger for langt bagud, se hesten den er alt for fed" det er kritik som er en dum måde at gøre det på. Man kan så også vælge Konstruktiv Kritik, som faktisk er en Helt okay måde at gøre det på!

Louise Andreasson

-Vox & Veneration

0
0
Svar på denne tråd

brugbar kritik
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 15:48

ja jeg kan godt læse der er mange som mener man gerne må give kritik. dette er jeg helt enig i. man må gerne give kritik, men man behøver ikke. ofte går det jo ud på at finde fejl kan jeg læse i flere af jeres indlæg. som Louise skriver - kan konstruktiv krtik være godt, men når man nu har fået en tilbagemelding på at en person ikke kan bruge kritikken, så mener jeg man skal stoppe. flere af indlæggene bærer præg af at man er ude på at såre andre, og bestemt skal have ret. det er nemt at give kritik, jeg synes flere skal tænke over hvordan de selv tager imod, før de giver den. eller det er måske ikke så rart. jeg kan se det har ramt flere brugere, at jeg skriver dette indlæg

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 15:51

fx. det med at sige 'din saddel ligger forkert?' - jamen relax. :) det er for at hjælpe folk siger det (; men hvis man er lidt stresset, kan man godt blive sådan lidt mere 'aaarhg så hold dog kæft' over det. men det er i bund og grund bare for at hjælpe, og jeg bliver ikk sur hvis en siger det d: men når folk siger 'ej din hest er altså for tyk' - og jeg godt ved det tænker jeg bare 'okay' - men det er jo som man tager det.

E M M A B E M M A

what doesent kill you makes you stronger

0
0
Svar på denne tråd

kjnkjnkjnk
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 15:52

jeg tror bestemt ikke der er nogle der er ude på at såre andre ;)

når man er på en forum med mange mennesker må man jo være forberedt på at få de samme ting afvide flere gange hvis der er flere der føler for at sige det :)

LouIse Frandsen

"Maybe you forgotten, I'm a timecop from the future, should be taken very seriously!"

0
0
Svar på denne tråd

blalblaaa
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 16:54

Jeg synes nu at det er fint nok, at folk skriver det. Men skrives der fx. "Din sadel ligger forkert" op til flere gange, så synes jeg det er møg irriterende.

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 17:30

Jeg forstår godt folk kommenterer, jeg gør det også selv. Vi gør det jo kun for at hjælpe, det er jo ikke for at såre nogen.

Selvfølgelig skal kritik altid være i en ordenlig tone, men det synes jeg nu heller ikke er slemt herinde, jeg synes folk taler pænt.

Ofte skriver folk i deres indlæg at de gerne modtager kritik, så jeg kan ikke helt forstå at de bliver så sure når folk gør det. Man giver jo ikke kritik for at håne eller nedgøre personer, men for at hjælpe, så de kan blive bedre

© Maria og Anton ©

Skyggen og lyset er godt fordelt,
men menneskets syn er kort,

vi glemmer at tage lyset med

hvor skyggen synes for sort

H. V. Kaalund

0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:44

Den største fejl man kan lave herinde er at rette på folks ridning uden selv at kunne ride perfekt (og have video eller billededokumentation)

- med væmli' hilsen Aja

...ich bin kein Klugsheiβer, ich weiβ es wirklich besser!

www.epona.tv - bare prøv det, okay?

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:51

CacaoTraum: Ved du hentyder og er uenig :)

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:55

Og jeg er uenig*

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 20:55

Zaco: Hentyder til hvad?

- med væmli' hilsen Aja

0
0
Svar på denne tråd

khnjlknjhbnjhnh
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 21:10

CacaoTraum : bare fordi man ikke selv kan udføre det betyder det jo ikke at man ikke ved hvad der er rigtigt ;)

LouIse Frandsen

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 21:31

CacaoTraum: Hentyder du ikke til at nogle mener du ikke skal give kritik fordi de mener du ikke selv er bedre?

oo2-Pirat: Enig.

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 22:16

Zaco: Jo?

- med væmli' hilsen Aja

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 22:21

CacaoTraum: Fint. Så vidste jeg det jo også.

Og synes forresten ofte at du giver god kritik

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 22:37

enig med aja !

Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd

erwrewrwer
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 22:38

Synes det er okay til tider, men det skal dog ikke være fordi man vil 'finde fem fejl'. Men det skal også være KONSTRUKTIV kritik, og ikke bare kritik. Og hvis man gerne vil kommentere noget som sadlen, fedme osv. så skal man huske at læse indlægget, for de fleste ved det altså godt, og gør også noget ved det. Hvis man godt ved det, er det jo ikke det fedeste at få det at vide 100 gange, så er det jo klart man bliver lidt 'mopset', det vil alle jo blive ;)
Jeg synes også altid man skal skrive det ordentligt, ting som "Stakkels pony.." uden nogen grund, kan man ikke rigtig bruge til noget. "Sadlen ligger dårligt" Hvorfor, hvordan ligger den dårligt?, hvad skal man gøre bedre? osv osv. men skal altid tænke på den kritik man skriver, skal være respons, på en ordentlig måde.

Sissel aka Tiss

Med Jackie.
I look like an angel, but i am a devil.
Joy Salina & Toscha, savner jer.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2008 23:27

Giver RikkeEvigGlad fuldstændig ret i alt!

- Og til hendes sidste kommentar, vil jeg til en konstatering bare sige, ikke for at virke snobbet, eller noget som helst, at folk jo bare kan lade være med at oprette indlæg med billeder hvis de ikk vil/kan tage imod en smule kritik. Folk skriver ofte til sidst i indlæget at de gerne vil have konstruktiv kritik, og det syntes jeg vi ænder er gode til at komme med :-P

- HURRA FOR ALLE ÆNDER (:

CeliaHag&Ganti<33
© KyljaDuErBareLækker ©
-HrinaJegElskerDigForEvigt<33
Stvaespasernee V.I.P !
0
0
Svar på denne tråd

nvchfvjfskds
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:49

Aja:

Det er da utroligt så skide go' du er på papiret

Virkeligheden er desværre en anden.

Den største fejl man kan lave herinde er at rette på folks ridning uden selv at kunne ride perfekt

Du retter i stor stil på andres ridning, men rider absolut ikke selv perfekt.

Hah! Længe leve dobbeltmoralitet!

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
www.123hjemmeside.dk/equitoslitote
0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:51

NUMSEFISKEN: Jeg er da absolut ikke dobbeltmoralsk.

Det jeg har skrevet er bare hvad jeg har fået af vide af folk herinde fra.

- med væmli' hilsen Aja

0
0
Svar på denne tråd

fjhdhfhdgjshgjks
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:53

Hvorfor skrive det, hvis du er uenig?

Det fremstår for mig at se, som om det er din holdning.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:54

Det var ironisk, det troede jeg godt folk kunne se.

- med væmli' hilsen Aja

0
0
Svar på denne tråd

hfdjkfjkdfjdhfk
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:56

Desværre har langt de færreste evnen til at se ud bag computerskærmen om en eller anden lille pige sidder og er ironisk.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
0
0
Svar på denne tråd

Intelligent svar..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 22:57

NUMSEFISKEN: Det har da ikke forhindret folk i at udtale sig om det i andre tråde - så det troede jeg ærlig talt godt de kunne her også.

- med væmli' hilsen Aja

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 14:51

Er enig med Cacaotraum. De fleste har en god idé om, hvordan deres og andres ridning skal se ud, og kommenterer derefter - men selvom man selv laver fejl og ikke rider perfekt, kan man godt vide, hvordan det virkelig skal se ud. (Kommenteret af én, der forstod ironien )

Derudover synes jeg mere det kan være et problem, at personen der har lagt billeder ud ikke vil tage imod kritik. At andre JHN'er så forsøger at overbevise vedkommende om, at sadlen ligger forkert eksempelvis, opfatter opretteren af indlægget som vedvarende "mobning".

Så måske det virkelige problem ligger i, at ingen kan holde til lidt kritik? Et tip: så lad dog være med at lægge billeder ud på nettet og bed om det ;-)

Z L N D I E

En hver afslutning er en ny begyndelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider