|
|
| Vegetar? |
|
|
Jeg har ikke kunnet undgå at bemærke ved hjælp af diverse diskutioner at der var et par vegetarer herinde. Og jeg har også selv tænkt på at blive vegetar. Måske kun delvist i starten, så må jeg jo se hvordan det går.. Men har lige et par spørgsmål. Dette emne skal helst ikke bruges til at diskutere om folk bør blive vegetar eller ej. Synes det er folks eget valg. Men til jer der er vegetarer.. Nogle simple spørgsmål. Er der ikke nogle vitaminer/proteiner man kommer til at mangle? Eller skal være meget opmærksom på at man får nok af? Evt. hvilke grønsager/planter man får dette ved? Gider ikke skulle til at sluge alle mulige piller, bare for at få mine behov dækket.. Er resten af jeres familie vegetar? Hvis ikke, hvordan klarer i så simple ting som aftensmaden? I min familie spiser vi nemlig ikke mange grønsager til aften. Det er mest sovs, kartofler og kød.. Og man kan vel ikke leve af kartofler og sovs.. Hvad med pålæg? Hvad kan man bruge der? Måske nogle lidt underlige spørgsmål. Men håber nogle gider svare..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
| Forfatter:  |
Line Henriksen |
| Dato:  |
18-07-2008 01:07 |
|
puuuha, kan i huske den tråd med arh nu har jeg glemt hvad hun hed. uha, der var sure opstød d:
ej jeg er ikke vegetar, og jeg bliver det ALDRIG! d: - men jeg har dyb respekt til folk der bliver det, det er flot gjort.
'Lukas&Line'
Du betyder alt mit lille pruhdyr (; <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line Henriksen |
|
|
Line Henriksen: Ja, nemlig. Det var også den tråd jeg tænkte på.. Havde du spurgt mig for 1 måned siden havde jeg også sagt, at jeg aldrig ville have holdt op med at spise kød. Men efter at have sovet ved en, hvis familie er vegetarer, prøvede jeg i 3 dage ikke at spise kød. Og det var faktisk ikke fordi jeg savnede det specielt.. Desuden kan jeg ikke klare den måde dyrene bliver behandlet på hos mange i kødindustrien.. Men har også fuld respekt for at du ikke gør det. Er heller ikke sikker på at jeg kan overholde det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghdfhjdfhfdfhfhcvhfg |
RikkeEvigGlad |
18-07-2008 01:20 |
|
Hvis man mangler vitaminerne fra kødet kan man sgu efterhånden få alt i pilleform - Hvorfor vil du til at være vegatar?
Sagde SkiderRikke; » rikkeevigglad :} honni & rikke - soulmates!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Rikke: Gider bare ikke rende rundt og æde piller. Det kan godt være det lyder underligt, men forbinder bare piller med kemikalier. Så tager for alt i verden ikke piller hvis jeg kan undgå det.. Ved godt det lyder underligt, og kan heller ikke selv forklare hvorfor.. Vil til at være vegetar, da jeg har overnattet hos en veninde 3-4 dage, og hende og familien er vegetarer. Så fik ikke kød de dage, og savnede det egentlig ikke.. Det er også tit jeg springer kødet over herhjemme fordi jeg bare ikka har lyst. Bryder mig desuden ikke om den måde mange dyr bliver behandlet på i fødevareindustrien.. Så har besluttet mig for at prøve om jeg kunne blive vegetar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trallaa |
|
|
Er ikk vegetar - og blir det aaaaldrig . elsker kød thihi .. Har da tænkt over det og overvejet det.. men altså ... det vil aldrig holde, så gider ik til at bruge kræfter på at begynde.. Men synes dog, at man burde købe DANSK kød og støtte det danske.. Der ved vi dyrene ikk er transporteret flere tusinde kilometer under kummerlige forhold... Så kan vi få ryddet det svineri (haha) af vejen og spise kød fra steder der har behandlet dyrene ordenligt til det sidste 
Mathilde Fryba
» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥ They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overs´krift |
|
|
Jeg er nok det du vil kalde delvist vegetar. Spiser kun utroligt sjældent kød og som regel kun hvis der ikke er andre muligheder for mad (fx ved spisning ude). Det jeg hører mest om at man/jeg mangler er proteinerne, som man oftest får gennem kød. Dem kan man få gennem bønner, ærter og tofu i stedet, så der er masser af alternativer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalal. |
|
|
Jeg er ikke vegetar , men det er to af mine nærme veninder , så jeg spiser efterhånden mere fisk en andet kød (:
LAURA , JORDENS HELDIGSTE PIGEBARN (: Strauss - jeg elsker dig. Ofelia - jeg elskede dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Laura: Hvad har fisk med vegetarer at gøre?
{Gudde'licious} Samvittigheden er det der gør ondt, når resten af kroppen har det godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vegetar |
|
|
1. Nej der er mange alternativer, til proteiner i kød. 2. Nej jeg er den eneste. men nu spiser vi meget grønt til kødet også, og så spiser jeg bare grønsagerne istedet. 3. af leverpostej kan man få noget der hedder nøddepostej det smager præcis som lever, og du kan putte det samme slags tilbehør på. så er der jo katoffelmadder, rosinmadder, fignemadder, bananmadder agurkmadder, og tomatmadder (nogle af mine ynglingsmadder) så der er mange alternativer istedet for kød. lasagne bare med spinat istedet for kødet. tærter osv.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas! nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Jørgensen ♥Ib♥ |
18-07-2008 11:50 |
|
Er ikke vegetar . Men der er nogle dyr, jeg bare IKKE kan klare at se i køledisken. Kylling! Sådan en hel kylling, som er total faldmast. AD! Dem spiser jeg ikke, får kvalme!  Er heller ikke så meget for at spise hest, og ko. 
Rikke'Jørgensen 'Langergaard ! Rodlease Tango <3' Elmholts Ibenholt & Bonnie <33'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traum & Cacao |
CacaoTraum |
18-07-2008 12:09 |
|
MaikenBS: Det var min ældre søster der startede den vegetartråd. - hun har efterhånden været vegetar i maaaaange år, og har aldrig spist nogensomhelst kosttilskud, vitaminer eller andre piller. Der er vist blevet svaret på hvad man skal sørge for at spise, men med hensyn til din aftensmad - hvorfor tager du ikke bare selv nogen grøntsager? Hent en gulerod/peberfrugt/agurk eller lav noget salat?
- med væmli' hilsen Aja! ...irriterende flabet, på den rødhårede måde "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
18-07-2008 17:45 |
|
Aja: ej er det? hahaha, hvor komisk.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traum & Cacao |
CacaoTraum |
18-07-2008 17:47 |
|
- med væmli' hilsen Aja! ...irriterende flabet, på den rødhårede måde "Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler." epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
18-07-2008 17:49 |
|
det jeg tænker er at jeg synes lidt at i minder om hinanden. eller har i hvertfald gjort, på jeres måde at skrive og udtrykke jer. kender jer jo ikke IRL, så kan ikke udtale mig om det, jo d:
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feghegtnh |
|
|
Er der ikke nogle vitaminer/proteiner man kommer til at mangle? Eller skal være meget opmærksom på at man får nok af? Evt. hvilke grønsager/planter man får dette ved? Bønner er der masser af proteiner i og Tofu (som de fleste forbinder med "hippihmad" hvilket ikke er rigtigt! ) Er resten af jeres familie vegetar? Hvis ikke, hvordan klarer i så simple ting som aftensmaden? I min familie spiser vi nemlig ikke mange grønsager til aften. Det er mest sovs, kartofler og kød.. Og man kan vel ikke leve af kartofler og sovs.. Hele min familie er vegetar! Så det er jo ret let for mig.. Vi spiser Grønsdags lagsange, spinat træte, Tofu osv. Når du er vegetar spiser du ikke brunsovs, eller andet sovs der er kød i (eller kødvand.. ) Hvad med pålæg? Hvad kan man bruge der? Der bliver flere, og flere, vegetarer så der bliver også lavet mere, og mere vegetarpålæg. Katoffelmad, tomatmad, bananmad, æblemad, postejmad, tofumad.. der er mange emner!  Håber du kunne bruge det til noget. 
Alt er muligt - undtagen at stå på ski gennem en svingdør! xD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vegetar (: |
|
|
Nej jeg er ikke vegetar (: . Jeg ser kød som en almén spise  Men som du siger, er det ikke acceptabelt, på den måde mange dyr bliver behandlet :/ Men som de andre siger, er der massere af madder du kan spise  Jeg EEEEELSKER i hvert fald bananmad ! Kææææft det smager godt man 
Min højtelskede Prinse-mand (': <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
20-07-2008 21:51 |
|
Kat *Harald*: Hjemme ved os tror jeg altså ikke der kommer hverken kød eller kødsaft - er det det du kalder kødvand? - i brun sovs?
Med væmli' hilsen Aja! irriterende flabet, på den rødhårede måde. (; epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meat is murder ;) |
|
|
Jeg er veganer - og resten af min familie er kødædere.. Jeg spiser ingen tilskud af nogen art overhovedet, og min krop har aldrig haft det bedre Bortset fra mit knæ, men det er en løbeskade  Det er rigtig let at undgå kød, også selvom man ikke er den helt store kok  Jeg er ikke den helt store fan af bønner i "bønneform", men man kan lave alt ud af soyabønner! Prøv at finde et økologisk supermarked ved navn Egefeld, så vil du blive overrasket! Men kan få alt, tofupålæg, tofuis, bønnepostej, risbøffer, osv.. Hvis du ikk har en Egefeld i nærheden så prøv Irma, de har somregl nogle gode vegetarting i fryseboksen.. Og bønnepostej og nøddepostej tror jeg fås i de fleste super markeder.. Og det aller bedste man kan få på sin rugbrødsmad er TARTEX! det kan købe i helsekost butikker (den mørkegrønne er bedst) 
-Veo Stald Nordlund www.LeoGio.dk Tinkeren Coco Ismulen Halla fra Hejelte Ismulen Ljufá fra Vestergaard Hvil i fred Nordlunds Chihiro Venter føl efter: Ljufá & Spoi fra Tyvekrogen . ROSKILDE FESTIVAL BILLET SÆLGES !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
20-07-2008 22:52 |
|
Årh, elsk på nøddepostej aka farsløst farsbrød! - og jeg er ikke engang vegetar 
Med væmli' hilsen Aja! ..irriterende flabet, på den rødhårede måde (;
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Guddestar: Måske ved du det ikke , men man kan godt spise fisk når man er vegetar , eller man kan da selv vælge . Og jo man er stadig vegetar når man spiser fisk 
LAURA , JORDENS HELDIGSTE PIGEBARN (: Strauss - jeg elsker dig. Ofelia - jeg elskede dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Jørgensen ♥Ib♥: Undskyld mig , men sådan en gang crap syntes jeg man skal lede længe efter , for det første aner jeg ikke hvad "faldmast" betyder , men hvis det skulle betyde "fladmast" som jeg regner med , så er det da bestemt ikke hvad en kylling i et supermarked er . Den er prop fodret , tyk og fed , så flad kan du for pokker ikke kalde den . "Dem spiser jeg ikke, får kvalme! " 
Ang. denne "Er heller ikke så meget for at spise hest, og ko. " , så ville du ikke have noget imod at spise noget der sagde "øff" , men lige så snart det siger "muh" og du har set det gå på marken , så er det såååååå forfærdelig for den lille muh-ko ? Og når det siger "pruh" så er det helt forfærdeligt , for det siger lille rideskole Lotte jo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
20-07-2008 23:20 |
|
Laura ♥Strauss Miit et og alt&#: Hvilken plante vokser en fisk på? Vegetarer spiser ikke fisk, fisk er kød, vegetarer spiser ikke kød. Citat fra www.vegetar.dk: En vegetar er en person, der lever af planteføde: frugt, grøntsager, nødder, bønner, brød, pasta og andre kornprodukter. En vegetar lever som andre mennesker, men spiser ikke kød, fisk eller fjerkræ. En del vegetarer supplerer imidlertid deres kost med mælkeprodukter, æg eller fisk. Hvilket kan specificeres ved inddeling i følgende underkategorier: Lacto-vegetar: supplerer med mælkeprodukter Ovo-vegetar: supplerer med æg Pesco-vegetar: supplerer med fisk Veganer: En veganer er en vegetar, der ikke spiser æg eller mælkeprodukter. En veganer spiser sædvanligvis heller ikke honning og bruger i det hele taget ikke produkter fra dyr, som fx læder, silke, uld, lanolin og gelatine.
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
20-07-2008 23:24 |
|
Jeg troede der stod veganer.  Men nu hvor jeg lige fik læst rigtigt, kan jeg godt se der står vegetar.
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Aja : UNDSKYLD , FIK IKKE MIT "PESCO" MED . Som det fremgår tydeligt er det ikke mig der kalder mig vegetar "Jeg er ikke vegetar" "En del vegetarer supplerer imidlertid deres kost med mælkeprodukter, æg eller fisk." - ergo kan man stadig kalde sig vegetar hvis man spiser fisk , gud fader bevares .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalal. |
|
|
Aja : Så først denne "Jeg troede der stod veganer.  Men nu hvor jeg lige fik læst rigtigt, kan jeg godt se der står vegetar." besked efter jeg havde sendt den anden , sorry .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Det værste når teenagere får den idé at de vil være vegetarer, er at de ikke sørger for at spise ordenligt. Følge virkninger kommer jo ikke med det samme af vitamin og protein mangel, der kan gå flere år inden kroppen begynder at blive svag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sejest |
|
|
kunne dæme ikk leve uden kød!  tager hatten af for jer der kan sys det sejt! ville aldrig selv overholde det. uden kød kan jeg ikk få mine livretter haha
Catrine sørensen. Maylie Selwyn. Fjordglimt Mr. Kennedy. Gibsvads Bobby. De L Æ K R E S T E equipager hvis hesten skal yde 100 % skal rytterne yde 110!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
21-07-2008 00:31 |
|
busniess barn »selwyn ilu«: Hvad er dine livretter?
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
|
|
Det er vigtigt du først gør op med dig selv, om du virkelig har overskud til at blive vegetar og sætte dig ind i, hvad det indebærer- det hedder ikke bare, at du så spiser det samme som før, bare uden kød, for så vil du komme til at mangle proteiner. Det er ENORMT vigtigt for dit velbefindende at du sætter får et alternativ til det du får fra kødet. Min søster er vegetar, og vi spiser for det meste vegetarmad derhjemme, så hun har ingen problemer med at være det. Hun tager en slags proteinpulver ved siden af (det er naturligt og indeholder ingen syntetiske stoffer), kan prøve at skaffe navnet på det hvis det er? Derudover synes jeg også det er vigtigt at spørge dig selv (når nu du går ind for dyrevelfærd): Er det bedst at lade være med at støtte nogen af dem, der sælger dyr, økologiske som uøkologiske? Eller vil det måske være bedre at starte i de små og støtte dem, der rent faktisk behandler deres dyr ordentligt, så vi kan få udryddet nogle af dem, der ikke gør?
Z L N D I E En hver afslutning er en ny begyndelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
21-07-2008 01:35 |
|
Zandie: Min søster har været vegetar i omkring 3 år og spiser det samme som før, bare uden kød. Det er endnu ingenting sket med hende?
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkfjdlkfgkdf |
|
|
Jeg er ikke helt vegetar. 95 % Vegetar. Man må jo godt spise kylling og fisk Ikke? Kan næsten kun lide kylling og fisk. Næsten det eneste "Rigtigt" Kød jeg spiser er frikadeller.
♥Valhallas Bolero♥ ♥Gismo Silk Min Vidunderlige Klodshans♥ RIDEUDSTYR. Rideudstyr Sælges, kig under mine Annoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalal. |
|
|
Bolero1 ♥Bolero♥ : "En vegetar er en person, der lever af planteføde: frugt, grøntsager, nødder, bønner, brød, pasta og andre kornprodukter. En vegetar lever som andre mennesker, men spiser ikke kød, fisk eller fjerkræ. En del vegetarer supplerer imidlertid deres kost med mælkeprodukter, æg eller fisk. Hvilket kan specificeres ved inddeling i følgende underkategorier: Lacto-vegetar: supplerer med mælkeprodukter Ovo-vegetar: supplerer med æg Pesco-vegetar: supplerer med fisk Veganer: En veganer er en vegetar, der ikke spiser æg eller mælkeprodukter. En veganer spiser sædvanligvis heller ikke honning og bruger i det hele taget ikke produkter fra dyr, som fx læder, silke, uld, lanolin og gelatine."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
21-07-2008 14:38 |
|
Bolero1: Nej, man må ikke spise kylling.
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| seks tegn |
|
|
Bolero1 ♥Bolero♥: ville da mene at kylling er ligeså meget "rigtigt kød" som gris eller ko er?
»Mvh.Tine med Domino« hvad du ikke kan nu, kan du måske senere i livet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
Frederikke og Santos (L) |
21-07-2008 14:40 |
|
er ikke vegetar og tror aldrig jeg bliver det. for jeg elskeer simpelthen køød.  men jeg er har dybt respekt for dem der kaster sig ud i det! 
» Mvh. Frederikke Sadolin. med ponydyret Santos, min soulmate <3 (se vores hjemmeside)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjkl |
|
|
Jeg er ikke selv vegetar, men syntes det er fedt at nogen er. Jeg syntes det er groteskt den måde dyrene bliver transporteret på. - Jeg er selv allergisk over for stort set alt frugt og grønt, og derfor er det jo lidt svært. Men tror faktisk også at jeg ville dø af sult :b
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Emma-BB |
21-07-2008 14:43 |
|
jeg kunne ikke forestille mig ikke at spise kød. jeg elsker kød  - som frederikke har jeg også respekt for dem der kaster dig ud i det (;
» E M M A B O R U M. what doesent kill you, makes you stronger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfvsdfsdfsdf |
|
|
UNDSKYLD UNDSKYLD  Jeg skammer mig 
♥Valhallas Bolero♥ ♥Gismo Silk Min Vidunderlige Klodshans♥ RIDEUDSTYR. Rideudstyr Sælges, kig under mine Annoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen respekt herfra |
|
|
Hårdt og godt, - havde samme diskussion med min fætter her i lørdags  - Jeg har ikke særlig stor respekt for dem som enten synes det er sejt at være vegetar eller synes det er synd for dyrene. Har en veninde som synes det er sejt at sidde og prale af at hun spiser bønner og ris, "for så hjælper hun jo samfundet". Jeg har meget mere respekt for folk som faktisk sætter sig ind i hvor maden kommer fra! - Økologi er jeg ret ligeglad med, for det er ret misforstået at økologi = dyrevelfærd i mine øjne og efter min erfaring. Ta' æg for eksempel, - i stedet for at ta' buræg, eller skrabeæg, så vælg dem fra fritgående høns. - Med kød, ta' det der er opdrættet i DK, slagtet i DK = DANSK kød. Eller vælg hvor dit kød kommer fra, - min mor får f.eks. oksekød fra en af vores venner som har slagtekvæg gående som han slagter ved den lokale slagter. - Der ved vi hvor kødet kommer fra, de har haft det godt, gået ude og hygget sig, er blevet godt og grundigt forkælet. Svinekød får vi fra en landmand vi kender, der har grisene det også godt og vi kender også slagteren. Fårene avler vi selv, - eller dvs er min onkel og tantes men de går i vores "baghave", - jeg har intet problem med at gå og klø lammene bag ørene for til efteråret at spise dem. Lige pt. får min mor mange æg fra nogle af vores venner som har en flok høns gående udenfor hvor de hygger sig, - og mine søskende synes det er fedt selv at kunne samle sine egne æg. Selv prøver jeg på at få så meget kød som muligt hjemmefra Og ellers køber jeg kun frilandsæg, dansk kød osv. Jeg vil 100x hellere støtte dem som i mine øjne gør det rigtige for dyrene, fremfor at ingen får støtte fra mig af. - Det hjælper jo ikke dem som gør det jeg synes er rigtigt!  Al ære og respekt for dem som er vegetarer/veganer, - men så synes jeg bare det ihvertfald kræver at man sætter sig ind i tingene og grundene til hvorfor man vælger at være vegetar  Min fætter på 11 år ville være vegetar, fordi han havde set et program i fjernsynet om hvordan de nogle steder behandler dyrene. - Det gør jo et stort indtryk på sådan en 11 årig knægt, og jeg prøvede ihærdigt at fortælle ham om hvordan man i stedet kan gøre tingene bedre, men han ville bare ha' sin spaghetti  Tror bare ikke han gad spise min aftensmad Og sjovt nok, havde han lige ventet med at blive vegetar til efter morgenmaden *GG* Kender en som er veganer og fuldkommen hysterisk omkring det, - mange år som vegetar/veganer har sat sine spor, og hun er radmager og jeg synes hendes hud er sådan, grå i det  - Skummelt, men hun har heller ikke sørget for at blive dækket ind, i det hun mangler ved ikke at spise kød osv. Derudover, så er der nu mange vegetarer som spiser fisk/kylling/æg, og personligt synes jeg det må være op til en selv hvad man vil. - Men fisk, kylling og æg kan også være fanget/produceret på dårlige måder, så igen, husk at checke hvor tingene kommer fra! Er næsten det vigtigste i vores samfund, - at vise de store som masseproducere uden tanke på dyrenes velfærd, at det ikke er vejen frem!
Mvh. Julie Rollo - Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt... | Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cacao & Traum |
CacaoTraum |
21-07-2008 17:02 |
|
Rollo: Hvis man spiser kylling, er man ikke vegetar! Man kan supplere med fisk (pesco-vegetar), mælkeprodukter (lacto-vegetar) eller æg (ovo-vegetar), men aldrig kylling, svin, ko osv. osv.
epona.tv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala. |
|
|
Bolero1 ♥Bolero♥: Bah 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Ganske enkelt - jeg er enig med Rollo. Jeg er ikke vegetar og det bliver jeg heller aldrig. Kød som sådan kan jeg godt undvære, men ost, youghurt, mælk osv. vil jeg ikke kunne undvære. I stedet for at blive hysterisk pga. dyrevelfærd, bør man sætte sig ind i hvor kødet kommer fra. Hjemme hos os er æggene fra en af min mors kollegaer og hvis kødet ikke er lokalt, er det altid dansk, helt fra fritgående, men ikke nødvendigvis økologisk. Mælken er altid økologisk fra det lokale mejeri. Det er pga. smagen og fordi vi gerne vil støtte de lokale  I skrivende stund befinder jeg mig i Luxembourg, hvor de ikke har pligt til at skilte med hvor kød/æg stammer fra, og det må jeg ærligt indrømme at jeg har det lidt mærkeligt med. Og at jeg heller ikke kan tyde om det er okse-, svinekød eller blandet fars er endnu mere mærkeligt Og letmælken er mørkeblå som sødmælken hjemme. Nå, det var egentlig slet ikke det, spørgsmålet handlede om... Som vegetar skal du være meget opmærksom på at få protein nok og vitaminer som D-vitaming (især i fisk) og B12 (findes næsten kun i kød). Men det er ikke noget, du kan være alene om, dine forældre er også nødt til at være med på ideen, da der skal købes lidt andre ting ind, f.eks. soya- eller rismælk, frugtpålæg, bønner osv.
"If you can dream it, you can do it!" - Uden Lakaj... Sov godt du smukke - jeg savner dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
23-07-2008 02:29 |
|
hjemme ved os spiser vi ikke mælkeprodukter. det er altså slet ikke så slemt ikke at spise yougurt, ost drikke mælk osv. man kan jo få alternativ produkter såsom soyamælk og soyayougurt.
men ja, det er jo det samme som folk siger til mig, når jeg siger jeg ikke kan undvære kød.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svaret: |
Nunnih ♥Moi♥ |
23-07-2008 12:59 |
|
*Host* Ja altså, er sådan halvt vegetar... Men det jeg 100% ikke spiser er: Lammekød+/fårekød, Hestekød (Og alt sådan noget hare/kaninkød, æselkød osv.), grisekød kalve kød, kyllingekød(Efter min far slagtede min hane ) og meget mere x].. Men jeg spiser dog fisk, mælk og lidt æg. x].. Men det er sket sådan lidt med tiden så ved ikke hvor længe jeg har været det.. Noget af kødet har jeg dog aldrig i hele mit liv spist eller smagt! Er der ikke nogle vitaminer/proteiner man kommer til at mangle? Eller skal være meget opmærksom på at man får nok af? Evt. hvilke grønsager/planter man får dette ved? I følge min mor er der vitaminer man kommer til at mangle. Men der skal (jeg iværtfald) så spise bønner, ærter, brokoli, nødder osv. Er resten af jeres familie vegetar? Hvis ikke, hvordan klarer i så simple ting som aftensmaden? Jeg er den eneste. Så mine forældre laver bare alm. mad hvor man kan tilsætte en masse grøntsager. Men vi får noget også meget sundt med som ikke er kød .. (En god ret: Spaghetti med brokoli sovs og måske lidt bønner, hvor man kan tage noget frugt at tilsætte og sådan. x]. Og de andre i familien tilsætter bare noget Bacon til deres potion..) Og til det RosenborgDressage skrev: EEEELSKER lasagne med spinat .. Og tærter (brokoli, spinat m.m. MUMS!)
Nunni'h Skrev ^^, Ej gjorde hun? Vær mod andre som de skal være mod dig. Intet andet x']
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoh.... |
|
|
Jeg ved ikke... Jeg går MEGET op i, hvor maden kommer fra. Derudover spiser jeg mere fisk end andet kød, jeg ved godt det ikke er at være vegetar, spiser udelukkkende mere fisk, fordi jeg rigtig godt kan lide det og der er ikke så meget fedt i. Men der findes altså også en økologisk leverpostej i mit køleskab! Derudover findes der også soyaprodukter. Jeg er sådan lidt 50/50, måske med tiden bliver jeg 100% vegetar.
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fkdfjlgkdjflgkd |
Trøller |
23-07-2008 14:40 |
|
Mit nytårs-fortsæt var at være vegetar i et halvt år, og det var jeg så. Jeg var rigtig glad for det, og regner også med at blive det igen Det som man skal være forsigtig med når man bliver vegetar er at man godt kan får kalk og protein mangel (Ved ikke lige hvor hardcore vegetar du vil være (om du vil være veganer=intet fra dyr, overhovedet.. Ikke engang mælk) eller om du vil gøre lige som mig (Altså jeg spiste æg, fisk og mejeri produkter)) Men altså, mine forældre er ikke vegetarer, så det var lidt et problem nogle gange med hvad jeg skulle spise.. Men jeg spise meget salat, og sygelige mængder humus Mht. pålæg på rugbrød smager det vildt godt med humus m. salat, eller avocado med salt, peber og citron på brød, hytte ost med tomat salt og pebber.. Der er mange ting man kan spise uden kød Det kan godt blive et problem hvis dine forældre ikke spiser så mange grøntsager til aftensmad, for mine forældre laver næsten altid salat til aftensmaden, så det kunne jeg jo bare spise.. Men bed dine forældre om at lave noget mad der kan tage hensyn til dine nye madvaner.. Ellers kan du jo bare lave din egen aftensmad MEn altså, held og lykke med det.. Og i starten kræver det lidt vilje styrke i starten (Kommer an på hvor ofte du spiste kød før) men efter det første stykke tid er det en helt naturlig sag 
Born to be wild 
Hellere civil ulydighed Frem for civil ligegyldighed Trøller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KYLLING |
|
|
Hvis man spiser kylling er man på ingen måde vegetar! Hvis man spiser fisk er man ikke rigtig vegetar, men pesco vegetar, fisk er også dyr! og en rigtig vegetar (lacto) spiser ikke dyr! Alle slagtedyr i kødproduktionen har det dårligt. Når man spiser sin kanin fra baghaven fordi den er dø af alderdom, er jeg ret ligeglad.. Men produktionsdyrerne bliver slået ihjel, er det ikke grund nok til at lade vær med at spise dem ?!
-Veo Stald Nordlund www.LeoGio.dk Tinkeren Coco Ismulen Halla fra Hejelte Ismulen Ljufá fra Vestergaard Hvil i fred Nordlunds Chihiro Venter føl efter: Ljufá & Spoi fra Tyvekrogen . ROSKILDE FESTIVAL BILLET SÆLGES !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|