Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Indlæg omkring BID (:
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 13:59

Hej sødeste ænder ;)


I fredags kom min veninde hjem fra Horsemanship-ridelejr, hvor hun og hendes pony Wonderfull Surprise har tilbragt en uge ;)


Hun skrev en sms til mig hvori der stod, at Wonder ALDRIG mere må have et bid i munden. Jeg gad ikke spørge mere ind til det, for hun havde jo lige redet horsemanship i en uge, og så syntes hun jo nok at det var sjovt at ride uden bid. Så jeg skrev bare "okay" tilbage.


Men senere skrev hun så en til besked. Hun skrev, at kun 10% af alle heste har plads til et bid i munden !

Det havde hendes ridelærer fortalt hende, og Wonder var en af dem, som ikke har plads til et .


Dvs. at næsten 90% af alle heste bliver redet med bid, selv om der faktisk ikke er plads til det. Så det er jo dyremishandlig !


Jeg er godt klar over, at flere og flere rider med hackamore (staves), rebgrime osv.


Men jeg synes det er overvældende ! ^^

Jeg kan jo selvfølgelig ikke være sikker på, at det er rigtigt det læreren har sagt, men hvis det er, er det da godt nok dyremishandling !


- Min mening med indlægget var bare, at jeg synes I skulle vide det. Jeg rider selv med bid, men passer meget meget på når jeg rider.


Synes det er uhyggeligt at tænke på, at jeg muligvis er en dyremishandler ! :/


Fortsat god dag til Jer ænder :D <3




Min højtelskede Prinse-mand (': <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:06
Det er da noget fis - hvor i munden skulle der ikke være plads? I ganen? Er tungen i vejen? Eller noget andet?

Men nej, det er ikke dyremishandling at ride med bid.



0
0
Svar på denne tråd
 
 sandra
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:08

Jeg ved det heller ikke, nu hvor du spørg .


vil jeg faktisk spørge min veninde om ;)



Min højtelskede Prinse-mand (': <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overkrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:11

Jeg har hørt det samme og tænk lige over det. Så store er laderne ikke, og tænk på de heste der går med kandar. No wonder hvis de får smerter.

Og igen, hvordan ville vi have det hvis vi manglede tænder et sted og der så blev smidt jern i munden på os, hvor er var konstant kontakt, i højere eller lavere grad. Jeg ville ikke bryde mig om det.


Jeg foretrækker helt sikkert bidløs ridning.



- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Udstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:14

Ingen tvivl om, at jeg også gør det !


Men det er utrolig så mange mennesker som rider med bidløst hovedtøj FORKERT !

Altså at de rider forkert !


Hestene kan jo brække næseknoglen hvis man rider hackamore forkert :/



Min højtelskede Prinse-mand (': <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 retertert
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:19

Intet bid er stærkere end den hånd der holder det!

Og sikke noget fis, med der ikke er plads i munden på dem. Som Sandra spørger, hvor skulle det måske være der ikke var plads ?

Hestene ville nok ikke lukke munden, tygge på bidet osv. hvis de ikke følte de havde plads!
Men jeg vil da godt tro, der er nogle heste som ikke har plads, men det ihvertfald ikk 90%, sikke noget horsemanship pjat!


- Min mening..



Sissel aka Tiss

Med Jackie.

Joy Salina & Toscha, savner jer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaastanjegårdens Fersken
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 14:53

Sissel sagde hvad jeg tænkte..



Nanna & Fersken

& lånehesten Garcon(:

Man spiser ikke ferskener

-man rider på dem


Fantastisk 2'er sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/201499/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cacao & Traum
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 15:15

Jeg tror ikke på det hun siger og jeg har tænkt mig at blive ved med at ride med bid - og kandar, når jeg kommer til de klasser.


Team Toss:



- med væmli' hilsen Aja!


"Tøjler, ingen schenkler. Schenkler, ingen tøjler."


epona.tv

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 15:17

Ja - det samme som Team Toss ..




Mathilde Fryba

» nu med vidunderhesten ♥Aggiore T♥
They say: "A picture is worth thousand words" but when I saw yours, I was speechless

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalle og chloé <3
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 19:00

så længe du bruger bidet med omtanke tror jeg ærlig talt ikke der sker det helt store ved det


er enig med sissel...



»Cecilie C «

Lalle og Chloé

i love you

0
0
Svar på denne tråd
 
 horseMS
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 19:05

HMS er noget opreklameret pladder!


der er plads til et bid i alle hestes mund...


og nej det er ikke dyremishandling at ride med bid.












mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!


nu med Sambuca

¤BNSLLS¤




0
0
Svar på denne tråd
 
 asdsasdads
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 19:08

Årh hvad, det begynder at veje, så mange som hopper på ryggen af mig ( ;D)



Sissel aka Tiss

Med Jackie.

Joy Salina & Toscha, savner jer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 19:38

Hvordan kan man finde ud af om 90% af alle heste ikke har plads i munden til bidet?


Pjat! Kom med noget dokumentation og så kan vi tage den derfra.


;D
"Jeg er den mælkesnitte, der venter på dig."

[Citat: Sovsehund aka AnnSofieDK]

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:33

det er heller ikk naturligt for en hest at ha sadel på




~ Odbjergs Isabell

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:14

Det horsemanship-pludderpladder

Det bliver jo snart dyremishandling bare at putte en grime på hesten. Min hest hovede er for stort til det


Sassi'

Den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:28

Har også hørt at heste ikke har så meget plads i munden som man tror, derfor ikke altid godt med de trykke bid som man vil tro..

Men selvom jeg ved det og tror på det ride jeg med bid, og sådan er det.. Der er ikke nogen som for mig til at ride uden.. :P


Men når jeg skal have nyt bid (Hvis jeg engang skal) skal det ikke være et tyk bid, som man jo vil tro er bløder, men et tynder..


Eline {LL}

»Elmholts Bellis <3«



0
0
Svar på denne tråd
 
 kgiuioyipoiåol
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 22:33

Nanna ( sina) & Sissel (Y)


Jeg tror helt ærligt ikke på det fis...




°..Skrev Frk. Krid..°


©©hende med Sera, nu uden Tessa©©


Før: TessaSera


JHN's rekordliste:
Højeste spring kat 3,
Mindste rytter :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralallaa..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 10:58

Som så mange andre synes jeg også det er pjat Der er da sikkert nogle få heste der måske ikk har plads meeen.. er vist et mindre tal.. jeg rider min hest uden næsebånd lige for tiden og han går ikke og gaber eller åbner munden, hvilket jo ikk ligefrem tyder på en hest der ikke har plads til bidet.. Synes tit HMS er blevet meget opreklameret og at nogle af dem der praktiserer det føler sig ophøjet over os andre "dyremishandlere" Og det ikk en kritik af jer HMS'er herinde for jeg kan da helt sikkert godt se det gode i det.. men jaa, kan ligesom også blive for meget af det gode :P



-It's hard to lead a cavalry charge if you think you look funny on a horse.


NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*


0
0
Svar på denne tråd
 
 I har ret
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 11:16

Tak fordi i har skrevet det I har (:


Jeg kan godt se , at det er noget værre sludder.


Det kan jo ikke være 90% af alle heste som ikke har plads .


- Men tak Ænder ;)





Min højtelskede Prinse-mand (': <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg omkring BID (:
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 14:29

JESUS HVOR ER I DUMME! ja jeg råber D:


"hms er noget pladder" wtf?? hvor fordømmende er det ikk!!


ja, jeg er stor tilhænger af hms, så det får mit @!#$ i kog - DOG har jeg intet imod bid,så det er ik derfor. TSK ;)


Sabrina & Feykir

akademisk ridekunst


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 14:37

Jeg tror heller ikke på det, men det er rigtigt at man før i tiden troede at desto tykkere biddet var desto bedre, man har så efterhånden fundet ud af at det ikke er alle heste der har plads til disse bid.


Heste er forskellige deres munde er foskellige, af samme grund rides de med meget forskellige bid.


We'll do it all
Everything
On our own


Picasso<3 * June<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 18:22

Hmm, jeg har da osse stor respekt for hms og sys meget af det 'de laver' er virkelig imponerende :) Men lige præcis såadan noget her som at de ikk skal ha bid i munden, dét sys jeg er noget "pladder"




~ Odbjergs Isabell

0
0
Svar på denne tråd
 
 is med fløde
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:28

Der er sikkert heller ikke plads til de tykke bid, og rider da også mine med hackamore, men også på bid.

Og syndes heller ikke at det er mishandling af hesten ved at den har et bid i munden.


Men har stor reaspekt fra hms, det er virkelig imponerende det de kan få deres heste til, men selvfølgelig skal man ikke sige at det direkte er mishandling at ride med bid, da et bidløst også kan volde skade i de forkerte hænder, ligesom et bid kan.



TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd
 
 kdlldkfkldf-
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 23:34

Uden faglig dokumentation synes jeg at det virker en del urealistisk. Og jeg synes altså også at din veninde er en lille smule naiv ved bare at "hoppe over" på kareten efter 1 uge. Selvfølgelig er hesten ikke nødvendigvis skabt til at have et bid i munden, men jeg burde efterhånden mene at videnskaben og udviklingen er så god idag, så det er muligt at tyde hvor meget et pågældende bid generer i en heste-mund.


Thea & Ursula

Jeg elsker dig!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider