Jeg blev lige inspireret af et indlæg fra Hn omkring pasning af hestens hove.
En undersøgelse viser hvor ofte hesteejerne får ordnet hove på deres heste:
3 % har smed hver måned
29% hver 6. uge
39% hver 2. mdr
15 % hver kvartal
4 % hver halve år eller sjældnere
Samtidig er udgifterne til nyt rideudstyr steget.
Mange mener jo at dette er alt for dårligt - altså at kun godt hver 3. får hestenes hove beskåret hver 6. uge som er anbefalet 
Dyrlæger mener også, at hesten egentlig burde få beskåret hove+få nye sko oftere.
Desuden er det anbefalede rykket fra hver 32. dag til hver 6. uge 
Hvad mener I med dette??
Tror en del af dem der har heste uden sko, lader deres heste gå noget længere end de anbefalede 6 uger. Et eller andet sted forstår jeg også det hvis hesten bliver redet og får slebet hovene ned. Men så får ordnet hove inden de bliver smadret og alt for slidte.
Min går med 4 sko og får også "kun" nye sko på hver 2. måned. jeg synes sagtens hun kan gå to måneder med de samme sko, så længe hendes hove ikke er flækkede og grimme!!!!
Selvfølgelig er det ejers pligt at sørge for at hestens hove bliver vedligeholdt, det er jo vigtigt for at hesten kan fungere optimalt. Jeg vil da nok også sige at i stævnesæsonen med mordax er det hver 6. uge for ellers bliver selve hullerne for irreterende at gøre klar til mordaxene 
Nogle heste kan jo gå med de samme sko længere tid end andre. ved nogle er det jo simpelthen bare nødvendigt at de får smed måske hver 5. uge!