|
|
| Dårlig spiller - skal hun have lov? |
| Forfatter:  |
Line Henriksen |
| Dato:  |
30-06-2008 16:04 |
|
Jeg laver det her indlæg fordi jeg var til Gråsten Cup (fodbold) Her i weekenden.
Vi skulle have en oversidder i hver kamp og Gurli (nævner ikke navnet) blev det i 3. kamp. Fair nok. Hun er en yderst dårlig fodboldspiller og alle på holdet ser hende som en belastning i kampene. vores 4. kamp vidste vi ville blive svær, da vi spillede om at komme i Semifinalen. Vores træner vælger derfor ikke at sende hende på banen udover 10 min. ca. det er så den 2. kamp hun ikke spiller, stort set.
Semifinalen var der 6 spillere der ikke havde været oversidder og de 3 af dem var de bedste på holdet. De ville absolut ikke blive oversiddere. så er der mig der er rimelig god i forhold til nogle fra holdet og 1 der har spillet virkelig dårligt og en der er lidt dårligere ed mig. Jeg troede jeg skulle være oversidder men nej. Vores Træner som havde sagt at vi SKULLE have en oversidder, vælger at have en "uofficiel" oversidder og gæt hvem han tager - Gurli. Hun spillede ikke i den kamp.
3 kampe var hun ikke med i og vi ved alle at hun heller ikke ville komme på banen hvis vi var gået videre i finalen. nå. Skal hun have lov til at spille selvom hun er ekstrem dårlig? Jeg synes hun skal. Hun er en del af holdet! vores træner holdte en tale om at uanset hvad havde alle været med til at føre os så langt osv. Men en veninde siger så: ja. Men det er jo også synd for os hvis vi skal tabe pga. hun er så mega dårlig. Hun ER virkelig dårlig.
- Hvad synes I ?
'Lukas&Line'
Lukas - min charmetrold, mit aaaalt xD <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjnhkjhfghfj |
|
|
jeg syntes også helt klart hund skal med! Når hun nu går til fodbold er det vel også fordi hun skal lære noget, også som du siger er hun jo en del af holdet! 
Harald jeg vil altid elske dig <3
Du Har Mit Hjerte..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 16:11 |
|
Det er ca. på B vil jeg tro.
der er spillere fra både A (en af den er på u16 landsholdet) B og C holdet. Så det er vel på B niveau.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fodbold. |
|
|
Hun er med på holdet, og vil gerne spille, og selvfølgelig skal hun da også have lov til at spille! Alt andet er da forkert, selvfølgelig er der så nogen der spiller mere end andre, men helt at udelukke hende fra at spille, det er ondt. Noget andet jeg så ikke forstår er, at hvis hun virkelig er så dårlig, hvorfor er hun så på holdet? Er i ikke delt op i forskellige niveauer?
Nynne og Sasha Lundby Efterskole 08/09 Sasha, My one and only , <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 16:17 |
|
grundet til at hun er med på holdet er at vi havde 22 spillere der skulle fordeles på 2 hold i en 7 mands pulje. det vil så sige at alle niveauer bliver smidt sammen fordi der ikk er A,. B og C.
så i stedet for at lave et A hold der klart ville vindet det hele, og en C der ville tabe det hele, lavede de 2 lige hold. derfor er hun med på vores hold.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| buuuuuh |
|
|
har i ikke noget som hedder 1, 2 og 3 hold? det havde vi i bif. (bredballe idrætsforening)
Altså, synes det pisse synd for Gurli. Kan godt være hun er en belastning, men hun er der vel for at udvikle sig, og blive bedre. Og det bliver hun jo ikke, hvis hun ikke for chancen. I mit hovede lyder træneren som en af mine gamle fodboldtrænere - en vinderopsat person. Hvilket kan blive alt for meget 
... amanda karlsen styrke er at give slip
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 16:18 |
|
da vi havbde vundet puljen valgte vores træner og holdeldere at gå efter guldet. Ja men i vores klub handler det KUN om at vinde 
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
kunne have forstået det hvis det var på det såkaldte A niveau du kalder det. men når i ikke ligger højest grundet jeres opdeling har han ingen ret til at gøre forskel på den måde dér. man bliver ikke bedre af at sidde at kigge på de andre, men netop når man selv spiller og for øvelse den vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er da synd for Gurli må jeg sige. 
Men kan altså også godt se på jeres andres side det absolut ikke er fedt at tabe kampene pågrund af en spiller. Jeg forstår jer rigtig godt, vi var virkelig et kanon hold og så kommer der en pige ind og vi ender med at tabe alle kampene når hun er med. Det var rigtig ærgeligt, men vi valgte alle at lade hende spille og lade hende udvikle sig som amanda så fint siger.
Giv hende en chance, hun er god nok et eller andet sted. Måske er hun kanon i forsvar, hvem ved? - jeg tror helt sikkert at alle passer et eller andet sted hen på fodboldbanen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 16:25 |
|
Emilie: Hun har haft alle pladser.. Jeg synes heller ikke det er iorden, men her i weekenden indrømmer jeg at jeg egentlig ikke har synes det var så forfærdeligt.
Det var jo et Cup og hun plejer selvfølgelig at spiller normalt. Men så den anden side er det herre synd for hende. Det var jo også et temmelig dyrt Cup så man betaler så mange penge for at spille 2 kampe. Det er sgu synd.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøøøøh |
|
|
Det lyder som en dum klub, at være i. Men for nogen er det vel godt nok.
Da vi havde Thomas, som han hed, var jeg godt nok ved at blive skør i hovedet. Synes ikke det var sjovt at blive pisket gennem alt muligt, og få skæld ud, fordi vi lavede en bette fejl.
så jeg overvejede at flytte klub, men så fik vi heldigvis Brian, som var super.
... amanda karlsen styrke er at give slip
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 16:36 |
|
Vi har også haft en super nedern træner der ville gøre hvad som helst for at vi vandt. lige fra starten valgte han de bedste spillere og snakkede grimt om dem på B Holdet.
jeg har været tæt på at droppe fodbold så mange gange!
men så en dag hvor vi havde spillermøde fordi det gik så dårligt, spurgte han, hvad vi mente der skulle gøres, for at vi vandt igen, og min veninde sagde: jeg synes, vi skal have en ny træner. Så det fik vi d:
Han her træneren er okay, men jeg er skuffet over ham nu.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weekend.. |
Miiig |
30-06-2008 17:17 |
|
Hvis man virkelig vil vinde så er det vel helt naturligt at man bruger de bedste spillere ? Jeg er mega giga konkurrencemenneske og jeg kan ikke klare at spille, så jeg ville da være træt af, at have en på holdet som ikke var særlig god 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| weekend.. |
Miiig |
30-06-2008 17:18 |
|
sevfølgelig skulle der stå "jeg kan ikke klare at tabe" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Miiig: selvfølgelig ville man være træt af en dårlig spiller, men så må man ligesom finde et hold der kun tillader de gode, istedet for et hold der tillader alle. Det er jo egentlig ikke de dårliges skyld vel? de vil jo bare have det sjovt og dyrke en sport de kan lide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| weekend.. |
Miiig |
30-06-2008 18:48 |
|
MILH : Nu ved jeg fra vores egen klub, at det er svært at finde nok spillere ind i mellem, så derfor må man vel bare tage dem man kan have, en spiller kan jo gå hen og blive skadet eller lign. det lyder da barskt, men sådan er virkeligheden. Jeg kan da godt se, at det er virkelig synd for hende der hver eviiig eneste gang skal sidde over, fordi man måske ikke er så god, men forskellige mennesker har forskellige ambitioner 
ღ ღ ღ Jeg vil aldrig glemme vores tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Miiig: nu spiller jeg jo rent faktisk også selv fodbold  men hvis du vil noget med din fodbold burde man nok finde en klub der havde ens krav til træning, kampe og valg af spillere. nu bor jeg jo i stor kbh. og vil du virkelig noget her er det jo ikke den lille by's fodboldklub du skal vælge, nærmere noget i retning med bif eller fck. pige fodbold er jo ikke så stort og udbredt som drengefodbold er, og derfor kommer der jo en masse forskellige tallenter til de små klubber rundt i byerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| weekend |
Miiig |
30-06-2008 19:08 |
|
MILH: Jaa, det ved jeg godt.. Men det lyder da som om, at denne træner har ambitioner med holdet og en del af de andre spillere også ønsker noget med det. Men jeg ved jo ikke lige hvor god en klub de spiller i? har ikke så meget forstand på A og B og sådan, jeg spiller ikke selv, men ved ret godt hvordan det foregår med drengene i "vores egen klub". Der er det dem der knap er så gode der får lov ikke at spille, altså sidde på sidelinjen. Det er jo pisse bittert at komme med og så bare sidde og se på, men sådan er det jo fx også i håndbold. Oftest er det Kasper hvidt der står på mål for han er jo en formidabel målmand og de andre kommer sjældent ind  ved ikke lige om det er så godt at sammenligne med håndbold, men det er jo en sport ligesom alt andet!
ღ ღ ღ Jeg vil aldrig glemme vores tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 19:11 |
|
Jeg synes bare ikke man kan sammenligne en lokalklub som vores med et landshold vel?
Eller altså. Vildbjerg har sgu en stor fodboldklub og der er store ambitioner for os, men helt ærligt. Det er svinsk det min træner har gjort. På den anden side er vi næsten sikre på at vi ikke var gået videre hvis hun var kommet ind i den kamp. Men hvad nytte havde det? vi tabte alligevel.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Line: ja det er da ærgeligt at alle ikke er på samme niveau, men igen, hvis du vil have et fuldendt hold hvor samtlige spillere er på samme niveau burde man skifte til en større klub med flere muligheder. giv tøsen en chance, vi har da også nogle tøser på mit hold der virkelig ikke burde være i kontakt med en fodbold. men de får ligeså meget spilletid som alle andre og vi andre acceptere dem og har det super godt sammen, både på banen og uden for banen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 20:13 |
|
det er netop det jeg mener. Måske har jeg udtrykt mig forkert 
Det kan bare ikke være rigtigt at hun ikke må spille fordi hun ikke er god. så må de jo lave et lortehold der taber alt.. De får trods alt spillet noget fodbold jo.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
Line: ja vi mener nøjagtig det samme mht. trænerens måde at forskelsbehandle jer. På den anden side er vi næsten sikre på at vi ikke var gået videre hvis hun var kommet ind i den kamp. dette er da også super svinsk sagt? du kan jo ikke vide det 100% når det kun drejer sig om ét individ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 20:19 |
|
jeg ved da godt at det er svinsk sagt. Lige nu modsiger jeg mig selv hele tiden.
Nej man kan selvfølgelig ikke vide det, jeg har også skrevet næsten sikre.
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
line: ja det gør du  men 'næsten sikre' er i mine øjne oppe i den høje ende mod de næsten 100% (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 20:22 |
|
okay, men det er ikke det jeg har ment (;
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lålålå |
Line Henriksen |
30-06-2008 20:27 |
|
'Lukas&Line'
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Emma-BB |
30-06-2008 21:15 |
|
syntes hun skulle være med. det var ok, hun ikk var med hele tiden - men hun skulle da være med i nogen af dem. selvom hun er dårlig, hvis hun bare altid sidder og kigger bliver hun jo aldrig bedre. (:
» Emma Borum ♥ what doesent kill you, makes you stronger! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fodbold.. |
AnnaToscana |
30-06-2008 21:22 |
|
Hun bliver jo aldrig bedre, hvis hun ikke får lov til at spille, og får noget modstand på en anden måde end hun får når i træner. Hun mister da totalt sit selvværd, hvis hun ikke må spille med. Og så spiller hun da først dårligt! Men hvis hun ikke spiller så godt som jer andre, er der så ikk mulighed for at hun kan rykke ned i stedet??
Anna & Mokka -'Der er ingen hemmeligheder så tætte som dem mellem hest og rytter'-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tujftgujrtujtfhrftgjhryugh |
RikkeEvigGlad |
30-06-2008 23:46 |
|
Selvfølgelig skal hun ind og jorde! Hun bliver sgu ikke bedre af at sidde og være bænkevarmer. Hvis jeg var "gurli" var jeg satme blevet godt tosset over at skulle overside hele tiden. Nu spiller jeg selv håndbold og der spiller jeg tit en hel kamp uden at være ude på bænken og helt ærligt så tænker jeg i kampenshede ikke over hvor nedern det måtte være for dem som aldrig rigtig får lov at komme ind.
Sagde SkiderRikke; » rikkeevigglad :} honni & rikke - soulmates!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et hold? hahaha.. næppe |
|
|
Der må sørme da ikke være nogen holdgejst på jeres hold da pff..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fodbold |
|
|
Nu har jeg selv rigtig meget med fodbold og håndbold at gøre, så jeg kender til det med de hold. Smiler. Når, men hvilken række og pulje ligger I i ?? - alle skal selvfølgelig have lov til at spille, og til at være med. Hun kan måske også selv se, at hun skal til at blive lidt bedre, for at opnå det. Hvad siger træneren? Det kommer altså også an på, hvordan I er ved hende jo... Hvis I bare har den tanke, når hun kommer på banen, - åh nej, nu taber vi - så gør I det sgu også. Måske skulle I hjælpe hende i stedet? Det gør jeg selv under en håndbold kamp, når min træner sætter de mindre gode spillere på banen, så fortæller jeg dem hvor de skal stå osv., måske var det en god idé?!
Mette Schønning. Kærlighed er godt nok besværligt. Jeg ved jo du har det lidt på samme måde, som jeg har det, ellers ville du nok ikke skrive de beskeder til mig, du nu gør. Jeg savner dig! <3 :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ewtwterwt |
TeamFM |
01-07-2008 12:16 |
|
(FØRST: Jeg har ikke læst hele indlægget, så jeg undskylder, hvis jeg gentager nogle af jer) OK, her tænker jeg bare: Det er en klar fejl fra klubbens side. For mig at se er der slet ingen idé i at blande gode og "dårlige" spillere sammen på ét hold, kun for at få to ligevægtige hold. Så må man i mine øjne hellere have et 1. og 2. hold - Nå, det er jo ikke dig, der styrer holdene  Jeg har spillet håndbold i en del år, og da jeg spillede i GUI (Noget nær den mindste klub i Hinnerup) havde vi stadig både 1. og 2. hold. Nu spiller jeg i Four Stars 8382, og vi har 1., 2. og 3. hold. Mit hold skal til ØM og DM her til jul, mens vores 3. hold ligger og roder rundt nede i C-rækken. 2. holdet er B (De skal spille om at komme i A nu her). I vores klub har alle det godt med hinanden, netop fordi alle får de udfordringer, som passer til hver enkelts niveau. 3. holdet spiller ikke med os, de træner faktisk heller ikke med os. Men 2. og 3. holdet træner sammen, da 2. holdet kan lære 3. en del, bare ved at 3. får lov at træne med dem. Dog bliver de forvirrede ved at se os træne, så det er der ingen idé om. Ærligt talt så synes jeg, at I måske næste gang, I har møde, skal snakke med trænerne om at få 1. og 2. hold. Det er altså det bedste i langt de fleste tilfælde. Tror heller ikke, "Gurli" synes det er særligt sjovt at vide, at alle går og snakker om, hvor dårlig hun er. Stakkels pige.
Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmmmm |
|
|
Derfor jeg ikke dyrker konkurrence-sport. Der findes altid de der vinder-typer. Gidder faktisk ikke skrive så meget mere om det.
;D "Jeg er den mælkesnitte, der venter på dig." [Citat: Sovsehund aka AnnSofieDK]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jegergud |
|
|
AnnSofie: nu er jeg personligt selv en vindertype og det har jeg da også en god grund til at være. men uanset hvad så ser jeg ikke ned på andre mennesker så det skader dem. så det kommer skam helt an på hvilken sport og hvilket sted du er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|