Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

At betale for sin egen hest.
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:27

hej alle sammen.

nu har jeg lige en af de perioder hvor jeg virkelig godt kunne tænke mig min egen hest.

men min mor siger at det kommer ikke til at ske

men jeg tænkte på om man ikke selv kunne betale. (ved godt det er virkelig dyrt) men altså er der nogen her inde der betaler det meste, også jeres forældre betaler resten?

(il helst ikke have hvois i bare skriver: jeg har en hest, men mine forældre betaler det hele. fordi det er ikke det jeg er ude efer ;))

Skrev Line

Søger fritidsjob i Østykke.

-helst noget med heste eller dyr!

kontakt mig på Janie@nrdc.dk

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:29

Jeg har desværre kun part. Min mor og jeg har snakket om at købe en sammen, og hvis det skete skulle jeg betale næsten det hele selv, da det primært ville blive min. Meen, det sker nok ikke, sååeh

... Støjer & Epirus

I am not afraid to keep on living

I am not afraid to walk this world alone

0
0
Svar på denne tråd

Rødgrød?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:36

Ja. Jeg betaler SELV..

(Gætter på du nok skal bruge indlægget som en slags overtalelse!) (:

Jeg har selv betalt hesten (godt 20.000 :O ) udstyr, og betaler også opstaldning og smed.
Jeg betaler ikke selv forsikring (:

Jeg er 15 år, og for at havde råd til hest har jeg 2 jobs, hvor jeg arbejder henholdvis hver anden uge (altså hver dag i en uge - så en uge fri osv.) og en gang i weekenden ca. Har også gemt alle min konfirmations penge.

Jeg har ønsket mig hest (seriøst) i 3-4 år. Har self. altid ville have en, men som 7-årig forstår man det ikke helt x)

Det er først her for en måned siden at jeg købte hende, men der var mine forældre helt støttende og forstående, da de vidste at det var bare hesten!

Men ja - syntes du skal overveje helpart?

For det er altså meget dyrt at have hest :/

Lone & Springbomben Camilla

[L] også kaldet My & Mulloh [L]

0
0
Svar på denne tråd

asdsadas
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 19:36

har altid selv købt mine heste og så betalt det meste opstaldning. Fået lidt hjælp men har sommetider selv betalt. - Så ja det kan lade sig gøre, men du skal virkelig tænke dig om, om det virkelig er det værd med alt det arbejde for at skaffe penge.

- Josefine

Love's completely real, so forget anything that you have heard
And live for the moment now.

0
0
Svar på denne tråd

woopwoop
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 20:18

Gabriel "fik" jeg da min onkel døde - jeg arvede en sum og købte ham for de penge.

Al opstaldning, smed, udstyr, dyrlæge osv. betaler jeg selv - det er ret let at klare med job ca. 3 gange om ugen, men jeg er så også ret godt lønnet af en ungarbejder at være.

Kia med Gabriel

at the end of the road, you'll find what you've been longing for

I know 'cause me feet have the scars to show

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 21:23

Jeg betaler alt selv.. - Men får dog penge af kommunen af ganske andre grunde..

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2007 21:41

Alle mine tjente penge gik til hest da jeg var så heldig at være i den situation -- men det var virkelig hårdt at få studier, job og fritid (hest) til at løbe rundt.

Jeg betalte +/- 2000,- om måneden. Men herude er det også ret dyrt, og har en formodning om at det varierer en del fra sted til sted.

Måske du skulle lytte til din mor og begynde at spare op til du en gang finder ud af, at NU er det nu, og at du har både tid og overskud (rent psykisk og økonomisk)...

det er hårdt at skulle stå uden forældreopbakning på det punkt...

Hvor gammel er du?

hil Den varme Kartoffel fra Toskiftevej <")
.
.
-
GET INSIDE ME BELLY!!!
0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 10:52

Jeg har 2 heste. Har selv sparet og købt for egne penge. Har fuldtids job på SD. Betaler selv opstaldning, dyrlæge foder osv. den ene hest kostede 8000, og den anden 32000. ikke lånt så meget som 1 krone ved min mor. hun kan ikke lide heste, og har kun set mine 4-5 gange. klarer mig fint. er 16 år gammel. får ingen penge nogen steder fra. alt er noget jeg har arbejdet mig til. betaler 1370 kr pr. hest på rideskole. så det bilver 2740 kr i måneden. og så skal man altid kunne betale dyrlæge hvis det skulle blive nødvendigt.

Anja

<3Muggi´Joe & Hector<3

<3Elsker min lille jyde og min dejlige shire<3

Muggi´Joe & Hector Power!

0
0
Svar på denne tråd

ljhljæhj
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 12:47

Jeg har selv betalt min plag som skal være min kommende ridehest for penge jeg har sparet op ved at gøre rent hver 2. weekend i en spejderhytte + gå med dagbladet alle hverdage + lørdage..

Det var hårdt, men nu har jeg det jeg altid har drømt om min EGEN hest;)..

Jeg fik ham dog meget billigt har jeg fundet ud af ..

For jeg er blevet tilbudt 25000 kr for ham og jeg købte ham for under 10.000 kr. så det er jeg pænt tilfreds med

Og så gik han endda lige igennem dyrlæge tjek uden noget som helst, og alle der ser ham ude på gården, forelsker sig straks i ham

Her kommer han så:

Hm.. Jeg skal vidst have taget nogle nyere billeder

Mvh Charlotte

Frej Strødam | Lyrik Godthaab

1'PONY SØGES TIL LÅN INDTIL JUNI 08 MIN. LC DRESSUR
- SKRIV

0
0
Svar på denne tråd

Egen hest
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 13:32

Nu har jeg været så privilligeret altid at ha' fået mine heste.

- Eneste hest jeg betalte 100% selv var min islandske hoppe.

Chanell gav min daværende kæreste mig, da jeg mistede min gamle pony Rollo.

- Han betalte så for en ifoling af hende, så jeg fik Uffe.

Og da jeg mistede min shetlænder, "lånte"/gav han mig pengene til at købe Meti.

Så på det punkt har jeg nok været ret så privilligeret.

Tilgengæld har jeg siden jeg var 16 år betalt alt til de heste, dvs. udstyr, smed, foder og hvad der ellers hører med.

Men generelt har jeg nok bare været rimelig privilligeret i mit hestehold.

Så selvom jeg også forfærdeligt gerne ville ha' en hest igen, så kan jeg godt se at økonomisk set, så ville det nok være ret dumt at gøre nu.

Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

» SÆLGES «

Marsvinefoder Samsung Z300 DDR Ram

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

ghjhjhjhgh
Forfatter: 
Dato:  03-10-2007 14:21

Det er jo ikke sikkert at det er af pengemæssige årsager at du ikke må få en hest? Det er også meget tids- og ansvarskrævende at passe en hest helt alene. (:

Men ellers, snak med din mor, om i evt. kunne finde ud af noget med at du betaler noget, og hun noget andet? :)

.. mvh. julie kronborg - nu uden Golda :/
Klank Efterskole 07/08 <3
0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 21:23

jeg vil sige at det er meget forskelligt fra person til person om det kan lade sig gøre , nogle klare det med hårdt arbejde ,, men en som mig ville aldrig kunne få det til at fungere :)

hvad med halvpart som en start ? :)

og ellers handler det jo om at have et godt arbejde (god løn uden for meget tid) og et sted rimelig tæt på til billige penge , også selvfølgelig lysten og tiden og overskudet :)

oo2 - Pirat ;D

[L] med punkerponyen Hále Bob [L]

[L] uden prinsessehesten Perle de Phantomic [L]

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:09

Selvom at du får skrabet pengene sammen så må du huske på at der er meget, meget, MEGET krævende at have egen hest..

Og det er altså virkelig svært uden forældreopbakning.. det er næsten det væreste af det.

Hvad vil du gøre hvis du begynder at interessere dig for konkurrencer? Hvis dine forældre ikke bakker dig op, hvordan vil du så komme afsted?

.. skrev Kristina G. Outzen

© Med Linse Aunsbjerg ©

Årets Junior og Årets Hoppe (hest)

K.O - Photographic Performance

www.k-outzen.dk

0
0
Svar på denne tråd

kakjssks
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 14:24

Jeg betaler ALT ved min hest. Jeg har et arbejde i en biograf for at tjene til dét (skal lige siges, at jeg er 18 år gammel) og så bruger jeg også lidt af min S.U i nødstilfælde :) Opstaldning koster 1500 kr. i måneden, undervisning 270 kr., smed ca. 500 kr. hver anden måned og forsikring 489kr. fire gange årligt..

* If only I was president, you know I'd paint the White house pink

and never have to pay the rent. * / Katrine :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-10-2007 16:54

Jeg betaler selv min undervisning og jeg står for alt omkring hesten, jeg betaler også selv stævner og udstyr og har selv betalt største delen af hesten selv. Men min mor og far betaler også en stor del i opstaldning og smed + dyrlæge osv.

Nina & El Nino
Min helt egen spring stjerne
HG
0
0
Svar på denne tråd

:D:D:D:D:D:D
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 09:38

tak for svarende alle sammen.

- er 13 år,

- har halvpart.

det var ikke fordi jeg ville have en hest lige nu ;) men kan godt se det bliver dyrt :)

Skrev Line

Søger fritidsjob i Østykke.

-helst noget med heste eller dyr!

kontakt mig på Janie@nrdc.dk

0
0
Svar på denne tråd

fdhfkjskfnnfs
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 12:26

måske starte med en part? jeg har 2 heste. den ene kostede 1000 og den anden 3000 kr. og jeg har selv betalt begge heste

Den der graver en grav...bliver træt i armene!

viiild poni power...

molodii:

bukke, bukke store spring

bukke bukke lille spring

bukke bukke spri-i-ing

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider