Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

studenterhuekokarder ? :D jup
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:11

ja, nu er jeg jo så (endelig) kommet halvejs gennem gym (bonus), hvilket gør at vi lidt før jul gik i gang med at skulle vælge mellem de tilbud på huer og studentertøj vi fik fra foskellige firmaer, og dertil skulle der jo være et hueudvalg xD hvilket jeg så sammen med en anden fra klassen er klasserepresentanter i, eftersom vi også er dem der står for studietrøjer og dette også kører gennem samme firma (mindre detalje :P )

da vi der lidt før jul sad i møder med firmaerne, fik vi også lige fremvist de forskellige kokarder man kunne vælge, og fra det firma vi har endt med at bestille fra ser udvalget således ud:

jeg ved så meget godt hvilken jeg skal have :D er nødt til at drive rovdrift på at det almene gymnasies ry går for at være et hippiegymnasie, så er derfor bare nødt til at have den med peace-tegnet ;D haha, syns den er for nice :D

mit spørgsmål til jer er da således:

hva ville i vælge hvis i skulle vælge ?

her må jeg nok lige oplyse om hvad der forskellige symboler står for, sådan at man ikke laver samme fejl som min veninde der bestemt mente at månen var da rigtig pæn og den ville hun have, hvorefter jeg så måtte forklare hende at den var til muslimer xD og ja så var hun ikke lige den til længere :P haha

betydning:

Dannebrogskorset til gymnasie og HF,

Merkurstaven til HHX og HG
HTX emblemernt til HTX-huen,

G-nøglen, (alle musisk interesserede)

Halvmånen (muslimer),

Davisstjernen (jøder),

ying/yang og peacetegn (alle)

nå lad mig høre :D

Don't imitate, innovate !
"Venner som er stille engle der løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve"
ت MSN - juliemanden@ofir.dk ت
0
0
Svar på denne tråd

jeg har...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:16
Dannebrogskorset på min hue.

Jeg ville ikke "lege" med min hue, eftersom den stod for 3 gode års hårdt arbejde og slid. Selvfølgelig også masser af druk og fester med gode venner, men jeg vil være traditionel :)

Forstår dem som vælger kokarder efter religion og evt. også G-nøglen, men peacetegn og ying-yang hører ikke til på en studenterhue - hvis du spørger mig :)

Karen - god gammeldags matematisk student anno 2005 :P

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

karen(burberry)
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:24

karen: ja det er jo så om man er meget traditionstro og vil have det "originale" eller gerne vil være lid tanderledes ;) heeh

men dannebrogskorset har også en religiøs betydning i retning af den kristne tro, hvilket egentligt også gør at jeg holde rmig væk fra den :)

men sådan er man jo så forskellige :)

uhh, 2005 :D jeg er så først færdig i 2008 xD og som første årgang af den nye reform :/ hmm, og gad vide hvordan det kommer til at gå med landsgennemsnittet med den nye skala og alt det der også... argh, får allerede nerver på :P haha

0
0
Svar på denne tråd

Tja - nu bliver
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:26

jeg jo student til sommer NICE :D Og jeg har valgt den traditionelle dannbrogs korkade - det har jeg netop af samme grund som Karen - den er traditionel og så skal den være tegn på mine tre års arbejde !

Ang. G nøglen, er jeg lidt sippet med det :P

Jeg synes KUN elever med A nivau musik burde ha' den

Og så selvf. de elever der tager MGK sammentidig med gym.

kald mig sippet - jeg synes det er vigtigt at der er den rigtige symbolik på huerne.

Derfor blev jeg også lidt harm da en fra en parellelklasse havde valgt at tage DGI korkaden (som du ik har med ;) ) den synes jeg UDEN tvivl kun skal gå til Team Dk eleverne der bruger 4 år på deres uddannelse!

Jeg er til gengæld ret trilfreds med at der både er Davidsstjerne og Halvmåne, da jøder og muslimer også har ret til at vise noget med deres korkade - jeg kender nu faktisk en del - både jøder og muslimer - der har valgt den traditionelle korkade :)

Ang. peace og yin/yang - det er simpelthen for barnligt hvis jeg skal være ærlig - ser INGEN grund til at sådanne symboler skal på noget så traditionelt som vores huer - det forstå jeg ikke

Med venlig Hilsen
Yessika :-D

Husk at smil - Så smiler verden igen :-D
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:28
Der er så godt nok 3½ år til, men det bliver nok HTX emblemet :)

Dejligste
♥ ♥ ♥
♥ Med DSP'en Fanta & Welsh Cob'en Låddenhøjs Django ♥
0
0
Svar på denne tråd

Yessika
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:47

Yessika: uhh student til sommer :D gid det var mig :D specielt fordi i '07 har mulighed har de fedeste specieldesign med "student 007", hvis man da er til den slags ;)

mht til g-nøglen giver jeg dig også helt ret i at det kun er dem med musik på højniveau der bør have den, og også i det tilfælde du henviste til med DGI symbolet (som jeg dog aldrig har hørt om/set) idet de ilf mig står for noget ret specielt =)

mht til religionen bag dem, så har jeg godt nok aldrig hørt om muslimer og jøder med dannebrogskorset Ö eftersom det jo relaterer tilbage til kristendommen, er jo også derfor at de to andre overhovedet er blevet lavet (i hvert fald den forklaring jeg fik af ham der repræsenterede firmaet :) heeh)

peace samt ying og yang er lavet for dem der ikke vil relateres til nogen religion men samtidig ikke er musisk, handelskole eller htx student :)

men igen, sådan er man jo så forskellige =)

0
0
Svar på denne tråd

Julie -
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 16:52

ja det er man jo ;)

Som du nok kan gætte er jeg ikke til det der 007 halløj - studeny 07 - det er sagen - igen - lige med det her er jeg ret traditionel.

Det er ikke alle der tænker på dannebrogskorkaden som et religiøst symbol, dem jeg kender af jøder og muslimer, der har vlagt det, har valgt det fordi de er stolte over at ha taget en dansk uddanelse her i Danmark - og det symboliserer den jo også ;)

Med venlig Hilsen
Yessika :-D

Husk at smil - Så smiler verden igen :-D
0
0
Svar på denne tråd

Yessika
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 17:01

haha, ja havde godt lidt regnet ud at 007 - kollektionen heller ikke var lige din stil ;) heeh

men ja du har ret i at dannebrogskokarden selføgelig også symboliserer danmark, og hvis man så kan vælge at se ud over det religiøse ved den, ja så kan jeg godt se hvorfor muslimer og jøder evtuelt også ville vælge den :)

0
0
Svar på denne tråd

huerne
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 17:29
synes som så mange andre at det kun var dem med musik på Aniveau der skulle have G-nøglen. selv ville jeg også vælge dannebrogkorset da det er tradition

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

Lisa Ekdahl

flyg vilda fågal

flyg vilda fågal, flyg du som kan

hade jag dina vinger, då flög jeg väg och försvann

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 17:30
Jeg er så også først færdig om 2½år med HHX - men ville da have merkurstaven (ALDRIG i guld :-P)

~*Mvh. Erika*~
You can knock me down - But I ain't staying there
0
0
Svar på denne tråd

klart...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 18:15
Jeg vil klart vælge Dannebrogskorset, af samme grund som de andre.

- Line.
med Queen, Darling og Capzeda
KAT I pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

Heeej
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 18:21

Har ikke en dyt forstand på det, men jeg vil nok vælge Ying og Yang eller Dannebrogskorset :-P

MVH.

Carina med Omira

- Og forhåbentlig snart et lille føl ♡

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-01-2007 19:59
Jeg valgte en sort hue med det almindelige kors på.
0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 10:15

Korset - hvad ellers?

Jeg er rytter med stort D

Dressur- og Distancerytter ;D

0
0
Svar på denne tråd

min hue
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 12:53

Jeg har Dannebrogskorset på den ene side og klassen (3X) på den anden side.

Mvh. Nanna og tossehesten Casper

Alle heste er smukke og specielle
Uanset type,race og herkomst
Man skal bare se dem i den rigtige sammenhæng

0
0
Svar på denne tråd

studenterhuekokarder ? :D jup
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 13:26

Jeg vil også ta' Dannebroskorset, - af samme grund som de andre. Tradition, og også religion.

Men jeg er i tvlvl om jeg vil have den gamle sorte hue eller den hvide.

Men jeg er først færdig '09 hvis jeg ta'r den lange HF så jeg har nok tid.

Rollo

- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...

♥

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 13:34

Jeg skal selvfølgelig have merkurstaven, da jeg er hh-elev.

Hvis jeg gik på det almene gym, ville jeg ikke overveje at vælge andet end det traditionelle dannebrogskors. :)

. . . . . . . . . . . . . .

. . . . . Mvh Selma . . . . .

. . . . . . . . . . . . . .

0
0
Svar på denne tråd

HTX SELVFØLGELIG
Forfatter: 
Dato:  09-01-2007 16:54

HTX emblemet i sølv til mig om 1½ år!

Nøøjs hvor jeg glæder mig..

Med Venlig Hilsen

Anne-K©

-Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33

Brøderup Ungdomsskole 04/05 FOREVER <33

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 14:35
Får ingen hue Skal ikke på gym nemlig, skal på teknisk, så ingen hue til mig. Men ville have valgt korset, vis det var.

Kyssh Lotte
Smil så solen skinner
Nutid og Datid, JHN for altid
Rigtige rytter rider araber

SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB):

Vi driver dig til vandvid!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider