|
|
| hest eller pony! |
| Forfatter:  |
Sophie rasmussen |
| Dato:  |
31-05-2006 15:04 |
|
sad lige og tænkte på at hvis i var 13år og skulle have en hest/pony hvad ville i så vælge ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| pony... |
|
|
helt klart pony... man får aldrig ponyårene igen, desværre 
*DjævleØ's POWER* !!! Cont!kk! og Julle overtager verden !!! "Venner som er stille engle der løfter os op når vores vinger har problemer med at flyve" =] MSN: juliemanden@ofir.dk - bare tilføj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
altid at folk skriger op om at ponyårene er det vigtigste og blablabla, men jeg kan ikke se forskellen. - jo, hvis du rider stævner er det jo voksne du kommer til at ride mod, men ellers.. tjah. tag den størrelse som passer dig, hvad enten det er pony eller hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Op til dig selv. Har med vilje købt en lille hest. (150 cm) Men ok, jeg skal så heller ikke ride stævner foreløbigt  Som Karen siger, så ser jeg ingen forskel i at ride pony eller hest. En pony er jo også en hest 
Duke Behind every good, knowing horseman, there is a horse that knows them better.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesten / Ponyen ?! |
|
|
Jeg er selv 13, og fik jeg valget, ville jeg vælge Hest.
Whatever  .Nu med Lacarus(Brian). .Amme Namme Nam, Haps Haps Haps. XD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
Frederikke & Aladin |
31-05-2006 19:15 |
|
Duke & karen: det er nok fordi i ikke har startet stævner på pony hvor i har kunne mærke hvor sjovt det egentlig er i stedet for hestestævner. Og der er stor forskel på hest og pony, det synes jeg i hvert fald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
Vildrose |
31-05-2006 19:19 |
|
hest, da du så skulle sælge ponyen efter 2 år :|
Vildrose +__+ Med Sunzet's Apple Jack
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frederikke |
|
|
trist nok for dig, så har jeg startet stævner - på pony. Og det sagde mig akkurat ingenting. ..ikke at det havde gjort det på hest.
Men jo, jeg har startet stævner. men det fis gad jeg ikkee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ndfhdgefws |
...Fimse...<3 |
31-05-2006 19:23 |
|
Tror jeg ville vælge hest..:/ Men det afhænger jo også af din størrelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen... |
Frederikke & Aladin |
31-05-2006 19:26 |
|
Nu ved jeg jo ikke hvilken slagst stævner du har redet, men når man starte distrikt og landsstævner er det tit de samme ponyryttere der starter. Man lærer de fleste at kende, og jeg har da 6 veninder nu, som jeg lærte at kende da jeg red pony. Nu hvor jeg rider hest, der er det ikke så tit man ser de samme, og hvis man gør er det nogle sure gamle ryttere som ikke engang smiler til en.. Så JO der er meget forskel på pony og hestestævner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja det |
|
|
skal såmænd nok passe, jeg kan bare ikke sætte mig ind i det. Hvorfor ride pony bare for at få venner? det lyder sikkert ondt, men det er nu ikke ment sådan. jeg ville bare ikke 'ofre' at ride det jeg helst ville, 'bare' for at få venner- 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det er klart |
C-harlotte |
31-05-2006 19:32 |
|
hest
I know there's something in the wake of your smile I get a notion from the look in your eyes yea Your little piece of heaven turns too dark Listen to your heart there's nothing else you can do
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lskjfdmglksjdfg |
Chris (Zoltan) |
31-05-2006 19:34 |
|
Da jeg var 14 stod jeg i det dilemma. Jeg var SÅ tæt på at vælge hest, men tog heldigvis pony. Det er ikke nær så stor konkurrence på pony, som der er på hest. Og derfor vil jeg have en rigtig god hest, med kæmpe potentiale, og de er jo ikke helt billige. Så for at jeg kunne få råd til det, valgte jeg at købe en yngre pony, som jeg så kunne ride en masse i, starte en masse stævner på, og tjene lidt på. Og desuden har ponyer et helt unikt temperament (det har min i hvert fald! ), og det synes jeg bare ikke man kan undvære. Det er også lidt hygligere til ponystævner, da der er flere på ens egen alder! 
--> Chris <3 ~ Med min Zoltan Of Swing ~ ^^ We are the champions, my friend ^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Helt klart en hest.. Den behøver du ikke skifte ud efter et par år bare fordi du stiler efter konkurence.. :P KH Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Karen... |
Frederikke & Aladin |
31-05-2006 19:56 |
|
Det er jo heller ikke kun for vennernes skyld, men til STÆVNER er det hyggeligere at ride pony frem for hest. Men det gør en del at have nogle man kender til stævnerne når man bruger mange timer på det hver weekend. Jeg har heldigvis altid måde haft hest og pony, bare mest startet pony. Det har jeg været rigtig glad for. Ved heller ikke selv hvad jeg ville vælge hvis jeg var 13 og kun kunne vælge en af delene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej for dig og hej for mig |
¤ Bella ¤ |
31-05-2006 20:07 |
|
Stor Pony .
¤ Bella ¤ <`333 Dog uden Jolly nu . *SUK* <`333 ♡ Men Nu med Flying Don Chello ! <`333 ♡ Rigtige ryttere rider Connemara og blandinger  www.Isabellasbutik.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Siger du, at man ikke kan snakke med voksne? Jeg selv snakker rimelig godt med voksne. Godt nok rider jeg ikke stævner, men det kunne altså ikke få mig til at vælge pony frem for hest. Desuden synes jeg tanken om, at sælge en pony efter to år, virker overfladisk.
Duke Behind every good, knowing horseman, there is a horse that knows them better.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duke... |
Frederikke & Aladin |
31-05-2006 20:28 |
|
Duke.. Du har ikke prøvet at være til et stævne, så det er nok svært for dig at fornemme den stemning som er til ponystævner i forhold til hestestævner. Jo man kan sagtens snakke med voksne, jeg har da også lært en rigtig godt at kende fra hestestævner. Og så er det heller ikke så fedt at snakke med nogle på 30-40 år, når man selv er 13-14-15-16 år gammel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tralalalulalej! |
Team Møllen * |
31-05-2006 20:53 |
|
Helt klart hest!! Frederikke & Aladin: Det kan da sagtens være ligeså sjovt at ride stævner på hest som stævner på pony  Det vil jeg ihvertfald mene!!
Det sagde jeg så ! *** Marthine og Lukas <33 Vi kan lige det vi vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Theis |
31-05-2006 21:06 |
|
Ville være ligeglad. Den der passede bedst til mig. Men nu falder jeg heller aldrig for aldergrænsen for ponyer 
Mvh. Theis/Jethro "First comes smiles, then lies, last is gunfire" ~ Roland Deschain Of Gilead
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesten vs. ponyen |
|
|
jeg ville helt klart vælge hest:) min mening er nu før du kommer igang med hest des to længere kommer du i din rideudvikling. jeg begyndte selv at ride hest da jeg var 13 sammentidig med ponyen. og det kan komme på hest i en tidlig alder har givet mig SÅ meget ridemæssigt end hvis jeg kun havde redet pony. bingo "min" hest havde INGEN respekt for mig overhovedet og det tog to år før jeg kunne ride ham uden han tog røven på mig... har fået undervisning på ham i et år nu og jeg kan bare mærke at jeg har fået så meget ved at ha' redet hest. jeg er 17 nu og min ponytid er ovre. og bare tanken om hvis jeg skulle begynde på hest nu... for mig ville det nok ende med jeg ikke red mere. jeg er så glad for at min ponytid er ovre ikke fordi jeg ikke har elsket mine ponyår men jeg føler jeg udvikler mig meget mere ridemæssigt på hest end jeg gjorde på pony. men ok det er ikke alle der har en stor hest lige ved hånden, men hvis du tænker på at købe så køb en hest... mindst 160. men det kommer jo an på hvor høj du er.
mvh. ida Rosenborg dressage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jo, jeg har været til stævne, og også med folk jeg plejede at kunne more mig med, men stemningen gav mig kvalme. Eller, det var nu mest rytterne der gav mig kvalme, og nej, det var ikke fordi de havde dårlig ånde. Det var fordi de red som om hesten blot var et objekt; ikke en levende skabning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klaphat |
Karoo |
01-06-2006 07:50 |
|
Vi er helt vildt slemme onde overfladiske os der starter stævner på vores pony  Køb en pony hvis du ik har nogen i forvejen og ik er for stor. Hvis det var min første ville jeg vælge en pony. Jeg skal have en mere og vil gerne ride stævner og jeg er meget høj - så nu køber vi en hest. Forresten jeg er også 13. 
KAROO - RIDER ALDRIG UDEN KLAPHAT JHN's dressurrytter 2005 (kat 1)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bjbkjb |
|
|
helt klart pony !! jeg er 15 nu fik min hest da jeg var 14 og jeg savner så meget af ride pony !! så jeg ville vægle en pony . det meget sværere at ride hest. mere seriøst. en pony er mere hygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ældfææklæsd |
|
|
hvad er der galt med jer?!  Hvorfor er det mere hyggeligt at ride pony? fordi den er lille? tjah, ret trist tanke at det er hyggeligt at ride på en der er 148 men ikke på en der er 150. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FrøLår? |
|
|
(jeg er 12 ) Men jeg ville klart tage hesten - da jeg alligevel er for høj til ponyer - og vokser mindst 5 cm mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|