Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

"tud tud nu tager jeg mit eget liv!"
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 20:46
Hello kids. Alle kender det vel.. en af ens venner får en nedtur, og vil tage sit eget liv. Hvordan reagere I?

Stinky med Daimond
0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 20:56
Jeg plejer bare at sige 'øh nå, så god fornøjelse da' Så sent som i går var der en fra min klasse der sagde at hun ville gøre det. Jeg har ikke rigtig noget til overs for dem, da jeg synes at det er meget egoistisk at tage sit eget liv og tror sku heller ikke at man ville gå rundt og reklamere med det hvis at man virkelig ville gøre det!
Mvh. Rikke snart med Spot igen B-)

Formand for Afvæning af Anonyme Hestoholigere!
0
0
Svar på denne tråd

guiotpyåut¨'u
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 20:58
Ved ikke hvodan jeg ville reagere... nok blive en smule skræmt... har aldrig prøvet det.. heldigvis.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:03
Bakker dem op :P Nah - Snakker med dem om det, og hvis der er mulighed for det griber jeg fat i en person der kan gøre noget. Det har der ikke været mulighed for, ved dem jeg har kendt, som har planlagt det, så jeg har bare været der til at lytte og snakke med dem om det :) Selvom jeg helst håber på at de ikke vælger mig at snakke med. Jeg har ret nemt ved at blive trukket med ned, hvis det er personer der mener det alvorligt :-/

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

Læs nedenunder.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:09
Læs mit indlæg nedenr under "er så bange". Panikker helt.

Mvh. Sofie med
den fantalastiske
Chela-ting :]
0
0
Svar på denne tråd

"tud tud nu tager jeg mit eget liv!"
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:17
Nu har jeg ik været i sådan en situation. Men jeg føler mig rimelig meget enig med RikkeJ.

Mvh. Odin
På den skønherlige Sasha B-)
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:33
Har ikke været ude for at en af mine venner ville tage sit eget liv. Ville nok snakke med personen, hvis det skete. Men i det hele taget synes jeg der er mange der går rundt og siger: jeg vil tage mit eget liv! Bare for at få lidt opmærksomhed! Har 2 gange fået beskeder fra fremmede personer som vil begå selvmord. ik.. sjovt! :-(
Knus Christina

<3 Christina&Rasmus <3

Don't work harder
Work smarter
(i)
0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:40
Tja, jeg bliver ked af det og prøver at hjælpe dem så godt som muligt, ved at tale dem fra det.

- Simone -

Min mail
0
0
Svar på denne tråd

FlödeBolle .
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 21:51
Har aldrig prövet a nogle af mine venner ville det . men tror jeg ville prøve a hjælpe dem .. Eller hvad man siger .. Til gengæld har en fra min klasse ødelagt sit liv da hendes far döde . Hun er gået helt i sort .. Og nu er det for sent a hjælpe hende .. Hun er blevet meget underligt nu , alle hader hende også .. Jeg tror snart a hun begår selvmord . Men hun fortæller det nok ikke til nogen ..
M a t h i l d e ? .

- hende den underlige ?

8-)
0
0
Svar på denne tråd

2 fra min
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 22:03
familie har taget deres eget liv, og en af mine venners far, tog sit, for 7 år siden.. Mine venner siger det også, men jeg forsøger at tale dem fra det..
>Knus Celia
0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 22:15
# | Mathilde: Hvis du tror hun snart begår selvmord, hvorfor prøver du så ik at hjælpe hende? Blive venner med?

- Simone -

Min mail
0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 22:16
Glemte lige at skrive, at jeg tror aldrig det er forsent at hjælpe en.

- Simone -

Min mail
0
0
Svar på denne tråd

mit yndlingssvar er
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 22:20
"skal jeg hjælpe dig?" B-) jeg siger hvad jeg mener og jeg mener hvad jeg siger. Dog har jeg aldrig hørt nogen der sagde ja til mit tilbud. De glemmer bare hurtigt hvad de lige sagde 8-)
Hilsen Nanna og Klaus
Jeg har pink humor

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd

RikkeJ
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 22:56
Sorry, men håber da ikke du siger sådan til en person, der kommer hen og spørger dig om et råd, eller trænger til et kram. Gosh!

{>Rikke og Farinelli {>

Min hjemmeside: tør du?
0
0
Svar på denne tråd

Hehehehhehe
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 23:03
deja vu

: Karen
der er intet mistet ved at kaste sine fejl bort

0
0
Svar på denne tråd

Min mening.,
Forfatter: 
Dato:  07-10-2005 23:03
Folk der begår selvmord plejer som regel ikke at sige noget til nogen om det. -Men folk der har det skidt, eller mangler en eller anden form for opmærksomhed, kan godt rende og sige det, og egentlig også have lyst. Men gør det aldrig. Da de ikke har modet til det. Men de siger det ikke fordi at de vil have folk skal se dem, hver gang de laver et hop. Men de kan have psykiske problemer som de vil have hjælp med. Eller andre problemer. Som de bare vil ud med. Så synes egentlig man skal tage det alvorligt, hvis en person kommer over siger noget. For det er "Et råb om hjælp". Når folk siger det. Så jeg ville da nok prøve at snakke med personen og give ham/hende den "opmærksomhed", som den ikke får. -Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Beritt:
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 12:09
Som jeg skrev i mit første indlæg så plejer folk der virkelig har tænkt sig at begå selvmord ikke at gå og reklamerer med det! ;-) Og hvis de trænger til et kram, til at snakke, you name it, ja så kan de komme og sige dét i stedet for 'tud tud, Rikke jeg begår altså selvmord når jeg kommer hjem' fordi det har jeg sku ikke meget til overs for :-)

0
0
Svar på denne tråd

RikkeJ
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 13:35
Det er sjovt som i alle sammen skriver PLEJER ikke at begå selvmord når de har sagt det. Jeg har hørt om mindst 5 tilfælde, hvor folk har kommet til nogle og sagt hvad de har tænkt sig at gøre, og at de vil have hjælp, men hvor folk har sagt, HAHA folk der siger de vil begå selvmord gør det aldrig, gæt hvem der lå død dagen efter.

{>Rikke og Farinelli {>

Min hjemmeside: tør du?
0
0
Svar på denne tråd

sdpgihsf
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 14:25
Dem som virkelig vil begå selvmord, - fortæller det ik til nogen. Det andet er bare et råb om hjælp!
En af mine gode veninder har prøvet på at begå selvmord. Hun tog en masse piller, men heldigvis døde hun ikke. Jeg syntes det er meget egoistisk at tage sit eget liv. Tænk på alle de mennesker der kommer til at savne én, og som holdte så meget af én. Hvis der kom en og sagde til mig at han/hun ville tage sit eget liv, ville jeg selfølgelig snakke med dem, og forklare at det er egoistisk. Selvom man har mistet én man holder utrolig meget af, kan man altid komme videre med sit liv. Det tager bare sin tid, men man må bare lade det tage den tid det tar!
Hilsen Patricia. (':
0
0
Svar på denne tråd

Vi ses i himlen!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 15:50
Hm, ved det ikke helt. Havde vel hjulpet, alt det jeg kunne.

Vildrose
- At begynde at blive misundelig på andre,
er at miste troen på sig selv! -

0
0
Svar på denne tråd

. . .
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 16:58
Har aldrig prøvet det ! Håber heller ikke jeg vil prøve det ! Jeg havde snakket meget med min veninde om det, også havde jeg prøvet at fortælle stille og roligt hvor mange der elsker hende. Vil støtte hende, forklare hende at det kunne være værre. Og at hun bare skal holde sig til mig, og bare spørge mig eller noget hvis der er noget hun vil tale om! Patricia: Egoistisk er ikke ordet, men forstår hvad du mener! Men brug ikke ordet egoistisk, for det betyder man kun tænker på sig selv, og hvis man har det dårligt, så er det ikke egoistisk!
// Tuttii Fruttii
Stolt medlem af farve humor klubben -Jeg har bare LILLA humor!
♥Min tyksak, TWIGGY♥

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 17:00
FNYS, jeg ville aldrig sige det der til mine veninder med "Gør du bare det" eller hvad det var, forstår godt hvad i mener med det, men altså - sådan en alvorlig "anklage" at komme med, at man vil begå selvmord der ville jeg aldrig sige sådan noget! .. ^ det er simpelthen for alvorligt, hvis en af ens veninder kommer og sir at de vil tage ens eget liv, så ville jeg fandme da blive ked af det, og prøver at hjælpe dem så godt jeg kunne, men hvis de virkelig ønskede at gøre det, ville jeg nok ikke kunne gøre noget :( Det er svært sådan noget ö - men er ked af at din veninde vil gøre det, håber det løser sig :-)
- Tæzzah :-)
Hellere såres af sandheden end glædes af løgne †
Medlem af FarveHumorKlubben, nu i Pink 8D

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kendte
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 17:03
to der begik selvmord. De havde begge sagt de ville gøre det, men ingen tog det seriøst. De sagde det ikke til mig, men til andre.. Nu er det jo for sent.

Mvh Cathrine
<3 Taylor min skat <3
Elsker dig
:)

Msn: LysDeMonsieur@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 18:18
De gange nogle af mine venner kraftigt har overvejet det, siger jeg ikke nødvindigvis ret meget, jeg lytter bare. Jeg siger ikke "Nej, du må ikke bla bla." Jeg bruger nok nærmere omvendt psykologi. I hvert fald sidste gang. Første gang, tror jeg jeg sagde at han ikke måtte. Anden gang han gjorde det, sad han på et tag, og sagde han ville springe ned, men han var bange for at falde ned, og så ikke dø, men ligge og lide :-/

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Beritt:
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 19:38
Ja, jeg siger plejer fordi ingen af dem jeg kender som går rundt og siger 'nu begår jeg altså selvmord' har gjort det! Altså taler jeg ud for mine erfaringer, og folk ved at de sagtens kan komme til mig de skal bare ikke sige 'tud tud, det er så hårdt nu begår jeg snart selvmord' :-)

0
0
Svar på denne tråd

fdfgdfgdg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 19:42
Aldrig været ude for det, ved ikke hvordan jeg ville reagere.
MVH. Jennifer.

("v")
Zigato
`V´

Words CAN'T bring me down

0
0
Svar på denne tråd

Årh...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2005 20:21
Troede lige det var dig der ville tage dit liv! Pyh ha.. Når mine venner siger sådan prøver jeg ikke at snakke dem fra det, HADER når folk gør sådan ved mig.. Men snakker med dem, om alt muligt, så de får det bedre. Hvis det er meget slemt siger jeg det til nogle.
Mvh.
Julie xxx
- nu med Indi Falkon <,3
0
0
Svar på denne tråd

høhøhø
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 13:23
irriterende når nogle bare siger det for at få opmærksomhed... men mener man det rigtigt er det seføli ikk en videre skøn situation at stå i..
GURAMIEN
Hola, ?que tal? Hasta luego.
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 16:32
Jeg har heldigvis ikke været ude for, at nogen mente det. Men jeg har to venner, der sagde, de ville gøre det, men i sidste ende turde de ikke. Meget uprofessionelt, men godt de ikke gjorde det, selvom de fik skræmt et par stykker med deres tomme trusler. Faktisk mener jeg, det hele var en joke (læs: DUM joke). Man skal ikke spøge med, at tage sig eget liv. Lige nu er "selvmords-dillen" også blevet lidt for meget. Der er dem, der tier om det, og dem, der råber op om det. Og det er oftest dem, der råber op om det, der aldrig gør det, men bare siger det, for enten at være "smarte", eller for at få opmærksomhed. Og jeg tror egentlig at det største problem ligger déri, for de har tit rigtig mange nære venner, der altid støtter dem og er der, mens mange af dem, der vælger at tage sit eget liv, ikke har nogle, fordi dem, der ikke begår selvmord, har dem. Men det er jo forskellige mennesker, og forskellige grunde. Jeg ville nok bare hjælpe dem lidt på vej ;D -Ej. Jeg ville prøve at hjælpe så godt jeg kunne, ved at lytte og svare, så godt jeg nu kunne.
Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden(e)!
DFK & Sellerikoplet05
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2005 17:39
Folk som fortæller det gør det som reget aldrig... Mange har os sagt det til mig, prøver da at hjælpe, selvom jeg ved de ikke gør det.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider