Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hjælp.....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 19:06
Hvad er en krybbebider???? ved godt at det er noget hesten gør men hvad gør den????????????????????????
Måske lyder det lidt dumt men jeg er ikke for klog..
Og man bliver jo kun kloger ved at spøre ikk??

MEN PÅ FORHÅND TAK..... :-)
0
0
Svar på denne tråd

24 der har læst...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 19:49
Men ingen kan/vil hjælpe mig....
:{-(
0
0
Svar på denne tråd

vil...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 20:35
hjertens gerne hjælpe da min part er krybbebider. :-)
Krybbebideri er en dårlig vane en hest for når den står og keder sig i boxen..!
den bider i krybben mens den sluger luft som om den bøvser luft ind kan man vel nærmest sige..!
det er som sagt en dårlig vane og når en hest er krybberbider er der ik særlig meget du kan gøre for den så den ik sluger luft andet end at aktivitere den så den ik keder sig og begynder på at sluge luft!!
det er heller ikke godt for hestens mave at den gør det så der er opfundet en "Bøvse-rem" som jeg kalder det eller en "krybbebider-rem" som går rundt om hestens hals lidt bag ved ørene og trykke på luftrøret eller så noget så den godt og uden besvær kan trække vejret men ikke sluge luft ind!!!
sig hvis der er mere du vil vide om krybberbidere for jeg ved en del da min part som sagt er det.. ;-)

* ;-D HoHOhO, Glædelig jul Fra RudoLF ;-D *
:-D ~Og mine 3 juleheste ♥Felix, Nikki og Robin♥~ :-D
;-D Stolt og sindsforvirret medlem af Rensdyrklubben!! Medlemsnavn=RudolF ;-D

~~Husk julemanden kommer kun med gaver til artige heste så stram jer an!~~
0
0
Svar på denne tråd

så svare jeg da gerne.....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 20:38
hej.

en krybbebider er en hest som suger luft ved at "bøvse"... altså hesten suger luft ved at bide i nået..... for det meste i en krubbe (derfra kommer navnet) eller lign.

håber du kan forstå det!

;-D
Knus & Kram Frederikke
:-D
Verdens dejligste er Freja, Diva og Aladin
{>
Medlem af SSKMSS
>o< :-P
0
0
Svar på denne tråd

Tusin Tusin...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 20:40
Tak...... For svarene... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil da gerne prøve lige som de andre
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 08:56
En krybbebider er en hest der enten bider fast i krybben eller i træ og så suger luft ind. Der er et par måder at løse dette på.. her er to:

1: Smør sennep eller andet hesten ikke kan lide på det den bider i så den finder ud af at det ikke smager godt og den stopper med det.

2: Du kan også købe en halsrem - en rem der sidder om halsen så det ikke kan lade sig gøre for hesten at suge luft ind.

Hvis din hest er krybbebider ville jeg for en sikkerheds skyld gå ind i en udstyrs forretning eller andet der vednoget om heste og spørge dem til råds...

Knuzz Sofie

Husk: Hestens fejl er rytterens fejl!
0
0
Svar på denne tråd

Dårlig vane?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 14:31
Er det nu også en dårlig vane?

Jeg har hørt, at en hest bliver krybbebider, fordi den danner for meget mavesyre, og derfor har smerter. Når den så sluger luft, udløses der nogle beroligende stoffer, der får det til at gøre mindre ondt.

Der er også skrevet lidt om det på det store HN, prøv f.eks. at læse pretty fancys svar i tråden her: http://www.heste-nettet.dk/forum/1/342946/342680/

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet