Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

debat og lidt forskelligt! :D
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 22:24
Ja DEBAT! syntes det er nogen tid siden sidst?? eller bare lille mig der er bagud? :-D Nå Anyway, Har en lille debat her:

Galopløb! Hvad syntes i om dem?? altså i grunden?

Jeg bryder mig ikke selv specialt om dem! :-( De for først hesten til at presse sig til det maximale, og hvis det ikke er hurtigt nok, ja så får de bare 2 elller 100000 slag med pisken! :-( Kan virkelig ikke li det! Og bagefter er hestene ved at kolapse! ikke for at kritisere dem der rider galop løb (hvis der er nogle der gør det herinde??? ) v da godt der er nogle få der bruger hjernen, men tænk lige på det?? De presser jo hestene til over deres maximale! :'-(

Og så lige en anden ting! :-D :-D
Da jeg jo ikke kender jer særlig meget herinde, syntes jeg det kunne være sjovt at høre hvordan i fik jeres hest? Hvor længe i har kendt den inden i fik den? og hvor længe i nu har haft den? Vil gerne høre historien om hvordan i fik jeres hest/ponz fra starten hvis det er okay? :-D

Hehe.. Nå, men venter på svar :-P
0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 07:44
Galobløbet - Ved ikke.. Der er da ofte et par stykker i løb som slår deres hest helt vildt, men det er der jo faktisk også i spring nogengange ?! Kan ikke rigtig sige noget.. Andet end at jeg bedre kan lide galobløb end travløb...

Til det andet:
jeg får jo min kære hyp hjem d. 20 dec.. Og jeg havde hørt fra Mette (Black_Diamond) at hun havde lånt pony fra Askebo.. Så jeg skrev en mail (Dengang søgte jeg pony) og spurgte om jeg kunne leje en pons derfra.. Og det kunne jeg :) Den er godt nok kun lige kommet i tilridning.. Meen.. og grunden til jeg vil låne og ikke købe var følgende : Pengene TIL hesten var der ikke lige og jeg har 2 år tilbage af mine ponyår (Jeg har lejet ham i 2 år!) så det jo fjong :)

håber du ku bruge svarene
-ThaFisker-

Nu snart med Askebos Starfield!

-Det er ikke hestens fejl, men rytterens!-
0
0
Svar på denne tråd

hej 2tm
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 08:44
føler ikke jeg kender nok til galopløb til at udtale mig om det. men ja, nogle pisker deres heste, og det er syndt.. men jeg har også set mange der ikke gør det. og nogle af hestene elsker at løbe! :) når i spæner hen over en stubmark, nyder jeres heste det så ikke? det tror jeg.. ligesom nogle heste kan lide at ride galopløb. men det er da alt for skod hvis de pisker deres heste..

der var den her hest ude på rideskolen.. Isabella mener jeg den hed. rideskolen havde haft den på prøve, men de kunne ikke bruge den. jeg havde part på en hest der hed Gipsy, og pigen der ejede Gipsy forelskede sig fudlstændigt i Isabella, og plaaaagede mig til at købe hende.. og så spurgte jeg mine forældre (tror ikke jeg havde snakket om at få hest ½ år), og de sagde ja :S. men jeg fandt så ud af at det ikke skullle være den. men min veninde havde en syg hest som jeg også passede engang imellem. imens red hun en anden pony, som var til salg. hun sprang på den, og hun sagde det var en pony lige for mig :). det var det også. så købte vi ham..

Arabiens Akscha fik vi fordi vi flyttede på gård, og skulle have en hest så Muhammed ikke stod alene.

- HEJSA HEJSA.. fråder signatur
0
0
Svar på denne tråd

mine svaR!? rigtige kedelige svar ;)
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 13:44
HeeY :P

galop løb? min mening? Tjja her er den :
jeg bryder mig ikke om at bruge pisk! derfor hader jeg alle der bare slå løs på hesten uden grund! altså der skal lige som værer en god grund til at slå hestn ikk? og er der måske ikke et ord sporg der siger at men kommer længst med kærlighed!?. galop løb synes jeg også er lidt plat! Sorry galop løbs rytter, men at presse en hest til at løbe alt hvad den kan?, jeg synes det lyder 2talt dumt >:-( << altså, det kan jo værer at ens hest ikke vil!?... (der findes Cfølig heste der elsker at løbe stækrt...)

Til galop løb rytter herinde :
Øhhmm... tænk lii fører i bruge pisk! << det gælder alle...

*Høø* det blev vidst mere pisk end galop :P sorry!

~QnuZzaR Mathilde~
~For Nu det snart Jul Igen~
:P ~Tiden hvor man bliver fuld igen~ :P
0
0
Svar på denne tråd

æhh... hmm....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 18:03
Galopløb... Kender ikk så meget til det, så kan kun sige at jeg ikk er så vild med at de presser hestene til mere end de kan holde til.. Og at de pisker dem såen... Men på den anden side er hestene vel også i kondition til det?!

Også det andet....
Det startede med at min familie gik en tur i en skov, tæt på Viborg (hvor jeg bor).. Min mor og far fortalte mig så at jeg skulle have en hest...!
Så vi måtte ud og kigge, og det blev Salka der skulle være vores hest. Hun stod bare der og kiggede med sine store brune øjne, med sne på ryggen og med hendes lille grå mule... Åhh, hun var bar total cutie..!
Man KAN altså ikk la vær med at holde af hende!!
Så det blev hende vi valgte, efter at have kigget på en hel del!!
Fik hende i den sidste weekend i januar for ca. 2 år siden...
Da jeg fik hende kunne hun ikk rigtig tölte, men har fået undervisning på hende siden vi fik hende, og nu tölter dyret bare.. Så er lidt stolt! ;-D

Jaa, det var så lige det.....
Håber du kunne bruge svarene :-D

♥ Kram Julie og Salka ♥

Make love, not War!

Brugernavn: Salka-muz
0
0
Svar på denne tråd

Haft ham fra...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 19:47
har haft ham fra føl...

Altså min hest!!!

Galop løb er okei...Men bortset fra at hestene allerede bliver brugt i løb som 3 års. Og ikke holder ret længe..

Dyr bliver jo udsat for så meget..

:-D Mette & Stjarni :-D

8-) Take It Or Leave It 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Enig med Mette
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 21:21
Jeg synes at galopløb er OK! Er nogen gange ude at se det, og jeg tror nu godt at hestene kan lide det, men at de bliver brugt så tidligt og slået hårdt med pisken, bryder jeg mig selvfølgelig ikke om, men ja det gør man jo også i spring.

Knuz & Krammer Stine & min lille ponze Sophie
:-)

>o<Tro er fast tillid til overbevisningen om det vi ikke ser >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider