Hej med jer!
Aaah så virker mit net igen
*Hip hip hurraaa*
Nå men her i weekenden skulle jeg jo hjælpe min onkel til et military stævne - det var et landsstævne
Så fredag aften tog jeg bussen til Herning, og nåede bare lige ud til min onkel og tantes hus og så skulle jeg ind til Herning igen - mig og Penille (Nillus *G*) skulle nemlig i biffen og se Anja efter Viktor. Den var rimelig okay... Bagefter dalrede vi lidt rundt i byen og endte med at gå hjem til Penille! Og jeg kom ikke hjem før midnat
*Gab* - vi glemte tiden!
Klokken 6 næste morgen vågnede jeg så, og skulle skynde mig at komme i tøjet og ud og kigge til hestene. Så jeg smækkede grimer på dem, og så kom Nillus og min onkel tilbage og trak dem ud i traileren og så kørte vi mod Ålborg

Det var oppe i Ålborg sportsrideklub... Og phew en lang tur! Lidt over 2 timer, og mig og Nillus blev nød til at sidde lidt tæt sammen på forsædet - så vi var ude og strække ben ind i mellem *GG*
Nå men da vi så endelig kom der op, gik min onkel over for at hente nummer og alt det mens mig og Nillus ordnede haler, hentede vand, skiftede stigebøjler og ordnede sadler og alt det der! Og så gik det ellers i gang, Ramal skulle starte først. Og min onkel er ikke specielt god til dressur, så han var pænt nervøs. Men vi fik ordnet Ramal og han red op og startede - det gik kanont!!! Mig og Nillus stod og så på mens Laurin stod i snoren og åd græs og blev bange for parablyer og små piger med tæpper om sig
Nå men da han var færdige skulle vi skynde os over og skifte til springsadlen og så over til springbanen, gik fint og de fik 0 fejl! Men det sjove var, at min onkel har en lettere ulæselig skrift hvis man ikke har vænnet sig til den - så de troede at Ramal hed Ramac Kon = Ramal Kongeådal

Og Laurin hedder Laurin Zermie - skal siges på fransk, Loren SerMie - de sagde det på dansk, så det lød ret morsomt
Anyways! Så var det Laurins tur, og mens min onkel varmede op gik mig og Nillus over og fik varm cakao, for det stod ned i stænger! Føj hvor det regnede og hvor var vi våde...!!!
Nå men dressuren gik meget okay for Laurin, han er helt klart springhest - så han undrer sig tit over at der ikke er spring på dressurbanen *Gg* Men han gik meget pænt og min onkel var glad! Ramal fik 174 pts. og Laurin 128 pts. - og føreren havde 178 pts.
Under springningen rev de ned, og fik fejl fordi han gav sig til at stejle og bukke lidt på banen - så 12 fejl der
Nå men så skulle vi ud og gå bane og have lidt at spise... Mig og Nillus gik også og checkede de andre heste ud, hæhæ. Der var godt nok nogle flotte nogle i mellem... Vi så også en pige som totalt savede sin pony ned
Det minder mig om, et spørgsmål til Donia: Du har en veninde som rider for Mattsons ikke? Som rider military på en tinker som hedder Irish Loverboy (Joker) ??? Hvis det er hende, så så jeg hende nemlig ride til stævnet

Mener at de vandt... Så også kanont ud!!!
Nå anyways, om aftenen passede mig og Nillus mine fætre - for min onkel og tante var i byen. De kom ikke hjem før ved 3-4 tiden!!! Mig og Nillus var faldet i søvn på sofaen
Så klokken halv 8 blev jeg vækket, at jeg havde 7 minutter til at komme i tøjet og ud til stalden - hurraaa!
*Meget gab* men det lykkedes mig da, fik også smidt alle mine ting i bilen og ud i stalden og grimer på dem.
Nillus skulle ikke med om søndagen! Nå men vi kørte endnu en gang den lange tur til Ålborg og da vi kom der op var det så kun mig til at ordne alle de små ting... Hente vand, ordne sadlerne, sætte numre på, ordne deres haler osv. - Ramal havde evnen til at få sig hale lidt over snoren på dæknet så den bøjede lidt - og så lave en ordentlig klat som så sad
fast i halen - and guess who had to take it out? MIG! *Adr*
Det var rigtig surt, for Ramal og Laurin skulle starte rigtig tæt - når min onkel var færdig i terrænet på Ramal havde han 3 minutter og så skulle han starte landevej på Laurin! Så begge heste var klar og jeg trak Laurin som opvarmning inden landevejen. Og da jeg ku' se han tog de sidste spring i terrænet på Ramal tog jeg grime og dækken af Laurin og så byttede vi hest... Ørj Ramal var svedt, så jeg trak en del med ham - men han blev lynhurtigt tør! De havde kun fået 0.80 fejl i tid!!!
Han skulle også lige have kølet sine ben af, og da det havde regnet en del om natten var der mange stores søer rundt omkring - så vi skulle ned og gå i en "sø" - gæt hvem blev plaskvåd og beskidt?! MIG!!! Tror faktisk Ramal grinte af mig
På Laurin gik det også fint, han var mest med for øvelsens skyld og de endte på en 5 sidst plads så det var da meget okay.
Min mormor var kommet for at se på, så hun hjalp lidt med hestene. Men bagefter fik vi dem vasket og lagt dækner på og så var han ovre til præmie overrakelsen
Så det gik jo kanont...! Var rigtig stolt af Ramal, det var hans første hest let stævne - og så et landsstævne! Og så vandt de
Nå men ville lige fortælle jer hvordan det var gået, hehe. Kunne desværre ikke finde mit kamera

Tror såmænd heller ikke jeg ku' ha' nået at ta' nogle billeder...
LoL fik også set den pony jeg engang red meget på når jeg var i Herning! En lille welsh som hedder Silver. Den står og holder staldpigens Jupiter med selskab, var kanont sjovt at se den igen og tænke på at den lille satan har man engang redet helt vildt meget på!
Finurlige hilsner, Grisling - Rollo! 
*Gør livet til en fest, rid irsk hest*
Snup et kig på min hjemmeside, med månedens bog, race eller hest og meget andet. Eller kig engang på HorseLand, en verden af heste!
Min hjemmeside | HorseLand