Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Smid dog sp'sseren ud !
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:05

hård overskrift - men dén fik jeg engang af vide..

Historien er følgende:

Jeg arbejdede i et supermarkede, som kassedame. Min chef var lidt af en "joker", han "jokede" og gjorde grin med meget. Jeg kunne godt lide ham i starten, men efter lidt over et halvt år ændrede mit syn på ham virkelig meget!

En helt normal lørdag, hvor jeg arbejde kom pludselig en handicappede dame hen til mig. Man kunne både se og høre på hende, at hun altså ikke var helt normal. Hun var meget forvirret, havde en indkøbsseddel men kunne hverken finde hovede eller ende i den - og det kunne jeg heller ikke. Hun snakkede en del med sig selv, og til tider til mig. Jeg er VANT til handicappede - men selvom jeg ikke ville være det, så er det naturligt at være høflig overfor sine kunder.

Så fordi jeg stod og skulle til kassen, og hun spurgte mig om hjælp gik jeg ind til chefen. Forklarede ham straks at der stod en handicappede herude, og hun var en smule forvirret og havde brug for noget hjælp.. Hvorefter hans svar er "Så smid dog spasseren ud!"

Han smilte derefter, og så kunne jeg da pænt gå igen - temmelig chokeret.

Jeg fandt så hurtigt en anden kollega, som tog op i kassen så jeg kunne hjælpe hende lidt.

Hun voldede selvfølgelig nogen problemer i kassen, fordi hun hverken kunne finde penge - eller andet. Og der kom efter nogen tid, en dame som kendte hende og hjalp hende..

Efter lukketid, fulgtes jeg med de andre. Hvor jeg høre lidt af deres samtale.

Det lyder lidt som denne:

Chef: "Også var der jo hende idioten (kan ikke huske bandeordet) i dag, hun var da ikke til andet end besvær!"
Kollega: "nej, det var godt nok irriterende"

derefter en stor latter - fordi det var da hylende morsomt at gøre grin med en kunde, som er svagere end en selv. BEMÆRK ironien..

Ej men er jeg VIRKELIG den eneste som synes at det er DYBT chokerende at en VOKSEN mand, taler sådan om kunder - og gør grin med svage mennesker!

Der gik ikke mere end én måned, så sagde jeg op og skred fra det sted. Havde mistet AL respekt til det menneske, og jeg undlader at bevæge mig ned i det supermarkedet igen..

- Jeg har SELV en handicappet lillebror, og jo jeg kan sagtens tage en joke osv. Men NØJ hvor ville jeg blive sur, hvis der var noget andet menneske som behandlede ham på den måde! ØV!

0
0
Svar på denne tråd

WOW! oisjfe
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:27

Super meget respekt til dig, for at foerst sige op, ogsaa undlade at gaa derned igen!

(Hvad er det dog ogsaa for en opfoersel???? )

Lille Prins
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't

0
0
Svar på denne tråd

jnkjnjm
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:48

hvad er det for en opførsel

og så som chef!

desværre findes der mange af dem

:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:49

oo2-Pirat: Ja desværre! for man kunne godt undvære sådanne typer..

0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 17:32

til dig!

Sikke da en klovn af en chef....

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 20:59

Sådan er verden desværre..

Så sent som i dag da jeg var på arbejde stod to af mine kollegaer og gjorde grin med en retaderet mand som kommer tit hos os. Og jo han er da irriterende, og han skaber altid meget lang kø, men de fik sørme da bare besked på at klappe kaje for ikke om jeg vil tillade at de står og gør grin med en kunde oppe i kassen foran de andre kunder. Det er virkelig usmageligt!

Rikke & Lucky Lurito DM

0
0
Svar på denne tråd

asdfghj
Forfatter: 
Dato:  17-02-2010 21:22

Jeg synes det er forkasteligt at mennesker føler et behov for at opføre sig på den måde. Staklen er forhelvede ikke selv skyld i at han ikke kan gøre rede for noget. Jeg bliver virkelig trist på den handicappedes vejne. Jeg synes det er synd at de ikke kan få lov til at bevæge sig uden for en dør uden der står nogen og skraldgriner ad dem.

Jeg synes det er trist at man kan finde på at opføre sig på den måde, så til dig :)

&& Whatever &&

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  19-02-2010 13:43

Rikke: Præcis sådan en opførsel, kan jeg heller ikke ta'! Det er for galt at stå som arbejder og gøre grin med kunder.. Stakkels mand..

Whatever: Der burde være færre mennesker som var sådan..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider