hård overskrift - men dén fik jeg engang af vide..
Historien er følgende:
Jeg arbejdede i et supermarkede, som kassedame. Min chef var lidt af en "joker", han "jokede" og gjorde grin med meget. Jeg kunne godt lide ham i starten, men efter lidt over et halvt år ændrede mit syn på ham virkelig meget!
En helt normal lørdag, hvor jeg arbejde kom pludselig en handicappede dame hen til mig. Man kunne både se og høre på hende, at hun altså ikke var helt normal. Hun var meget forvirret, havde en indkøbsseddel men kunne hverken finde hovede eller ende i den - og det kunne jeg heller ikke. Hun snakkede en del med sig selv, og til tider til mig. Jeg er VANT til handicappede - men selvom jeg ikke ville være det, så er det naturligt at være høflig overfor sine kunder.
Så fordi jeg stod og skulle til kassen, og hun spurgte mig om hjælp gik jeg ind til chefen. Forklarede ham straks at der stod en handicappede herude, og hun var en smule forvirret og havde brug for noget hjælp.. Hvorefter hans svar er "Så smid dog spasseren ud!"
Han smilte derefter, og så kunne jeg da pænt gå igen - temmelig chokeret.
Jeg fandt så hurtigt en anden kollega, som tog op i kassen så jeg kunne hjælpe hende lidt.
Hun voldede selvfølgelig nogen problemer i kassen, fordi hun hverken kunne finde penge - eller andet. Og der kom efter nogen tid, en dame som kendte hende og hjalp hende..
Efter lukketid, fulgtes jeg med de andre. Hvor jeg høre lidt af deres samtale.
Det lyder lidt som denne:
Chef: "Også var der jo hende idioten (kan ikke huske bandeordet) i dag, hun var da ikke til andet end besvær!"
Kollega: "nej, det var godt nok irriterende"
derefter en stor latter - fordi det var da hylende morsomt at gøre grin med en kunde, som er svagere end en selv. BEMÆRK ironien.. 
Ej men er jeg VIRKELIG den eneste som synes at det er DYBT chokerende at en VOKSEN mand, taler sådan om kunder - og gør grin med svage mennesker!
Der gik ikke mere end én måned, så sagde jeg op og skred fra det sted. Havde mistet AL respekt til det menneske, og jeg undlader at bevæge mig ned i det supermarkedet igen..
- Jeg har SELV en handicappet lillebror, og jo jeg kan sagtens tage en joke osv. Men NØJ hvor ville jeg blive sur, hvis der var noget andet menneske som behandlede ham på den måde! ØV!