Vi har her i weekenden været afsted til sæsonens sidste stævne - Anne, Bubbi og jeg 
Denne weekend gik turen hjem til Nr. Aaby Rideklub, hvor Anne og jeg er "vokset op". Vi startede begge med at ride der som 7-årige og har haft samtlige ponyer og heste opstaldet der. Selv Bubbi har stået der i 2 perioder - henholdsvis på vej tilbage til Lux og da vi kom hjem i sommers.
Denne weekend afholdte klubben et hyggeligt sommerstævne i det gode vejr, med både spring og dressurklasser med et pænt antal startende ekvipager 
Bubbi, Anne og jeg tog afsted for hyggens skyld og ikke mindst for rutinens. Anne og Bubbi skulle i ilden lørdag i 2 x LA3, mens Bubbi og jeg red en LA4 og udfordrede os selv med endnu en LA5 her i dag, søndag 
Alle 4 klasser blev redet i LA-showklasser hvor de fleste red LA1 og LA2. Der var 2 LA3'ere i Annes klasser og en MB3. I mine var der en enkelt LA3, mine klasser og MB3'en 
Som sagt var Anne først i ilden - Anne er klar og Bubbi er bøvet:

Annes første program var udemærket, men ikke perfekt. Nogle øvelser blev lidt forhastede og han blev momentvis en anelse høj i nakken. Men de blev belønnet med 63,8% hvilket rakte til en 4. plads. Det bedste af det hele var nærmest dommerens kommentar på kritikken - "Dejlig hest med kapacitet til meget mere!" 
Som sagt var vi jo "hjemme" og det fører nogle privillegier med sig
Deriblandt fri afbenyttelse af min gamle boks. Den lille røde Samson kom på græs og Bubbi benyttede sig af boksen - og deriblandt Samsons sliksten 

Og søde striglepiger!

Til anden klasse var der kommet ny dommer - hvilket jeg synes var unfair, når nu det ikke var mig der skulle ride! Det var nemlig min yndlingsdommer som rigtig godt kan lide Bubbi 

Anne og Bubbi leverede et ridt som var langt mere sikkert end det første. Og ja, dommeren kunne stadig li' ham! De blev nemlig belønnet med 66,20% og VANDT klassen
Dygtig søster og dygtig hest!!
Altså en succesfuld 1. dag! Idag var det så Bubbi og jeg der stod for skud 
1. klasse var en LA4. Programmet er vi efterhånden ved at have gennemført en hel del gange, men jeg HADER skridtprogrammet! Bubbi er en fiks fætter og ved godt at den der bagpartsvending kommer først til venstre og så til højre
Så han er klar så snart jeg vender over midten! Bisse!!
Så skridten blev lidt spændt, versaderne mangler lidt vinkling og tilsyneladende blev middelgaloperne lidt matte. Jeg synes egentlig de var fine
Men ok, dommeren var langt fra vores yndlings og skulle naturligvis dømme begge klasser 
Det er min mor der har filmet klassen - der er fare for søsyge 
[VIDEO KOMMER, DEN DRILLER]
Men, det gik jo fint! Vi blev belønnet med 65,60%, hvilket rakte til en 4.plads - der var nemlig 2 på 2. pladsen 
Næste klasse havde vi valgt at starte i en LA5. Jeg synes faktisk programmet ligger rigtig godt til ham og der er ikke nogen bagpartsvendinger
Dog er der meget "frem-og-tilbage" ridning hvilket normaltvis er super til Bubbi! Det bliver bare lidt hårdt når solen skinner og der er 25 grader 
Programmet blev fint. Der var en enkelt taktfejl i den første travøgning (som dommeren ikke så!) og så manglede der lidt vinkling på versaderne. Den fri galop blev heldigvis go', mens hun stadig synes min middelgalop var mat.
Vi endte dog på en 3. plads med 66,33%! Så nu har han 2 placeringer i LA5 og har ikke gået under 66%! Det synes jeg bare er RIGTIG FLOT af ham! Er så stolt af den hest 
Da sidste sløjfe var samlet sammen fik vi også samlet sammen på Bubbi. Og så skulle blærebillederne jo tages 

Bøv 1, 2 og 3 med weekendens høst! 

Min far kan ikke gøre for det, han er MEGET stolt af den lille søde Bubbi-hest 
Og endelig! Et bevis på, at Anne og jeg tager til stævne med stil! Her i farmands super-bil, mig bag rattet, Anne som passager, Bubbi i traileren - og fuldt hus på sløjferne 

:)
Vi havde en super weekend på NÅR! Nu har Bubbi, Anne og jeg sommerferie! De næste 14 dage står på lange ture i skoven sammen med de andre og gode fridage på græsmarkerne!!
Det har Bubbi 110% fortjent for han har virkelig givet alt hvad han kunne i denne sæson! 1 eneste stævne er alt hvad han har gået uden placering. Ikke en eneste gang har han og jeg redet under 60% på trods af støt stigende sværhedsgrad. Han er gået fra LB2 til LA5 på under 1 år - det er SÅ flot af ham!! 
Jeg siger det igen! Jeg elsker den hest og er HAMRENDE, OVERKODYLT stolt af ham! Han er mit ét og alt - vores ét og alt!!
Håber I andre også synes han er sej og har lyst til at smide en kommentar